דיווחים מחטיבת מאזדה באוסטרליה מעלים כי מאזדה 2 החדשה תקבל גרסה היברידית עם מנוע רוטורי קטן
הפסקת שיווקה של מאזדה RX-8 בשנת 2012, הביאה עימה את סופו של מנוע וונקל הרוטורי. המנוע, שמשתמש ברוטור אחד כפול בצורת משולש מעוגל ותא בעירה אליפטי יחיד הושק בשנת 1967 עם מאזדה קוסמו והמשיך לעטר את מכוניות הספורט שהיו פסגת ההיצע של היצרנית בעשורים הבאים - מאזדה RX-7 ומאוחר יותר מאזדה RX-8.
מנוע רוטורי
מנועים רוטוריים קטנים, קלים, ופשוטים יותר ממנועי צילינדרים מסורתיים והם יכולים לספק יחס הספק לנפח מהטובים ביותר שקיימים כיום במנועי בעירה פנימית. כך למשל מפיקה מאזדה RX-8 בגרסאותיה השונות כ- 230 כ"ס ממנוע בנפח 1.3 ליטר. עם זאת, למנוע רוטורי גם לא מעט חסרונות שעיקרם צריכת דלק גבוהה מאוד, זיהום אוויר גבוה ואמינות מוטלת בספק. אי לכך, הייתה מאזדה היצרנית האחרונה שייצרה את המנוע בשנים האחרונות, ונכון להיום סתמה עליו, גם היא, את הגולל.
דיווחים שעלו לאחרונה באוסטרליה מלמדים כי מאזדה שוקלת לחזור לשימוש במנוע הרוטורי, אך לא במתכונת המוכרת. מהדיווחים עולה כי יתכן והיצרנית תשיק גרסת הייבריד של מאזדה 2 החדשה עם אפשרות לטעינה משקע חשמלי ובה יותקן מנוע רוטורי בנפח של כ- 330 סמ"ק וישמש כמאריך טווח.
מאזדה 2 החדשה. צילום: CarScoops
הדגם ההיברידי צפוי להיחשף מאוחר יותר בחייה של מאזדה 2 והיא תושק עם מנועי בנזין מסדרת סקייאקטיב, שאחד מהם יהיה ככל הנראה גרסה מוחלשת של מנוע ה- 1.5 ליטר המותקן במאזדה 3, ומנועי דיזל שטרם ידוע אם יגיעו ארצה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.