ב.מ.וו חושפת את גרסת העל של סדרה 5, ה- M5 המיתולוגית, עם 600 כ"ס והנעה כפולה משוכללת
ב.מ.וו סדרה 5 הנחשבת בעיני רבים למכונית הסלון הטובה בעולם, מוצגת עתה בגרסת הביצועים הנחשקת M5. הרעיון ליצירת מכונית סלון יוקרתית ופרקטית עם יכולת דינמית של חיית מסלול, הוצגה עם ב.מ.וו M5 הראשונה בשנת 1984. לראשונה מוצעת ב.מ.וו M5 עם הנעה כפולה xDrive משוכללת שפותחה במיוחד עבורה ולה יתרונות רבים בכל הנוגע לאחיזת כביש והעברת הכוח אל האספלט. ב- M5 מדובר במערכת הנעה בעלת דיפרנציאל מרכזי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. המערכת מאפשרת לנהג בחירה בין 5 מצבי נהיגה ביניהם מצב הנעה אחורית טהורה לחובבי הדריפטים. בקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא.
ב.מ.וו M5
ב.מ.וו M5 החדשה חמושה במנוע בנזין טווין טורבו V8 בנפח 4.4 ליטרים המפיק 600 כ"ס בטווח שבין 5,600-6,700 סל"ד ומומנט בשרני של 76.4 קג"מ המתפרס על רצועת כוח רחבה בטווח שבין 1,800-5,600 סל"ד. הכוח האדיר מועבר אל מערכת ההנעה דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 8 מהירויות. יחידת הכוח מאיצה את 1,855 הקילוגרמים של הבימר מאפס למאה קמ"ש תוך 3.4 שניות ולמאתיים קמ"ש תוך 11.1 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ"ש אך תגיע ל- 305 קמ"ש לאחר הסרת ההגבלה.
ב.מ.וו M5
מהנדסי ב.מ.וו עשו שימוש בחומרים קלים וחזקים בבניית המרכב. הגג בנוי מסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק, מכסה המנוע עשוי אלומיניום, ומערכת הפליטה, הבלמים, והחישוקים קלים יותר מבעבר. מתלי הרכב וכיול התיבה תוכננו בשיתוף נהגי מירוצים בבחינות שנעשו על מסלול הנורבורגרינג. לבחירת הנהג עומדות אפשרויות לנהיגה במצבי נוחות, ספורט וספורט פלוס. בנוסף קיים מצב נהיגה בהתאמה אישית בו יכול הנהג לכייל את תגובת המנוע, מערכת ההנעה, התיבה והמתלים לפי רצונו ולשמור את ההגדרות בעזרת שני מתגי זכרון M1 ו- M2 על ההגה. ב.מ.וו M5 מצויידת כסטנדרט בחישוקי 19 אינץ' הנועלים צמיגים במידות 275/40 מלפנים ו- 285/40 מאחור. חישוקי 20 אינץ' ובלמים קרמיים מוצעים בתוספת תשלום. תא הנוסעים דומה לסדרה 5 הסטנדרטית אך מגיע עם מושבי ספורט תומכים בעלי כיוונון חשמלי וריפודי עור.
ב.מ.וו M5
ב.מ.וו תחל לשווק את ה- M5 החדשה באירופה בחודש הבא במחיר 117,900 אירו ואלינו היא תגיע ברבעון הראשון של 2018.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.