מבחן דרכים - אופל אדם

אופל אדם מתיימרת להיות עירונית אופנתית ואיכותית עם עיצוב חיצוני ופנימי שונה ורענן. יצאנו לבדוק האם המחיר הגבוה והיעדר תיבת הילוכים אוטומטית פוגעים בסיכוייה להצליח

תגיות: , , ,

השקת אופל אדם בתחילת שנת 2013 בישרה על כניסת אופל לפלח השוק של המכוניות הקטנות האופניות והיוקרתיות. על הכוונת של אופל אדם הוצבו די בבירור דגמי מיני, פיאט 500, סיטרואן DS3 ועירוניות יוקרתיות אחרות. אחרי המתנה של מעל לשנה, הגיעה אופל אדם לישראל כשהיא מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המשודך לתיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור אחת ויחידה. תג המחיר שהוצמד לרכב עם הגעתו לארץ עומד על החל מ- 98,900 ש"ח.

אופל אדםאופל אדם

עיצוב חיצוני

אופל אדם זוכה לעיצוב חיצוני מעניין ונאה הפונה לקהל יעד מוגדר המחפש רכב שהוא גם הצהרה אופנתית. החזית, שמציגה את שפת העיצוב החדשה של אופל נאה וזורמת עם שבכה קדמית גדולה שבמרכזה הוצב פס כרום עבה ובולט שאוחז בסמל היצרנית. עם שלוש דלתות וגג שחור, הצדודית נאה וספורטיבית ומאחור נמצאים שני פנסים עגולים המשמשים כפנסי איתות המוקפים במסגרות שחורות.

אופל אדםאופל אדם

כיאה למיקומה בקטלוג היצרנית, אופל אדם מקבלת אין ספור נגיעות עיצוביות ביניהן כיתוב "ADAM" מעל הכנף האחורית, מסגרות שחורות לפנסי האיתות העגולים מלפנים וקימורים רבים בפח מסביב לרכב. התוצאה המתקבלת היא מכונית שונה, מעניינת ונאה שמסובבת ראשים בכל מקום שאליו תפנו.

אופל אדםאופל אדם

ממדיה של אופל אדם עומדים על אורך של 3,698 מ"מ, רוחב של 1,807 מ"מ, גובה של 1,484 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,311 מ"מ. מידות אלה מציבות את אופל אדם מעט מעל מתחרתה העיקרית, הלא היא פיאט 500.

עיצוב פנימי

עם פתיחת הדלת הגדולה והמוצקה של אופל אדם מתגלה תא נוסעים איכותי ומעוצב. משטחים צבועים בצבע המרכב, צהוב במקרה שלנו. כמו כן, הפלסטיק הרך שבחלקו העליון של הדשבורד מציג תבנית שמוסיפה לעניין, עיטורי כרום על ההגה מחופה העור ובמסגרות השעונים בלוח המחוונים כמו גם מסביב לפתחי המיזוג תורמים לתחושה האיכותית של תא הנוסעים של הקטנה החדשה של אופל. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע גדול ואיכותי בגודל 7 אינץ' שמשמש כלב מערכת המולטימדיה המתקדמת והאיכותית מאוד של אופל אדם.

אופל אדם. תא הנוסעיםאופל אדם. תא הנוסעים

מושבים, מרווח ותא מטען

המושבים של אופל אדם קשיחים מעט, כיאה למכונית מתוצרת גרמניה, אך הם מספקים תמיכה טובה לירכיים ולגוף. כיוון המושב מתבצע ידנית ותנוחת הישיבה נמוכה, טווח הכיוון רחב מאוד ומאפשר מציאת תנוחת נהיגה נוחה בלי מאמץ מיוחד, גם הודות גם לטווח כיוון רחב לגובה ולעומק של גלגל ההגה. למרבה הצער נעדרת אפשרות כיוון התמיכה לגב התחתון. המרווח לראש ולרגליים מצויין בשני המושבים הקדמיים.

אופל אדם. מרווח מפתיע לטובה במושב האחוריאופל אדם. מרווח מפתיע לטובה במושב האחורי

הכניסה למושבים האחוריים נעשית בקלות מפתיעה, הכניסה כמובן קשה ביחס למכונית בעלת דלתות מאחור אך לא נדרשת גמישות מיוחדת לכניסה ויציאה מהמושב האחורי ללא קושי. הנקודה הבולטת ביותר בשני המושבים העצמאיים מאחור היא המרווח המפתיע לברכיים ולראש. כאשר המושבים הקדמיים מוסטים עד הסוף לאחור הם אמנם לא משאירים מרווח מאחור, אך הסטתם קדימה מותירה די מקום מלפנים ויוצרת מרווח מפתיע מאחור.

נפח תא המטען עומד על 170 ליטרים ועם קיפול המושבים האחוריים הוא גדל לכדי 663 ליטר. לא גדול מאוד, אך לא מפתיע בהתחשב במדדים המצומצמים של הרכב. שפת הטעינה גבוהה יחסית, אבל יש לקחת בחשבון כי בעקבות העובדה שתא המטען קטן מלכתחילה, רוב הסיכויים שלא תעמיסו לתוכו חפצים כבדים במיוחד.

אופל אדם. תא המטעןאופל אדם. תא המטען

  

אבזור והנדסת אנוש

רשימת האבזור של אופל אדם מעט ספרטנית, במיוחד ביחס למחיר הגבוה והשיוך לקטגוריית המכוניות היוקרתיות. מלבד מערכת המולטימדיה המצוינת שבמרכזה נמצא כאמור מסך המגע המעולה שמציג תמונה בהירה, מגיב בזריזות לכל נגיעה ומתחלף למצב לילה כהה עם הדלקת האורות, המכונית כמעט נטולת צעצועים ופינוקים.

רשימת האבזור כוללת בין היתר בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שני חלונות חשמליים עם פתיחה וסגירה בלחיצה אחת, מערכת מיזוג אוויר מכנית עם ארבעה פתחים קדמיים עם אפשרות לסגירה של כל אחד באופן עצמאי, מסך במרכז לוח המחוונים המספק מידע על צריכת דלק ועל מערכות הרכב השונות, וסוככי שמש עם תאורה. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית האוויר של הנוסע במושב הקדמי, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים, נעילת דלתות אוטומטית בתחילת הנסיעה, מערכות אלקטרוניות לבקרת אחיזה, יציבות, חלוקת עומס בבלימת חירום ועוד.

אופל אדם. מערכת המולטימדיה מצוינתאופל אדם. מערכת מולטימדיה מצוינת

הנדסת האנוש באופל אדם טובה. תפעול מערכת המולטימדיה נוחה וכך גם תפעול הפקדים השונים הפזורים ברכב. נחזור שוב למערכת המולטימדיה שאין בפינו מספיק מילים לשבחה, היא מתחברת באמצעות בלוטות' לסמארטפון ומתממשקת עם שירות סירי של אפל וכן Google Now של אנדרואיד. פונקציה זו מאפשרת שליטה קולית בסמארטפון דרך המיקרופון המובנה במכונית ללא צורך בהורדת הידיים מגלגל ההגה.

יחידת הנעה וביצועים

כשמביטים בדף הנתונים של יחידת ההנעה של אופל אדם מגלים מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 85 כ"ס צנועים ומומנט מרבי של 13.3 קג"מ, עם שילוב של תיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות, נתונים טכניים אלו אינם יוצרים ציפיות גדולות בסעיף הביצועים.

אופל אדם. תא המנועאופל אדם. תא המנוע

בניגוד מוחלט לציפיות, מתגלה אופל אדם על הכביש כרכב זריז למדי וזאת בזכות מנוע חי, גמיש וזריז עם רצועת כח רחבה יחסית. המנוע יספק די כח במרבית המקרים ולמעט סיטואציות בהן נדרשת התפרצות כח מאסיבית הוא מספק מענה מספק. התלונה העיקרית היא דווקא לתיבת ההילוכים, פעולת הידית אמנם חלקה והמצמד נעים ומספק תחושה טובה של נקודת החיבור הגבוהה יחסית בין המנוע לתיבת ההילוכים, אולם יחסי ההעברה מרגישים קצרים מדי. בשיוט ב- 120 קמ"ש פועל המנוע ב-3,500 סל"ד ואם חפצה נפשכם בשיוט מהיר עוד יותר, תגלו שב- 130 קמ"ש תעלה מחט הסל"ד עד מעל ל- 4,000 סל"ד.

בסעיף הביצועים וצריכת הדלק, נרשמו במהלך המבחן 14.9 ק"מ לליטר מרשימים מאוד. המיאוץ מאפס למאה קמ"ש הושג תוך 12 שניות, חצי שניה מהר יותר מנתוני היצרן והמיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 10 שניות ארוכות למדי

  

על הכביש

הנסיעה באופל אדם בעיר היא חוויה שמשאירה אותנו עם רגשות מעורבים. על מנת ליצור מכונית דינאמית עם התנהגות שובבה, התקינה אופל במכונית מתלים קשיחים שגורמים לה לקפץ על כביש גלי ולהרגיש לא נטועה מספיק על שיבושים גדולים בזמן נסיעה על אספלט לא איכותי. מאידך, ההגה בעל התגבור המשתנה ומצב City שהופך אותו לקל אף יותר, מקלים על התנועה במקומות צפופים ורדיוס סיבוב קטן במיוחד הופכים תמרונים שנראים במבט ראשון כבלתי אפשריים לעניין של מה בכך. שדה הראייה לכל הכיוונים מצוין כאשר יוצאת הדופן היחידה היא המראה המרכזית הקטנה שמגדילה משמעותית את הנצפה דרכה ודורשת מעט זמן להסתגלות.

אופל אדםאופל אדם

בכביש המהיר מאבדת אופל אדם מעט מהקסם, במהירויות שיוט בינעירוניות נוכחים רעשי רוח ומנוע, על אחת כמה וכמה בשיוט מהיר שמעלה את הסל"ד לטווחים שיוצרים נהמה תמידית שמהדהדת בתא הנוסעים ומפרה את השלווה. משקלה הקל יחסית של אופל אדם שעומד על 1,120 ק"ג, לצד המתלים הקשיחים גורמים לה להרגיש לא שלווה על כביש גלי וגוררים קיפצוצים שמבהירים שנסיעות ארוכות ומהירות אינן כוס התה של אופל אדם.

בכביש מפותל מצליחה אופל אדם להפתיע ולהעלות חיוך על השפתיים כמעט בכל פניה וכל החסרונות של אופל אדם בנסיעה מנהלתית בעיר ומחוצה לה הופכים בין רגע ליתרונות. המנוע מנצל ביעילות מופתית את יחסי ההעברה הקצרצרים של תיבת ההילוכים. הפעולה המדויקת של ידית ההילוכים מקלה על העברת הילוכים מהירה וההגה שמשקלו טוב מרגיש מדויק ואף מצליח להעביר לא מעט מידע מהגלגלים הקדמיים לאצבעותיו של הנהג.

המתלים הקשיחים מאפשרים כניסה מהירה לפניות ושמירה הדוקה של קו הפניה. מערכת בקרת היציבות אמנם אינה מתנתקת אך בנהיגה נכונה היא אינה נכנסת לפעולה מידית עם איבוד אחיזת הגלגלים ובכך היא מאפשרת חופש פעולה מספק ומשחקי זנב. יש לציין כי בזמן פרובוקציה חריפה נכנסת בקרת היציבות לפעולה חריפה, מנתקת לחלוטין את כח המנוע ובולמת את הגלגלים הפנימיים לפניה תוך הפגנת חוסר שביעות רצון ברור ולא מעט רעשי בלימה, ומחזירה את המכונית לקו הפניה הרצוי. בסיס הגלגלים הקצר מאפשר שינויי כיוון מהירים ותורם להתנהגות שובבה וזריזה שהצליחה להעלות חיוך גם על פניהם של הנהגים הציניים וחמורי הסבר שבחבורה.

סיכום

לזכותה של אופל אדם עומדת העובדה כי המצב בפלח השוק של המכוניות הקטנות והאופנתיות דל. בנוסף, היא נכנסה לתחרות בישראל בתזמון מצוין ועם תג מחיר שאינו חריג לקטגוריה. עם מחיר של 98,900 ₪ מתחרותיה האחרות יקרות ממנה.

אופל אדםאופל אדם

מהצד השני קשה להתעלם מכך שבפני עצמה, המכונית בתצורתה הישראלית מצליחה להחטיא את המטרות ששמה לה אופל עם השקתה. היא חלשה מדי כדי להיות מכונית ספורטיבית. היא מגיעה ברמת אבזור יחידה ולא מרשימה ועל כן היא חוטאת לאפשרויות ההתאמה האישית, אחת מנקודות החוזק המשמעותיות של המכונית באירופה. לבסוף, אחד החסרונות הגדולים ביותר הוא המחסור בתיבת הילוכים אוטומטית שהופכת אותה ללא רלוונטית לחלוטין לאחוז גדול מהרוכשים הפוטנציאליים של מכוניות בקטגוריה.

בסיכום המבחן מצאנו את עצמנו מתקשים להחליט האם להמליץ על אופל אדם או לא והגענו למסקנה שההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם היא לא לתת המלצה לכאן או לכאן. מדובר כאן הרי על מכונית שמבחינה הגיונית נטו אין לה מקום אמיתי, אך היא אינה מתיימרת לפנות להגיון, היא תכבוש אתכם בקסמה בזכות העיצוב, איכות החומרים המשובחת ומערכת המולטימדיה המעולה או שתגרום לכם לעקם את האף בשל היעדר פריטי אבזור, תיבת הילוכים אוטומטית או תא המטען הקטן. גשו לאולם התצוגה הקרוב לביתכם ובקשו לקבוע נסיעת מבחן. כשתחזירו את המפתח, ההחלטה כבר תתקבל מעצמה.

אופל אדם 2014 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu