עיצוב ונוחות הונדה סיוויק
בחזית הונדה סיוויק גריל בולט מפלסטיק שחור ומבריק הבולע לתוכו את פנסי הרכב המלבניים. מלפנים ומאחור הותקנו כונסי אוויר ענקיים אשר אינם אחראים על קירור המנוע או הגלגלים, אך נוטלים חלק משמעותי בעיצוב הייחודי והמעט צעקני של הונדה סיוויק. הזנב מציג פרשנות חדשה לעיצוב רכבי האצ'בק. הגג משתפל לאחור וחובר אל דלת תא מטען גדולה שאינה מסתפקת בספוילר אחד וכוללת שניים, אחד קטן ועדין בגובה הגג ואחד גדול ומשמעותי יותר בקצה המכונית המעוצב כהמשך לפנסים האחוריים הנאים. תוסיפו לזה פרופיל עם בתי גלגלים תפוחים, קו מותניים בולט, ומשטח קעור בתחתית הדלתות והתוצאה היא סגנון עיצובי חדש ומיוחד במינו.
לוח המחוונים מחולק לשלושה צגים נפרדים ונוחים לקריאה בכל תנאי תאורה. הצגים ברורים, מעוצבים ואינטואיטיביים. הצג הראשי בגודל 7 אינץ' מכיל את רוב המידע החיוני לנהג וכולל מחשב דרך המדווח על נתוני צריכת דלק והמרחק שנותר עד לתדלוק הבא. פחות אהבנו את מערכת המולטימדיה המותקנת בהתקנה מקומית על ידי היבואן, מסבכת את תפעול הרדיו ברכב ולא מסתנכרנת באופן מלא עם הטלפון הנייד באמצעות בלוטות'. בנוסף, כפתור עוצמת השמע על גלגל ההגה אינו שולט על עוצמת השמע במערכת המולטימדיה, והצג אינו ברור וקשה לקריאה במצבי תאורה משתנים. ניכר כי על מנת להוזיל את עלות הקניה של המכונית בחר היבואן לשנמך את מערכת המולטימדיה וחבל שכך. יש לציין כי הונדה סיוויק עם מנוע 1.5 ליטר מאובזרת במערכת מולטימדיה מקורית מבית הונדה.
המושבים הקדמיים עשויים בד איכותי ומעניקים נוחות טובה ותמיכה חשובה לגב התחתון. תנוחת הישיבה נמוכה וקרובה מאוד לכביש. גובה התקרה מאחור הולך ופוחת עד כדי מגע עם ראשו של נוסע גבוה מאחור. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול קל ומהיר ומגדילים את נפח תא המטען מ- 486 ליטרים לכדי 1,203 ליטרים, אך קיים הבדל גובה משמעותי של כ- 20 ס"מ בין גב המושבים לרצפת תא המטען. בדגמים הקודמים כללה הונדה סיוויק האצ'בק מושב אחורי ייחודי בעל יכולת קיפול חכמה אשר תרמה ליצירת משטח הטענה שטוח ונוח לשימוש.
הונדה סיוויק החדשה מצוידת בתאי אחסון שימושיים במיוחד בדלתות, ובתא אחסון מודולרי גדול ויעיל הממוקם מתחת למשענת היד האמצעית. תא זה מיועד לאחסון חפצים בגדלים שונים וניתן להתאימו לגודל החפץ הדרוש אחסון, החל מבקבוק מים בנפח 2 ליטרים ועד למגירת מטבעות קטנה.
ביצועים הונדה סיוויק
הונדה סיוויק הנבחנת מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד בלבד המפיק 129 כ''ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה עם מעין חלוקה ל- 7 יחסי העברה. תיבת ההילוכים הרציפה מוכרת כבר מדגמים אחרים של הונדה ולא גרפה אף פעם מחמאות. העברת ההילוכים המדומה מרגישה מעט איטית ומערכת הטיפטרוניק הפועלת בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה מגבילה את הנהג ואינה מאשרת הורדת הילוך לסיוע בבלימה או בתאוצה מעל לרף סל''ד מסוים.
החיסרון במנוע הקטן מתבטא במחסור בכוח זמין בסל"ד נמוך. התופעה מורגשת במיוחד בנסיעה איטית בפקקים כאשר נדרשת התקדמות איטית וקשה למצוא את המינון הנכון בלחיצה על דוושת התאוצה. ברגע שבו נכנס מגדש הטורבו לפעולה חוזרת ההנאה שבנהיגה והסיוויק מתפקדת מצוין. צריכת הדלק המשולבת עומדת על פי היצרן על 21.3 ק''מ לליטר, ובנסיעת המבחן השגנו צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר. מהמנוע הקטן והמוגדש היינו מצפים לצריכת דלק טובה אף יותר.
הונדה סיוויק החדשה זכתה למערכת מתלים מתקדמת עם שיכוך זעזועים מעולה, ולשלדה חדשה לחלוטין המאפשרת חלוקת משקל מאוזנת וספורטיבית. גם ההיגוי בהונדה סיוויק החדשה ראוי לציון לשבח, הפידבק מהגלגלים נכון ויעיל, ואחיזת הכביש מצוינת בסיבובים.
בטיחות הונדה סיוויק
במבחן הריסוק שערך ארגון Euro NCAP זכתה הונדה סיוויק לציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בקרת סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים.
תמורה למחיר וסיכום הונדה סיוויק
הונדה סיוויק האצ'בק החדשה 1.0 טורבו אוטומטית היא מכונית חסכונית, בטוחה, שימושית ומהנה לנהיגה, וכיאה לסיוויק אמיתית גם מושכת המון תשומת לב. מדובר במכונית משפחתית מוצלחת אך גרסת ה- 1.5 ליטרים חזקה יותר, מאובזרת יותר ומצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית טובה יותר.
קניה סיווק 1800 2017
הונדה סיוויק האצ'בק
הונדה סיוויק האצ'בק כל כך מיוחדת מבחינת העיצוב, שחייבים או לאהוב אותה או לשנוא אותה. אם אוהבים, זוכים!
הונדה סיוויק IMA היברידית
אמנם המחיר של הונדה סיוויק IMA היברידית הוא גבוה יחסית, אבל צריכת הדלק שלה כל כך חסכונית שזה משתלם.
הונדה סיוויק בין עירונית
לנסיעות ארוכות בין עירוניות הונדה סיוויק עדיפה על פני המתחרות.
הונדה סיוויק נודעת
הונדה סיוויק הדגם החדש נודעת ביכולותיה המשופרות על פני הדגם הקודם.