הונדה סיוויק טורר היא משפחתית סטיישן מעוצבת אך יקרה מרוב מתחרותיה. יצאנו לבדוק האם היא מספקת את הסחורה
סגמנט רכבי הסטיישן תופס תאוצה בישראל בשנים האחרונות. הביקוש לתצורת המרכב הפרקטית והנוחה גדל והיבואנים החלו לייבא לארץ את גרסאות הסטיישן של המשפחתיות הפופולאריות. בין משפחתיות הסטיישן החדשות ניתן למצוא את סקודה אוקטביה קומבי, יונדאי i30 CW, פורד פוקוס סטיישן, רנו מגאן אסטייט, שברולט קרוז ספייס וואגון ועוד, רובן מיועדות לשוק הליסינג ומתומחרות כמו מקבילות הסדאן וחלקן מיועדות לשוק הפרטי ויקרות יותר. לאחרונה הגיע תורה של הונדה סיוויק טורר למצב עצמה בשוק הפרטי בסגמנט הפרקטי בארצנו הקטנטונת והיא עושה את זה בגדול, כל כך גדול שהיא מציגה תא מטען ענק בנפח 573 ליטרים, מהנדיבים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם הונדה סיוויק טורר על 573 ליטרי נפח ההטענה שלה ותג מחיר של 138,900 ₪ ראויה לכתר או שמא מדובר בעוד סטיישן אפרורית בעלת גימיק שיווקי שמצהירה על יכולת הטענה של כ- 25 דלעות או 2,873 כדורי טניס.
הונדה סיוויק טורר
עיצוב חיצוני - מראה קרבי של מטוס "זירו" יפני
אין ספק שהונדה ממתגת עצמה כיצרנית מכוניות עתידניות, מעניינות ומושכות מבטים. עד קורות ה- B, העיצוב של הונדה סיוויק מוכר לנו מדגם ההאצ'בק, 235 המ"מ הנוספים עוצבו באופן זורם וקרבי בעזרת כנפיים גבוהות וחלונות אחוריים המשתפלים אל ירכתי המרכב ומביאים את אורכה של גרסת הטורר לכדי 4,535 מ"מ. דלת תא המטען עוצבה מחדש ומציגה פנס אחורי מעוצב ארוך ובולט. אנטנה דמויית סנפיר מוצבת על הגג ומוסיפה חן למראה הקרבי של ההונדה וחדי עין יבחינו בגימור דמוי קרבון בחצאיות הרכב. לטעמנו עיצוב ההונדה סיוויק טורר הוא מהמעניינים ביותר בסגמנט. בעוד שאר גרסאות הסטיישן, טובות ככל שיהיו, נראות עגמומיות ואפורות במקצת, הונדה סיוויק טורר מעוצבת עם מחשבה מחוץ לקופסא, מחשבה שגם משפחתית פרקטית יכולה להראות ספורטיבית, עתידנית ומעניינת.
עיצוב פנימי- תא טייס וקונטיינר של צים
תא הנוסעים גם הוא מעוצב בצורה עתידנית. המושבים רכים, רחבים, תומכים ומרופדים בבד איכותי ונעים למגע. ההגה המתכוונן לגובה ולעומק עשוי חומר רך ואיכותי וכך גם הדשבורד. הרגשנו שלא מדובר ברכב זול ומשעמם אך חיפוי עור להגה היה מוסיף נקודות. איכות החומרים טובה בדלתות ובמשענת היד וסוככי השמש כוללים מראות ותאורה. גם תא הכפפות מרופד בבד שמאוד אהבנו, חבל שהונדה לא דאגה לתאורה ולקירור התא כמצופה מרכב משפחתי ברמה הזו.
הונדה סיוויק טורר
הנהג יושב נמוך והתחושה היא של ישיבה בתא טייס אמנם קצת צפוף לברכיים. סביב הנהג נמצאים פאנל הבקרים המרכזי וצגי מחוונים גדולים וברורים המחולקים לשתי קומות. הקומה הראשונה כוללת מד סל"ד גדול עם מד חום מנוע ומד דלק, ובקומה העליונה נמצא מד מהירות דיגיטלי לצד מחשב דרך מפורט וברור. אהבנו את אופציית שינוי הצבעים בלוח המחוונים. איכות החומרים לנוסעים מאחור טובה גם היא, אך הנוחות והמרווח במושבים האחוריים לוקה בחסר ביחס למתחרות המובילות. מרווח הראש נדיב, רק המושב האמצעי מוגבה ומצאנו שהוא מיועד בעיקר לילדים, מבוגרים ירגישו בו צפוף ולא נוח. בנוסף, מיקום מיכל הדלק במרכז המרכב גורם לזווית ישיבה לא נוחה ברגליים ליושבים מאחור.
הונדה סיוויק טורר
המושבים האחוריים נקראים ע"י הונדה "מושבי הקסם" והם מתקפלים כלפי מעלה ויוצרים חלל הטענה גבוה מהרצפה ועד לתקרה, וגם מתקפלים בקלות לרצפת הרכב ומאפשרים משטח הטענה שטוח לחלוטין. תא המטען עצום בגודלו, נפחו עומד על 573 ליטרים או 1,610 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. הודות לפתח ההטענה הרחב ושפת ההטענה הנמוכה הצלחנו להכניס די בקלות שני זוגות אופניים גדולים 29 אינץ' ללא פירוק גלגלים, התרשמנו. בתחתית תא המטען יושב גלגל רזרבי זמני בתוך תא מרובע וגדול שיכול להכיל עוד גלגל באותו הגודל, הונדה לא חסכו מאיתנו מקום. אהבנו מאוד את תא המטען השימושי והמואר שכולל גם שקע 12V במידה ובא לכם לשכב שם על מזרן מתנפח ולשחק בטאבלט עם הילדים.
אבזור נוחות - החלק הפחות מרשים
בדרך כלל דגמי סטיישן ברמת המחיר הזו מאובזרים בנדיבות, הפעם נראה שלא כך הדבר וחסר לנו האבזור הנוסף המשפר את חווית הנסיעה והשימוש ברכב. אמנם יש בקרת שיוט ומגביל מהירות, מראות הצד חשמליות ומחוממות, אך לא מצאנו דבר בסיסי כמו מרימי חלונות בשלט לצורך סגירת החלונות כשנהג מחוץ לרכב, דבר המצריך כניסה מחודשת לרכב ותהליך מיותר. לחלונות האחוריים אין מצב אוטומט וגם לא מצאנו פתחי מיזוג לנוסעים מאחור. כמו כן, בקרת אקלים דו אזורית, הגה מחופה עור וחלון גג חשמלי היו עוזרים להונדה סיוויק טורר להתמודד בקלות יותר מול המתחרות החזקות בקטגוריה.
תאורת המפות חזקה מדי לטעמנו ובכדי לא להסתנוור תוך כדי נסיעה, שחזרנו את המנטרה עליה חונכנו בגבעתי - חי"רניק פנתר חי"רניק מאלתר, והשתמשנו בתאורת סוככי השמש כתאורת מפות, לא אידיאלי. תאורת צגי המחוונים ניתנת לעמעום, פונקציה שמצאנו מאוד פרקטית והשתמשנו בה מספר פעמים בכדי לשפר את הראות ביחס לתאורת החוץ. מצאנו תא אחסון במשענת היד ובדלתות ומחזיקי כוסות נוחים וטובים.
הונדה סיוויק טורר
מערכת הבידור החלופית שהותקנה בישראל הציגה איכות שמע טובה מאוד דרך ארבעת הרמקולים והיא כוללת פקדי שליטה מההגה, GPS, מצלמת חניה אחורית, חיבורי AUX ו- USB , וקישוריות בלוטות' שהצילה אותנו מדו"ח שמן, וכמו שד"ר שלדון קופר אמר פעם "הכול יותר טוב עם בלוטות'..." גם כשמדובר בדיבור בטלפון בנסיעה. בקרת האקלים קלה לתפעול ופעלה היטב בוויסות הטמפרטורה ברכב, היה לנו נעים בתא הנהג. מצאנו את שימושיות תא הנוסעים טובה מאוד, כשיושבים בהונדה סיוויק טורר החדשה מרגישים שזהו רכב שהושקעה בו לא מעט מחשבה, הוא פרקטי ונוח, כל מה שמשפחה צריכה.
אבזור בטיחות
הונדה סיוויק טורר הוא רכב בטיחותי שגרף 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP ומשווק עם אבזור בטיחות כפי שמקובל בסגמנט: 6 כריות אוויר כאשר כרית הנהג בעלת הפעלה דו שלבית, אפשרות ביטול כרית נוסע קדמי לצורך חגירת מושב תינוק, עיגוני ISOFIX , משענות ראש קדמיות אקטיביות, קדם מותחני חגורות, מערכת ESS לתאורת חירום בבלימה פתאומית, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, מערכת EBD לחלוקת כוחות בלימה אלקטרונית, בקרת יציבות ESP, מערכת עזר לזינוק בעלייה HSA, ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.
יחידת הכוח וצריכת הדלק
מדובר ביחידת הכוח המוכרת והותיקה של הונדה. מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר שמפיק 142 כ"ס ב- 6,500 ו- 17.7 קג"מ ב- 4,300 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 מהירויות עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית ע"י מתגים מאחורי ההגה, שהמריצה לנו קצת את הדם בפניות הנכונות. אמנם הטרנד העכשווי הוא ייצור מנועי טורבו קטנים וחסכוניים, אך בהונדה יודעים שסוס מנצח לא מחליפים, ולכן עדיין לא הטמיעו את מנועי הטורבו החדשים שלהם בדגמי המשפחתיות ובינתיים משאירים את המנוע הותיק והאמין.
למנוע זה קיימת גרסה משופרת בסדרת המנועים החדשה של הונדה המכונה Earth Dreams, גרסה שעדיין אינה מוגדשת טורבו אך חזקה ויעילה יותר. את הכוח האמיתי של המנוע סחטנו רק בסל"ד גבוה, הוא לא נכשל במבחן זמינות הכוח ובמבחן החיסכון אך עם רכב עמוס בציוד ונוסעים המנוע עבד קשה מאד. תודות למערכת ECON החכמה, מנוע ה- i-VTEC צרך ליטר אחד לכל 12 ק"מ, נתון מרשים בהתחשב בתנאי המבחן. בנסיעה שמרנית יותר הצריכה אף תשתפר. את מבחן התאוצה מאפס למאה קמ"ש צלחה הונדה סיוויק טורר תוך 10 שניות, זמן מכובד לרכב סטיישן משפחתי. על פי נתוני היצרן עומדת המהירות המרבית על 205 קמ"ש.
רשמים מנסיעה - נקודות תצפית, ומצב ECON
כשהתיישבנו בהונדה סיוויק טורר התרשמנו מתא הנוסעים המיוחד שמצליח להיות פרקטי ועתידני בו זמנית. הראות טובה לכל הכיוונים ומראות הצד גדולות וברורות ונושאות עליהן נורות איתותים. בלילה שמנו לב לתאורת חוץ ראשית מאוד טובה וחזקה, נקודות מתות שבדרך כלל לא מקבלות התייחסות כוסו על ידי מערכת התאורה מה שהעניק לנו הרגשת ביטחון.
הונדה סיוויק טורר
בתוך העיר הונדה סיוויק טורר הרגישה בבית, עם מנוע שקט בסל"ד נמוך, העברת הילוכים נקייה ומתלים שגיהצו את מהמורות הכביש האורבני. במהירות בינונית המתלים עבדו קשה יותר ולא תמיד התמודדו היטב עם בורות בכביש. בנסיעה בין עירונית המתלים ריסנו היטב את תנודות המרכב ויחד עם משקל הגה טוב שמתוגבר חשמלית הרגשנו שאנחנו נוסעים ברכב מוצק ויציב עם אחיזה טובה בכביש. בידוד הרעשים הוא סביר ולא יותר, שמענו רעשי רוח וכביש וגם את המנוע בזמן מאמץ.
הונדה טורר אמנם אינה מצוידת במערכת "עצור וסע" אך הכפתור הירוק עם הכיתוב ECON עזר לנו לחסוך בדלק. למעשה הכפתור הירוק של הונדה לא ממש מורגש בנסיעה יומיומית, הוא משתלט על חיישני ההאצה, בקרת ההאצה במנוע (APP ו- TPS) ועל מערכת בקרת האקלים, ודואג שהמנוע לא יתאמץ יתר על המידה ולא יבזבז דלק מיותר תוך שמירה על סל"ד אופטימאלי למרות כוונת הנהג להאיץ בכוח. בנוסף, מצב ECON יכבה וידליק את מערכת בקרת האקלים באופן עצמאי באופן כזה שלא תרגיש בחסרונה.
למרות המספרים הגבוהים על הנייר, מנוע 1.8 ליטר בהספק 142 כ"ס, מדובר ברכב משפחתי סולידי ולא ברכב ספורטיבי. יש מעט מקום למשחקים עם ההונדה אבל לא לשם כך היא יוצרה, מי שמחפש אקשן יכול לחכות ולרכוש את גרסת Type-R.
סיכום
כשמסתכלים על הונדה סיוויק טורר כרכב משפחתי מקבלים תוצאה טובה למדי. לזכותה נציין כי העיצוב נאה, איכות החומרים טובה, יש לה מספיק כוח כשסוחטים את הדוושה, השחזת הפניות מהנה, נפח תא מטען נדיב, העמסה נוחה גם של ציוד גדול ממדים, ומושבי קסם מודולוריים. לחובתה נציין כי היא עצלה בסל"ד נמוך, המושב האחורי לא מספיק מרווח ביחס למתחרות המובילות, ועם תג מחיר שעומד על 138,900 ₪ ומתנשא מעל מתחרותיו בסגמנט, ציפינו לאבזור נדיב יותר.
הונדה סיוויוק טורר במספרים:
|
מנוע |
1,798 סמ"ק |
|
הספק מרבי |
142/6,500 (סל"ד/כ"ס) |
|
מומנט מרבי |
17.7/4,300 (סל"ד/קג"מ) |
|
תיבת הילוכים |
אוטומטית 5 מהירויות |
|
הנעה |
קדמית |
|
אורך כללי |
4,535 מ"מ |
|
רוחב כללי |
1,770 מ"מ לא כולל מראות |
|
גובה כללי |
1,480 מ"מ |
|
בסיס גלגלים |
2,595 מ"מ |
|
מיכל דלק |
50 ליטרים |
|
נפח תא מטען עד גובה מדף |
573 ליטרים |
|
נפח תא מטען מושבים מקופלים |
1,610 ליטרים |
|
משקל עצמי |
1,335 ק"ג |
|
מהירות מרבית |
205 קמ"ש |
|
תאוצה 0-100 קמ"ש |
10.9 שניות |
|
קבוצת זיהום |
4 |
|
ציון בטיחות ENCAP |
חמישה כוכבי בטיחות |
|
מחיר |
138,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.