פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות
פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנאי. פולקסווגן קאדי בגרסת המבחן לא זול ומוצע במחיר 162,000 ₪. יחד עם זאת, מדובר במסחרית של ממש ורכב עבודה פרופר.
| פולקסווגן קאדי | |
|---|---|
| יתרונות | הנדסה גרמנית, מרחב פנימי, שימושיות |
| חסרונות | מנוע חלש, דלת אחורית נפתחת מעלה, מחיר |
התחרות בסגמנט המסחריות הקטנות לא פשוטה, וכבר שנים שולטת בה סיטרואן ביד רמה עם הברלינגו הפופולרי. עובדה זו לא מונעת מיצרנים אחרים לנסות להשיב פייט רציני בקרב על רכבי העבודה עם דגמים כמו רנו קנגו ופיאט דובלו. בגרסה הנבחנת מציע פולקסווגן קאדי חבילה מעניינת. בדומה לשאר דגמי פולקסווגן, פרקטיות היא שם המשחק כמו גם איכות הרכבה גרמנית, לזה מתווספת תיבת ההילוכים האוטומטית שהופכת את הקאדי לדיל מעניין. יצאנו לבדוק האם המנוע הגדול ותיבת ההילוכים האוטומטית יכולים להעניק ערך מוסף לבעלי עסקים שהם גם בעלי משפחות.
פולקסווגן קאדי 2017
עיצוב ונוחות
גם מי שלא מכיר את הקאדי ופוגש בו לראשונה יזהה במהרה שמדובר בפולקסווגן. החזית המוכרת של היצרן הגרמני מופיעה גם בקאדי ומקבלת פרשנות מסחרית עם המון פלסטיק שחור. העיצוב החיצוני של הקאדי די מאופק, אך מרכבי עבודה אנחנו לא מצפים לבשורות עיצוביות מיוחדות. לקאדי, בדומה למרבית הטנדרים הקטנים, פגושי פלסטיק שחורים, חישוקי פלדה בקוטר 15 אינץ' עם צלחות נוי (טאסות), ומעט מאוד אלמנטים מיוחדים בעיצוב. יחד עם זאת, לטעמי הקאדי הוא הנאה בחבורה.
פולקסווגן קאדי 2017
נקודת זכות חשובה מאוד לפולקסווגן קאדי טרנדליין היא שתי דלתות הצד בזכותן קל מאוד להיכנס לספסל האחורי ואין צורך להיכנס מצד אחד ו"להחליק" אל הצד השני. מנגד, דלת תא המטען של הקאדי נפתחת כלפי מעלה כמו ברכבי פנאי, למרות שמדובר ברכב מסחרי בו שתי דלתות הנפתחות לצדדים יכולות להקל מאוד על הפריקה וההעמסה. דלת תא המטען בולטת עוד 1.2 מטרים כשהיא פתוחה, והתנהלות עם דלת כזו יכולה להיות מאתגרת במיוחד כשעובדים במקומות צפופים.
פולקסווגן קאדי 2017
מידותיו של פולקסווגן קאדי ממוצעות ביחס למקובל בקטגוריה. אורכו 4,408 מ"מ, רוחבו 1,793 מ"מ, גובהו 1,822 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,682 מ"מ.
עיצוב הפנים של פולקסווגן קאדי ממשיך אף הוא את הקו הפולקסווגני המוכר משאר מכוניות היצרן. הקאדי מצוייד במזגן מכני, מסך מגע בגודל 5 אינץ' כסטנדרט (קיימת אופציה למסך בגודל 6.3 אינץ' בתוספת תשלום), קונסולה מרכזית עם תא אחסון, משענת יד מרכזית, ומתקנים לכוסות. איכות מסך המגע בקאדי טובה מאוד כיאה לדגמי היצרן. הממשק אמנם פשוט יחסית אך נוח מאוד לתפעול וקל ללמידה. בנוסף, לקאדי מדף גבוה ושימושי בתקרת הרכב.
פולקסווגן קאדי 2017
בפולקסווגן מציעים רשימת תוספות ארוכה הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, מערכת Front Assist לניטור תנועה ובלימה אוטונומית בעיר, ומערכת לניטור עייפות הנהג, אך כל אלה מוצעים בתוספת תשלום על גרסה שכבר עולה כ- 40 אלף ₪ יותר מגרסת הכניסה. איכות החומרים בפולקסווגן קאדי טובה יחסית למתחרים, אך ראינו שפולקסווגן יכולה ליותר. איכות ההרכבה לא תבייש את המותג הגרמני, ובזמן הנסיעה לא נשמעו רעשים מיוחדים של חיבורים לא מדוייקים.
פולקסווגן קאדי 2017
מושב הנהג נוח וניתן לכוונו בשלל זוויות שונות. המושב מספק תמיכה טובה לגב העליון ותמיכה מספקת לגב התחתון, ונסיעות ארוכות אינן אתגר כירופקרטי עבור הנהג. גם הספסל מאחור מרווח תודות לבסיס גלגלים של 2.68 מ' וספסל רחב המתחלק לשלושה מושבים רחבים. כצפוי ממסחריות קטנות מסוג זה, מרווח הראש נדיב מאוד לכל הנוסעים. המושבים הקדמיים גבוהים יחסית ונותנים תחושת בטחון. קל להיכנס ולצאת מפולקסווגן קאדי גם מלפנים וגם מאחור, בפרט בדגם הנבחן בעל שתי דלתות הצד. נוחות הכניסה והיציאה מהרכב מאוד חשובה משום שמדובר ברכב עבודה, והנהג נדרש לצאת ולהיכנס לרכב מספר רב של פעמים במשך יום העבודה.
פולקסווגן קאדי 2017
נפח תא המטען של פולקסוגן קאדי עומד על 918 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, וגדול בכ- 30% מזה של הברלינגו, המוביל במכירות הקטגוריה. שורת המושבים האחורית מחולקת במבנה 1+2 ומתקפלת בקלות כאשר משענת הגב מוצמדת אל בסיס המושב ושניהם יחד מתקפלים על ציר ומוצמדים אל המושבים הקדמיים. כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת, נפח תא המטען גדל משמעותית לכדי 3,020 ליטרים. משקל ההעמסה המקסימלי של הקאדי עומד על 660 ק"ג ויכולת הגרירה מגיעה ל- 1,500 ק"ג עם בלמים בנגרר או 740 ק"ג עם נגרר ללא בלמים. שפת ההטענה נמוכה ונוחה, וניתן להעמיס מטען גם דרך שתי דלתות הצד כשהמושבים מקופלים. נקודת התורפה היא כאמור הדלת האחורית המתרוממת מעלה.
פולקסווגן קאדי 2017
הנסיעה בפולקסווגן קאדי נעימה. בדרכים בינעירוניות מורגשים רעשי הרוח, אך בכל זאת תא הנוסעים שקט יותר ממסחריות מתחרות. בתוך העיר מתקשה מעט הקאדי מול מהמורות גדולות מהרגיל, ופסי האטה עבורו הם אתגר של ממש. יחד עם זאת, דווקא בתוך העיר היכולות של הקאדי באות לידי ביטוי. קל לנהוג בפולקסווגן בזכות חלון גדול וישיבה גבוהה ונוחה. זווית הראיה של הנהג רחבה מאוד וקורה A כלל לא מפריעה. עובדה זו חשובה במיוחד לאלו שעובדים במקומות צפופים ועמוסים יותר. כשתא המטען מלא בכל טוב, הקאדי נעימה עוד יותר. ההבדל המשמעותי מורגש בעיקר בשורת המושבים האחורית.
