מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

תגיות: , , ,

מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעים לטרנד הקרוסאוברים, אך תכנון רכב פנאי שישמר את ה- DNA המזוהה כל כך עם המותג המתמחה, כפי שרומז השם, במכוניות מיני קומפקטיות, הוא משימה לא קלה. למרות הממדים שגדלו, והפרופורציות השונות, אי אפשר לטעות בנוגע לקאנטרימן החדש. מכל זווית שבה נביט בו, נבחין מיד במוצאו ובייעודו, גם אם המימדים שתפחו הותירו את המונח "מיני" כשם משפחה מפואר בלבד.

מיני קופר קאנטרימן
יתרונות   עיצוב, תא נוסעים, יכולת דימנית
חסרונות   מחיר, ביצועים

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

עיצוב ונוחות

הקאנטרימן מזוהה ממבט ראשון עם המותג מיני. נראה כי מעצבי המותג יצרו הכלאה בין מיני קופר המוכרת לבין הקלאבמן הסטיישני, מתחו, הגביהו, הוסיפו תפיחות נחוצות בכנפיים, קשתות גלגלים עשויות פלסטיק שחור למראה שטח קשוח, וקינחו בפסי גגון כסופים על הגג. התוצאה היא רכב נאה, בעל מאפיינים קלאסיים של מיני בשילוב מוטיבים מעולם הפנאי- שטח האופנתי. הפרופורציות השתנו מעט אך עדיין נכונות, חרטומו של הקאנטרימן מצליח להיראות אגרסיבי בזכות הגריל הפעור וגופי התאורה הרבועים. הצביעה הדו גוונית, בשילוב עם קורות B ,A, ו- C מושחרות, יוצרת מראה של גג צף, ומחזקת את האלמנטים העיצוביים המזוהים עם המותג. הגובה החסר פוגם מעט בהופעה הכללית. מרווח גחון של 165 מ"מ לא מקנה לקאנטרימן את הגובה הנחוץ להופעת פנאי- שטח מסוקסת, ומזוויות מסוימות ניתן לטעות ולחשוב שמדובר במיני קלאבמן, או ברכב ללא יומרות שטח. בשורה התחתונה, קהל היעד שחפץ בעיצוב הרטרו בשילוב מראה פנאי- שטח ימצא כאן את מבוקשו.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

תא הנוסעים ממשיך בשמירה על עיצוב המזוהה עם המותג. המתגים, המסכים, פתחי האוורור, והידיות מעוצבים בהשראת דגמים קודמים של המותג והתוצאה הסופית נאה מאוד ומקנה תחושה ייחודית ושונה ביחס לשלל רכבי הפנאי המוכרים. בראש הקונסולה המרכזית שוכן מסך מגע עגול, מעט קטן מהמקובל היום, בגודל 6.5 אינץ', הנשלט על ידי גלגלת הממוקמת בין המושבים, ושולט על מגוון מערכות חיוניות ברכב. התפריטים לקוחים ממערכת i-Drive המוכרת של ב.מ.וו ואינם ידידותיים למשתמש. הם דורשים לימוד והסתגלות לפעולות שהן מעבר לדפדוף בין תחנות רדיו. פעולה כגון חיבור סמארטפון לקישורית ה- Bluetooth כבר דורשת חיטוט מעמיק בתפריטים. אז מגלים שנחמד היה למצוא גם אופציה לתפעול המסך בעזרת מגע, בנוסף לתפעול בעזרת הגלגלת. היעדרותן של מערכת ניווט ומצלמת רוורס פוגע בתחושת הפרימיום. כפיצוי מסוים התנחמנו בתאורת אווירה מקסימה סביב המסך המרכזי, בדלתות, ובידיות, עם אפשרות לבחירה בין מספר גוונים המתחלפים בלחיצת כפתור. תאורת האווירה מגיבה לשינויים במערכת בקרת האקלים המפוצלת, ולשינוי הווליום במערכת השמע. התאורה מוסיפה המון חיים לתא הנוסעים המצודד מלכתחילה, והיא תעלה חיוך על פני הנהג והנוסעים.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

