מתעניינים ברכב עם 7 מושבים? אתם חייבים לבדוק מה מציע לכם האאוטלנדר החדש.
מיצובישי אאוטלנדר החדש הושק בישראל בסוף שנת 2012 בשלל גרסאות - בנזין ודיזל, ידניות ואוטומטיות, הנעה קדמית והנעה כפולה, 5 ו- 7 מושבים וברמות גימור שונות. גרסת הרכב שקיבלנו למבחן היא הפופולארית והמבוקשת ביותר גם בקרב רכבי הליסינג למשפחה המורחבת - מנוע 2.0 בנזין עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה, 7 מושבים, ברמת גימור אינסטייל Instyle הבסיסית.
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר דור שלישי מיוצר ביפן ועיצובו שונה בתכלית מהדגם המוחלף. הרכב יוצר למעשה קטגוריה משלו של רכב 7 מושבים בקבוצת רישוי 4 שאיננו מיניוואן אלא רכב פנאי שטח SUV. האופציה לשבעה מושבים בדגם הקודם הייתה קיימת רק בגרסאות המפוארות (קומפורט או ספורט) ורק עם מנוע 2.4 ליטר והנעה כפולה. הרכב זכה בציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של Euro NCAP.
התרשמות חיצונית
למרות השינוי הדרסטי בעיצוב לעומת הדגם המוחלף, שלדת דגם זה מבוססת על שלדת קודמו ועל כך יעידו השינויים הקטנים במימדי האורך, הרוחב ובסיס הגלגלים. נתון הגובה דווקא השתנה והדגם החדש נמוך מקודמו ב- 4 ס"מ. עיצוב המיצובישי אאוטלנדר זוכה לתגובות מגוונות בין חברי המערכת, מצד אחד עיצוב כוחני המשרה לרכב פרופיל של רכב שטח גדול ומצד שני עיצוב פושר, כבד ולא מזמין. לדעתנו עיצוב האאוטלנדר החדש קופסתי מדי, החלון הקדמי והאחורי מאונכים מהמקובל וחלונות הצד האחורייים גדולים ומלבניים. קו החלונות נראה גבוה מבחוץ, בתי הגלגלים קטנים ביחס לגוף וחישוקים בקוטר 16 אינץ' בלבד עם צמיגים בחתך גבוה תורמים למראה הפושר.
פנים הרכב
תא הנוסעים באאוטלנדר נאה, סולידי אך מעט מיושן והגיע ברכב המבחן בשני גוונים - שחור בחלקו העליון ובז' בחלקו המרכזי והתחתון. פס כסוף ועבה בדוגמת קרבון מפריד בין צבעי הפנים השונים בחלקו הקדמי של הרכב וביחד עם ידיות בצבע ניקל מתקבל מראה תא נוסעים עשיר ונעים לשהיה. לוח המחוונים וחיפוי הדלתות עשוי מחומר פלסטי רך ונעים למגע אולם ככל שיורדים למטה חלקי הפלסטיק הופכים לקשיחים (תופעה מוכרת במרבית הרכבים החדשים הנמכרים כיום). משטח גדול בדלתות מרופד בבד וכולל את משענות היד. רצפת הרכב מכוסה בשטיחי בד נאים.
הקונסולה המרכזית מעוצבת בצורה פושרת ומאופקת. הקונסולה המרכזית כוללת את יחידת השמע בחלקו העליון וחשופה לשמש. מתחת כפתורי Eco Mode ותאורת חירום חיצונית, חיווי נטרול כרית אויר לנוסע הקדמי ומתחת צג בקרת האקלים עם כפתורים גדולים. לוח המחוונים כולל מד מהירות ומד סל"ד מעוטרים בניקל, ובמרכזו תצוגה דיגיטלית צבעונית של נתוני מחשב הדרך והטמפרטורה החיצונית. צגי הרכב ברורים, הכפתורים גדולים והנדסת האנוש טובה למעט כמה יוצאים מן הכלל כגון כפתור בורר מחשב הדרך ואיפוס המונה וכפתור ביטול פעולת ה- Start/Stop המוסתר ע"י ההגה.
