נחשף סיטרואן C5 איירקרוס החדש 2025

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 29 אפריל 2025
  • 1 תגובות

לאחר מספר טיזרים נחשף היום רשמית סיטרואן C5 איירקרוס בדור חדש המבוסס על פלטפורמת STLA מבית קונצרן סטלנטיס, בדומה לאחיו פיג'ו 3008. הדגם החדש מציג עיצוב מודרני וישווק עם שלוש סוגי מערכות הנעה - בנזין, פלאג-אין הייבריד וחשמל כדי להתאים לקהל יעד רחב ככל הניתן.

סיטרואן C5 איירקרוס 2025

הדגם מציג עיצוב מעניין, במיוחד אם ממחפשים את הפרטים הקטנים. בחזית יחידות תאורה צרות עם חותמת תאורה ייחודית מפוצלת, ופגוש מפוסל עם מוטיב פסים וגימורים בצבע שחור מבריק. מהצד בולטים חיפויים בצבע שחור בעיצוב ייחודי, קימורים נאים בדלתות ובכנפי הצד, קורות וגג בצבע שחור, ועיטור פסים חרוטים שחוזר גם בקורה האחורית. מאחור יחידות תאורה במראה עתידני ופגוש בגימור שחור מבריק.

הדור החדש מעט גדול מקודמו, מה שתורם למרווח פנימי משופר, בעיקר לנוסעים מאחור. אורכו הכולל צמח ב- 150 מ"מ לכדי 4,652 מ"מ, רוחבו 1,902 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,785 מ"מ. תא המטען ענק ונפחו עומד על 651 ליטרים שימושיים, בכל גרסאות ההנעה.

סיטרואן C5 איירקרוס 2025

תא הנוסעים של סיטרואן C5 איירקרוס מציג עיצוב הייטקי אך לא מינימליסטי. במרכז העניינים ניצב מסך מגע אנכי גדול עם חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ממשק גרפי מותאם אישית עם אזורים קבועים הכוללים קיצורי דרך ומידע חיוני, תפעול קולי מבוסס ChatGPT, וממשק קבוע לתפעול בקרת האקלים ופונקציות שכיחות נוספות. בנוסף ישנו לוח מחוונים בגודל 10 אינץ', קונסולה מרכזית צפה עם מחזיקי כוסות ותא אחסון מתחתיה, מושבי נוחות מפנקים, ספסל אחורי עם משענת גב הניתנת לכיוונון לטובת נוחות הנוסעים, וגג פנורמי ענק הנפתח חשמלית בחלקו הקדמי. עוד בתחום הנוחות מוצעים בולמים הידראוליים פרוגרסיביים בדומה לשאר דגמי החברה, המבטיחים איכות נסיעה גבוהה מהמקובל בסגמנט.

רשימת האבזור כוללת בין היתר מושבים קדמיים עם חימום, אוורור ועיסוי, תצוגה עילית, תאורת אווירה צבעונית, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, שלל תאי אחסון בנפח כולל של 40 ליטרים, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

סיטרואן C5 איירקרוס 2025

סיטרואן C5 איירקרוס ישווק כאמור עם מגוון מנועים, ביניהם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים הכולל מערכת היברידית מתונה (MHEV) עם הספק מרבי משולב של 145 כ"ס, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. גרסת הפלאג-אין הייבריד (PHEV) כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 195 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. טווח הנסיעה החשמלי בגרסה זו עומד על כ- 85 ק"מ.

סיטרואן e-C5 איירקרוס החשמלי יוצע בשתי גרסאות לבחירה. לגרסת הכניסה הנעה קדמית עם הספק של 210 כ"ס וסוללה בקיבולת 73 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 520 ק"מ. לגרסת הטווח הארוך הנעה קדמית עם הספק של 230 כ"ס וסוללה בקיבולת 97 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 680 ק"מ לפי הצהרן היצרן. כל הגרסאות מגיעות עם בלימה רגנרטיבית הנשלטת באמצעות מנופים מאחורי ההגה, ומטען פנימי תלת פאזי בהספק 11 קילוואט. החל משנת 2026 יוצעו כאופציה מטען בהספק 22 קילוואט ומתאם V2L. טעינה מהירה בהספק מרבי של 160 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 30 דקות.