איכות חומרי הדיפון בתא הנוסעים מעורבת. חלקו העליון של הדבשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, שהזכיר לנו שב.מ.וו היא בעלת הבית של מיני. מתחת לקו הדשבורד, בקונסולה המרכזית ובדלתות, נמצא חומרי דיפון פלסטיים באיכות בינונית אשר אינם נעימים למגע ולא הולמים את מחיר הרכב ומיתוגו כמוצר פרימיום. איכות ההרכבה עצמה טובה והדוקה, ולחיצה על המתגים מחזירה פידבק חיובי. משענת היד בין המושבים מקרינה חוסן ועמידות. המשענת עצמה נפתחת לתא אחסון קטן, ומתחתיה נמצא תא אחסון עמוק יותר בין המושבים הקדמיים. בתחתית הקונסולה נמצאים שני מחזיקי כוסות. כל התאים מדופנים בחומר רך בגרפיקה של משבצות סקוטיות המוסיפות חן לעיצוב תא הנוסעים. תא הכפפות אינו גדול במיוחד, אך תאי האחסון בדלתות עמוקים דיים וניתן לאחסן בתוכם בקבוקי שתיה. הנדסת האנוש טובה בבסיסה, אך ניכר כי עיצוב שגרתי יותר לקונסולה המרכזית יכול היה לאפשר סידור מתגים נוח יותר והגדלת המסך המרכזי. כמו כן, ידיות פתיחת הדלתות אינן נוחות לשימוש ומוטב היה אילו היו מורכבות הפוך. בצורת הנוכחית הן מאלצות את הנוסעים לפתל את היד בכדי לפתוח את הדלת. גם מנופי האיתות לא מפגינים הנדסת אנוש גבוהה. הם אמנם עשויים באופן איכותי, אך חסרי מנגנון נעילה. גם לאחר שמתרגלים לכך שמנוף האיתות לא ננעל, הדבר ממשיך להציק ותמוהה מדוע בחרו מהנדסי מיני בשיטה זו.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

מושביו של מיני קאנטרימן נאים לעין ונעימים לישיבה, אך הם עלולים להיות צרים מדי לבעלי גוף רחב. התמיכה הצידית סבירה וישיבה לאורך זמן אינה מעייפת. לא נרשמו תלונות מיוחדות, אך ציפינו למושבים איכותיים ונוחים יותר מאשר בסטנדרט של משפחתית אירופאית עממית. גם הריפוד עצמו עשוי מחומר פשוט ולא מעניק תחושה יוקרתית. המושבים מתכווננים באופן ידני בלבד, אם כי הכוונון נוח ונגיש, ונשלט באמצעות ידיות ולא ברזי כוונון הדורשים סיבובים רבים בכל כיוונון. במושב הנהג קל למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת, למרות שגלגל ההגה מתכוונן לגובה בלבד. לוח המחוונים נע ביחד עם גלגל ההגה בכדי לדאוג שלא יוסתר מעיני הנהג. גלגל ההגה עצמו עבה ונעים לאחיזה, אך הפקדים עליו אינם אינטואיטיביים ודורשים לימוד והסתגלות. שדה הראיה לפנים ממושב הנהג טוב בזכות הישיבה הגבוהה, אך מכסה המנוע המרובע מעניק תחושה של נהיגה ברכב גדול ופוגם מעט בשדה הראיה לפנים. שדה הראיה לאחור פחות מוצלח. קו החלונות הגבוה מאחור בשילוב עם חלון אחורי קטן יוצרים שדה ראיה מצומצם. חסרונה של מצלמת הרוורס הורגש בתמרונים שכללו נסיעה לאחור.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

מיני קאנטרימן מציע מרווח טוב לכל נוסעיו. יושבי המושבים הקדמיים ייהנו ממרווח טוב מאוד לכל הכיוונים. גם נוסעי המושב האחורי לא יתלוננו על מחסור במרחב מחייה. מרווח הברכיים מספק, מרווח הכתפיים מספק אף הוא, אם כי בהסעת שלושה מבוגרים במושב האחורי תורגש צפיפות באזור הכתפיים. לטובת הנוסעים מאחור פתחי אוורור, עיגוני ISOFIX, וחלונות כהים. קו החלונות בינוני בגובהו ומקנה לכל נוסעי הרכב שדה ראיה רחב. הרצפה והמושבים המוגבהים מסייעים בקלות הכניסה והיציאה מהרכב.

