בסדנת Flyin' Miata התקינו מנוע V8 בהספק 525 כ"ס במיאטה ND
את מאזדה מיאטה (MX-5) כולנו מכירים. זוהי מכונית רודסטר מהנה ומאוזנת להפליא שעליה עמלו רבות מהנדסי החברה. ביפן היא משווקת עם מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי ועבור השוק האמריקאי החליטו לצייד את המיאטה עם מנוע 2.0 ליטר, שלא יתלוננו. אבל יש אמריקאים שקשה לספק, אלו שאוהבים הכל ענק, החל מהצ'יפס במקדונדלס ועד למנוע ברכב.
המיאטה של סדנת Flyin' Miata
בסדנת Flyin' Miata שבקולורדו הצליחו לשתול במאזדה מיאטה מנוע V8 מבית GM והיא חוקית לכביש הציבורי, בארה"ב כמובן. מנוע ה- LS3 בנפח 6.3 ליטר מפיק 525 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לציר האחורי דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה שהושאל משברולט קמארו SS. מערכת הפליטה הותאמה למבנה הרכב בצורה מושלמת, כאילו כך יצאה משערי המפעל ביפן.
מאזדה מיאטה עם מנוע V8 בהספק 525 כוחות סוס
מה שמפתיע הוא משקל הרכב הכולל העומד על 1,176 ק"ג, רק 120 ק"ג יותר מהמקור, ומתחלק בין הסרנים ביחס של 53% מלפנים ו- 47% מאחור. הקרדיט על כך מגיע לבלוק האלומיניום ולצוות הסדנה שהפשיט את הרכב מכל המתכות המיותרות. לשיפור האחיזה הותקנו צמיגים ברוחב 245 מ"מ. מפתיעה לא פחות היא העובדה שהמנוע האמריקאי מתקשר עם לוח המחוונים המקורי של המיאטה. המערכת היחידה שלא מתפקדת היא בקרת היציבות. כמו כן, מערכת ההיגוי החשמלית פינתה את מקומה לאחת הידראולית.
המיאטה הזו כבר לא כל כך תמימה
אם אתם מתגוררים בארה"ב ויש לכם מאזדה מיאטה, תוכלו להגדיל את המנוע תמורת כ- 50,000 $. למי שמתעניין נספר שמחירה של מאזדה מיאטה סטנדרטית בארה"ב מתחיל ב- 25,000 $, ומחירה של שברולט קמארו SS ידנית עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר ובהספק 455 כ"ס מתחיל ב- 37,000 $. תעשו אתם את החשבון, אנחנו מקנאים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.