דור שלישי לקיה פורטה נחשף בתערוכת דטרויט עם עיצוב בהשראת קיה סטינגר, יחידת הנעה חדשה ומערכות בטיחות מתקדמות
תערוכת דטרויט ממשיכה לספק שלל חידושים ובמסגרתה נחשפה גם קיה פורטה החדשה 2018. מדובר בדור השלישי של המכונית המשפחתית שהינה גם אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר של קיה ברחבי העולם. העיצוב החיצוני מציג אבולוציה לסגנון המוכר של קיה עם ניסיון להפיח מעט רוח ספורטיבית בפורטה. החזית מציגה את גריל אף הנמר המזוהה עם החברה ופגוש המכיל כונסי אוויר גדולים ועיטורים בצבע שחור מבריק. מהצד ניתן להבחין בעיצוב המזכיר מכוניות ספורט סדאן עם סרח עודף משמעותי מאחור וקו גג המשתפל לאחור. גם עיצוב חלקה האחורי של הפורטה נאה וכולל צמד פנסים צרים עם גרפיקה פנימית מעוצבת ופגוש ספורטיבי עם עיטורים שחורים.
קיה פורטה החדשה 2018
תא הנוסעים של קיה פורטה החדשה מציג עיצוב חדש לחלוטין השואב השראה מקיה סטינגר ומאמץ אלמנטים מעוגלים אשר שוברים את הזוויות החדות. מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' מזדקר מעל פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית, ובפינות תא הנוסעים פתחי מיזוג עגולים וגדולים אשר מוסיפים עניין. קיה פורטה החדשה מציגה גידול בממדים לעומת קודמתה וכעת אורכה הכללי נמתח על פני 4,640 מ"מ, רוחבה 1,798 מ"מ, וגובהה 1,440 מ"מ. הגידול בממדים תרם ליצירת תא נוסעים מרווח יותר לנוסעים מלפנים ומאחור. בנוסף מדווחת קיה על שלל שינויים שנערכו בתכנון השלדה ובמערך המתלים כדי לשפר את איכות הנסיעה ובידוד הרעשים.
קיה פורטה החדשה 2018
בזמן שדגמי קיה המיועדים לשוק האירופאי זוכים למנועי טורבו חדשים וחזקים, עבור הפורטה המיועדת לשווקים שמרנים בחרה קיה לפתח מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 147 כ"ס ומומנט מרבי של 18.2 קג"מ. על מנת לשפר את צריכת הדלק פועל המנוע במחזור אטקינסון המוכר ממנועי בנזין במכוניות היברידיות. מערכת EGR למחזור גזי פליטה נוספה על מנת להפחית את זיהום האוויר הנפלט מהרכב. קיה פורטה החדשה תוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת הילוכים רציפה חדשה. קיה טרם חשפה את נתוני הביצועים אך מספרת על צריכת דלק משולבת של 14.8 ק"מ לליטר.
קיה פורטה החדשה 2018
בתחום האבזור תציע קיה פורטה מערכת מולטימדיה עם יכולת הקראת הודעות טקסט המתקבלות בטלפון הסלולרי, ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto כסטנדרט. כאופציה תוצע מערכת שמע מבית הרמן קרדון בעוצמה של 320 וואט, טעינה אלחוטית לסמארטפון, ופנסי חזית עם תאורת לד. אבזור הבטיחות זכה לשדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם וכולל ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בחירום, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, מערכת לניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית.

תפריט נגישות








נוהג על קיה פורטה הדגם הקודם
שמעו חברים, יש לי את הדגם הקודם שכרגע אני נוהג בו כרכב חלופי, אין לי מילה רעה להגיד על הרכב, אפס תקלות, סוחב כמו שצריך, מרווח מאוד ונותן תמורה מאוד טובה לעלות שלו. רכב מעניין מאוד עם צריכת דלק די חסכונית יש לומר.