פתיחת דלת תא המטען מגלה חלל שימושי בנפח 450 ליטרים. בצד התא ישנו כיס תחום ברשת ומשני צדדיו רצועות עיגון. קיפול המושב האחורי מביא את נפח ההטענה לכדי 1,390 ליטרים. ההטענה נוחה בזכות מפתח ברוחב מטר, שפת הטענה שטוחה, וגובה נגיש. מתחת לרצפת תא המטען מתגלה גלגל רזרבי זמני.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

נוחות הנסיעה של מיני קאנטרימן טובה, בין היתר בזכות צמיגים במידות שפויות בחתך 65. יחד עם כושר ריסון מעולה ומהלך מתלה ארוך, מצליח הקאנטרימן לשכך היטב את רוב השקעים והמהמורות בתוך העיר. כיול המתלים אמנם מעט נוקשה, אך הריסון ההדרגתי יספק נוחות נסיעה טובה בכל מהירות. מיני קאנטרימן שומר על ריסון נאות בכביש המהיר גם כשפני הכביש גליים. נסיעה במהירויות כביש 6 נעימה ומעניקה תחושת ביטחון. מעל מהירות של 100 קמ"ש יחלו לחדור אל תא הנוסעים רעשי רוח ומעט רעשי כביש, אך מה שמפריע באמת הוא רעש המנוע המשמיע את קולו כבר במהירויות עירוניות. שלושת הצילינדרים של המנוע יוצרים פעולה א-סימטרית בשל מספר בוכנות אי זוגי, כך שחספוסו וצלילו מורגשים בכל מהירות. בסל"ד בינוני רעש המנוע נשמע כמו טרטור דיזלי. התופעה מוכרת ממנועי 3 צילנדרים, אך בהרבה רכבים מטופלת ע"י גלי איזון או תושבות ייעודיות. מאכזב לגלות שדווקא מבית היוצר של ב.מ.וו קבלנו מנוע בעל פעולה מחוספסת.

ביצועים

אם בסעיף הרעשים לא קיבל מנוע הבימר מלוא החופן סופרלטיבים, הרי שבסעיף הביצועים מצבו משתפר לאין שיעור. מנוע הטורבו בנזין בעל שלושה צילנדרים מוכר מדגמים אחרים של מיני וב.מ.וו. הוא נעזר במגדש טורבו ומייצר הספק של 136 כ"ס ו- 22.4 קג"מ הזמינים כבר ב- 1,400 סל"ד. אלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים. כל אלה מקנים לקאנטרימן ביצועים זריזים. הכוח זמין תמיד, התיבה בעלת יחסי העברה קצרים מהמקובל ונטולת תחכומים, ומגיבה בהחלטיות לכל לחיצה על הדוושה ומצליחה להזניק את 1,465 הק"ג של המיני (?!) מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.6 שניות. על הכביש הנתון נראה ריאלי בהחלט, ומעבר למצב S בתיבת ההילוכים משפר את החדות כך שאף פעם לא חסר מחץ. בהתחשב במחיר ציפינו לקבל מעט יותר אקשן מביצועים של משפחתומטית טורבו ממוצעת. למי שחפץ בביצועים זריזים יותר, כדאי לשקול את גרסת ה- S הספורטיבית בעלת 192 כ"ס.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

כשהדרך מתחילה להתפתל, מזכיר הסמל של מיני על גלגל ההגה היכן נטועים שורשיו של הקאנטרימן. ה- DNA של מיני חלחל ללא ספק גם לכאן והקאנטרימן מצליח להשיל ממשקלו הנושק לטון וחצי ומרגיש פתאום כמו מיני! הכניסה לסיבוב נעשית באופן ישיר וחד, הרכב מרגיש נטוע בתוך הפנייה, והמתלים שומרים על זווית גלגול סבירה ומרסנים באופן יעיל שינויי כוון בתוך הפנייה. לא מדובר במיני קופר S, אך ביחס למשקל ולייעוד מציע הקאנטרימן התנהגות כביש ואחיזה מהטובות בסגמנט. לחובבי ההגה נמליץ שוב לשקול בכובד ראש את גרסת הקופר S. כשצריך להאט מתגלים הבלמים של הקאנטרימן כיעילים. בכל מהירות וגם בירידות לא התגלתה חולשה או עייפות בבלימה. מערכת ה- ABS איננה היסטרית ולא מתערבת מוקדם מהרצוי.

ירידה לשטח עם הקאנטרימן אינה מומלצת. עם מרווח גחון מוגבל של 165 מ"מ, הנעה קדמית, ללא הילוך כוח וללא מיגון תחתון, מציע הקאנטרימן יכולת נסיעה בשבילים בלבד. אל תתנו לאיפור השטח וכנפוני הפלסטיק להטעות אתכם, יכולת השטח של הקאנטרימן אינה עדיפה בהרבה משל משפחתית קומפקטית מן השורה.

