פולקסווגן שירוקו 1.4 TSI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

פולקסווגן שירוקו החדשה מציעה חבילה מעוצבת עם תוספות לאגו. יצאנו לבדוק מה השתנה והאם הפוזה מגובה בביצועים

תגיות: , , ,

עיצוב חיצוני – הייתה ונשארה יפה

מאז הושקה בישראל בשנת 2009, פולקסווגן שירוקו כיוונה ישירות ללב הנהגים המעוניינים להרשים וליהנות מרכב יוצא דופן עם ביצועים ספורטיביים. מכוניות קופה בארץ הקודש הן זן נכחד אך פולקסווגן שירוקו מנסה להחיותו, למרות תג מחיר גבוה שעומד על החל מ- 178,300 ₪. מתיחת הפנים אינה מבשרת רבות אך העיצוב חד ומדוייק. מלפנים מצויידת השירוקו בזוג פנסים משוכים לאחור בצורה קרבית, ובמבט צד ניתן להבחין בקו החלונות הספורטיבי ובחישוקי אלומיניום מעוצבים בקוטר 18 אינץ' שאינם מגיעים כסטנדרט אלא בתוספת 5,800 ₪. הפרופרוציות מחמיאות ומתקבלת תחושה של רכב רחב וארוך הודות לאפקט המשיכה לאחור של שיפולי הגג. המרכב הנמוך יחסית שומר על השירוקו קרובה לקרקע ותורם רבות ליציבה הנמוכה ולמראה הכללי. רכב המבחן הגיע בצבע לבן, ולמרות שבבסיסו הוא צבע משעמם, עושה חסד עם השירוקו המפוסלת. עיצובה של פולקסווגן שירוקו נאה ומלא בנוכחות, היא מציגה כוחניות ואלגנטיות באותה נשימה.

פולקסווגן שירוקו פולקסווגן שירוקו - יפיפייה בלבן

נכנסים פנימה – תא נוסעים איכותי אך מיושן

המפתח החכם שאינו מגיע כסטנדרט עובד מצויין, פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים מעט מיושן בעיצובו אך עם מושבי ספורט מזמינים והגה ספורטיבי מחופה עור נעים למגע ובמידות הנכונות. אין שום בעיה במציאת תנוחת נהיגה נוחה עם כיוון ההגה והמושב. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים רוב הזמן אך כשמגבירים את הקצב בכבישים מפותלים התמיכה הצידית אינה מספקת. במרכז הקונסולה מותקנים פקדי בקרת האקלים, מערכת מולטימדיה ושלושה שעונים למדידת זמני הקפה במסלול, גדישת הטורבו, וטמפרטורת השמן. שלושת השעונים מועילים בעיקר להגברת מדד הפוזה שכן הנהג לא יכול לראות בבירור את כל השעונים וראוי היה שהגרמנים יטו אותם בכמה מעלות שמאלה כמו אצל חלק מהמתחרות האיטלקיות.

פולקסווגן שירוקו פולקסווגן שירוקו - תא הנוסעים מסגיר את גילה המופלג

איכות החומרים טובה מאד וכך גם איכות ההרכבה והנדסת האנוש. המושבים מרופדים בבד יקי אמיתי מעוטר במשבצות בהתאם לאופי הספורטיבי-שמרני של השירוקו. הספסל האחורי מפתיע לטובה ושני מבוגרים ישבו בו בנוחות וגם ייהנו ממרווח ראש סביר יחסית למכונית קופה נמוכה, זאת לאחר שיעברו את משוכת הכניסה לאחור שמעט מעיקה. תא המטען שנפחו עומד על 312 ליטרים מתגלה כיעיל ויספק את הצרכים היום יומיים של קהל היעד, חסרונו הבולט הוא מבנהו העמוק שמקשה על העמסת מטען גדול.

אבזור – ציפינו ליותר

רשימת האבזור הסטנדרטי מצומצת יחסית לרכב שמחירו עומד על 178,300 ₪ וכוללת בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה, בקרת אקלים דו אזורית, פנסי ערפל, וכל מערכות הבקרה והאחיזה המקובלות בסגמנט. רכב המבחן שלנו הגיע עם שש תוספות אופציונליות הכוללות חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ' במקום 17 אינץ' כסטנדרט, תאורת בי-קסנון עוקבת פניה, מערכת שמע משודרגת מבית Dynaudio, מפתח חכם, חלון גג, חלונות אחוריים כהים, מצלמת נסיעה לאחור, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. סך כל התוספות עומד על 41,300 ₪, כלומר מחיר הרכב הנבחן עומד על 219,600 ₪.

פולקסווגן שירוקו שדרוג לחישוקי 18 אינץ' יעלה 5,800 ₪ 

חלק גדול מהאפקט הויזואלי שמשדרת השירוקו מושג בזכות התוספות הללו, בלעדיהן מרגישה השירוקו מעט דלה ומשעממת. מערכת המולטימדיה מעט מיושנת, חסרונה הבולט והמורגש ביותר הוא העדר חיבור USB בסיסי. מאידך הדיבורית והשליטה מההגה עובדים מצויין. חלון הגג אינו מצדיק הוצאה של 9,900 ₪ מכיוון שאינו נפתח באופן מלא אלא רק לכדי חריץ קטן שמשפר מעט את זרימת האוויר בתא הנוסעים.

מנוע וביצועים - מאופקת יתר על המידה

פולקסווגן שירוקו שהתייצבה למבחן מצויידת במנוע טורבו בנזין TSI בנפח 1.4 ליטר המפיק 160 כ"ס. המנוע המהפכני של פולקסווגן גרף תשואות בזמנו וכיום ניתן לראות שחלק גדול מהיצרנים עוברים למנועי טורבו קטנים. מנוע ה- 1.4 ליטר של השירוקו מייצר רצועת כח טובה עם מומנט זמין כמעט בכל קשת הסל"ד, מה שמאפשר לייצר קצב התקדמות מהיר. השירוקו מבוססת על פולקסווגן גולף מהדור החמישי והמיושן ששיווקו הופסק בשנת 2009 (היום משווק הדור השביעי של פולקסווגן גולף) והמשקל הכללי של השירוקו עומד על 1,345 ק"מ שמשרים תחושת כבדות מסויימת, גם בתאוצות וגם בפניות.

פולקסווגן שירוקו פנסי הקסנון היפים והיעילים מוסיפים לחשבון 11,800 ₪ 

מנוע ה- TSI משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG מהגרסאות היותר ישנות ולכן בסל"ד נמוך ישנן מעט רעידות בנוסף לקפיצות וחוסר וודאות של התיבה. במהירויות בינוניות וגבוהות פעולתה של תיבת ה- DSG משתפרת פלאים ומתקבלות העברות מהירות ומדוייקות. זינוק מעמידה למהירות של מאה קמ"ש ארך 8.7 שניות, ולאורך המבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 11.8 ק"מ לליטר, נתון יפה שבנהיגה מתונה יכול להשתפר.

למרות העיצוב הספורטיבי המובהק, פולקסווגן שירוקו בגרסה זו אינה מכונית ספורט מושחזת. המנוע לא חזק מספיק כדי לרגש, ההיגוי מדוייק ובעל משקל טוב אך גם מנותק, והתנהגות הכביש נוטה יותר לכיוון משפחתית סטנדרטית מאשר מכונית ספורט דינמית. כיול המתלים מעט נוקשה אך מספק נוחות טובה למדי בעיר ובכבישים משובשים, ובכביש המהיר מתגלה השירוקו כמכונית שיוט נעימה ושקטה שמעדיפה לשייט בניחותא בכבישים הרריים עם פניות ארוכות. אם בכל זאת תקחו את השירוקו למחוזות ספורטיביים עם פניות חדות ומהירות, מרכז הכובד הנמוך והצמיגים האימתניים יספקו שפע של אחיזה ובשילוב עם מערכות הבקרה האלקטרוניות יישמר קו הנסיעה שבחרתם. אפשר לומר שהשירוקו מתקשה לייצר אדרנלין וכיף אצל הנהג, אך יכול להיות שהיא בכלל לא מנסה.

פולקסווגן שירוקו פולקסווגן שירוקו - נוחה ונעימה ביומיום

סיכום

פולקסווגן שירוקו מביאה איתה נוכחות בשפע, היא בהחלט מושכת מבטים ומסובבת ראשים. לא מדובר במכונית ספורט מושחזת שמייצרת כמויות של אדרנלין אלא במכונית שכיף לחיות איתה ביומיום, היא ספורטיבית במידה מספקת לרוב הלקוחות אך בעיקר נוחה, איכותית ושימושית יחסית למכונית קופה. פולקסווגן שירוקו היא מכונית טובה אך לא נוכל להתעלם מהבעיות העיקריות והן תג המחיר הגבוה ביחס לתמורה, והאלטרנטיבה המשתלמת סיאט לאון FR שלוש דלתות 1.8 TSI אוטומטית שמציעה פלטפורמה חדישה עם יכולות דינמיות עדיפות, מנוע חזק ומתקדם יותר, ואבזור מפנק יותר תמורת 158,500 ₪.

פולקסווגן שירוקו פולקסווגן שירוקו

 פולקסווגן שירוקו 1.4 TSI אוטומטית

מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי 160/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 24.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שבע מהירויות DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,256 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,406 מ"מ
בסיס גלגלים 2,575 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען 312 ליטרים
משקל עצמי 1,345 ק"ג
מהירות מרבית 218 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.0 שניות
קבוצת זיהום 12
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 178,300 ₪ 

פולקסווגן שירוקו 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu