אלפא רומיאו מפרסמת פרטים נוספים על ה- 4C המדהימה
לאחר שנחשפה אלפא רומיאו C4 הסדרתית בתערוכת ז'נבה האחרונה שהתקיימה בחודש מרץ, חשפה אתמול אלפא רומיאו פרטים נוספים על יצירת האומנות החדשה שלה או כפי שהיא קוראת לה, מכונית על קומפקטית. פיתוח אלפא רומיאו 4C נעשה בשיתוף פעולה בין אנשי פיתוח של אלפא רומיאו ואנשי פיתוח של מזארטי. מפתחי אלפא רומיאו 4C שילבו את היכולות הטכניות ויכולות הייצור הטובות ביותר הן של אלפא רומיאו והן של מזראטי. בזכות הסינרגיה הפנימית של קבוצת פיאט-קרייזלר חלקה של אלפא רומיאו היה בעיצוב ה- 4C בעוד חלקה של מזארטי היה בפונקציות הייצור. כמו כן, עשתה אלפא רומיאו בפיתוח הרכב שימוש בשירותי תכנון וייעוץ ממהנדסים ואנשי טכנולוגיה מובילים באיטליה העוסקים בתחום רכבי ספורט.
אלפא רומיאו 4C
התכנון והפיתוח של האלפא רומיאו 4C נעשו מדף חלק, מה שאיפשר לאלפא רומיאו ליצור למעשה תת קטגוריה חדשה הנקראת "רכבי על בהישג יד". אלפא רומיאו 4C נועדה להיות לא רק מכונית אקסלוסיבית מבחינת ביצועים, אלא גם חלום בר השגה עבור אוהדי אלפא רומיאו בכל רחבי העולם. לצורך כך, הייתה אלפא רומיאו צריכה לחשוב במונחים של היקפי ייצור מוגבלים אך בסדר גודל של כמה אלפי כלי רכב בשנה.
אלפא רומיאו 4C נבנתה בהשראת מסורת בת מאה שנים של אלפא רומיאו והיא מובילה את הערכים האותנטיים של המותג אל העתיד: סגנון איטלקי, מצוינות הנדסית, ביצועים מצוינים והשראת ביטחון מוחלט. על פי אלפא רומיאו, ה- 4C היא דוגמה לערכים של קלילות, יעילות, סגנון איטלקי, טכנולוגיה ודינמיות, ובקיצור, מכונית נהיגה מהנה על הכביש ועל מסלולי המרוץ, בדיוק כמו שכל מכונית אלפא רומיאו צריכה להיות. ערכים ותכונות אלו בולטים לכל אורך חיי המותג אלפא רומיאו שממשיך להיות אחד מהשגרירים המפורסמים והמוערכים ביותר של תוצרת איטליה ברחבי העולם.
אלפא רומיאו 4C
אחד מהדגשים בפיתוח אלפא רומיאו 4C היה משקלה הנמוך העומד על 895 ק"ג בלבד, משקל הנמוך ממשקלם של מכוניות סופר מיני. אלפא רומיאו דואגת להדגיש כי יחס זה של פחות מ- 4 ק"ג לכ"ס היה אחד מהתנאים הראשונים שדרשה החברה מהמתכננים ולמעשה מנקודה זו החלה מלאכת התכנון. כדי לקבל מעט פרופורציות ניקח לדוגמה פורד פוקוס חדשה ונגלה שאם נציב את אותה דרישה ליחס משקל/הספק צריכה פורד פוקוס להפיק לא פחות מ- 320 כ"ס (חושב על פי משקלה של פורד פוקוס טרנד האצ'בק אוטומטית). על מנת להשיג את המטרה השאפתנית הוקדשה על ידי המתכננים תשומת לב רבה לחומרים בהם נעשה שימוש. כל אחד מהחומרים נבחר על בסיס משקלו הסגולי, כמו גם על בסיס התכונות הכימיות, פיזיות, מכאניות וטכנולוגיות, כך שימלא בצורה הטובה ביותר את הדרישה לביצועים, דינמיות והתנהגות של מכונית ספורט. השלדה והמרכב של ה- 4C בנויים בעיקר מאלומיניום, פלדה, סיבי פחמן ופוליאוריטן מוזרק שנעשה בו שימוש לפגושים והכנפיים. פוליאוריטן מוזרק הוא חומר קל משקל (שוקל 20% פחות מפלדה) המתאים ליצירת אלמנטים עיצוביים מורכבים.
אלפא רומיאו 4C
בחיפוש אחר המשקל הנמוך ביותר האפשרי, כל חומר שנעשה בו שימוש או שאמורים היו לעשות בו שימוש נבחן על ידי המתכננים. כך לדוגמה, החלונות ברכב דקים יותר בכ- 10% מאלו המצויים בדרך כלל במכוניות אחרות, עובי החלון הקדמי עומד על 4 מ"מ בלבד. צמצום זה בעובי החלונות תרם להפחתה ממוצעת של 15% ממשקל חלונות הרכב.
אפשרות אחרת שעמדה לרשות המתכננים הייתה להגדיל את כוח המנוע אולם בחירה בדרך זו הייתה מובילה למחיר סופי גבוה יותר של הרכב. בסופו של דבר, המנוע שהותקן ב- 4C הוא מנוע טורבו בנפח 1.75 ליטר עם הזרקה ישירה. בלוק המנוע עשוי אלומיניום. תיבת ההילוכים שהותקנה ב- 4C היא רובוטית בעלת מצמד כפול יבש ובורר הילוכים DNA עם מצב מירוץ חדש. אורך הרכב עומד על כ- 4 מטרים ובסיס גלגלים עומד על פחות מ- 2.4 מטרים, ממדים אלה מדגישים את הקומפקטיות של המכונית תוך הדגשת הזריזות והיכולות שלה. אלפא רומיאו כל כך נרגשת מהצגת ה- 4C עד כדי כך שבתיאוריה מאנישה היצרנית את המכונית כאילו הייתה ייצור חיי ומתארת את נשמת הרכב כנשמה ספורטיבית היוצרת תחושת נהיגה ייחודית, הן על הכביש והן במסלול המרוץ שם המהירות והתאוצה הופכים לתובעניים יותר.
אלפא רומיאו 4C
אלפא רומיאו 4C תגיע ל"שווקים" במהלך 2013 ותהיה הסנונית שתבשר על חזרתה של אלפא רומיאו לארצות הברית לאחר תקופה ארוכה שנעדרה ממנה. רכבים ראשונים יימסרו ללקוחות באירופה במחצית השנייה של חודש ספטמבר. הדגם האמריקאי יוצג בתערוכת לוס אנג'לס בחודש נובמבר וישווק, ככל הנראה, מיד לאחר מכן. סך הייצור המתוכנן עומד על 3,500 יחידות, מתוכן כ- 1,000 יחידות מיועדות לשוק האירופאי.
אלפא רומיאו 4C, תא הנוסעים

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.