הכירו את ב.מ.וו iX3 החדש 2026

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 07 ספטמבר 2025
  • 0 תגובות

הדור החדש של רכב הפנאי החשמלי ב.מ.וו iX3 מציין את תחילתה של תקופה חדשה בהיסטוריה של החברה הבווארית ומהווה את הדגם הראשון שזוכה לפלטפורמת ה- Neue Klasse אשר עליה יבנו כל דגמי ב.מ.וו הבאים. למעשה ב.מ.וו iX3 החדש מעניק לנו טעימה ראשונה ממה שמכינה לנו ב.מ.וו לשנים הקרובות ויש בו לא מעט חידושים מעניינים.

ב.מ.וו iX3

ב.מ.וו iX3 מציג שפת עיצוב חדשה לחלוטין המשקפת את הקפיצה הטכנולוגית הדרמטית שעשתה ב.מ.וו. מעבר לסגנון מקורי שלא נראה כמו העתק של משהו אחר, הרכב מתהדר במקדם גרר נמוך של 0.24 לעומת 0.29 בדור הקודם. גריל הכליות (האטום) חזר למידות הגיוניות ומשתלב בחזית שרירית ועתידנית עם חותמת תאורה ייחודית הכוללת גם אנימציות בהתאמה אישית. למרות שבתמונות הרכב מצויד בחישוקי ענק נאים בקוטר 22 אינץ', מהצד העיצוב פחות מרשים ויהיה מעניין לראות את הדגם במפרט סטנדרטי יותר עם חישוקי 20 אינץ'. מאחור בולטות כתפיים רחבות ויחידות תאורה גדולות אך לא מחוברות.

ב.מ.וו iX3

תא הנוסעים של ב.מ.וו iX3 החדש משקף את המהפכה הטכנולוגית שעובר המותג. גם כאן העיצוב מקורי ונראה שונה ממה שראינו עד כה. מעל הדשבורד מותקנת מערכת Panoramic iDrive - מסך צר מעוקל המחליף את לוח המחוונים המסורתי ומקרין מידע חיוני עם אפשרויות התאמה אישית. מסך מרכזי בגודל 17.9 אינץ' מריץ את מערכת ההפעלה החדשה של החברה - BMW Operating System X השולטת במרבית המערכות לרבות בקרת האקלים וכיוון פתחי המיזוג. יש כאן ארבעה מעבדים מהירים בשם QuadCore SuperBrain המספקים כוח עיבוד גבוה פי 20 ביחס למערכת מהדור הקודם. ואם תרצו עוד מידע, תוכלו לקבל גם מערכת תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. גם גלגל ההגה מושך תשומת לב. מעבר לצבעו הלבן ברכב המוצג, שימו לב למבנה החישוקים המעניין כאשר שניים מהם מנותקים מגלגל ההגה.

ב.מ.וו iX3

עוד ברשימת האבזור בין היתר מפתח כרטיס חכם המאפשר פתיחה גם באמצעות סמארטפון ושעון חכם, טעינה אלחוטית עם קירור אקטיבי, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, בקרת אקלים עם 4 אזורי שליטה, מושבים מחוממים ומאווררים מלפנים ומאחור, עיסוי במושבים הקדמיים, תאורת אווירה עם 64 צבעים, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 16 רמקולים, וגג פנורמי חשמלי. בתחום השימושיות תא מטען בנפח 520 ליטרים ותא מטען קדמי בנפח 58 ליטרים.

ב.מ.וו iX3

כמצופה מכל דגם חדש, גם ב.מ.וו iX3 החדש מביא עמו מערכת בינה מלאכותית מתקדמת עם יכולות ניהול שיחה בקול טבעי, למידה אישית של העדפות הנהג והתאמת מערכות הרכב בהתאם, ניבוי צרכים על בסיס דפוסי שימוש והרגלי נסיעה, בלימה חכמה עם יכולות ניבוי תאונות ובלימת חירום אוטומטית, ואינטגרציה עם לוח זמנים ואפליקציות חכמות.

ב.מ.וו iX3

ב.מ.וו iX3 מושק בגרסת xDrive 50 המצוידת בהנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק מרבי משולב של 469 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 65.7 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית 210 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 108 קוט"ש מבוססת על ארכיטקטורת 800v חדשה עם תאים גליליים במקום תאים פריזמטיים, המציגים שיפור של 20% בצפיפות האנרגיה. כמו כן ביחס לדור הקודם, לסוללה החדשה יעילות תרמית משופרת ב- 15% ואורך חיים של יותר מ- 300,000 ק"מ תוך שמירה על 80% מהקיבולת לכל הפחות. והנתון החשוב מכל - טווח הנסיעה עומד על 805 ק"מ על פי תקן WLTP האירופאי או 640 ק"מ על פי תקן EPA האמריקאי הקפדני יותר, שגם קרוב לנתוני אמת. בכל אופן מדובר בטווח נסיעה מרשים.

ב.מ.וו iX3

ב.מ.וו iX3 החדש מיישר קו עם מובילי השוק ומציג תמיכה בטעינה מהירה DC בהספק של עד 400 קילוואט כך שבתנאים אופטימליים ניתן להוסיף כ- 370 ק"מ לטווח הנסיעה בטעינה של 10 דקות או לטעון מ-10% ל- 80% מהסוללה תוך 21 דקות. אמנם מדובר בנתונים שקרובים לזמני תדלוק של רכבי בנזין אך חשוב לזכור כי מדובר בתנאים אופטימליים ובעמדות טעינה אולטרה מהירות שאינן זמינות כמעט בישראל. טעינה ביתית מלאה בהספק של 11 קילוואט אורכת 11 שעות ועם מטען אופציונלי בהספק 22 קילוואט ניתן להשיג טעינה מלאה תוך 5.5 שעות. הרכב תומך בטכנולוגיות V2G ו- V2L המאפשרות להחזיר חשמל לרשת החשמל או לחבר מכשירים חיצוניים בהספק של עד 11 קילוואט.

סקירת ב.מ.וו iX3 החדש

ב.מ.וו iX3 החדש צפוי להגיע לשווקים במהלך קיץ 2026 ויתחרה בעיקר במרצדס GLC EQ החשמלי אשר יוצג בקרוב בדור חדש ובאאודי Q6 e-tron. דלק מוטורס היבואנית, מסרה כי ב.מ.וו iX3 החדש צפוי להגיע לישראל בסוף הרבעון השני או בתחילת הרבעון השלישי של שנת 2026.