קיה EV3 LR חשמלי במבחן

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 30 ספטמבר 2025
  • 1 תגובות

קיה EV3 מגיע אלינו עטור בתארים מיוחסים כגון רכב השנה בתחרות WCOTY העולמית 2025 ונכנס למרכז זירת הרכב החשמלי, בקטגורית B-SUV, המונה עד כה דגמים סיניים בלבד ובהם BYD אטו 3, ג'ילי EX5 ואיון V החדש. קיה EV3 משווק בתצורת מנוע קדמי עם הספק מרבי של 204 כ"ס ושתי סוללות לבחירה בקיבולת 58.3 קוט"ש בגרסת הכניסה או 81.4 קוט"ש בגרסת אקזקיוטיב LR. המחירים נעים בין 164,900 ₪ לגרסת הכניסה לבין 186,900 ₪ לגרסת אקזקיוטיב LR הבכירה אשר התייצבה למבחן.

קיה EV3 אקזקיוטיב LR
יתרונות טווח נסיעה בגרסת LR, תפעול, ניהוג
חסרונות תא נוסעים פשוט, אבזור לא עשיר, עיצוב

קיה EV3

עיצוב ונוחות קיה EV3

קיה EV3 מדבר בשפת העיצוב של אחיו הגדול קיה EV9 וכמוהו כולל חזית אטומה עם חותמת תאורה בהשראתו. מאחור גופי תאורה אנכיים וספוילר אחורי צנוע. הצדודית כוללת בתי גלגלים מושחרים, ידיות פתיחה מוסלקות, וחישוקים בעיצוב איקס ייחודי. הסגנון הקופסתי ההולם את האח הגדול אמנם מצליח להביא למקדם גרר של 0.267cd, אך אינו עושה חסד עם ממדיו הקומפקטיים של קיה EV3 כך שהעיצוב לטעמנו פחות מוצלח. מידותיו של קיה EV3 צנועות ביחס לסגמנט B-SUV החשמלי. אורכו של קיה EV3 עומד על 4,300 מ״מ, רוחבו 1,850 מ״מ, גובהו 1,560 מ״מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,680 מ״מ.

קיה EV3

תא הנוסעים מציג מראה שמרני יחסית עם ארכיטקטורה בסיסית למדי הכוללת מפלס אחד הכולל את פתחי המיזוג, פקדים פיזיים לבקרת האקלים, ופאנל עם פקדי מגע לקיצורי דרך. לוח המחוונים ומסך מערכת המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כל אחד ומציגים ממשק ידידותי, צימוד חוטי לאנדרואיד אוטו וצימוד אלחוטי לאפל קארפליי. ביניהם צג בגודל 5 אינץ' המוסתר בחלקו ע"י גלגל ההגה וכולל פונקציות נוספות של מערכת בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית כוללת משענת יד ומשטח מתכוונן לאורך ובו פקדים פיזיים לפונקציות נוספות.

קיה EV3

חומרי הדיפון קשיחים גם במקומות העליונים, פרט למספר דיפונים בחיפוי דמוי עור. ביחס למתחרים, תא הנוסעים של קיה EV3 אינו מתחנף באווירה עשירה וגם רשימת האבזור אינה מרשימה ביחס אליהם. מנגד, ממשק מערכת המולטימדיה, הנדסת האנוש והתפעול הכולל מצביעים על בשלות טכנולוגית עדיפה, כך שפרט למתג ההתנעה/כיבוי המיותר המוסתר במנוף ההילוכים הסוויצ'י, הנדסת האנוש הכוללת פקדים פיזיים לרוב רושמת ציון גבוה בעולם של מסכים מאתגרים.

קיה EV3

הכניסה והיציאה נגישות מאוד בזכות מושבים בגובה אידיאלי, קו גג גבוה ומפתח דלתות טוב. המושבים הקדמיים לא רעים בכלל וזה של הנהג כולל כיוונון חשמלי לגובה ומאפשר מציאת תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת בקלות בהתאם להעדפת קהל היעד. גם שדה הראיה טוב בזכות עיצוב קופסתי וקו חלונות בגובה סטנדרטי. כושר התמרון העירוני יוצא נשכר מהממדים הקטנים, עם רדיוס סיבוב של 10.4 מטרים המאפשר השתחלות זריזה גם בתנועה דחוקה. העדרן של מצלמת 360 מעלות אינו לעניין, לפחות בגרסה הבכירה.