המושבים ברכב המבחן עוטים ריפוד בד בשילוב בד מהודר בצבע ב'ז חגיגי ומזמין אך רגיש ללכלוך. מושב הנהג כולל ידית לכוון הגובה אך מושב הנוסע הקדמי חסר כוון לגובה גם בגרסאות היקרות יותר. המושבים נעדרים בתמיכה לגב התחתון. תקרת הרכב גבוהה וכך גם תנוחת הישיבה ברכב, מרווח הרגליים מלפנים טוב ומתאים גם לנהג גבוה. סף החלונות הנראה גבוה מבחוץ מתברר כבינוני עד נמוך מבפנים וטווח הראיה מעולה לכל הכיוונים. תאורת הגג מלפנים כוללת גם תאורת מפות. סוככי השמש כוללים אף הם תאורה. הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחה בזכות המרכב הגבוה.
המושבים בשורה השניה שטוחים ונוחים גם לשלושה נוסעים וגם להתקנת כיסאות בטיחות אם כי הרכב לא רחב במיוחד. התיקרה גבוהה גם בשורת מושבים זו, מרווח הרגליים טוב והמושבים ניתנים לתזוזה על גבי מסילה לפנים ולאחור וישנה גם אפשרות לכיוון זווית משענת הגב. הנוסע במושב האמצעי יכול להניח רגליו על רצפה שטוחה כמעט לחלוטין למעט מדרגה נמוכה בגובה 7 ס"מ במרכזה. סף החלונות לא גבוה וגם ילדים בכסא הבטיחות יוכלו להנות מן הנוף. הכניסה והיציאה משורת המושבים השניה נוחה. המושבים ניתנים לקיפול קל ונוח ביחס 60:40 כאשר בסיס המושבים מוסת לפנים וגב המושב מתקפל לפנים ויוצר משטח אחיד עם רצפת תא המטען גם ללא צורך בהסרת משענות הראש. שורת המושבים השניה נהנית אף היא מתאורת תקרה אך חסרה יציאת מיזוג מתבקשת.
המושבים בשורה השלישית נדיבים בגודלם אך מיועדים לילדים בלבד בשל רצפה גבוהה ומרווח רגליים מצומצם. הכניסה והיציאה משורת המושבים השלישית, המתבצעת מהדלתות האחוריות, נוחה בזכות מפתח דלתות וגובה תקרה נדיבים, והזחה נוחה של המושב בשורת המושבים השניה. קיפול המושבים אל ומתוך רצפת הרכב נוחה. לשורה זו תאורת גג אך גם לה חסרה יציאת מיזוג.
נפח תא המטען עומד על 128 ליטר כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש ו- 913 ליטר כאשר הם מקופלים אל הרצפה. רוחב פתח תא המטען כ- 1,040 מ"מ בחלקו התחתון וכ- 940 מ"מ בחלקו העליון, לא רחב במיוחד ונמוך גם ממשפחתיות סטיישן שבחנו בעבר. גובה שפת ההטענה 730 מ"מ והוא נוח מאוד. ברצפת תא המטען 4 נקודות עיגון אך אין בתא ווים לשקיות ואין גם שקע הטענה 12V. הגלגל החלופי נמצא מתחת לרכב ולא ברצפת תא המטען.
מאפיינים ואבזור
אבזור רכב המבחן בגרסת Instyle כולל בין היתר: חישוקי סגסוגת קלה, חלונות אחוריים כהים, מראות צד גדולות בצבע הרכב, מחוממות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות מובנים, תאורת יום DRL, פנסי ערפל קדמיים עם מסגרת מוכספת, פנס ערפל אחורי, תאורת לווי בכניסה ויציאה מהרכב, 7 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מחשב דרך בתצוגה צבעונית, מפתח עם שלט מובנה, משענת יד מרכזית עם תא אחסון ושקע טעינה, 4 חלונות חשמל (רק חלון הנהג נסגר ונפתח בלחיצת כפתור בודדת), נעילה מרכזית, מערכת שמע עליה נרחיב בהמשך, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק עם חיפוי עור וכפתורי שליטה על מחשב הדרך, מערכת השמע, מערכת ה- BlueTooth ובקרת השיוט, וידית הילוכים בחיפוי עור. היינו שמחים אם לרשימה מכובדת זו היו מצטרפים גם חיישני נסיעה לאחור ויציאות מיזוג לשורת המושבים השניה והשלישית.
