טויוטה פרואייס במבחן דרכים

טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

תגיות: , , ,

טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקבות הביקוש לרכבי חלוקה, בעקבות שינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לקניות ברשת. טויוטה פרואייס מוצע במגוון רחב של גרסאות. ניתן להזמינו בגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך או קצר, בתצורת שלושה, שישה או תשעה מושבים, עם מושבים קבועים או מתקפלים. ניתן לבחור מבין שתי יחידות הנעה הכוללות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. האחד בהספק 122 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, והשני בהספק 177 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות   מנוע, ביצועים, מרווח, נפח הטענה
חסרונות   מושבי נוסעים, מחסור במערכות בטיחות מקוריות

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

הגרסה הנבחנת, המכונה מדיום, מציעה 6 מושבים ומשטח הטענה אחורי, באורך כללי של 4,959 מ"מ. יחידת ההנעה היא החזקה בהיצע עם 177 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית.

עיצוב ונוחות

עיצובו של טויוטה פרואייס נאה בהחלט. בחזית גריל צר וצמד גופי תאורה מלוכסנים הנמתחים בצורת V אל הצדדים. יחד עם פגוש עצום מידות מתקבל פרונט מרשים למדי ביחס לקטגוריה. מכסה המנוע קצר מאוד, מה שמסייע בין היתר לשדה ראיה טוב, ומקל על זיהוי קצה החרטום. זנבו שופע זוויות בנות 90 מעלות ויוצר קופסה בעלת נפח מכובד המיועדת לאכלס נוסעים ומטען. משאר הזוויות, מציג טויוטה פרואייס עיצוב קופסתי ובנאלי. אחרי הכל, לא ניתן לצפות לשאר רוח עיצובי מרכב שנועד בראש ובראשונה להיות פרקטי ויעיל.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

גם תא הנוסעים פרקטי ויעיל, ומדובר בסביבת נהג אוורירית ונעימה לשהייה. במרכז הקונסולה המרכזית שוכנת מערכת מולטימדיה מהירה וקלה לתפעול מסוג טויוטה טאץ' בעלת צג מגע בגודל 7 אינץ'. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקטד על גבי המסך המרכזי. הפעלתה הצריכה מספר רב של לחיצות על הכפתור הייעודי ופעולתה של אפליקציית הניווט Waze הייתה איטית. גלגל ההגה קשיח, בעיצוב מיושן, ונטול פקדים. השליטה על מערכת הקול נעשית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, המוכרים ממחסן החלפים של פיג'ו וסיטרואן עוד מסוף שנות ה-90'. תפעולם אינו נוח בשל מיקומם הנמוך. בקטלוג מופיעות תמונות בהן נראים פקדים סטנדרטיים על גלגל ההגה שיהפכו את התפעול לנוח ופשוט יותר.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

בורר ההילוכים הוא למעשה גלגלת ענקית, כמו ביגואר אם תרצו, רק שכאן העסק נראה זול מאוד למרות שמתפקד ללא דופי. בטויוטה פרואייס מחסור מורגש בתאי אחסון הנדרשים ברכב מסחרי מודרני. בתחתית הקונסולה ישנו מדף שאינו עמוק מספיק לאחסון פרטים קטנים. לא הייתי ממליץ להניח שם את מכשיר הסמארטפון מחשש החלקה אל רצפת הרכב בעת האצה. התאים בתחתית הדלתות ענקיים, ותא הכפפות כפול ומציע נפח אחסון נאה. ניתן לקפל את מושב הנוסע מימין ומתחתיו מתגלה חלל אחסון עמוק, אך לא נוח ונגיש.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

רוב הפקדים והמנופים ממוקמים באופן צפוי וברור. פתחי האוורור גבוהים וגדולים, פקדי החלונות החשמליים ממוקדים על החלק העליון של הדלת, אך ידיות הפתיחה נמוכות ומוסתרות. חומרי הדיפון בתא הנוסעים קשיחים ופשוטים, ויוצרים תחושה ספרטנית. אין ספק שדיפונים אלו ישארו עמידים לאורך זמן גם בתנאי עבודה או הסעה תובעניים. ניכר כי שרידות ואמינות עמדה בראש טבלת העדפות של מהנדסי הרכב, הרבה לפי נוחות ופינוק. איכות ההרכבה טובה ומקנה תחושה הדוקה.

