קיה סיד SW החדשה בעלת מפרט טכני, עיצוב ואבזור מבטיחים. לקחנו אותה לנסיעת מבחן
קיה סיד החדשה הושקה החודש בישראל בשלל גרסאות. המכונית משווקת בארץ בשלוש תצורות מרכב - האצ'בק 3 דלתות (פרו סיד), האצ'בק 5 דלתות, וסטיישן (SW), שני סוגי מנועים - בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 135 כ"ס ומומנט של 16.7 קג"מ והשני טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 128 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, שלוש תיבות הילוכים בנות 6 הילוכים - ידנית, אוטומטית ורובוטית כפולת מצמדים (DCT) ושני רמות אבזור - LX הנמוכה ו- EX הגבוהה.
קיה סיד סטיישן
קיה סיד SW משווקת בישראל בשלוש גרסאות - בנזין 1.6 DCT LX במחיר 127,000 ₪, דיזל 1.6 ידנית LX במחיר 134,000 ₪. ודיזל 1.6 אוטומטית EX במחיר 149,000 ₪. קיה סיד SW מכוונת אל מול מובילות סגמנט המשפחתיות סטיישן - פורד פוקוס סטיישן והאחות מבית הקונצרן יונדאי i30 סטיישן. לקחנו לנסיעת מבחן את גרסת הבנזין 1.6 LX DCT האמורה להתחרות על לב נהגי הליסינג ולהימכר בארץ בכמויות לא מבוטלות.
קיה סיד סטיישן
קיה סיד SW החדשה, הדור השני של המכונית המשפחתית סטיישן של היצרן, טובה מקודמתה כמעט בכל פרמטר - עיצוב, יחידת הנעה, התנהגות כביש ואבזור. אורכה של הקיה סיד SW החדשה גדל לעומת קודמתה ב- 35 מ"מ ועומד על 4,505 מ"מ. רוחבה קטן ב- 10 מ"מ ועומד על 1,780 מ"מ. גובהה קטן ב- 40 מ"מ ועומד על 1,485 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים הינו ללא שינוי ועומד על 2,650 מ"מ, קטן ב- 50 מ"מ מבסיס הגלגלים של הקיה פורטה, המקבילה המשפחתית בגרסת הסדאן. נפח תא המטען קטן ב- 2 ליטר לעומת הדגם היוצא ועומד על 528 ליטר. משקל הרכב גדל ב- 15 ק"ג ועומד על 1,349 ק"ג.
קיה סיד סטיישן
הדור השלישי של הקיה סיד SW עוצב, תוכנן ומיוצר באירופה במפעלה של קיה בזילינה שבסלובקיה והמכונית, כקודמתה, מיועדת לשוק האירופאי. קיה סיד היא הדגם הנמכר ביותר של קיה באירופה. קיה סיד החדשה זכתה ב- 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP.
קיה סיד סטיישן
התרשמות חיצונית
עיצוב הקיה סיד SW החדשה מוקפד ומושקע. על העיצוב חתום המעצב פיטר שרייר, האחראי על עיצוב ליין המכוניות החדשות של קיה. עיצוב חלקה הקדמי מזכיר מאוד את הקיה פורטה, החלון הקדמי של הקיה סיד SW החדשה נמתח קדימה אל כוון מכסה המנוע ויוצר איתו כמעט שיפוע אחיד. מסגרת חלונות הצד מעוטרת בפס ניקל יוקרתי העוטפת גם את החלון המשולש הקטן מקדימה וגם את חלון תא המטען הגדול. בגג שני פסי גגון מוכספים הנמתחים אף מעבר לציר הדלת האחורית המתרוממת עם חלקו האחורי של הגג וכוללת גם ספויילר וחלק מיחידות התאורה האחוריות הגדולות והמרשימות.
קיה סיד סטיישן
הסבכה הקדמית בעיצוב החדש של קיה עם לוגו החברה מעליו ולא בתוכו. יחידות התאורה הקדמיות בולטות מעט ונמתחות לצדדים ולמעלה, וכוללות תאורת יום (DRL) מסוג LED. הפרופורציות של הקיה סיד SW החדשה, יחד עם החיפויים בתחתית הרכב, תורמים למקדם גרר נמוך של 0.30 Cd. מכונית המבחן מצויידת בצמיגי 195/65 R15 וחישוקי פלדה עם כיסויי נוי מוכספים.
קיה סיד סטיישן
פנים הרכב
תא הנוסעים בקיה סיד SW החדשה שונה מעיצוב הפנים שהוצג בקיה פורטה, צבע הפנים הינו שחור ואפור ובשילוב נגיעות ניקל ודיפונים מוכספים מתקבל מראה יוקרתי. איכות החומרים וההרכבה טובים, למעלה חלקים רכים ונעימים למגע גם בדשבורד וגם בדלתות, למטה יותר חלקי פלסטיק קשיחים. בדלתות ידיות פתיחה בצבע ניקל ומשטח גדול מרופד בבד נעים למגע בשילוב נקודות כסופות כדוגמת המושבים. בתחתית הדלת תאורה בטיחותית בצבע אדום הנדלקת בפתיחתה. על הרצפה שטיח בשילוב גומי.
קיה סיד סטיישן, תא הנוסעים
הקונסולה המרכזית פונה אל עבר הנהג ומרמז כי הוא כאן במרכז. הצג העליון הקטן בקונסולה כולל תצוגה שימושית של השעה והטמפרטורה החיצונית. מתחתיו, יציאות המיזוג בפאנל כסוף המשותף ללוח המחוונים וליציאת המיזוג משמאל. מתחת נמצאת קונסולת יחידת השמע על פאנל שחור ופשוט. עוד מתחת כפתורי המיזוג המכני, גדולים ומזמינים. לוח המחוונים מורכב משלושה בתי מחוונים עגולים מעוטרים בניקל, במרכז מחוון המהירות ובתוכו תצוגה דיגיטלית גדולה ועגולה של נתוני מחשב הדרך. צגי הרכב ברורים, הכפתורים גדולים והנדסת האנוש טובה למעט כמה יוצאים מן הכלל כדוגמת כפתור כיוון מראות הצד המסתתר מאחורי ההגה משמאל.
קיה סיד סטיישן, תא הנוסעים
המושבים עוטים ריפוד בד בשילוב בד מהודר בגימור מוקפד בעיצוב מיוחד בשני צבעים. מושב הנהג כולל ידית לכוון הגובה, מושב הנוסע הקדמי כולל כוון לגובה רק בגרסה היקרה ולא ברכב המבחן. תמיכה לגב התחתון הן למושב הנהג והן למושב הנוסע הקדמי קיימת רק בגרסה היקרה וחסרה ברכב המבחן. מרווח הרגליים מלפנים טוב ומתאים גם לנהג גבוה שיאלץ להוריד מעט את גובה המושב בשל גובה התקרה הבינוני.
קיה סיד סטיישן, המושב האחורי
המושב מאחור שטוח ונוח גם לשלושה נוסעים. הנוסע במושב האמצעי יכול להניח רגליו על רצפה שטוחה כמעט לחלוטין למעט מדרגה נמוכה בגובה 5 ס"מ במרכזה. מרווח הרגליים מאחור וגובה התיקרה נדיבים, סף החלונות לא גבוה וגם ילדים בכסא הבטיחות יוכלו להנות מן הנוף. הכניסה והיציאה מהמושב האחורי נוחה. קיפול המושבים האחוריים (1/3 ו- 2/3) קל ונוח, בסיס המושבים מוסת לקדימה וגב המושב מתקפל לפנים ויוצר משטח אחיד עם רצפת תא המטען גם ללא צורך בהסרת כריות הראש.
קיה סיד סטיישן, תא המטען
נפח תא המטען עומד על 528 ליטר ו- 1660 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. רוחב פתח תא המטען כ- 1,100 מ"מ בחלקו התחתון וכ- 1,020 מ"מ בחלקו העליון. עומקו הממוצע של תא המטען עומד על 90 ס"מ, גובה שפת ההטענה 620 מ"מ והוא נוח מאוד להעמסה ומתאים גם לעגלות תינוק גדולות ומוצרי חשמל כבדים. בתא המטען תמצאו גם ווים לשקיות ושקע 12V נגיש. מתחת לרצפת התא שוכן גלגל חלופי זמני קטן.
קיה סיד סטיישן, תא המטען
מאפיינים ואבזור
אבזור המכונית גם ברכב המבחן בגרסת האבזור LX עשיר וכולל בין היתר: מחשב דרך, תאורת יום (DRL) אוטומטית מסוג LED, פנסי ערפל, מראות צד חשמליות מתקפלות אוטומטית, מחוממות, בעלות פנסי איתות אינטגרליים מסוג LED ותאורת מדרכה לבנה ושימושית מאוד בשעות החשיכה, גלגל חלופי קטן, 6 כריות אוויר, כניסת 12V מלפנים ואחת בתא המטען, סוככי שמש מלפנים עם תאורה, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, הגה, בלם יד וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת שיוט, מערכת שמע עליה נרחיב בהמשך, פתיחה וסגירה של כל החלונות בלחיצת כפתור אחת ופתיחה חשמלית לתא המטען. ברכב סטיישן ארוך היינו מצפים גם ליציאות מיזוג לנוסעים מאחור ולחיישני נסיעה לאחור.
