פורד חושפת את הדור הבא של המיניוואן פורד S-max ומתיחת פנים למיקרוואן הקומפקטי C-Max
בשנת 2006, לאחר שהוכיחה את עליונותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות עם פורד מונדיאו ומאוחר יותר בקטגוריית המשפחתיות עם פורד פוקוס, התפנתה היצרנית לתקוף את שוק המיניוואנים. התוצאה הייתה פורד S-max, מיניוואן 7 מקומות שסיפק שפע מקום ושימושיות למשפחה תוך שהוא שומר על חדוות הנהיגה שאפיינה את דגמי פורד האחרים, סט כישורים שזיכה אותו במהרה בכינוי "מיניוואן GTI". אחיו הפחות מוכר של פורד S-max, לפחות בכל הנוגע לישראל, הוא פורד C-Max אשר עושה שימוש בפלטפורמה של פורד פוקוס, כך שאין זו הפתעה שפורד בוחרת להשיק את שני הרכבים בדגמים חדשים בסמיכות, מאין דחיפה של פורד C-Max לתוך אור הזרקורים שעיתונות הרכב העולמית מעניקה לאח הגדול.
פורד S-Max החדש
פורד S-Max החדש מהווה דור שני למיניוואן המצליח אך הוא שומר על אותו המתכון שהפך את הדגם המקורי להצלחה כבירה. העיצוב גם הוא לא השתנה משמעותית ונראה יותר כמו מתיחת פנים עדינה מאשר דגם חדש, וטוב שכך, כי הדגם הקודם היה אחד המיניוואנים הנאים ביותר בנמצא. כל השינויים עדינים מאוד ומרביתם נמצאים בפנסים הקדמיים והאחוריים שעברו עדכון קל וקיבלו תאורת LED מלאה, ובסבכה הקדמית שתואמת את ליין הדגמים הנוכחי של פורד. שינויים קטנים נוספים כוללים את קורת A שזזה מעט אחורה וקו המותניים שמודגש מעט יותר כעת.
פורד S-Max החדש
עם זאת, אין בכך הצהרה כי הדור החדש חף מעדכונים או שיפורים. רוב השינויים המשמעותיים ביותר נמצאים מתחת לפני השטח, כאשר במרכז עומדות לא פחות מ- 16 מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, בהן התראה על אי שמירת מרחק עם התראה ויזואלית המוקרנת ישירות על השמשה, פנסים LED ראשיים עם מעבר אוטומטי בין אור מעבר לאור דרך למניעת סינוור, מערכת לכניסה ויציאה אוטומטית מחניות מקבילות או ניצבות למדרכה, התראה על תנועה חוצה מאחורי הרכב בזמן נסיעה לאחור ועוד.
פורד S-Max החדש. תא הנוסעים
רשימת האבזור זוכה גם היא למספר תוספות בולטות, כשהעיקרית שבהן היא מערכת מולטימדיה Sync 2 חדשה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' שמבטיחה לשפר ולהקל על חיי הנוסעים, ולשפר את החסרונות של הדור הקודם שלקה באיטיות וכבדות של מערכת המולטימדיה. בנוסף, תוצע האפשרות להחליף את לוח המחוונים המסורתי במסך LCD בגודל 10 אינץ' כאופציה בתוספת תשלום.
פורד S-Max החדש. תא הנוסעים
היצע המנועים של פורד S-max החדש יורכב משני מנועי בנזין מוגדשי טורבו מסדרת אקו-בוסט. הראשון, בנפח 1.5 ליטר ובהספק של 160 כ"ס ישודך לתיבת הילוכים ידנית בעוד השני, לו נפח של 2.0 ליטר, מפיק 240 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. בנוסף, ימשיך להיות משווק מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר לאחר שעבר מספר עדכונים ושיפורים. המנוע יוצע כעת בשלוש רמות הספק, 120 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים ידנית, ובנוסף 150 ו- 180 כ"ס שישודכו לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
לצידו של פורד S-max מציגה היצרנית את מתיחת הפנים לאחיו הקטן, פורד C-max. הרכב לא שווק בישראל בגילגוליו הקודמים, וטרם ידוע לנו על כוונותיה של דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, באשר ליבוא הדגם החדש. למרות שצמיחתה הנוכחית של הקטגוריה עם מתחרות דוגמת קיה סול החדשה, אופל מריבה ופיאט 500L שמצליחות למשוך את הלקוחות יותר ויותר רחוק מהמשפחתיות המסורתיות, לא היינו מופתעים עם דלק מוטורס אכן תחליט לייבא את המכונית.
פורד C-Max החדש
פורד C-Max החדש מציג עיצוב מודרני יותר, ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של פורד. בתא הנוסעים שופרו בידוד הרעשים ואיכות החומרים, רשימת האבזור כוללת גם כאן את מערכת המולטימדיה Sync 2 אם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ורשימת מערכות הבטיחות והנוחות מציעה גם כאן חניה אוטומטית, התראה על אי שמירת מרחק עם אפשרות לבלימה עצמאית במהירויות של בין 8 ל- 180 קמ"ש, והתראה על תנועה חוצה.
פורד C-Max החדש

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.