צריכת דלק

המנוע בעל שלושת הצילינדרים ומגדש הטורבו לא מסייעים למיני קאנטרימן להציג צריכת דלק חסכונית. ייתכן שהאשמים בכך הם המשקל הגבוה, תיבת ההילוכים הפלנטרית, והמזגן שעבד ללא הרף בימי המבחן החמים. במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה מעט תובענית, רחוק מנתוני היצרן המעידים על צריכה של 16.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר היא 7 מתוך 15.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

עלויות אחזקה

מיני קופר קאנטרימן משווק עם אחריות יצרן לשנתיים ואחריות נוספת ל- 12 חודשים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 628 ₪, עלות הטיפול השני 972 ₪, עלות הטיפול השלישי 628 ₪, עלות הטיפול הרביעי 972 ₪, ועלות הטיפול החמישי 628 ₪. עלות חמשת הטיפולים הראשונים עומדת על 3,827 ₪ כולל מע"מ ומציגה עלויות אחזקה סבירות בהחלט למקובל בפלח שוק זה, אם כי הצורך בטיפול בכל 12,000 ק"מ נמוכים מהמקובל תצריך הגעה למוסך לעיתים תכופות.

מחיר פנס קדמי עומד על 2,634 ₪, מחיר פנס אחורי 2,288 ₪ ומחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 2,091 ₪. גם עלויות החלפים סבירות ביחס לרכב מבית היוצר של ב.מ.וו וגם ביחס לרכבים עממיים בקטגוריה.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

בטיחות

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP קיבל מיני קופר קאנטרימן ציון מלא של חמישה כוכבים כשהוא מצויד במערכות הבטיחות הכלולות במפרט הישראלי. אבזור הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות, שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי, וכן חבילת Driving Assistant הכוללת התרעה מפני פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב במהירות עירונית, ובלימה אוטונומית.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

תמורה למחיר

מיני קופר קאנטרימן ברמת גימור אורבן מוצע במחיר העומד על 195,000 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת עצור וסע, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני גשם ואור, תאורת אווירה, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, ודיבורית בלוטות'. מאכזב לגלות ברכב המוצע ברמת מחירים זו כי חסרים אביזרים שניתן למצוא היום במכונית סופר מיני כגון כניסה ללא מפתח ומצלמת רוורס. צג המידע בגודל 6.5 אינץ' כבר ממש לא לעניין.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

מיני מכוונים את הקאנטרימן בגרסה זו למספר קהלי יעד, ביניהם חובבי המותג אשר נשבו בצו אופנת הקרוסאוברים ומבקשים להחליף את המיני שלהם ברכב פנאי- שטח, אך יחד עם זאת מעוניינים להישאר במשפחת המותג האהוב. אלו יקבלו את מבוקשם וייהנו מעיצובו הייחודי של מיני קופר קאנטרימן ומתא הנוסעים המוכר, יחד עם תדמית רכב הפנאי הנחשקת.

הקהל הרחב, המחפש רכב פנאי שטח אופנתי עם סמל סטטוס יקבל חבילה של שניים במחיר אחד. גם הופעה ייחודית בעיצוב המוכר של מיני, וגם פוזת פנאי שטח. מחירו של מיני קופר קאנטרימן בגרסה זו גבוה משל מתחרים כגון אודי Q2 וביצועיו אינם עדיפים או מרשימים כשלעצמם. גם רמת האבזור לא מצדיקה את תג המחיר אך יש נתונים שלא ניתן לכמת בצורה יבשה. הרוכשים יכבשו כנראה בקסם ובייחוד שמעניק עיצובו של הקאנטרימן יחד עם תא נוסעים באווירת ווינטג' עמוס אלמנטים ייחודיים והתנהגות כביש ראויה ביחס לקרוסאובר, אשר לא ניתן לקבל באף רכב אחר.

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

מיני קופר קאטרימן Urban
מנוע טורבו בנזין 1,499 סמ"ק
הספק מרבי משולב 136/4,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.4/1,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,299 מ"מ
רוחב כללי 1,822 מ"מ
גובה כללי 1,557 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

450/1,390 ליטרים

משקל עצמי 1,465 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

195,000 ₪

מיני קופר קאנטרימן 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu