רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט
זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הקומפקטי והססגוני (מלבד רנו קולאוס האנונימי) ולאחרונה החלה בשיווק רנו קדג'אר החדש בישראל, החולק מכלולים רבים עם ניסאן קשקאי. רנו קדג'אר הוא רכב פנאי שטח בינוני שיהווה תחרות ליונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. קבוצת קרסו היא בין יבואני הרכב היחידים בישראל שעדיין שומרים על היצע מנועי הדיזל ומשתדלים לשווק את מרבית דגמיהם עם מנועי בנזין ודיזל. בקרסו לא חרגו ממינהגם גם עם רנו קדג'אר החדש. במסגרת מבחן הדרכים בחנו את רנו קדג'אר דיזל ברמת אבזור דינאמיק שמחירו עומד על 153,990 ₪.
רנו קדג'אר מציג קווים עגלגלים ותפוחים עם קימורים נאים
עיצוב
למרות הקשר המשפחתי ההדוק בין רנו קאגד'אר לבין ניסאן קשקאי, מציגים השניים עיצוב חיצוני שונה. הקדג'אר מציג קווים עגלגלים ותפוחים עם קימורים נאים. מלפנים הוא מצוייד בשבכת קירור גדולה עם סמל רנו ענק. יחידות התאורה מצויידות בתאורת LED ליום והפגוש הקדמי צבוע בשחור מט ומאכלס צמד פנסי הערפל. פרופיל הקדג'אר נראה ארוך במיוחד למרות בסיס גלגלים ממוצע של 2,647 מ"מ. חלונות הצד הולכים וקטנים ככל שמגיעים לחלקו האחורי בשל שיפוע מורגש של סף החלונות. מאחור מזכיר הקדג'אר את רנו קליאו עם תפיחה בדמות מעויין על מכסה תא המטען. יחידות התאורה הגדולות מאחור כוללות גרפיקה נאה. עיצובו של רנו קדג'אר נאה מאוד והוא משדר את תחושת הג'יפון המבוקשת.
רנו קדג'אר משדר את תחושת הג'יפון המבוקשת
תא הנוסעים
בתא הנוסעים של רנו קדג'אר פגשנו עיצוב נעים וזורם. הדשבורד ומרבית חומרי הדיפון נעימים ואיכותיים, וגם איכות ההרכבה אינה נופלת מאיכות ההרכבה של המתחרים הקוריאנים. הנדסת האנוש של הפקדים הפיזיים ברנו קדג'אר טובה מאוד, ותפעול בקרת האקלים, בלם היד, או כיוון המראות פשוט מאוד. מערכת המולטימדיה מצויידת במסך מגע בגודל 7 אינץ' ומריצה את מערכת ה- R2 – LINK של רנו. המערכת מעט מסורבלת לתפעול עם מגוון גדול של תפריטים ומסכים ששולטים כמעט בכל הגדרות הרכב, החל מתצוגת לוח המחוונים ומערכת הניווט ועד לבקרות הבטיחות. המערכת דורשת הסתגלות קלה ויתרונה הגדול הוא תמיכתה בשפה העברית בכל התפריטים וברשימת אנשי הקשר.
ברנו נטשו את לוח המחוונים האנלוגי הקלאסי לטובת לוח מחוונים דיגיטלי שנראה מעט מצועצע. לוח המחוונים ניתן להתאמה אישית ויכול להציג מגוון גדול של וריאציות ביניהן מד מהירות דיגיטלי ראשי ומד סל"ד אנלוגי, או מד מהירות אנלוגי ותצוגת מידע ראשית במרכז. לוח המחוונים יודע להציג בצורה גרפית נאה את אזהרות התמרורים, מצב חגורות הבטיחות בתוך הרכב, מצבי הדלתות, מחשב הדרך, והוראות הניווט, כשמערכת הניווט פועלת.
תא הנוסעים של רנו קדג'אר בעל עיצוב נעים וזורם
המושבים של רנו קדג'אר מעט קצרים אך הציגו נוחות מצויינת במשך כל המבחן. מושב הנהג מתכוונן לגובה וכולל תמיכה לגב תחתון. גם גלגל ההגה ניתן לכיוון לגובה ולעומק ואין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח מלפנים טוב מאוד בשני המושבים. הקדג'אר מכיל מגוון תאי אחסון ביניהם תא כפפות נדיב, תאי אחסון בדלתות, צמד מחזיקי כוסות, תא אחסון עמוק בין המושבים, מחזיק מטבעות, ותא אחסון קטן ליושבים מאחור.
מרווח הרגליים בספסל האחורי סביר ומרווחי הראש טובים. רנו קדג'אר יכול להסיע שלושה מבוגרים מאחור בנוחות אך מדרגת תעלת ההינע הגבוהה פוגעת במרווח הרגליים של הנוסע במושב האמצעי. המושבים מאחור נוחים אך חסרים מאחור פתחי מיזוג והתחושה מעט חנוקה עקב הצבעים הכהים וקו החלונות הגבוה. פתיחת הגג הפנורמי המלא בו מצויידת רמת האבזור דינאמיק מקלה על התופעה אך גורמת למערכת המיזוג לעבוד שעות נוספות.
רנו קדג'אר - מערכת המולטימדיה מעט מסורבלת לתפעול
תא המטען של רנו קדג'אר מציג נפח הטענה של 472 ליטרים. שפת ההטענה נוחה ואינה גבוהה וגם מפתח התא מספיק רחב ונוח. תא המטען של הקדג'אר מחולק לשני חלקים עם תאי אחסון נפרדים ברצפה ויספיק בהחלט לשימוש שגרתי של משפחה. בעת הצורך ניתן לקפל את מושבי הספסל האחורי ביחס של 60/40 וליצור נפח הטענה של 1,478 ליטרים עם רצפה כמעט שטוחה.
