מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

תגיות: , , ,

שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות

מאזדה CX3 Pure White
יתרונות   יחידת הנעה, התנהגות כביש, הנאה מנהיגה
חסרונות   צריכת דלק, נוחות מושבים, מרווח, תא מטען קטן

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

עיצוב ונוחות

מאזדה CX3 מבוסס על הסופר מיני המוצלחת של היצרנית, ה- 2. למעשה, מדובר בדגם שהוצג עוד בשנת 2015 והגיע אלינו באיחור ניכר אך עיצובו עדיין נאה מאוד. הוא מאמץ את הקווים המוכרים של היצרנית, הכוללים תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים, שבלטו עוד יותר בצבעו האדום העז של רכב המבחן. החרטום מוכר אף הוא ומזוהה עם מאזדה, קו החלונות נמתח מעלה ככל שמתקרבים לקורה C המושחרת. בקצה השמשה האחורית ספויילר מובנה, ובפינות הפגוש שני פתחי מפלט כסופים להשלמת המראה הספורטיבי. מבט מהצד חושף חישוקי 18 אינץ' בחתך 50, המרמזים על הייעוד לכביש. מרווח גחון של 155 מ"מ בלבד וגובה כולל של 1,535 מ"מ, מקנים ל- CX3 מראה של מאזדה 2 מוגבהת. מאזדה CX3 עוטה איפור שטח הכולל קשתות גלגלים מפלסטיק מושחר, ותחתיות פגושים וחצאיות פלסטיק מאותו חומר, אבל הגובה החסר יחד עם מרווח הגחון המצומצם משדרים מכל זווית יותר מאזדה 2 עירונית מאשר קרוסאובר עם ייעוד פנאי שטח.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

פתיחת הדלת מתאפשרת ללא צורך במפתח, ומאפשרת להתמקם במושב הנהג המרופד בעור לבן בגרסת Pure White. תנוחת הישיבה הנמוכה יחד עם הממדים הקומפקטיים, מביאים לתחושה של נהיגה בסופר מיני מוגבהת מעט ולא ברכב פנאי שטח. אלו המחפשים אחר ישיבה גבוהה ושולטת, לא יקבלו את מבוקשם כאן. מאידך, קו החלונות הנמוך מלפנים מציע שדה ראיה מצויין. תא הנוסעים מעוצב בצורה נאה ועוטפת עם קשתות המחברות את הדלתות אל הדשבורד, פתחי אוורור בעיצוב מנועי סילון, ברחבי התא פזורים חלקים במראה אלומיניום מלוטש, ועיטורים דמויי סיבי פחמן. בגרסת Pure White מוצעים מושבים עטויי ריפוד עור לבן משולב באלקנטרה, שילוב המופיע גם בריפוד הדלתות ובחלקים מהדשבורד, וללא ספק מוסיף המון סטייל לתא הנוסעים. שאר החומרים המרכיבים את תא הנוסעים מרגישים פשוטים, דיפון הדלתות עשוי בפלסטיקה חלולה ונוקשה. אפילו חלקו העליון של הדשבורד עשוי מפלסטיק נוקשה, וגם המתגים אינם מעניקים תחושה איכותית. המושבים עצמם הם נקודת התורפה העיקרית במאזדה CX3. אמנם עיצובם נאה לעין וטווח הכוונון הידני שלהם רחב, אך ישיבה בהם חושפת בחירה מוזרה בריפוד רך בחלקו התחתון של מסעד המושב וריפוד נוקשה באזור השכמות, כך שחלקו התחתון של הגב שוקע אל תוך משענת הגב בעוד אזור השכמות נותר ללא תמיכה מספקת. בנוסף, מבנה המושב צר בחלקו העליון ואינו תומך לכל רוחב השכמות, וגורם לעייפות מואצת בנסיעות ארוכות. איכות ההרכבה עצמה הדוקה כיאה למאזדה ודיפוני התא שומרים על דממה מוחלטת בכל תנאי הדרך.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ניצב מסך מגע בגודל 7 אינץ' המציג את מערכת MZD CONNECT המוכרת של מאזדה. במסך ניתן לשלוט בעזרת גלגלת בין המושבים הקדמיים, ובזמן עצירה מוחלטת ניתן לשלוט במסך גם באמצעות מגע. המערכת עצמה נוחה לשימוש, התצוגה ברורה, וגם ביצועי המסך טובים מבחינת רזולוציה והשתקפות. טוב יעשו החברים במאזדה אם יאמצו מערכת מבוססת אנדרואיד המציעה שפע אפשרויות ומעבר חלק ואינטואיטיבי בין תפריטים. פרט לכך הנדסת האנוש טובה. ישנם מעט מאוד פקדים הפזורים בתא. התצוגה העילית של מהירות הרכב והתרעות מערכות הבטיחות אינה ברורה לקריאה עקב מיקום נמוך והשתקפויות על צג הזכוכית. בלילה מצאנו כי היא מעט מסנוורת בדרכים חשוכות, וניתן היה לוותר עלייה לטובת מד מהירות אנלוגי בלוח המחוונים. גם משענת יד בין המושבים הקדמיים הייתה מתקבלת בברכה.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

המרווח בתא הנוסעים לוקה בחסר. במושבים הקדמיים לא יחסר מקום בכל המימדים, אך יושבי המושב האחורי יאלצו להסתפק במרווח רגליים מוגבל בשל השימוש בפלטפורמה של מאזדה 2 בעלת בסיס גלגלים באורך 2,570 מ"מ בלבד. רוחבו של מאזדה CX3 עומד על 1,765 מ"מ, כתוצאה מכך לא מתאפשר מרווח סביר להסעת שלוש נוסעים במושב האחורי. בנוסף, מדרגת תעלת ההינע הבולטת, תפריע ליושב במושב האמצעי. לעומת זאת, מרווח הראש במושב האחורי סביר בהחלט. המושב עצמו אינו נוח בנסיעות ארוכות. קו החלונות האחוריים המטפס מעלה יחד עם החלונות הכהים והיעדר פתחי מיזוג מאחור עלולים לגרום לנוסעים במושב האחורי לקסטרופוביה.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

ניכר מחסור בתאי אחסון בסביבת תא הנוסעים. תא הכפפות קטן, חשוך, וחסר מנגנון לפתיחה מרוסנת. מורגש חסרונו של תא אחסון בין המושבים, וגם החלל בתחתית הקונסולה המרכזית מספיק בקושי לסמארטפון. כן מצאנו חללי אחסון גדולים בדלתות הקדמיות, ומחזיקי כוסות בין המושבים. תא המטען מציע נפח אחסון מצומק של 240 ליטרים בלבד. נתון זה עלול להגביל את השימושיות כרכב ראשי במשפחה. אמנם קיפול המושב האחורי מביא לנפח טעינה משופר, אך זהו לא פתרון נוח לחיי היום יום. בתחתית התא נמצא גלגל רזרבי זמני עם חישוק פלדה.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

הכניסה והיציאה מהמאזדה CX3 נוחה למדי מהמושבים הקדמיים, אך הדלתות האחוריות סובלות ממפתח צר המקשה על הכניסה והיציאה של נוסעי המושב האחורי. כזכור, למאזדה CX3 חסר הגובה המתבקש כל כך מקרוסאובר, המקל על נוחות הגישה לרכב.

ביצועים

מאזדה מתעקשת להישאר נאמנה למתכון הישן והטוב של מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים פלנטרית, ומוכיחה כי שילוב זה עדיין רלוונטי גם בימים אלו של מנועי טורבו ותיבות הילוכים רובוטיות ורציפות. השילוב של מנוע שני הליטרים בהספק 156 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים פלנטרית יעיל מאוד וחלק. הביצועים מעולים, התגובות מהירות, והעברות ההילוכים חלקות ללא טלטולים ורעשים המאפיינים תיבות הילוכים רובוטיות.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 9.1 שניות. תיבת ההילוכים הזריזה יודעת לפצות על היעדר זמינות הכוח בסל"ד נמוך בהשוואה למנועי טורבו ושומרת את המנוע בתחום היעיל. במקרה הצורך יודעת התיבה להוריד 2 או 3 הילוכים באופן נינוח. בסמוך לבורר העברת ההילוכים שוכן מתג S, ולטעמנו עדיף היה למקמו על בורר ההילוכים. לחיצה עליו משנה לחלוטין את אופי תפקוד התיבה והמנוע. התגובות הופכות עצבניות וחדות, יחד עם שמירת המנוע בסל"ד גבוה והורדות הילוכים תכופות. פעולת המנוע חלקה והוא מטפס בקלילות עד ל- 6,500 סל"ד, אך מעל 4,000 סל"ד קולו רועם ומורגש בתא הנוסעים. צליל ספורטיבי יותר יכול היה להכניס לאווירה הנכונה ולהלום את פעולת שאר המכלולים.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

ההתנעה מתבצעת ללא מפתח ושילוב ל- DRIVE מביא לתגובה זריזה וחלקה של תיבת ההילוכים הפלנטרית. כבר במהירויות עירונית מתחילים לחדור לתא רעשי רוח, רובם מכיוון המראות העצומות. ככל שעולה המהירות רעשי הרוח מתגברים מעט ונוספים רעשי כביש, לא מדובר ברעש ברמה מטרידה באופן חריג, או כזה המונע ניהול שיחה נינוחה ברכב, אך כמות הדציבלים החודרת לתא היא מעל הממוצע, וגם מערכת השמע לא מצליחה לפצות על כך בצליל ענוג במיוחד.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

נוחות הנסיעה לעומת זו מרשימה יותר למרות הישיבה הנמוכה והקרובה לכביש. כיול המתלים בבסיסו נוקשה לטובת תגובות חדות ואחיזת כביש גבוהה, אך רוב המהמורות בעיר ירוסנו וישוככו על ידי המתלים. שברים חדים וחריצים עמוקים יצליחו להעביר תחושת חבטה ויפיקו צליל לא נעים מבולמי הזעזועים, אך בסה"כ נוחות הנסיעה נעימה ורוב מפגעי הכביש מרוסנים. גם מחוץ לעיר המתלים מרסנים ביעילות את גלי הכביש, אם כי רצף גלים אכזרי במהירות גבוהה עלולים להוציא את המתלים משלוותם ולגרום לנהג להאט את קצב הנסיעה בשל פגיעה ביציבות הכיוונית.

צריכת דלק

צריכת הדלק של מאזדה CX3 רחוקה מלהרשים, והיא תוצאה של שימוש במנוע אטמוספרי גדול ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. במהלך ימי המבחן החמים שכללו נסיעה מאומצת עם מזגן, עמדה צריכת הדלק על ליטר אחד לכל 10.1 ק"מ. אמנם רחוק מנתון היצרן המצהיר על 16.4 ק"מ לליטר, אך הגיוני לאור תנאי הנהיגה. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

עלויות אחזקה

מאזדה CX3 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ובנוסף אחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 669 ₪, עלות הטיפול השני 1,311 ₪, עלות הטיפול השלישי 669 ₪, ועלות הטיפול רביעי 1,740 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 4,389 ₪ כולל מע"מ, ומציג מחיר סביר ביחס למקובל בפלח שוק זה.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

מחיר פנס קדמי עומד על 2,958 ₪, מחיר פנס אחורי 1,780 ₪ ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 1,316 ₪. מחיר סט רפידות בלם עומד על 459 ₪ וסט צלחות בלם יעלה 783 ₪ במוסך היבואן. גם עלויות החלפים ממוצעות ביחס לנהוג בסגמנט. עלויות הביטוח הן 1,455 ₪ לביטוח חובה ו- 6,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2015, זכה מאזדה CX3 לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה עם מפרט מערכות הבטיחות זהה למשווק בישראל. האבזור הבטיחות כולל בין היתר התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית בעת חירום, שליטה באורות גבוהים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 6 כריות אוויר. גרסת המבחן Pure White כוללת בנוסף מערכת סיוע לאיתור רכבים בשטח המת, והתראה מפני תנועה צולבת בנסיעה לאחור.

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

תמורה למחיר

מאזדה נהנית ממוניטין אמינות מצויין ובחירתה במנוע אטמוספרי ובתיבת פלנטרית עשויה לחזק זאת. גרסת הכניסה ברמת אבזור ZOOM מוצעת במחיר של 134,000 ₪. המפרט כולל בין היתר בלימה אוטונומית עד למהירות 30 קמ"ש, מצלמת רוורס, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני אורות וגשם, ופנסי הלוגן. הגרסה הנבחנת ברמת אבזור Pure White מוצעת במחיר של 145,000 ₪ ומציעה בנוסף ריפודי עור בשילוב צבעים לבן ובורדו, מערכת לאיתור רכבים בשטח המת, מערכת להחלפה אוטומטית בין אור גבוה לאור דרך, תצוגה עילית להקרנת נתוני הנסיעה מול עיני הנהג, יחידות תאורת מסוג LED מלפנים ומאחור, עיטור אלומיניום בתחתית הדלתות, גריל מושחר, וחישוקי 18 אינץ'.

מידותיו החיצוניות ממצבות את מאזדה CX3 כמתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, אך מחירו מציב אותו בתחרות מול כלים בקטגוריה אחת מעל, בה בולטים קיה ספורטז' ויונדאי טוסון אשר מציעים ממדים גדולים יותר ומרווח פנימי עדיף. מאזדה CX3 פונה ללקוחות המעריכים ייחודיות וספורטיביות. עיצוב כוחני נאה ובולט, תא הנוסעים באווירה ספורטיבית, התנהגות כביש מהנה, ויחידת כוח מוצלחת, מציבים את מאזדה CX3 בראש הרשימה עבור מי שמעוניין בקרוסאובר קומפקטי וספורטיבי.

מאזדה Pure White CX3
מנוע 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 156/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.8/2,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,275 מ"מ
רוחב כללי 1,765 מ"מ
גובה כללי 1,535 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 48 ליטרים
נפח תא מטען

240 ליטרים

משקל עצמי 1,346 ק"ג
מהירות מרבית 197 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

145,000 ₪

מאזדה CX-3 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu