שבע שנים לאחר שהציגה פורד את המיניוואן הראשון בעולם שתוכנן להיות מהנה לנהיגה, מציגה היצרנית קונספט שרומז על דור ההמשך
פורד S-Max היה המיניוואן הראשון שתוכנן להיות יותר מכלי תחבורה שנועד לשנע משפחה אירופאית ממוצעת על מתלתליה, עם דגש על עיצוב ספורטיבי והתנהגות דינאמית לצד תא נוסעים מרווח. ה- S-Max קיבל המון מחמאות וקטף פרסים רבים, ביניהם "רכב השנה האירופאי" לשנת 2007.
פורד S-max קונספט
היום, שבע שנים מאוחר יותר, פורד בוחרת שלא לשנות נוסחה מוצלחת ומציגה קונספט שרומז על הדור השני עם עיצוב הדומה לדור הנוכחי למעט חזית מעודכנת הממשיכה את שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית. עם זאת, פורד אינה עומדת על השמרים בכל הנוגע לטכנולוגיה ובטיחות ומשיקה מערכות חדשות ומתקדמות.
עיצובו של הקונספט נשאר כאמור כמעט ללא שינוי, עם עדכונים עיצוביים קלים לקווים הכללים של המרכב ועיצוב רענן של יחידות התאורה האחוריות. השינוי העיצובי הגדול ביותר הוא החזית החדשה הנושאת במרכזה שבכה בת שש צלעות בה עושה פורד שימוש במספר דגמיה יחד עם יחידות תאורה משולבות תאורת LED הנמשכות לאחור כמעט עד קורה A. עיצובו החיצוני המאופק יחסית לרכבי קונספט מעלה את הסבירות לכך שדגם הייצור יציג עיצוב חיצוני דומה עד זהה לקונספט.
פורד S-max קונספט
תא הנוסעים הוא סיפור אחר, עם מושבים ספורטיביים בריפוד עור, לוח מחוונים שמורכב במלואו ממסך ומחסור מובהק בכפתורים בקונסולה המרכזית, תא הנוסעים נותן תחושה מאוד מודרנית ומינימליסטית. אלמנט בולט במיוחד הוא מסגרת הנמשכת מבלם החנייה החשמלי, מכתרת את מקבץ הכפתורים באזור הבקרה והמסך המרכזי וממשיכה הלאה לתוך החלק העליון של הקונסולה המרכזית וכמעט עד השמשה הקדמית. אותו מסך מרכזי משתמש בטכנולוגיה אותה מכנה פורד Dual-View ויאפשר לנהג ולנוסע שלצידו לצפות בתוכן שונה לחלוטין על אותו מסך, כך למשל יוכל הנהג לקבל מידע לגבי ציר הניווט והנוסע יוכל לצפות בסרט.
בכל הנוגע לטכנולוגיה, פורד לא עוצרת במסך והיא תשלב ב- S-Max קונספט מערכת שתמדוד את קצב הלב של הנהג, תתחבר למערכת Ford SYNC ותוכל, במקרה של אירוע חריג לשלוח קריאת מצוקה לשירותי הצלה ואפילו תפעיל מערכות בטיחות ברכב במצבי קיצון. לצידה תציג פורד מערכת המודדת את רמות הסוכר בדם של הנוסעים במושבים האחוריים ותוכל להתריע להורים במידה וילדם לוקה בהתקף.
פורד S-max קונספט. תא הנוסעים
כמו כן מטמיעה פורד ב- S-Max טכנולוגיות נוחות חדשות בהן דור חדש למערכת החנייה האוטומטית שתחנה את הרכב גם בחניות מאונכות למדרכה ומערכת שתתקשר עם רכבים אחרים המצוידים במערכת דומה ותוכל להזהיר על גודשי תנועה או סכנות בהמשך הדרך.
יחד עם הצגת ה- S-max קונספט, תשיק פורד מנוע חדש מסדרת האקו-בוסט בנפח 1.5 ליטר המציג צריכת דלק נמוכה מבלי לוותר על ביצועי הרכב, מימד שהיה אחראי למרבית הביקורות החמות שקיבל הדור היוצא. התנהגות הכביש של ה- S-max קונספט, כך לפי פורד, תהיה עליית מדרגה על פני ה- S-max הראשון והיא תמשיך להיות מכוונת לאנשי משפחה שלא מוכנים לוותר על הנאה מנהיגה. ה- S-Max קונספט יוצג במלואו על במות תערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.