מערכת השמע תומכת MP3, נשלטת מההגה וכוללת 4 רמקולים ו- 2 טוויטרים, איכות הקול טובה והיקפית. המערכת כוללת שקע USB ובעלת חיבוריות BlueTooth הן כדיבורית למכשיר סלולארי והן להזרמת שמע בחיבוריות BlueTooth מכל מכשיר תומך. הגדרות מערכת ה- BlueTooth כולל הגדרות המכשירים לחיבור ניתנים לביצוע בעזרת פקודות קוליות בלבד, אך אלו אינם אינטואיטיביים ודרשו מאיתנו עיון בספר הרכב.
בתא הנוסעים ניתן למצוא לא מעט מקומות אחסון - תא כפפות מואר (אך לא ממוזג), משענת יד מרכזית עם תא אחסון ושקע הטענה 12V, מקום לבקבוקים קטנים (500-700 סמ"ק) ולאחסון נוסף בכל אחת מדלתות המכונית, שני מחזיקי ספלים בקונסולה המרכזית, כיס בגב מושב הנוסע הקדמי, משענת יד מרכזית במושב האחורי עם מחזיקי ספלים, ותא אחסון משמאל להגה.
יחידת הנעה
האאוטלנדר מצוייד במנוע בנזין בעל 4 צילינדרים בנפח 1,998 סמ"ק עם הספק של 150 כ"ס המושגים ב- 6,000 סל"ד ונתון המומנט המרבי עומד על 19.9 קג"מ המושגים ב- 4,100 סל"ד. למנוע משודכות תיבת הילוכים רציפה (CVT) עם 6 יחסי העברה מתוכנתים. נתוני הביצועים של הרכב עומדים על 12.4 שניות בתאוצה מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת, על פי נתוני היצרן, על 15.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. רמת זיהום האוויר היא מקבוצה 4, נמוכה באופן יחסי לרכב מקטגוריה זו.
האאוטלנדר מצטיין בצריכת דלק ונתוני זיהום נמוכים במיוחד בסגמנט ומשווק בישראל עם טכנולוגיית Clear Tec הכוללת את מנוע ה- Smart MIVEC, מערכת (ECO Mode (Active ומערכת Stop & GO. לרכב מקדם גרר נמוך 0.33 db ושלדת Rise מחוזקת וקלת משקל (שלדת מונוקוק בשם Realized Impact Safety Evolution הרשומה כפטנט ע"י מיצובישי). למנוע האאוטלנדר תזמון שסתומים משתנה, משקל קל וזמינות כוח רחבה. מערכת ה- ECO Mode, הייחודית בסגמנט, שולטת בכיול מערכות ההנעה ובקרת האקלים של הרכב לתפקוד יעיל וחסכוני. נתוני המערכת מוצגים לנהג בפורמט של עלים ירוקים בלוח המחוונים ועוזרים לייעול ושיפור הרגלי הנהיגה לחסכון בדלק.
לרכב מתלים מסוג תמוכות מקפרסון עם מוט מייצב מלפנים ומתלה רב זרועי עם מוט מייצב מאחור, הרכב מצוייד בבלמי דיסק מאוורים מלפנים ובלמי דיסק מאחור. כמו כן, מצוייד הרכב במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים עם כל תת מערכות הבטיחות הנגזרות כולל מערכת ESP הניתנת לניתוק.
על הכביש
גלגל ההגה עוטה עור ונוח לאחיזה, לאחר כיווני עומק וגובה קלים לגלגל ההגה וכוון גובה המושב מצאנו את תנוחת הישיבה המועדפת עלינו. הראות מלפנים ולצדדים טובה מאוד, תורמים לכך חלונות גדולים ומראות חיצוניות גדולות. הראות לאחור מעולה גם היא כאשר אין יושבים בשורת המושבים השלישית. המיזוג המפוצל לנהג ולנוסע הקדמי חזק ושקט, יציאות המזגן לנהג ולנוסע צמודות מדי ולא ניתנות לסגירה.
יצאנו לבדוק את ביצועי המנוע, תיבת ההילוכים, ההיגוי והמתלים. הנעת המכונית חרישית ותחילת הנסיעה שקטה וחלקה. רעש המנוע בנסיעה רגועה לא מצליח לחדור לתא הנוסעים בזכות בידוד פנימי במכסה המנוע ובקיר המנוע המפריד אותו מתא הנוסעים. התנהגות התיבה והשילוב עם המנוע מוצלחים ואין שום בעיה לשמור על קצב נהיגה טוב בכל תנאי הדרך. בלחיצה על מוטות ההעברה שמאחורי גלגל ההגה עוברת התיבה למצב ידני שאיננו מהיר וזריז יותר מהמצב האוטומטי. זמן התאוצה מאפס למאה קמ"ש שמדדנו בתפעול תיבה אוטומטי עמד על 11.3 שניות, נתון מעולה ומהיר יותר מנתון היצרן. כאמור, במצב ידני לא הצלחנו להשיג נתון טוב יותר. תאוצות ביניים ועקיפות מתבצעות ללא קושי, בתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש מדדנו 7.3 שניות. בלימת המכונית טובה, בלימת חירום מלווה בצלילת חרטום, חריקות ופעולה בלתי מעודנת של מערכת ה- ABS.
משקל הרכב ומרכז הכובד הגבוהים, המתלים המעט רכים וחתך הצמיגים הגבוה, מנעו מאיתנו הנאה בנהיגה בדרכים עקלקלות. הצלחנו לא פעם להכניס את מערכת בקרת היציבות ESP לפעולה בכביש יבש. את מערכת הבקרה ניתן לבטל אם כי לא מומלץ היות ובביטולה חווינו זריקת זנב לא נעימה ואופיינית לרכב בתצורה זו. בנוסף, תקשורת ההגה והגלגלים לא מצטיינת, ההגה רך מדי ומעט מעורפל לטעמנו.
מהמורות הכביש מגוהצות בצורה טובה בנסיעה עירונית ובין עירונית, המכונית עוברת על שברים בכביש ועל פסי האטה בצורה אלגנטית ובטוחה ומבלי שאלו יועברו לתוך תא הנוסעים. תורמים לכך המתלים הרכים וחתך הצמיגים הגבוה. גם נסיעה מהירה בשבילים מתונים נוחה ובידוד רעשי הסביבה והכביש טובים, רעשי רוח נשמעו גם מכיוון מראות הצד הגדולות. לא נשמעו קרשקושים בפנים הרכב גם בנסיעה מאומצת ונראה כי איכות ההרכבה טובה. כאמור, תמיכת גב תחתון במושב הנהג חסרה אך אחיזת המושב טובה ולאחר נסיעה ארוכה לא מורגשת עייפות מיוחדת. צריכת הדלק בנסיעת המבחן נעה סביב 11 ק"מ לליטר, נתון מרשים בהתחשב בעובדה שנסיעת המבחן כללה גם נהיגה מאומצת.
סיכום
מיצובישי אאוטלנדר הוא רכב שימושי, חסכוני ובטוח בחבילה משתלמת והגיונית במיוחד. אומנם העיצוב והביצועים פושרים ולא מלהיבים אבל תג מחיר אטרקטיבי של 169,900 ₪ ופתרון להסעת 7 נוסעים במחיר מיניוואן ובתצורת רכב פנאי וחדירה לשוק הליסינג הופכים את הרכב לרב מכר. אין ספק כי לגרסת ההנעה הכפולה מתחרים טובים יותר אך רכב המבחן שלנו לא פחות ממייתר, לדעתנו, העדפת מינוואנים קומפקטיים. במבחן שערכנו לא מצאנו ברכב שום חיסרון בולט. שילוב של מרכב פנאי שטח SUV שימושי, 7 מושבים, מפרט טכני מתקדם ואבזור נדיב הופכות את רכישת האאוטלנדר למשתלמת במיוחד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.