אאודי A8 החדשה מציגה יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3, מתלים חכמים, ומרכב מתקדם
אאודי A8 החדשה נחשפה היום בברצלונה ומציגה טכנולוגיות חדשניות כגון מערכת מתלים אלקטרו-מכנית אקטיבית, ומערכות בטיחות מתקדמות ההופכות אותה למכונית הראשונה של אאודי בעלת יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 שהיא רמה אחת לפני רכב אוטונומי ללא צורך בנהג אנושי. ספינת הדגל החדשה של אאודי תתחרה בסגמנט היוקרתי ביותר מול מכוניות פאר דוגמת מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, יגואר XJ, ולקסוס LS.
אודי A8
מערכת המתלים החדשנית מסתייעת במנוע חשמלי בכל גלגל המקושר אל מצלמה קדמית הסורקת מהמורות ומשדרת את הנתונים לכל מתלה בנפרד, כך שיכייל עצמו בהתאם לצורך לספיגת המהמורה באופן אידיאלי. אאודי טוענת כי מערכת זו תספק נוחות נסיעה קרובה לשלמות. מערכת הנהיגה האוטונומית מבוססת על מצלמת 360 מעלות ומאפשרת נהיגה אוטונומית מוחלטת בכביש בין-עירוני מעל למהירות 60 קמ"ש. המערכת כוללת בנוסף חניה עצמית מלאה ללא שהיית נוסעים ברכב. יכולות אלו מציבות את אאודי A8 בקו אחד עם הטובות ביותר בסגמנט.
אודי A8
עיצובה של אאודי A8 החדשה שואב השראה ממכונית הקוסנפט "פרולוג'" ומציג לראשונה את שפת העיצוב החדשה של אאודי על פי המעצב מארק ליצ'ט. ה- A8 החדשה בעלת נוכחות משמעותית יותר מהדור הקודם שהציג עיצוב סולידי למדי. החזית כוללת צמד גופי תאורה אופקיים וצרים המכילים תאורת LED אקטיבית וביניהם גריל הטרפז המסורתי של אאודי המעוטר בכרום. קו הגג עוצב באופן זורם וחלק במטרה להקנות מראה- קופה ארבע דלתות. את תחתית הרכב מקיף פס כרום החולש סביבו ומשתלב גם בסיומת פתחי המפלט בפגוש האחורי. מאחור שינויי העיצוב דרמטים יותר ביחס לדגם היוצא וכוללים שני גופי תאורה מסוג LED המחוברים באמצעות פס רוחבי צר. תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב נקי ונטול פקדים כמעט. בקונסולה המרכזית ישנם שני צגי מגע בגודל 10.1 אינץ' ו- 8.6 אינץ' לשליטה על כל מערכות הרכב.
אודי A8
מערכות ההנעה כוללות בשלב ראשון מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 286 כ"ס ומנוע טורבו דיזל V8 בנפח 4.0 ליטרים בהספק 435 כ"ס. גרסאות הבנזין מצויידות במנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 340 כ"ס, מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים בהספק 460 כ"ס, ומנוע W12 בנפח 6.0 ליטרים שיגיע בהמשך.
המנועים יוצעו יחד עם אלטרנטור 48 וולט המאפשר למערכת העצור וסע להניע את הרכב בצורה חלקה ועל ידי כך לסייע בצריכת הדלק. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה מבית ZF ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו עם דיפרנציאל מרכזי בעל נעילה חשמלית המעביר את הכוח ביחס של 60:40 בתנאים נורמליים או עד 85% מהכוח לסרן האחורי בתנאי קיצון. בהמשך תוצג גרסה היברידית נטענת בעלת מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי וסוללת ליתיום. ההספק המשולב יעמוד על לא פחות מ- 449 כ"ס וטווח הנסיעה על אנרגיה חשמלית בלבד יעמוד על 50 ק"מ לפי נתוני היצרן.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.