מרווח הפנים פרקטי למשפחה הכוללת שני ילדים. חרף בסיס הגלגלים והאורך הקצרים, מתקבל מרווח ברכיים טוב ומרווח ראש מכובד. הרוחב המוגבל יוצר סביבה דחוקה ואינטימית להסעת נוסע שלישי מאחור חרף הרצפה השטוחה. מעבר לכך, יזכו הנוסעים מאחור לגג פנורמי נפתח ומוצלל חשמלית שאינו מובן מאליו בעת הזו, פתחי מיזוג, חלונות כהים, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, שקעי טעינה בצידי המושבים הקדמיים, ידיות אחיזה ותאורת קריאה.

קיה EV3

פתרונות האחסון מספקים וכוללים תא פתוח ברצפת הקונסולה המרכזית הצפה, תא כפפות נטול תאורה ודיפון, מתקני כוסות מלפנים ומאחור, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומשטח הנחה לסמארטפון בקונסולה המרכזית. היינו שמחים לקבל גם תא פרקטי מתחת למשענת היד המרכזית. סוככי השמש כוללים תאורה הדורשת לחיצה על מתג הפעלה. בניגוד לרכבים סיניים רבים עם תא מטען קטן, קיה EV3 מציע תא מטען בנפח נדיב של 460 ליטרים, אך ללא פתיחה חשמלית. התא כולל כיסוי נגלל, כיסים צידיים, טבעות עיגון ותאורה. בנוסף, נמצא בחזית תא קדמי בנפח צנוע של 25 ליטרים. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 יסדר נפח מכובד על גבי משטח כמעט מפולס לחלוטין בזכות רצפה בשני גבהים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאים ערכת תיקון תקר ותא לאחסון כבל הטעינה.

קיה EV3

התנעה מצריכה לחיצה על מתג הדלקה/כיבוי מיותר השוכן בתחילת מנוף ההילוכים ומוסתר על ידי גלגל ההגה. תחילת תנועה עירונית מלווה ביבבת אזהרת הולכי רגל הנשמעת גם בתא הנוסעים עד למהירות 30 קמ"ש. נוחות הנסיעה העירונית טובה בפני עצמה ומתעלה ביחס לסגמנט. כיול נכון ובשל, עם מתלה אחורי רב חיבורי וכושר ריסון טוב, מצליחים לסנן את רוב מפגעי האספלט שאינם מאתגרים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה הטובה נשמרת, אם כי נרשמה רגישות לרוחות צד וחוסר ריסון מספק של גלי אספלט עמוקים במהירות גבוהה. בידוד רעשי הכביש והרוח מצליח גם הוא לרשום פער קטן לזכותו ביחס למתחרים מסין.

ביצועים קיה EV3

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 29 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. הביצועים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט ומציעים תגובות טובות לצד נסיעה חלקה ונעימה. בדומה ליתר דגמי קונצרן יונדאי החשמליים, גם כאן נקבל בלימה רגנרטיבית המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת ונשלטת על ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה, אלא שבניגוד לבלימה הרגנרטיבית המצטיינת בדגמי הקונצרן עד כה, הגרסה החדשה והמתחכמת מפחיתה את עצימות הבלימה וגרעה את העצירה המתוכנתת למניעת שקיעת החרטום. אהבנו יותר את הבלימה הרגנרטיבית בגרסתה הקודמת, אך גם בגרסתה הנוכחית היא טובה ביחס למתחרים מסין.

קיה EV3

התנהגות הכביש צפויה וניטרלית בדומה לדגמי הכביש של קיה. מדובר במחמאה בהתחשב במשקלה של גרסת הטווח הארוך הנבחנת, הנושק לשני טונות. מכלולי הניהוג, ההגה ואיזון השלדה מרגישים בשלים ביחס למתחרים מסין שלא תמיד ניחנים בכיול בשל ומהוקצע. אחיזת הכביש בטוחה הודות לצמיגי הנקוק הקוריאנים.

הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת כאמור ומפחיתה רבות את השימוש בבלמים, אך בעת הצורך הבלמים יהלמו בחוזקה בעוצמה מספקת התואמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים חשמליים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.

טווח נסיעה קיה EV3

קיה EV3 מבוסס על פלטפורמת 400V ומשווק כאמור עם שתי סוללות לבחירה. אחת בקיבולת צנועה יחסית של 58.3 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 432 ק"מ לפי תקן WLTP, והשניה בקיבולת 81.4 קוט"ש (הגדולה בסגמנט) המספקת טווח נסיעה של 589 ק"מ לפי תקן WLTP. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק של 11 קילוואט ואורכת כ- 5.5 שעות בגרסת הכניסה או כ- 7.5 שעות בגרסת הטווח הארוך. טעינה מהירה DC זמינה בהספק של עד 150 קילוואט ומאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כחצי שעה. הסוללה תומכת גם בטכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. שקע הטעינה הכולל תאורה ממוקם בכנף הקדמית בצד הנהג, ופתיחת מכסהו מתבצע באופן ידני. בעמדת טעינה מהירה בהספק 40 קילוואט נרשמה טעינה של 40% מקיבולת הסוללה תוך שעה אחת.

קיה EV3

בנהיגת המבחן אשר נערכה ברובה במצב קומפורט עם בלימה רגנרטיבית בעצימות מרבית, ונהיגה מהירה רוב הזמן עם מזגן פועל ללא הרף, נרשם טווח ריאלי של 400 ק"מ. נהיגה מתונה ומנהלתית יותר, במזג אוויר קריר, תרשום בקלות תוספת של עשרה אחוזים. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה קיה EV3

קיה זוכה למוניטין אמינות מוצלח בישראל. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2024 הגיעה קיה למקום העשירי מתוך 33 יצרניות, עם 61 תקלות לכל מאה כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.

קיה EV3

קיהEV3 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪

בטיחות קיה EV3

קיה EV3 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2025 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 83% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 88% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית לרבות בכניסה לצומת, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה כולל מרכוז בנתיב, ניטור שטח מת אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב ונסיעה לאחור, ומערכת לניטור ערנות נהג מבוססת מצלמה. מערכת התראת המהירות וערנות הנהג מטרידות בשלל התראות ואינן ניתנות לנטרול מוחלט. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר קיה EV3

קיה EV3 משווק בשתי גרסאות סוללה ובשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה SR שמחירה 164,900 ₪ כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, ריפודי בד, מנופי שליטה על רגנרציה מאחורי גלגל ההגה, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורה ראשית לד, וחישוקי 17 אינץ'. גרסת Premium SR שמחירה 169,900 ₪ מוסיפה כוונון חשמלי למושב נהג, ריפוד עור טבעוני, וחלון גג חשמלי נפתח.

הגרסה הנבחנת Executive LR בעלת סוללה בקיבולת 81.4 קוט"ש מוצעת במחיר 186,900 ₪ ומוסיפה משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, מגש נשלף בקונסולה המרכזית וחישוקי 19 אינץ'.

קיה EV3 מתומחר בהלימה למתחריו הסיניים וניחן בבשלות טכנולוגית ביחס אליהם, אשר באה לידי ביטוי בכיול מוקפד יותר המעניק נוחות נסיעה והתנהגות כביש עדיפות, הנדסת אנוש בשלה המביאה עימה ממשקים נוחים ואינטואיטיביים, בלימה רגנרטיבית יעילה, ומוניטין של יצרנית ותיקה ומוכרת שאינה סובלת מחשדנות מותגית ואינה מגבילה אנשי בטחון. מאידך, ניכר כי המתחרים הסיניים מנסים לפצות על כך באמצעות שפע אבזור, תא נוסעים מחניף וממדים נדיבים, ולכן הבחירה בקיה EV3 תהווה בחירה בטוחה ושמרנית, עם טווח הנסיעה הארוך ביותר בסגמנט בגרסה הבכירה.

קיה EV3 אקזקיוטיב LR
מנוע חשמלי קדמי
הספק מרבי 204 כ"ס
מומנט מרבי 29 קג"מ
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,300 מ"מ
רוחב כללי 1,850 מ"מ
גובה כללי 1,560 מ"מ
בסיס גלגלים 2,680 מ"מ
נפח תא מטען 460 ליטרים
קיבולת סוללה 81.4 קוט"ש
משקל עצמי 1,945 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 589 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 440 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2025)
רמת אבזור בטיחותי 1 (מתוך 8)
מחיר 186,900 ₪

קיה EV3 2025 מבחן דרכים