שוקלים לקנות רכב פנאי שטח חדש בזמן הקרוב? חשוב שתקראו את הכתבה הבאה

שוק רכבי הפנאי שטח ממשיך לצבור תאוצה ובזמן הקרוב ייכנסו שחקנים חשובים שכדאי מאוד להכיר. חלק א' בסדרת כתבות

תגיות: , ,

רכבי הפנאי שטח הפכו לחלק מהנוף של כבישי ארצנו ומסתמן המשך גידול נתח הקטגוריה בשוק הרכב הישראלי על חשבון קטגוריות רכב אחרות. נכון למועד כתיבת הכתבה, יונדאי וקיה לבדן מכרו מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר 22,331 רכבים מסוג קיה ספורטז' ויונדאי טוסון בלבד. נזכיר כי לקיה וליונדאי יש בארסנל הדגמים רכבי פנאי שטח נוספים כגון: קיה סורנטו, יונדאי i20 קרוס ויונדאי סנטה פה. סך מכירות רכבי הפנאי שטח של יונדאי וקיה מתחילת השנה ועד לסוף חודש ספטמבר עומד על 24,185 רכבים (לא כולל את נתוני המכירות של יונדאי i20 קרוס). נתון זה מהווה כ- 10% מכלל מסירות הרכבים בישראל מאז תחילת השנה ועד לסוף חודש ספטמבר. נתון מדהים ללא ספק ואיננו כולל את נתוני המסירות של יצרנים אחרים בקטגוריית רכבי הפנאי שטח.

גם במבט חטוף על הרכבים הנוסעים לצידנו בכביש ניתן להבין את גודל התופעה ואת השתלטות רכבי הפנאי שטח על כבישי ישראל. אם אין ברשותכם רכב פנאי שטח, ישנה סבירות גבוה שחשבתם על האפשרות לרכוש אחד בתקופה הקרובה, ואם כבר יש ברשותכם רכב פנאי שטח, סביר להניח כי גם ברכישת הרכב הבא שלכם תבחרו באחד מרכבי הפנאי שטח החדשים. בשנה הקרובה יצטרפו דגמים חדשים ומחודשים של רכבי פנאי שטח ויש להניח כי חלקם היחסי של צמד הקוריאנים, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, יקטן בסך המכירות בקטגוריית הפנאי שטח. עם זאת, חשיבותם של הצמד לא תפחת ורף המחיר שקבעו, הנע סביב 140,000 ₪ לרכב פנאי שטח בינוני ברמת הגימור הבסיסית, ייאלץ את המתחרים ליישר קו.

לכל אלו שעתידים לרכוש בזמן הקרוב רכב פנאי שטח או לאלו המתלבטים איזה רכב לרכוש, חשוב לקרוא את הכתבה ולקבל את כל המידע על רכבי הפנאי שטח החדשים והמחודשים שצפויים להגיע לארץ. בחלק א' של הכתבה נתמקד ברכבי פנאי שטח חדשים ששיווקם בארץ ייחל בשבועות הקרובים ולכל המאוחר עד לתחילת שנת 2017. במהלך חודש נובמבר ייחל הבליץ הגדול של השקת דגמים חדשים העשויים לשנות את הבחירה האוטומטית באחת משתי האופציות הקוראיניות, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

סיאט אטקהסיאט אטקה

סיאט אטקה

סיאט אטקה הוא למעשה רכב הפנאי שטח הראשון של היצרנית והיא תולה בו תקוות רבות. אטקה חולק פלטפורמה עם פולקסווגן טיגואן החדש וזוכה לתשבוחות רבות בערוצי המדיה הזרים. סיאט אטקה מצויד במנועי בנזין ודיזל החל במנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית ועד מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 190 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG. הגרסה הרלוונטית לשוק הישראלי תשווק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

ייתכן שבעקבות הצלחת רנו קדג'אר עם מנוע הדיזל (עד לסוף חודש ספטמבר נמכרו 462 רנו קדג'אר דיזל מתוך 606 מסירות הדגם) יחליטו בצ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, להביא לארץ את גרסת הדיזל הצנועה העושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 115 כ"ס. המחיר הצפוי לסיאט אטקה החדש נע בין 140,000 ₪ ל- 150,000 ₪ לגרסת הבסיס עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. אם תחליט היבואנית לשווק את גרסת ה- 1.0 ליטר טורבו עם תיבת הילוכים ידנית אז מחיר הבסיס יהא אף נמוך מ- 140,000 ₪. סיאט אטקה מסתמן כמתמודד ראוי עם פוטנציאל גדול לחלק נכבד בעוגת מכירות רכבי הפנאי שטח הבינוניים והדבר תלוי אך ורק בתמחור הסופי שיוצמד לרכב ובכמות הרכבים שתסופק ליבואנית.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 החדש הוא למעשה דור שני של רכב הפנאי שטח הבינוני של פיג'ו. הדגם החדש עוצב באופן שאינו מותיר סימני שאלה לגבי השתייכותו לקטגורית רכבי הפנאי שטח וזאת בעקבות הלקח שלמדה היצרנית עם הדור הראשון של ה- 3008 שעיצובו היה סוג של הכלאה בין רכב פנאי שטח למוביל נוסעים.

פיג'ו 3008 החדש הוא הדגם הראשון שמקבל את עיצוב לוח השעונים החדשני של היצרנית הקרוי i-cockpit. פיג'ו 3008 החדש מצויד במנועי טורבו בנזין ודיזל. בהיצע הבנזין מוצעות יחידות הטורבו בנזין המוכרות לנו בנפחים 1.2 ו- 1.6 ליטר. מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המוכר לנו מפיג'ו 308 וסיטרואן C4 מפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים. גרסת הבנזין הבכירה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המוכר לנו גם מפיג'ו 3008 הקודם. מנוע זה מפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים מתוצרת חברת אייסין היפנית.

היצע מנועי הדיזל מתחיל במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר עם הספקים הנעים בטווח של 100-120 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית, ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספקים הנעים בטווח של 150-180 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית בגרסת ה- 150 כ"ס ואוטומטית בגרסת ה- 180 כ"ס. ניתן להניח שלובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, תייבא את גרסת הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית כגרסת בסיס ואת גרסת ה- 1.6 ליטר בתמחור גבוה במעט. ממידע ראשוני שהגיע לידנו, ישנה גם כוונה לשווק את הגרסה הבכירה ביותר בהיצע של פיג'ו 3008 החדש, גרסה זאת מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 180 כ"ס ברמת הגימור הגבוה GT.

מחירו של פיג'ו 3008 החדש צפוי לנוע סביב 140,000 ₪ לגרסת הבסיס. בדומה למקרה של סיאט אטקה, גם פיג'ו 3008 הינו מתמודד ראוי עם פוטנציאל לתפוס נתח שוק דומיננטי במכירות רכבי פנאי שטח בישראל. הדבר תלוי בתמחור הסופי שיוצמד לרכב, רשימת האבזור הסטנדרטית, והמלאי הזמין שיועמד לטובת היבואנית.

טויוטה C-HRטויוטה C-HR

טויוטה C-HR

רכב הפנאי שטח החדש והמעוצב - טויוטה C-HR, הצליח להפתיע את עולם הרכב עם עיצוב שובר מוסכמות בעיקר בהשוואה לקו העיצוב השמרני של היצרנית היפנית הגדולה בעולם. ממדיו של טויוטה C-HR מציבים אותו בטווח שבין רכבי הפנאי שטח הקטנים לבין רכבי הפנאי שטח הבינוניים. טויוטה C-HR ישווק עם שני מנועים - היברידי וטורבו בנזין. יחידת ההנעה ההיברידית, המוכרת לנו מטויוטה פריוס, כוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים רציפה. יחידה זו מפיקה 122 כ"ס. יחידת ההנעה הנוספת כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 116 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. גרסת הטורבו האוטומטית הינה היחידה המוצעת עם אופציה למערכת הנעה כפולה אולם בשלב זה לא היינו מהמרים כי היא צפויה להגיע לארץ בשל תוספת המחיר הנדרשת. השקת טיוטה C-HR בישראל צפויה בתחילת חודש דצמבר וצפי המחיר לגרסת הבסיס עומד על 140,000 ₪.

קיה נירוקיה נירו

קיה נירו

קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המהווה ללא ספק את אחד הרכבים המעניינים בקטגוריה. מדובר ברכב פנאי שטח עם ממדים קטנים במעט ממידותיו של קיה ספורטאז' אולם קיה נירו מחזיק בקלף אס חשוב שאין לאחיו הגדול - הנעה היברידית חסכונית. קיה נירו חולק את יחידת ההנעה ההיברידית עם האחות יונדאי איוניק שתושק בארץ לקראת סוף חודש נובמבר. בעוד יונדאי בחרו לקחת יחידת הנעה היברידית ולהשתילה ברכב משפחתי ייעודי שיוצג רק עם הנעה היברידית, קיה בחרה לשתול את מערכת ההנעה ההיברידית ברכב פנאי שטח.

קיה נירו מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 103 כ"ס, וביחד עם הספק המנוע החשמלי מתקבל הספק כולל של 146 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים הכוללת 6 יחסי העברה. קיה נירו צפוי לנחות בישראל בסוף נובמבר או בתחילת דצמבר והמחיר המשוער עומד על כ- 140,000 עד 145,000 ₪.

לקיה נירו יתרון מובהק בהטבה של כ- 500  ₪ בשווי המס לעובדים להם צמוד רכב חברה. כבר בשלב מוקדם ניתן להניח כי קיה נירו יזכה להצלחה בקרב הלקוחות הפרטיים וציי הרכב ואף ייתכן כי יצליח להביא אליו חלק מהלקוחות הפוטנציאליים לרכישת קיה ספורטאז'.

סיכום

אז מה היה לנו? רכב פנאי שטח ראשון של סיאט הזוכה לתשבוחות מעיתונות הרכב העולמית, פיג'ו 3008 חדש עם לוח מחוונים עתידני ומראה קשוח ומושך, רכב פנאי שטח מדליק מבית טויוטה, ורכב פנאי שטח חסכוני מבית קיה. כל אחד מארבעת הרכבים עשוי להפוך ללהיט תוך זמן קצר בזכות היתרונות שהוא מביא עימו, אולם אין ספק שהפרמטרים העיקריים שיקבעו את הצלחתו של כל אחד מארבעת הדגמים הם המחיר ומלאי הרכבים שיעמוד לטובת היבואנית.

בחלקים ב' ו- ג' של הכתבה נביא לכם פרטים על רכבי הפנאי שטח הצפויים להגיע אלינו במהלך שנת 2017.

יועצי הרכב של אתר גיר ישמחו לתת לכם מידע נוסף לפני קניית רכב.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    רכבי פנאי שטח

    • ע.א04/11/16

    לי נראה שכל החברות שתוארו לעיל מתאמים את המחירים בינהם . שימו לב שבכתבה כל המחירים הם בין 140K ל-150K . איפה הרגולטור בעניין הזה ?

  • 2

    תג מחיר של 140K והנעה היברידית לרכב פנאי שטח בהחלט

    • טל30/10/16

    הופכות את הקיה נירו לאחד הרכבים המעניינים בקטגוריה. התרשמתי ממני מאוד לטובה אבל כנראה שנצטרך לחכות לסוף החודש- אז נוכל באמת לאשש את התחושה (או שלא).

  • 1

    שוק רכבי פנאי בישראל בהחלט תופס תאוצה והתחרות גדלה

    • רועי30/10/16

    ועוד ועוד מכוניות מצטרפות לתחרות ולנו זה בהחלט בריא וטוב, כל עוד יש תחרות גדולה, הייבואנים ישקיעו יותר ברכבים ובמחירים שלהם על מנת להיות תחרותיים, בכל מקרה בכל הנוגע למכוניות החדשות, לא יהיה פשוט בכלל (אם בכלל ) לקחת את התואר לקיה ויונדאי שמובילות בתחום.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu