אאודי Q2 מנסה להגדיר קטגוריה חדשה ולפתות את לקוחות רכבי הפרימיום הקומפקטיים עם ניחוח פנאי שטח
עושה רושם שאחד התחביבים של אאודי הוא איתור קטגוריות ונישות חדשות. אאודי הייתה מחלוצי סגמנט היוקרה הקומפקטי עם אאודי A3, והיום היא יצרנית הפרימיום היחידה שמשווקת סופר מיני יוקרתית - אאודי A1. עתה הושק בישראל בן חדש למשפחת הדגמים הענפה בקטגוריה חדשה וקוראים לו אאודי Q2.
| אאודי Q2 1.4 TFSI | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, איכות תא הנוסעים, ביצועים |
| חסרונות | אבזור בדגם הכניסה, מחסור במערכות בטיחות אקטיביות |
אאודי Q2
אז מי הוא בעצם אאודי Q2? התשובה מעט מורכבת. כמו אאודי Q3 הוא מבוסס על אאודי A3 אך מידותיו החיצוניות קטנות במעט. גרסאות הכניסה שלהם חולקות את אותה יחידת הנעה אך מחיר הפתיחה של אאודי Q2 נמוך ביותר מ- 50 אלף שקלים ממחירו של אאודי Q3. נשמע כמו דיל מעניין? יצאנו לבדוק.
עיצוב ונוחות
אאודי Q2 נראה מצויין. הוא חורג פה ושם מהקווים המקובלים אצל היצרן הגרמני ובכך מתקבל עיצוב צעיר ושובב לעומת אחיו הגדולים. בחזית גריל הטרפז הגדול במוקד תשומת הלב, צמד פנסים ממש בפינות המרכב, ופגוש המשלב פלסטיק שחור ואלמנטים מוכספים לטובת החזות הקשוחה. מהצד קו מותניים ייחודי אשר גולף מקצה הכנף הקדמית ועד לדלת האחורית עם קו מותן בולט החוצה במופגן באזור הכנף האחורית. יחד עם שטח חלונות קטן יחסית וקורת C כהה הם משווים לאאודי Q2 מראה ייחודי. הגג המשתפל לאחור מסתיים בספויילר נאה מעל השמשה האחורית הצרה, תחתיה צמד פנסים רבועים, וקפל בולט בדלת תא המטען. בפגוש האחורי משולבים פלסטיקה שחורה ואלמנטים מוכספים, ויציאת המפלט כפולה בציפוי כרום. הצבע האדום של רכב המבחן הבליט את העיצוב הנאה ומשך לא מעט סקרנים.
אאודי Q2
מידותיו החיצוניות של אאודי Q2 דומות לאלו של אאודי A3 למעט נתון הגובה. אורכו 4,191 מ"מ מפגוש לפגוש, רוחבו 1,794 מ"מ, גובהו 1,508 מ"מ, ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,601 מ"מ.
עיצוב תא הנוסעים של אאודי Q2 דומה לעיצוב הפנים של אחותו המשפחתית אאודי A3. הקו העיצובי נקי ומינימליסטי, ומעט מאוד כפתורים פזורים בתא הנוסעים. מול הנהג הגה קטן, פחוס, ושמנמן. מאחוריו לוח מחוונים קריא וברור המורכב משני שעונים גדולים ומסך מחשב דרך. חלקו העליון של הדשבורד נקי וחלק, ממנו בולטים פתחי המיזוג המעוצבים עם פטנט ייחודי לפתיחה וסגירה. רצועת אלומיניום מוברש חוצה את הדשבורד ומכילה שורת מתגים שכללה ברכב המבחן כפתורי דמה יותר מאשר כפתורים פעילים. לחצני השליטה בבקרת האקלים מאורגנים היטב ומקלים על השימוש. כפתורי השליטה במערכת השמע, יחד עם כפתור ההתנעה נדדו אל תחתית הקונסולה המרכזית לפני ידית ההילוכים. סמוך למשענת היד מוקמו בקרי השליטה במערכת המולטימדיה MMI של אאודי.
אאודי Q2
למרות העיצוב המינימליסטי מרגיש תא הנוסעים איכותי והולם רכב פרימיום, ומושבי העור האופציונליים שנכחו ברכב המבחן תרמו לחיזוק ההרגשה. ההתמצאות בתא הנוסעים קלה ומהירה, לחצני השליטה על גלגל ההגה מסייעים לתפעול מערכת השמע, הדיבורית ומחשב הדרך. מנוף השליטה בבקרת השיוט ממוקם משמאל להגה, מתחת למנוף האיתות. לחצני קיצורי הדרך של מערכת MMI מסייעים לפשט את השימוש בה.
קלות התפעול נובעת בין היתר ממפרט אבזור דל למדי. באופן תמוהה לא מצוייד אאודי Q2 בכניסת USB באף אחת מרמות האבזור המשווקות בישראל, אך לפחות דאגו באאודי לכניסת SD לטובת כרטיסי זיכרון. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, גג שמש פנורמי, מפתח חכם, וקיפול חשמלי למראות הצד נעדרים אף הם מהמפרט הבסיסי ומוצעים רק בתוספת תשלום. רכב המבחן כלל אפליקציית Waze שהותקנה במסך המרכזי. השליטה במערכת הניווט מתבצעת דרך משטח מגע שהותקן במקום מחזיק הכוסות של הנהג. השימוש במשטח המגע איננו אינטואיטיבי והעדפנו להשתמש באפליקציית Waze בסמארטפון.
אאודי Q2
הדלתות הקדמיות רחבות והכניסה לרכב קלה ונוחה. המושב בגובה המתאים מאפשר כניסה ויציאה ללא מאמץ מיוחד. ברכב המבחן חופו המושבים בעור איכותי וסיפקו תמיכה טובה. קל להגיע לתנוחת נהיגה נכונה וטובה גם עם הכוונון הידני למושב הנהג. הדלתות האחוריות צרות וקטנות יותר אולם נוחות הכניסה והיציאה לא נפגמות באופן משמעותי. המרווח לשני נוסעים מאחור טוב מאוד בכל המדדים, לשלושה נוסעים יהיה צפוף באזור הכתפיים והנוסע האמצעי יסבול מתעלת ההינע הגדולה.
אאודי Q2
לאאודי Q2 תא מטען בנפח 405 ליטרים. מבנה התא רבוע והכיל בקלות קנייה שבועית גדולה מהסופר. רצפת תא המטען שטוחה ללא שפה מוגבהת וניתן להחליק בקלות גם מטען גדול וכבד. קיפול המושב האחורי אמנם לא מתיישר עם רצפת תא המטען, אך עדיין יאפשר להעביר בקלות מטענים גדולים.
אאודי Q2
ביצועים
אאודי Q2 משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת המוכרת לנו היטב משלל דגמים בקונצרן פולקסווגן. המנוע מסוג טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס, ומומנט של 25.5 קג"מ הזמינים החל מ- 1,500 סל"ד. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG בת 7 הילוכים. נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוף 8.5 שניות ומהירות מרבית של 212 קמ"ש.
על הכביש מתרגם אאודי Q2 את הנתונים הנאים לביצועים טובים. בעיר יכולה התיבה הרובוטית להיות מעט מחוספסת לפעמים, וכבר פגשנו רכבים בהם תיבת הילוכים דומה עבדה חלק יותר. לתיבה מצב S האמור לתרום לביצועים ספורטיביים על ידי משיכת הילוכים, אך בפועל ההבדל לא משמעותי ביחס למצב D הרגיל. מערכת ה- Start&Stop מעט מתסכלת אך ניתנת לביטול בכל נסיעה. היא נוטה לדומם את המנוע עוד לפני עצירה מלאה ומפריעה לגלישה בפקקים ועומסי תנועה.
אאודי Q2
עם התחלת הנסיעה בולט מיד כיול המתלים המרוסן על גבול הנוקשה, אך עם זאת מצליח אאודי Q2 להציע לנוסעיו נוחות נסיעה טובה גם אם אינו מעלים לחלוטין את מפגעי הסלילה. בידוד הרעשים טוב מאוד ורק על כבישים לא איכותיים בלטו רעשי צמיגים. רעש המנוע חביב, במיוחד בסל"ד גבוה, והוא תורם מעט לתחושה הספורטיבית מבלי להעיק. תנוחת הישיבה הגבוהה והשולטת, יחד עם הממדים הקומפקטיים והראות הטובה החוצה, מקלים על ההתמצאות בערים צפופות. מערכת היגוי פרוגרסיבית תורמת אף היא לקלות התמרון במהירויות נמוכות.
בכבישים מפותלים מעניק אאודי Q2 תחושת ביטחון גבוהה ואפילו מצליח להעלות חיוך מדי פעם. האחיזה גבוהה מאוד, וגם כשמצליחים להוציא אותו משיווי משקל מתערבת בקרת היציבות בעדינות ומחזירה אותו למסלול. שילוב בורר ההילוכים למצב S מסייע לשמור על המנוע בתוך רצועת הכוח הרחבה וה- Q2 מאיץ בקלות ביציאה מפניות. היחיד שפוגם מעט בחגיגה הוא ההגה המרגיש מעט מנותק ומקבל משקל לא טבעי כאשר המהירות עולה.