התמקמות במושב הנהג מגלה מושב נוח המציע אפשרות כיוונון ידניות לגובה ולמרחק המושב, ולזווית משענת הגב. גם ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק וקל למצוא תנוחת נהיגה שולטת. שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך המקל מאוד על התמרון ברחובות הצפופים. חבל רק שמשענת היד של הנהג דקיקה וזולה מאוד למראה. דיפון המשענת דקיק ומכאיב לאחר נסיעה קצרצרה, מה שמייתר אותה לחלוטין. המושבים לצד הנהג מהווים את נקודת החולשה העיקרית. זווית משענת הגב שלהם זקופה מאוד ואינה ניתנת לכוונון, ריפודם דק, והם חסרי תמיכה צידית. הנסיעה בהם אינה נעימה, גם למרחקים קצרים. שורת המושבים השנייה מציעה זווית הגיונית יותר למשענת הגב, אך גם היא מרופדת בבד זול ונוחות הישיבה בה לא מצטיינת. כניסה אל מושב הנהג והמושבים לצידו, מצריכה טיפוס קליל עקב גובהם של המושבים. הכניסה אל שורת המושבים השנייה נוחה מאוד בזכות שתי דלתות הזזה רחבות משני צידי הרכב.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

טויוטה פרואייס הנבחן נמתח כאמור לאורך של 4,959 מ"מ. רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,940 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 3,275 מ"מ, כך שהמרחב לנהג ולנוסעים מעולה בכל המדדים. יש די והותר מרחב לברכיים, כזה שיספק נוסעים גבוהים גם בשורה השנייה. תא המטען מאחור סגור ומבודד מתא הנוסעים, נפחו בינוני והוא יספק לצרכי חלוקה של עסק קטן. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה וגובה שפת ההטענה אינו גבוה במיוחד. העמסה לתא מתבצעת בקלות יחסית וכושר ההעמסה עומד על 1,103 ק"ג. מתחת לרצפת הרכב שוכן גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

הנסיעה ברחובותיה הצפופים של ת"א בשעות היום אינה משימה פשוטה עם טויוטה פרואייס למרות שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. הראות לאחור מוגבלת עקב צורת המרכב, ובתוספת האורך והרוחב הנדיבים, ההשתלבות בתנועה הצפופה דורשת משנה זהירות. שיבושי הדרך מורגשים מאוד בתא הנוסעים. יכולת הספיגה של המתלים בינונית ומעבר על בורות וחריצים גורם לתחושת נענוע או חבטה בתא הנוסעים. לא מדובר בחוסר נוחות קיצוני וכושר הספיגה של המתלים לרוב משתפר כשהרכב עמוס. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים. טויוטה פרואייס מתמודד באופן מעולה עם גלים ושינויי גובה בכביש המהיר ואינו מעביר אל תא הנוסעים את המתרחש על פני האספלט. רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור אל התא באופן מציק רק במהירות 100 קמ"ש.

ביצועים

טויוטה פרואייס מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס בעל מומנט מרשים של 40.8 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית והביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.0 שניות והמנוע יודע לייצר תאוצות חזקות ומפתיעות. המומנט הבשרני ותיבת ההילוכים היעילה מבטיחים להעמיד לרשות הנהג כוח זמין בלא מאמץ, ואין כל בעיה לצאת לעקיפה בטוחה או לעמוד בקצב של משפחתית מהירה. טרטור הדיזל אינו מורגש באופן מעיק, לא בסל"ד סרק ולא בתחומים הגבוהים. ניתן לסכם את סעיף הביצועים של טויוטה פרואייס כהפתעת המבחן, נהגי מסחריות ותיקים לבטח יופתעו.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

התנהגות הכביש סבירה ביחס לציפיות מרכב מסחרי. עם משקל עצמי של 1,657 ק"ג ומרכז כובד גבוה, לא ניתן לצפות למכונה לתקיפת פניות ועיקולים, אך טויוטה פרואייס מציג התנהגות בטוחה ויציבה, בעיקר בכביש המהיר ובפניות ארוכות. הבלמים חזקים, נושכים נהדר, ובעלי כושר האטה מעולה.

צריכת דלק

ביחס למרכב קופסתי מגודל, משקל עצמי גבוה, וביצועים מעולים, הציג טויוטה פרוסאייס צריכת דלק משולבת מרשימה של 10.1 ק"מ לליטר. הנסיעה בוצעה ברובה עם מערכת עצור וסע מנוטרלת, וללא הפעלת מזגן. נתון היצרן אופטימי למדי וטוען לצריכה משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

עלויות אחזקה

טויוטה פרואייס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 620 ₪, עלות הטיפול השני 1,381 ₪, עלות הטיפול השלישי 620 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,381 ₪. עלות הטיפולים לנסועה כוללת של 80,000 ק"מ עומדת על 4,002 ₪.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

עלות פגוש קדמי 3,023 ₪, עלות מראת צד 1,114 ₪, עלות פנס ראשי 2,583 ₪, ועלות הגריל הקדמי עומדת על 1,135 ₪. עלויות האחזקה נמצאות בטווח מחירים סביר בהחלט ביחס למקובל בקטגורית המסחריות, ודומות למדי לאחיו התאום סיטרואן ג'אמפי.

היות ומדובר ברכב מסחרי, כל מחירים המצויינים הינם לפני מע"מ.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פרואייס בשנת 2015 והעניק לו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות מתוך 5. מעבר לים ניתן לקבל בתוספת תשלום מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מהנתיב. בישראל לעומת זאת אבזור הבטיחות דל וכולל 2 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת הגברת כוח לבלימת חירום, חיישני רוורס ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

תמורה למחיר

טויוטה פרואייס בגרסת 2.0 ליטרים טורבו דיזל 177 כ"ס אוטומט במרכב מדיום מוצע תמורת 234,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', כניסת USB, שני שקעי 12V, מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, שני חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטיים, פנסי הלוגן קדמיים, ותאורת יום קדמית DRL.

טויוטה פרואייס בשלל גרסאותיו מעניק מענה נוח ופרקטי לצרכי שינוע סחורות והיסעים. בגרסה הנבחנת הוא מציע סביבת נהג בסיסית אך פרקטית, מרווח מכובד לשישה נוסעים, תא מטען בינוני בנפחו אך נוח להטענה, וביצועים מעולים. כרכב היסעים, גרסת 9 המושבים תוכל לתת מענה לחברות הסעה הזקוקות לרכב חסכוני ויעיל המציע סביבת מחייה טובה ואיכות נסיעה סבירה.

בהתאם למוניטין היצרן, רמת האמינות צפוייה להיות גבוהה, וניתן להעריך כי גם שמירת הערך צפוייה להיות טובה מהממוצע. בגרסת שלושה מושבים מציע טויוטה פרואייס נפח הטענה של עד 5.8 קוב שיכול בהחלט להתאים למגוון רחב של שימושים מסחריים. טויוטה פרואייס הוא רכב מסחרי ורכב היסעים קומפקטי, פרקטי ויעיל.

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
מנוע 1,997 סמ"ק
הספק מרבי משולב 177/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,959 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,940 מ"מ
בסיס גלגלים 3,375 מ"מ
מיכל דלק 69 ליטרים
נפח תא מטען

5.8 מ"ק

משקל עצמי 1,657 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר

234,900 ₪

טויוטה פרואייס 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu