מרצדס מבטיחה כי ה- C קלאס החדשה חסכונית, קלה וזריזה יותר. כמו כן, תציע לראשונה גם מתלי אוויר
אחרי שנצפתה באין ספור תמונות ריגול, בשלל גרסאות וברמות שונות של הסוואה, מרצדס חושפת את אחד הדגמים החשובים ביותר בהיצע שלה, ה- C קלאס. מרצדס C קלאס היוצאת נמכרה ב- 2.4 מיליון יחידות, כך שבפני מחליפתה עומדת משימה לא פשוטה.
מרצדס C קלאס 2014
עיצובה החיצוני של ה- C קלאס החדשה שואב השראה בצורה די ברורה, שלא לומר בוטה, מה- S קלאס החדשה שהושקה השנה. מלפנים ה- C קלאס החדשה נראית זהה לחלוטין לאחותה הבכירה. גם במבט מהצד ומאחור ההבדלים הם מינוריים. מידותיה של ה- C קלאס גדלו כמובן והן עומדות על 4,686 מ"מ לאורך (95 מ"מ יותר מהדור הקודם) ו- 1,810 מ"מ לרוחב (40 מ"מ יותר מהדור הקודם). גם תא המטען גדל ונפחו עומד כעת על 480 ליטר. למרות זאת, ה- C קלאס החדשה השילה כ- 100 ק"ג לעומת הדור היוצא.
מרצדס C קלאס 2014
בתא הנוסעים ההבדלים בין האחיות כבר מוחשיים הרבה יותר וכאן ההשוואה המתבקשת היא כמובן לדור היוצא של ה- C קלאס. בסיס הגלגלים התארך ב- 80 מ"מ והוא עומד כעת על 2,840 מ"מ שמשאירים שפע מקום ליושבים מאחור, שהיו ראש מעייניהם של מהנדסי מרצדס בכל הנוגע לשיפור המרווח.
מרצדס C קלאס 2014
מרצדס מדווחת כי היא שמה דגש מיוחד על תחושת האיכות והאווירה של הנוסעים בזמן השהייה ברכב. היצרנית מציינת כי ההרגשה עם הכניסה לתא הנוסעים של ה- C קלאס החדשה זהה בתחושה לשדרוג ממחלקת תיירים למחלקת עסקים בטיסה. מרצדס החליטה להמעיט בכפתורים, הקונסולה המרכזית זורמת בתנועה חלקה מהדשבורד אל בין המושבים הקדמיים ויוצרת תחושה מאוד מינימליסטית ומודרנית.
מרצדס C קלאס 2014, תא הנוסעים
רשימת האבזור של ה- C קלאס התארכה משמעותית יחסית לדור היוצא והיא כוללת שלל מערכות בטיחות ונוחות מתקדמות. הרשימה כוללת בין היתר שלוש מערכות פנסים קדמיים כאשר הבסיסית תהיה מבוססת נורות הלוגן ובתוספת תשלום יוכלו הרוכשים לשדרג לתאורת LED מלאה ואף לציידה במערכת אור גבוה אוטומטית, מסך מרכזי בגודל של עד 8.4 אינץ' ומערך שליטה חדש בקדמת משענת היד של הנהג עם משטח מגע ממנו יכול הנהג לשלוט במחשב הרכב ואף להזין אותיות או מספרים ע"י תנועות אצבע. כמו כן, תציע מרצדס לראשונה בקטגוריה מערכת מתלי אוויר שיאפשרו נסיעה נוחה ומעבר לנהיגה דינאמית בלחיצת כפתור.
סרטון מרצדס C קלאס 2014
ב- C קלאס החדשה תוצענה גם שלל מערכות בטיחות, חלקן הוצגו רק לפני מספר חודשים ב- E קלאס וב- S קלאס. בין המערכות ניתן למצוא מערכת תצוגה עילית, מערכת המנטרת את מצב עירנותו של הנהג, מתריעה במצב עייפות ואף מציעה מקומות מנוחה בהמשך הדרך, מערכת בלימה ותאוטה אוטומטית שיכולה לבלום את הרכב לחלוטין במהירות של החל מ- 7 קמ"ש ועד 50 קמ"ש או להאט משמעותית על מנת למזער את הנזק של התאונה במהירויות של עד 200 קמ"ש, מערכת שתזהה את הרכב מלפנים ותעקוב אחריו גם במצבים של תנועה איטית עד 60 קמ"ש או פקק תנועה ומערכת שתזהה רכבים חוצים לפני הרכב, תגביר את עצמת הבלימה ואף תבלום את הרכב בלי התערבות הנהג. כמו כן, יוצעו מערכת לחניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות מלא, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה ומערכת תאורה אדפטיבית שתאפשר להשאיר את האורות הגבוהים מבלי לסנוור נהגים המגיעים ממול ע"י הסתרה של חלק מאלומת האור.
מרצדס C קלאס 2014, תא הנוסעים
בשלב ראשון מרצדס C קלאס החדשה תצוייד בשלושה מנועים חסכוניים ויעילים מבעבר, שני מנועי בנזין ואחד דיזל. מנוע הבנזין הראשון מותקן ב- C180 ונפחו 1.6 ליטר, הוא מצויד במגדש טורבו על מנת להפיק הספק של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5 ליטר למאה ק"מ. המנוע השני יהיה מנוע חדש לחלוטין בנפח 2.0 ליטר המפיק 184 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.5 שניות וצריכת הדלק עומדת על 5.3 ליטר למאה ק"מ בנסיעה משולבת. כמו כן, תוצע גם גרסת BlueTEC עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. המיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך 8.1 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 4 ק"מ לליטר. בהמשך תציע מרצדס שלל מנועי בנזין ודיזל נוספים בעלי 4, 6 ו- 8 צילינדרים עם הספקים הנעים בין 115 כ"ס ועד 333 כ"ס. להיצע תתווסף גם גרסה היברידית שתקרא C300 BlueTEC Hybrid.
מרצדס C קלאס 2014, מערך השליטה החדש

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.