הדור השביעי של האייקון המוטורי נוחת היום בישראל. המחיר החל מ – 221,900 ₪
גולף GTI יצרה את סגמנט המשפחתיות הספורטיביות בשנת 1975 כשמהנדסי פולקסגוון החליטו לשתול מנוע 1.8 ליטר בתוך שלדת המכונית הקומפקטית החדשה של החברה. 38 שנים ושבעה דורות מאוחר יותר, הגולף ממוצבת כאחת המכוניות המשפחתיות המובילות בעולם וגרסת ה- GTI הפכה למשפחתית הספורטיבית שכולן רוצות לנצח.
גולף GTI החדשה יחד עם הדור הראשון
בימים אלו, מספר חודשים לאחר שהוצגה בתערכות ג'נבה ולאחר שהגרסה המשפחתית הספיקה להגיע לארץ ולהימכר בכמויות נאות על אף מחירה, נוחתת ה- GTI. פולקסווגן גולף GTI החדשה זוכה לביקורות חמות בקרב נהגים ביבשת הישנה והיא טובה יותר מקודמתה כמעט בכל פרמטר ובמיוחד בסעיף המעניין ביותר ברכב מסוג זה, התנהגות הכביש. ה- GTI החדשה תצטרך להתמודד בארץ עם מספר לא קטן של מתחרות שחלקן בהחלט ראויות: רנו מגאן ספורט, אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק, פורד פוקוס ST, יונדאי וולוסטר טורבו וקיה פרו-סיד GT שצפויה להגיע לארץ.
קובי בלום, מנהל חטיבת פולקסווגן: "ה- GTI החדשה הנוחתת בימים אלו בישראל מציעה חבילה משולבת של דינמיות, חווית נהיגה מהמשובחות שיש לצד האיכויות והחוזקות של הגולף בסגמנט המכוניות הקומפקטיות. הדור השביעי חוזר למקורות ומציעHot hatch אמיתי שמחזיר עטרה ליושנה. עם מנוע חזק יותר מאי פעם, מערכת מתלים משופרת וקלה יותר, ושלל מערכות אלקטרוניות חכמות הדור השביעי של מי שהמציאה את הקטגוריה שוב קובע את הרף בסגמנט. אלו, בשילוב עם תוספת אבזור בהשוואה לעבר ומחיר דומה יאפשרו לנו להמשיך ולהוביל את סגמנט הספורטיביות בישראל"
ה- GTI החדשה ניצבת לתחרות כשהיא מצויידת במנוע TSI מוגדש טורבו מסדרה חדשה בנפח 2.0 ליטר המעביר 220 כ"ס ומומנט מירבי של 35 קג"מ לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל אלקטרוני חדש מבית פולקסווגן העונה לשם +XDS. הדיפרנציאל האלקטרוני מדמה פעולה של דיפרנציאל מכאני ומקטין את תת ההיגוי שספג ביקורות נוקבות בדור הקודם. שידוך המנוע לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG מאפשר לגולף GTI החדשה להאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות והמהירות המקסימאלית עומדת על 244 קמ"ש.
פולקסווגן גולף GTI החדשה
הדור השביעי של הגולף GTI נשען על פלטפורמת MQB המודולורית של פולקסווגן המשמשת את כלל יצרניות הקונצרן, הפלטפורמה מאפשרת בניית מרכב קשיחה וקל יותר. לצד השלדה החדשה ומערכת ה +XDS מציגה פולקסווגן הגה בעל יחס סיבוב משתנה עם שני סיבובים מנעילה לנעילה. כל אלה מקנים לגולף היגוי מהיר, חד ומדוייק. כמו כן, מותקנת ב - GTI מערכת כיול מתלים (ESC) שבעזרתה יוכל הנהג לבחור בין שלושה מצבי נוחות למתלים.
עיצובה של הגולף GTI החדשה, כצפוי, אינו שובר מוסכמות והוא שדרוג עדין אך מורגש לגולף המשפחתית. עם שבכה קדמית המתהדרת בפס האדום המוכר מהדורות הקודמים. בדור החדש ממשיך הפס האדום לעבר הפנסים הקדמיים ואל הקאליפרים המסתתרים בתוך גלגלי 17 אינץ' המגיעים כסטנדרט. עם סמלי ה - GTI על הכנפיים הקדמיות וצמד מפלטים מוכספים מאחור, הגולף GTI ממשיכה את מסורת ה"זאב בעור כבש" של הדורות הקודמים. ממדיה של ה - GTI צמחו והם עומדים כעת על 4,268 מ"מ אורך (צמיחה של 70 מ"מ לעומת הדור הקודם), 1,790 מ"מ רוחב ( 4 מ"מ יותר מבעבר) ואילו הגובה ירד ב- 90 מ"מ ועומד כעת על 1,442 מ"מ. מרחק הסרנים צמח ב - 53 מ"מ והוא נמתח כעת לאורך של 2,631 מ"מ.
פולקסווגן גולף GTI החדשה
למרות השיפור בביצועים ה- GTI החדשה מציגה נתוני צריכת דלק משופרים, הודות למערכת Start&Stop המדוממת את המנוע בעצירה, מערכת הזרקה כפולה הכוללת שמונה מזרקים ומערכות נוספות אחרות. צריכת הדלק שופרה בעד 15% והיא עומדת כעת על 15.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
פולקסווגן לא שכחו שמדובר אחרי הכל במכונית שאמורה להסיע משפחה בנוחות ועל כן ה- GTI החדשה, כמו קודמותיה תשווק במרכב 5 דלתות לצד מרכב 3 הדלתות עם המראה הספורטיבי יותר.
פולקסווגן גולף GTI החדשה. תא הנוסעים
תא הנוסעים של ה- GTI זוכה גם הוא לטיפול המקובל, עם מושבי ספורט המעוטרים בבד המשבצות האופייני, הנעה בלחיצת כפתור, בלם חנייה חשמלי, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הרכב, מנופי העברת הילוכים על ההגה, מערכת מולטימדיה עם קישוריות בלוטות' ושקעי USB ו- AUX ומערכת בקרת שיוט. יחד עם כל אלו משלבת פולקסווגן בגולף GTI החדשה שלל מערכות בטיחות שזיכו אותה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP.
הגולף GTI תשווק בארץ בגרסה אחת: Blue Motion Tech שתעלה החל מ- 221,900 ₪ לגרסת שלוש הדלתות והחל מ- 226,900 לגרסת חמש הדלתות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.