i10 החדשה גדולה יותר, רחבה יותר, איכותית יותר ומאובזרת הרבה יותר
יונדאי i10 היא אחת מהמכוניות העירוניות המצליחות ביותר בעולם ובישראל, יחד עם הקיה פיקנטו הן מחזיקות בצמרת טבלת המסירות הישראלית בקטגוריה שלהן מזה כמה חודשים. כעת משחררת יונדאי פרטים מלאים לגבי הדור החדש ששיווקו יחל בשנת 2014. עם הדור החדש נוקטת יונדאי בגישת "מיוצר באירופה בשביל אירופה" וכמו שניתן להבין מהאמירה, כל שלבי התכנון והייצור של הרכב קורים באירופה. התכנון והעיצוב היה באחריות מחלקת העיצוב הממוקמת בגרמניה בעוד שהייצור יהיה במפעל החברה בטורקיה.
יונדאי i10 החדשה
מימדיה החיצוניים של i10 החדשה גדלו ביחס לאלה של הדגם הקודם. אורכה הוא 3,665 מ"מ (80 מ"מ יותר מהדור הקודם), רוחבה 1,660 מ"מ (65 מ"מ יותר מהדור הקודם), גובהה הונמך ב- 40 מ"מ והוא עומד כעת על 1,500 מ"מ. למרות כל אלה בסיס הגלגלים נשאר ללא שינוי משמעותי, הוא התארך ב- 5 מ"מ בלבד ועומד כעת על 2,385 מ"מ. מאחר ומרווח הברכיים בדגם הקודם היה מספק יחסית לקטגוריה, יונדאי בחרו להגדיל את מימדיו החיצוניים מבלי לשנות משמעותית את אורך בסיס הגלגלים על מנת להגדיל את נפח תא המטען שעומד בדור החדש על 252 ליטר (30 ליטרים יותר מבדור הקודם) או 1,046 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.
יונדאי i10 החדשה
עיצובה החיצוני ממשיך את שפת העיצוב שהציגה יונדאי עם ה-i20 וה- i30 החדשות. קווי המרכב זוויתיים זורמים ונאים. החזית זוכה ליחידות תאורה הדומות לאלה של ה- i20, שבכה גדולה ובולטת בעלת שש צלעות ופנסי DRL בגומחות פנסי הערפל. צידי המרכב זוכים לעיצוב חדש ובולט הרבה יותר מזה של הדגם היוצא, עם קו חלונות גבוה, קו מותניים בולט ופסי חיכוך שחורים שימזערו את הסיכוי למכות ושריטות בסביבה העירונית בה צפוייה להעביר ה- i10 את מרבית חייה. חלקו האחורי של הרכב עוצב גם הוא ברוח דגמיה האחרים של יונדאי והוא נראה מודרני וזורם יותר.
יונדאי i10 החדשה
תא הנוסעים עבר מקצה שיפורים מקיף מאוד. הקוסנולה המרכזית והדלתות זוכים לצביעה דו-גונית בשחור וחום. האבזור הסטנדרטי מציג גם הוא קפיצת מדרגה והוא כולל בין היתר מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, הגה מחומם ומחופה עור, הנעה בעזרת כפתור ומחשב דרך. אופציות בתוספת תשלום יכללו ארבעה חלונות חשמל וחלון נהג אוטומטי, קישוריות בלוטות' וחימום מושבים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת בקרת יציבות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ושש כריות אוויר.
יונדאי i10 החדשה. תא הנוסעים
יונדאי i10 החדשה תוצע עם שני מנועים חדשים מסדרת קאפה (Kappa) של היצרנית. הראשון יהיה מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 65 כ"ס ומומנט מרבי של 9.6 קג"מ המושגים ב- 3,500 סל"ד שיאיץ את הרכב מאפס למאה קמ"ש תוך 14.9 שניות ולמהירות מקסימלית של 155 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (נתוני יצרן). המנוע יוצע גם עם אפשרות להנעה בגפ"מ ועם גרסת BlueDrive חסכונית יותר שתקטין את צריכת הדלק בנסיעה משולבת ל- 23.3 ק"מ לליטר (נתוני יצרן). המנוע השני יהיה בנפח 1.25 ליטר עם הספק של 86 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ המושגים ב- 4,000 סל"ד. עם מנוע ה- 1.25 ליטר תאיץ i10 מאפס למאה קמ"ש תוך 12.3 שניות ותגיע למהירות מקסימלית של 171 קמ"ש. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר (נתוני יצרן). שני המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית בת ארבעה הילוכים. ייצורו של מנוע ה- 1.1 ליטר איתו שווק הדור הקודם הופסק.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.