ביצועים
רכב המבחן הגיע חמוש במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. המנוע מספק 102 כוחות סוס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ. הנתונים הללו לא רעים ביחס למתחרים למרות שהם נראים צנועים על הנייר. התאוצה הראשונית בתוך העיר מורגשת, אם כי לעיתים משתהה מעט. הנסיעה חלקה והעברת ההילוכים במהירויות נמוכות טובה ברוב המקרים. בנסיעות במהירויות נמוכות, מורגש כוח זמין, החסר בכבישים בינעירוניים. הקאדי מתקשה בתאוצות הביניים ובצבירת מהירות, במיוחד בעליה.
פולקסווגן קאדי 2017
ההגה נעים ונוח למגע, ומגיב טוב לדרישת הנהג בזמן הנהיגה. משקל ההגה טוב, הוא לא קל מדי אך גם לא כבד באופן מטריד, ומעניק תחושה טובה של יציבות ושליטה. התנהגות הכביש של הקאדי מאוד ברורה. הקאדי יודע לאן ההגה מכוון ולשם הוא נוסע. פקודות ההיגוי של הנהג בקאדי הם יחסי עבודה לכל דבר ועניין. הנהג מבקש, הקאדי מבצע. בעיקולים מהירים וחדים ניתן להרגיש את זווית הגלגול של הרכב בגלל גובהו. יחד עם זאת, לקאדי מערכת בקרת יציבות שעושה עבודה טובה מאוד כך שגם אם ממש תמהרו לעבודה ותנסו לאתגר את ביצועי הקאדי, סביר להניח שתגיעו בבטחה.
פולקסווגן קאדי 2017
אמינות ועלויות אחזקה
פולקסווגן קאדי משווק עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
פולקסווגן קאדי 2017
צריכת דלק
צריכת הדלק של פולקסווגן קאדי מספקת בהחלט. צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 20.0 ק"מ לליטר. בימי המבחן, שכללו נסיעות בתוך ומחוץ לעיר, הציג הקאדי צריכת דלק משולבת של 13.2 קילומטרים לליטר. קיבולת מיכל הדלק של הקאדי עומדת על 55 ליטרים, ובחישוב מהיר כנראה שתבקרו בתחנת הדלק אחת ל- 650 ק"מ, בהנחה שלא תנצלו את טיפות הדלק האחרונות. נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון היא שבמרבית הזמן רכב המבחן נסע ללא מטען. העמסת מטען מתורגמת למאמץ גדול יותר שבא לידי ביטוי בעליה בצריכת הדלק. פולקסווגן קאדי מגיע גם עם מערכת Start&Stop החוסכת בצריכת הדלק.
בטיחות
רכבי פולקסווגן נחשבים לרכבים בטיחותיים והקאדי לא שונה בהרבה. פולקסווגן קאדי השיג ציון של ארבעה כוכבי בטיחות מתוך חמישה במבחן הריסוק האירופאי של ארגון EuroNcap. ציון אבזור הבטיחות הישראלי שלו גבוה יחסית (6 מתוך 8) בזכות ארבע כריות אויר, מערכת בקרת אחיזה, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. בנוסף מגיע הקאדי עם חיישני חניה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור.
פולקסווגן קאדי 2017
תמורה למחיר
פולקסווגן קאדי טרנדליין 2.0 TDI הוא רכב מסחרי מוצלח וגרמני על כל המשתמע מכך. הוא יודע לעשות את העבודה, ועושה זאת בנוחות ובקלות. גובה מפתן ההטענה נמוך ומאוד פרקטי, אך הדלת האחורית הנפתחת מעלה מורידה לא מעט נקודות. פולקסווגן קאדי נוח לנסיעה במרבית הזמן וגם שקט בהשוואה למתחריו.
מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ברכב המבחן לא מבריק ולא מעניק את תחושת הזריזות אליה התרגלנו מדגמי פולקסווגן הפרטיים. יחד עם זאת, הוא מעניק ביצועים המספקים בשימוש יום יומי. כנראה לא תהיו הראשונים לצאת מהרמזור, אך בין הרמזורים יהיה לכם די נוח. תנוחת הישיבה הגבוהה בקאדי נוחה כמו גם קלות הנהיגה, המאפשרות יחדיו לבלות שעות מאחורי ההגה.
שתי דלתות הצד משפרות באופן משמעותי את השימושיות של פולקסווגן קאדי. מרבית המשתמשים ברכב זה ככלי עבודה, הם גם בעלי משפחה. הקאדי הוא רכב נהדר למשפחה. יש בו שפע של מקום מכל כיוון אפשרי ותא מטען ענק שיהיה קשה למלא בטיולי סוף השבוע. תוסיפו לזה מערכת מולטימדיה יעילה, וקיבלתם משפחתית משודרגת לכל דבר.
הבעיה של פולקסווגן קאדי טרנדליין היא תג המחיר העומד על 162,000 ₪. בעוד גרסת הבנזין הידנית הבסיסית מוצעת תמורת 122,900 ₪, בעלי העסקים יתקשו למצוא הצדקה להוסיף כמעט 40,000 ₪ עבור דגם הטרנדליין עם מנוע 2.0 TDI. חלק גדול מרוכשי הרכבים מסוג זה אינם רוכשים את הרכב עבור עצמם אלא עבור העובדים שלהם. בעידן של קיצוצים, מיתון ושאר סיסמאות מעולם הכלכלה, המנוע הגדול, תיבת ההילוכים האוטומטית, דלתות הצד ומערכת המולטימדיה, עלולים להיתפס כמותרות שאפשר לוותר עליהן. מי שרוכש את הרכב לעצמו, ירוויח רכב עבודה טוב, המעניק גם פינוק למשפחה.
| פולקסווגן קאדי טרנדליין 2.0 TDI חמישה מושבים אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | דיזל 4 צילינדרים 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 102/3,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.58/1,300 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,408 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,793 מ"מ |
| גובה כללי | 1,822 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,682 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען |
918 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,616 ק"ג |
| מהירות מרבית | 172 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 13.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| אחריות | שנתיים ללא הגבלת ק"מ |
| מחיר |
162,000 ₪ |

תפריט נגישות








המבחן שלכם לא מדויק
נסעתי ברכב טוראן בגרמניה ,וקיבלנו רכב חדש כמעט לגמרי עם 2500 ק"מומדובר בקיץ 2018 קיבלנו מנוע 1.6 טורבו דיזל עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים וכידוע זה אותו מנוע וגיר ההבדל שהוא מיועד להיות רכב משפחתי ולמעשה זה קאדי בשם אחר הרכב היה מאובזר בבלימה אוטונומית ומערכת סטרט סטופ ברמזורים צריכת הדלק הייתה בממוצע 17 ק"מ לליטר - תידלקנו 55 ליטר סולר אחרי 900 ק"מ (והיה קצת פחות מרבע מיכל) אחרי שגמענו איתו מעל 2000 ק"מ באוטוסרדות ובכפרים של גרמניה הולנד ואפילו נכנסנו איתו לציריך בשוויץ - החלטתי שכזה אני רוצה הרכב משאיר אבק לבלרלינגו ולקנגו בכמה תחומים לטעמי - נוחות , צריכת דלק , גודל תא מטען החיסרון העיקרי מבחינתי הוא המחיר המופקע שהרכב נמכר בארץ והדבר מתבטא גם בשוק המשומשות (הברלניגו והקנגו נמכרות במחיר נמוך משמעותית על אותו מודל שנמצא 5 שנים על הכביש) עוד חיסרון הוא יוקר של הטיפולים בישראל הם מרכיב משמעותי בשיקולי הקנייה (וגם הצרפתיות לא טומנות ידם בצלחת במקרה הזה - אין הרבה הבדל בינן ובין הצרפתיות המתפרקות)