רנו קדג'אר משווק בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד ובמגוון רמות מחיר המשלבות בין מנוע ורמת אבזור. הבסיסית שבהן היא רמת האבזור לייף עם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר שמחירה עומד על 139,990 ₪ ויכולה להוות תחרות ראוייה לקיה ספורטאז'. מחירן של גרסאות הדיזל מתחיל בהפרש לא גדול עם 144,990 ₪ לגרסת הדיזל הבסיסית ו- 153,990 ₪ לגרסת הדיזל הנבחנת ברמת אבזור דינאמיק.
רנו קדג'אר - לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית
אבזור הרכב הנבחן כולל בין היתר בקרת שיוט, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תפריט מלא בעברית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וגג פנורמי כאמור. בנוסף מצוייד רנו קדג'אר ברמת אבזור דינאמיק במערכות בטיחות מקוריות בהן מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי רכבים בשטחים מתים, מערכת לזיהוי תמרורים, ומערכת תאורה אדפטיבית.
יחידת הנעה
רנו קדג'אר החדש בגרסת המבחן מצוייד במנוע טורבו דיזל ותיק ומוכר בנפח 1.5 ליטר. המנוע משנע נאמנה את רנו פלואנס ונחשב לאחד המנועים המוצלחים של הקונצרן. המנוע מפיק 110 כ"ס ב- 4,000 סל"ד ומציג מומנט מירבי של 25.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 6 מהירויות. נתוני היצרן מדברים על צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר אך אנו במסגרת המבחן רשמנו צריכת דלק ממוצעת של 15.8 ק"מ לליטר, נתון מכובד שרכבי פנאי שטח מונעי בנזין יכולים לחלום עליו.
חווית הנהיגה
ההתנהלות עם רנו קדג'אר החדש נעימה מאוד. למרות ההספק הצנוע, נתון המומנט מפצה על כך במצבים רבים. בנסיעה עירונית לא חסר לקדג'אר כוח כדי לנוע, תודות לזמינות כוח מצויינת. התחושה הכללית אינה זריזה או מוחצת, במיוחד בזינוקים מהמקום, אך בתאוצות ביניים המצב טוב יותר. תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה הן בהעלאות והן בהורדות הילוכים, ודורשת הסתגלות קלה. למרות מערכת למניעת דרדור, הקדג'אר יכול לדרדר מעט בעליות.

שיוט במהירות חוקית מתבצע ב- 2,000 סל"ד נוחים ושקטים למדי. למרות שהמנוע אינו חדש הוא מצליח להיות שקט בזכות בידוד רעשים טוב, ואינו מרעיד את המרכב תודות לבידוד ויברציות מעולה. המנוע עדיין לא משתווה למנועי בנזין בתחום העידון, אך בהחלט ניתן לחיות עימו וליהנות מיתרונותיו. בידוד הרעשים טוב באופן כללי אך בסל"ד גבוה יחדרו צלילי הדיזל אל תא הנוסעים. רעשי רוח כמעט ולא שמענו במהלך המבחן. רנו קדג'אר מצוייד במערכת עצור וסע המרבה לכבות את המנוע אך איטית בהנעתו מחדש, לכן העדפנו לבטלה בזמן המבחן.
תנוחת הישיבה ברנו קדג'אר גבוהה ושולטת. הראות לפנים ולצדדים טובה והראות לאחור מעט מוגבלת. החיישנים והמצלמה מקלים מאוד על נסיעה לאחור, תמרונים עירוניים ותמרוני חנייה. רנו קדג'אר אינו משווק בישראל עם מערכת הנעה כפולה. מרווח הגחון של הקדג'אר עומד על 200 מ"מ כך שבהחלט ניתן לצאת איתו לטיולי שבילים רגועים.
רנו קדג'אר - רכב פנאי שטח טוב ושימושי
כיול המתלים של הקדג'אר מעט נוקשה. בדרכים עירוניות הוא מצליח לספוג את מרבית השיבושים והמהמורות אך ישנם כאלה שיחדרו לתא הנוסעים ויפגעו בגסות בנוחות הנסיעה. רנו קדג'אר מצליח לשמור על ריסון טוב וגם זוויות הגלגול אינן גדולות במיוחד. באופן כללי רנו קדג'אר החדש אינו אוהב שדוחקים בו ומציג הגה מנותק ונטייה לתת היגוי בשינויי כיוון חדים. בנסיעה מנהלתית מצליח הקדג'אר להיות צפוי ולשדר ביטחון מספיק לנהג ולמשפחה. הבלמים עשו עבודה טובה במשך כל המבחן ואת המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש השלים הקדג'אר דיזל תוך 12.0 שניות.
סיכום
רנו קדג'אר דיזל הוא רכב פנאי שטח טוב ושימושי. ברמת התמחור הנוכחית ורמות האבזור שמציע הקדג'אר הוא מהווה תחרות טובה מאוד לקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, כל עוד הלקוח הישראלי יתגבר על דעותיו הקדומות. הקלף החזק ביותר של רנו קדג'אר החדש הוא מנוע הדיזל שנהנה ממוניטין אמינות מצויין ומצריכת דלק טובה משמעותית מדגמי הפנאי המתחרים בעלי מנוע בנזין. בנוסף לצריכת הדלק הטובה מציע רנו קדג'אר נימוסי כביש טובים, מרווח פנים מכובד ורשימת אבזור מצויינת.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.