צריכת דלק
על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק הממוצעת על 18.1 ק"מ לליטר. על הכביש הישראלי התקשינו לשחזר את הנתון הפנטסטי וקיבלנו צריכה משולבת של 12.3 ק"מ לליטר. חשוב לציין שרכב ההדגמה נמסר לנו עם 13 ק"מ בלבד וצריכת הדלק צפוייה להשתפר לאחר צבירה של כמה אלפי קילומטרים. בקטעי שיוט רגוע הציג מחשב הדרך צריכה נאה של 17.5 ק"מ לליטר, ככל הנראה בזכות מערכת Cylinder On Demand המדוממת שני צילינדרים בשיוט.
אאודי Q2
עלויות אחזקה
אאודי Q2 מגיע עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 קילומטרים, המוקדם מבין השניים. עלות הטיפול הראשון במוסכי היבואן עומדת על 786 ₪, עלות הטיפול השני 1,715 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,323 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,715 ₪.
מחירו של הפנס הקדמי עומד על 2,287 ₪, מחיר פנס אחורי 1,367 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,845 ₪. עלות האחזקה לא גבוהה ודומה מאוד לעלות ברכבים עממיים רבים. אנו מאמינים שנתון זה יזמין אליו גם לקוחות שזהו רכב הפרימיום הראשון עבורם.
אאודי Q2
בטיחות
אאודי Q2 עבר את מבחן הריסוק של ארגון EuroNcap בשנת 2016 וגרף ציון מלא של 5 כוכבים. ציון ההגנה על מבוגרים 93%, ציון הגנה על ילדים 86%, ציון הגנה על הולכי רגל 70%, ובסעיף הציוד הבטיחותי 70%. למבחן ניגש אאודי Q2 עם אבזור הבטיחות הסטנדרטי באירופה הכולל מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. בישראל מערכת שמירה על נתיב הנסיעה אינה מוצעת כסטנדרט אלא בתוספת תשלום.
סעיף ציוד הבטיחות הסטנדרטי הותיר אותנו מעט מאוכזבים. מרכב פרימיום שעלותו החל מ- 180 אלף שקלים ציפינו לחבילת אבזור בטיחות מקיפה. בחודש האחרון הוצע אאודי Q2 במבצע אשר כלל מערכת בקרה על סטייה מהנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית בעלת יכולת אוטונומית בפקקים, ללא תוספת תשלום.
אאודי Q2
תמורה למחיר
מחירו של אאודי Q2 בישראל מתחיל ב- 179,900 ₪ לרמת אבזור ביט. האבזור הסטנדרטי כולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים, מגבר 180 וואט, דיבורית בלוטות' עם אפשרות להזרמת שמע, חיישני אור וגשם, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'. רמת אבזור דיזיין מוצעת בתוספת של 10,000 ₪ וכוללת בנוסף פגושים חיצוניים בגימור שחור מבריק, בד ריפוד שונה, חבילת תאורה פנימית וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
לשתי רמות האבזור ניתן להוסיף חבילת אבזור המכונה לקצ'ורי בתוספת של 24,900 ₪. חבילת לקצ'ורי תוסיף לרמת אבזור ביט גג שמש פנורמי חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחריות כהות, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, וחישוקי 17 אינץ'. בדגם דיזיין היא תכלול גם מושבים עם ריפוד בשילוב עור, ודיפוני אלומיניום בגימור מט.
אאודי Q2 הוא רכב פנאי שטח פרימיום קומפקטי, צעיר ושובב, המעניק לרוכשים חוויה ייחודית. עיצובו ייחודי וחורג במעט מהשבלונה העיצובית המאפיינת את דגמי אאודי, ותא הנוסעים מרווח ונעים לנסיעה. עבור היצרן מהווה אאודי Q2 דריסת רגל חשובה בקטגוריה חדשה, שבה למרצדס וב.מ.וו, היריבות הגדולות, עדיין אין נציגים.
מחירו של אאודי Q2 מציב אותו מול רכבי פנאי שטח בינוניים עממיים, אפילו מול מתחרים מבית כגון פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה שחולקים עמו מכלולים, אך מציעים במחיר דומה ממדים גדולים יותר, מרווח פנימי עדיף ובעיקר רשימת אבזור ארוכה ועשירה יותר. למרות זאת אנו סבורים כי קהל הרוכשים של הקומפקטיות היוקרתיות ישמח לשדרג אותן לרכב פנאי במחיר דומה, מבלי לוותר על הביצועים, תא הנוסעים האיכותי, והכי חשוב- על הסמל המנצנץ. אנו צופים לאאודי Q2 הצלחה בשוק הרכב הישראלי.
| אאודי Q2 1.4 טורבו בנזין ביט-לקצ'ורי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.4 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 150/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.5/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,191 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,794 מ"מ |
| גובה כללי | 1,508 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,601 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
405 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,355 ק"ג |
| מהירות מרבית | 212 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2016) |
| מחיר |
204,800 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.