קיה סיד סטיישן, יחידת תאורה קדמית
מערכת השמע במכונית תומכת MP3 וכוללת זיכרון פנימי לאחסון קבצי שמע, נשלטת מההגה וכוללת 4 רמקולים ו- 2 טוויטרים, איכות הקול טובה והיקפית. המערכת כוללת שקעי AUX ו- USB ובעלת חיבוריות BlueTooth הן כדיבורית למכשיר סלולארי והן להזרמת שמע בחיבוריות BlueTooth מכל מכשיר תומך. במעבר המערכת למצב הזרמת שמע בחיבוריות (BlueTooth (BT Audio מופעל אוטומטית נגן השמע במכשיר הסמארטפון וניתן לשליטה מכפתורי השליטה של המערכת ברכב, כולל שליטה מההגה, מאוד נוח ובטוח. בהפעלת תוכנת ניווט בסמארטפון נעצר ניגון השמע לטובת ההנחיות הקוליות של תוכנת הניווט וחוזר מיידית לאחר סיומו.
קיה סיד סטיישן, קונסולה קדמית
בתא הנוסעים לא מעט מקומות אחסון - תא למשקפי שמש בתקרת הרכב לפנים, תא כפפות מואר וממוזג, מקום איחסון לבקבוק קטן (500-700 סמ"ק) בכל אחת מדלתות המכונית, משענת יד ומתחתיה תא אחסון גדול, שני מחזיקי ספלים בין המושבים הקדמיים וכיסים בגב המושבים הקדמיים. במושב האחורי אין משענת יד מרכזית.
קיה סיד סטיישן, דלת הנהג
יחידת הנעה
המכונית מצויידת במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,591 סמ"ק. הספק המנוע עומד על 135 כ"ס המושגים ב- 6300 סל"ד והמומנט המירבי עומד על 16.7 קג"מ ב- 4,850 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית DCT כפולת מצמדים בת 6 הילוכים עליה נפרט בהמשך. נתוני הביצועים על פי היצרן עומדים על - תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 11.1 שניות, מהירות מירבית של 192 קמ"ש, צריכת דלק העומדת על 15.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ורמת זיהום אוויר מקבוצה 4 (מתוך 15).
קיה סיד סטיישן, תא המנוע
תיבת ההילוכים DCT, כפולת המצמדים פותחה על-ידי קיה ומשלבת שני ממסרים ידניים בתיבה אחת ולכל אחד מצמד יבש משלו. גל הילוכים אחד מיועד להילוך השני, הרביעי, השישי והאחורי, ואילו השני מפעיל את ההילוך הראשון, השלישי והחמישי. כאשר גל אחד מתכונן לשלב את ההילוך הבא הגל השני עדיין משולב בהילוך. יחידת הבקרה של התיבה מבצעת את בחירת ההילוך ותפעול המצמד, והתוצאה היא החלפת הילוכים מהירה ומדויקת יותר ומינימום הפסד מומנט בהעברת ההילוכים. ביצועי התיבה טובים מהתיבה האוטומטית ומציגים תאוצה מהירה יותר, צריכת דלק נמוכה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר.
קיה סיד סטיישן
מבנה המרכב של הקיה סיד החדשה הוקשח ב- 45% לעומת המרכב בדגם היוצא ובשילוב מתלים מסוג תמוכות מקפרסון עם מוט מייצב מלפנים ומתלים מסוג רב חיבורי מאחור, קפיצים ובולמי זעזועים משופרים מתקבלת איכות נסיעה גבוהה מופחתת ויברציות, רעידות ורעשים. קיה סיד SW החדשה מצוידת בארבעה בלמי דיסק - מלפנים בלמי דיסק מאווררים בקוטר 280 מ"מ ומאחור בלמי דיסק מלאים בקוטר 262 מ"מ בתוספת מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים עם כל תת מערכות הבטיחות הנגזרות.
קיה סיד סטיישן
בכל גרסאות הסיד החדשה מותקנת מערכת Flex Steer הכוללת שלושה מצבי היגוי - Comfort, Normal ו- Sport המאפשרת שינוי רמת סיוע הכוח וההיזון החוזר, כדי להתאים את תחושת ההגוי להעדפותיו האישיות של הנהג. מצב קומפורט הוא הרך ביותר ומצב ספורט הינו הקשיח ביותר.
קיה סיד סטיישן
על הכביש
יצאנו לבדוק כיצד הקיה סיד SW החדשה מקיימת את ההבטחות לשיפור בצד הדינמי, בביצועי המנוע, בביצועי תיבת ההילוכים, ובביצועי ההיגוי והמתלים. גלגל ההגה עוטה עור ונוח לאחיזה, לאחר כיוון עומק וגובה קל לגלגל ההגה וכוון גובה המושב מצאנו את תנוחת הישיבה המועדפת עלינו. הראות מלפנים ולצדדים טובה, תורמים לכך חלונות הצד המשולשים הקטנים מלפנים וסף חלונות צד נמוך. הראות לאחור מעולה ומפתיעה בזכות חלון אחורי גדול בעל סף נמוך. המיזוג חזק ושקט, יציאות המזגן במרכז הקונסולה ניתנים לסגירה ע"י העברת הפתחים שמאלה.
קיה סיד סטיישן
הנעת המכונית חרישית ותחילת הנסיעה שקטה וחלקה. החסרון העיקרי של התיבה הוא השהיה מורגשת בתחילת האצה אם כי הדבר מתקזז עם העברת הילוכים מהירה וחלקה. רעש המנוע בתאוצה מצליח לחדור לתא הנוסעים. בלחיצה על מוטות ההעברה שמאחורי גלגל ההגה עוברת התיבה למצב ידני, גם במצב זה הורדת הילוכים בעצירה מתבצעת בצורה אוטומטית. בהעברת ידית ההילוכים ימינה עוברת התיבה למצב ספורט ובהעברה שמאלה חוזרת למצב רגיל. כל אחד ממצבי התיבה יכול להשתלב עם כל אחד ממצבי ההיגוי.
קיה סיד סטיישן, תא הנוסעים
המכונית חזקה ומהירה, זמן התאוצה מאפס למאה קמ"ש שמדדנו בתפעול תיבה אוטומטי עמד על 10.8 שניות, 0.3 שניות מהיר יותר מנתון היצרן, תפעול ספורטיבי לא השיג שיפור במדידה. בתפעול ידני של התיבה מדדנו 10.5 שניות מהירות, 0.6 שניות מהיר יותר מנתון היצרן. גם תאוצות ביניים ועקיפות מתבצעות ללא קושי. בתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש מדדנו 6.5 שניות. בלימת המכונית החלטית ומיידית, בבלימת חירום נרתמת מערכת ה- ABS במהירות ופועלת בחוזקה ובעידון רב.
קיה סיד סטיישן, לוח המחוונים
שלושת מצבי ההיגוי אומנם מרגישים מעט מלאכותיים אך מאוד שימושיים. החלפת מצבי ההיגוי יכולה להתבצע תוך כדי נסיעה. בשילוב למצב היגוי ספורטיבי מתקשח ההגה ונעשה פחות רגיש לתנודות, אפילו "שבירת" הגה פתאומית מטופלת באדישות ובבטחון מקסימלי. בכביש מפותל אפילו העלינו חיוך בשימוש במצב ההיגוי הספורטיבי והמכונית התניידה ביציבות ובבטחה אך המתלים המעט רכים וחתך הצמיג הגבוה מנעו מאיתנו ממש הנאה. התקשנו להכניס את מערכת בקרת היציבות בכביש יבש לפעולה ואת נורת הבקרה זכינו לראות לשבריר שניה גם כשהתאמצנו. את מערכת הבקרה ניתן לבטל אם כי לא מומלץ.
קיה סיד סטיישן, קיפול המושב האחורי
סיכום
קיה סיד SW החדשה היא מכונית נאה ומרווחת, מאובזרת ואיכותית, זריזה ובטוחה. המכונית מתברגת בקבוצה מצומצת של מכוניות משפחתיות במרכב סטיישן וצפויה להפוך לרבת מכר בקבוצה. במבחן שערכנו לא מצאנו במכונית שום חיסרון בולט. שילוב של מרכב סטיישן שימושי, מפרט טכני מתקדם, אבזור נדיב ושבע שנות אחריות הופכות את רכישת הקיה סיד SW החדשה למשתלמת. אם רציתם רכב ליסינג משפחתי, אירופאי ומפנק במרכב סטיישן, הקיה סיד SW החדשה מהווה אלטרנטיבה מעניינת ומשתלמת.

תפריט נגישות








עמנואל חי
אני עמנואל חי החמוד אוהב קיה סיד סטיישן
מה חדש תחת הפיקנטו?
זה בדיוק פיקנטו משודרגת (בגודל), אותה תצוגה, מנופים כפתורים והפנים הסופר פשוט. מה זה התצוגה של שנות השמונים? לא משכנע להוציא כל כך הרבה כסף על רכב כמו של פעם.