עם עיצוב מודרני ומנוע היברידי, מאיימת קיה אופטימה החדשה לכבוש את ליבם של המנהלים הצעירים ונהגי המוניות
קיה אופטימה מהדור הקודם לא הצליחה לכבוש את סגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות אך גרסת הדיזל זכתה להצלחה בקרב נהגי המוניות. הדור הנוכחי והחדש מציג עיצוב מודרני ומנוע היברידי בתקווה לתפוס מקום של כבוד בראש הסגמנט - אתגר לא פשוט. קיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות אך גם היצרנים האחרים מציעים מכוניות ברמה גבוהה לא פחות. יצאנו לבדוק האם השינוי החשוב שעברה קיה אופטימה יספיק כדי לגבור על שאר מכוניות המנהלים בקבוצה.
| קיה אופטימה הייבריד פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, צריכת דלק, מרחב פנימי, אבזור |
| חסרונות | גודל תא מטען |
קיה אופטימה הייבריד
עיצוב ונוחות
קיה אופטימה החדשה לא ביצעה מהפכה עיצובית אך אין ספק כי מדובר ברכב גדול ומרשים. הצבע השחור של רכב המבחן עשה עימו חסד אך לא תמצאו אלמנטים עיצוביים פורצי דרך. קל לזהות כי האופטימה שייכת למשפחת קיה בזכות גריל אף הנמר המפורסם, קורת C הייחודית לדגם, והפנסים הצרים מאחור.
הגריל הקדמי וכונסי האוויר הקטנים בצידי הפגוש מדגישים את רוחבה של המכונית. פנסי הלד מוסיפים חן וחישוקי 17 אינץ' משלימים את ההופעה הנאה. קו הגג משתפל לאחור ויוצר מרכב קופה 4 דלתות המוסיף הרבה אופי לקיה אופטימה. קישוטי הכרום בולטים במיוחד על הצבע השחור ומוסיפים ניחוח יוקרתי לרכב. בחלקה האחורי של קיה אופטימה פנסים אחוריים צרים וארוכים, ועל הגג בולטת אנטנת סנפיר.
קיה אופטימה הייבריד
תא הנוסעים ברכב המבחן בהיר ונעים לשהייה אך ציפינו לקצת יותר. מסך המולטימדיה קטן יחסית אך הנראות בו טובה ברוב שעות היום. ריבוי הפקדים על הפאנל המרכזי אמנם יכול להכביד על אופן השימוש בתחילה אך קיה דאגה לתפעול די אינטואיטיבי של המערכות השונות. הנדסת האנוש טובה יחסית ונראה שמהנדסי קיה הקדישו מחשבה על צרכי הנהג בזמן הנהיגה.
גלגל ההגה מחופה עור ונעים מאוד למגע. איכות החומרים טובה במרבית המקרים אך נחותה בחלקים שרחוקים מהיד ומהעין. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעים רעשים שונים בזמן הנסיעה. בידוד הרעשים הפתיע לטובה. גם במהירות גבוה רעשי הכביש היו חלשים, ורעשי הרוח הורגשו מעט רק במהירויות המחייבות שלילה מנהלתית. בנסיעה רגועה בתוך העיר, האופטימה ממש שקטה ומבודדת היטב מרעשי הסביבה.
קיה אופטימה הייבריד
תא הנוסעים מאוד מרווח, והכניסה והיציאה ממנו מתבצעת בקלות. ההגה מתכוונן לעומק ולגובה. גרסת הפרימיום שהתייצבה למבחן מגיעה עם מושב נהג חשמלי ותנוחת נהיגה אופטימלית מתקבלת בקלות. לנוסעים מאחור מרווח רגליים נדיב במיוחד הודות לבסיס גלגלים של 2,805 מ"מ. שלושה מבוגרים יכולים לשבת בספסל האחורי אך מרווח הראש לא מספק.
קיה אופטימה הייבריד
מעבר להיותה שקטה, קיה אופטימה היא מכונית נוחה מאוד המגהצת היטב כבישים משובשים ומתנהגת למופת בכבישים איכותיים. היכולת הדינמית של האופטימה לא מרשימה אך טובה ומספקת. למרות אורכה, קל מאוד להסתדר איתה גם בתוך העיר וגם בחניוני קניונים צפופים. שדה הראיה טוב הודות לשמשות גדולות וקורה A צרה. מעבר לכך, לאופטימה הגה קל מאוד במהירויות נמוכות, העוזר לתמרון במקומות צפופים.
הסוללות הנדרשות ליחידת ההנעה ההיברידית מותקנות בתא המטען וגוזלות ממנו נפח בלתי מבוטל. בגרסה זו עומד נפח תא המטען על 425 ליטרים לעומת 510 ליטרים בגרסה שאינה היברידית. עם זאת, תא המטען עמוק ונוח לשימוש.
קיה אופטימה הייבריד
ביצועים
קיה אופטימה הייבריד מצויידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובמנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 192 כ"ס ומומנט מרבי של 37.4 קג"מ. הנתונים מרשימים על הנייר אך במציאות הם מרגשים פחות. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.5 שניות. אמנם ציפינו לביצועים מהירים יותר אך לא מדובר במכונית חלשה. הכוח מספק למרבית הנהגים אך התחושה מעט פושרת.
קיה אופטימה הייבריד
לקיה אופטימה יכולת דינמית טובה. הצמיגים הרחבים עוזרים לשפר את האחיזה ונותנים תחושת בטחון בזמן הנהיגה. בסיבובים חדים יכולים הגלגלים האחוריים לאבד קצת אחיזה לאחר פרובוקציה מצד הנהג. ההגה של האופטימה בעל משקל טוב והולם את התנהגות הכביש המעודנת של המכונית. בכל מקרה לא מדובר במכונית ספורטיבית ונמרצת מדי, ובתחום הדינמי יש מכוניות טובות ממנה בסגמנט. קיה אופטימה היא מכונית מנהלים שקטה, נוחה ומעודנת.
צריכת דלק
בסעיף זה צריכה להתבלט קיה אופטימה הייבריד עם צריכת דלק חסכונית במיוחד, אך בימי המבחן שכללו נסיעה משולבת, נרשמה צריכת דלק של 13.9 ק"מ לליטר. זהו נתון טוב לרכב משפחתי גדול, אך לא מספיק רחוק ממתחרות מסויימות בקטגוריה ללא מערכת היברידית. אין ספק שהגרסה ההיברידית תקרוץ לנהגי המוניות בשל צריכת הדלק ותתחרה באחותה לוגמת הסולר השולטת בשוק המוניות הגדולות בישראל. מיכל הדלק בנפח 60 ליטרים ומספק טווח נסיעה מרשים של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים.
קיה אופטימה הייבריד
אמינות ועלויות אחזקה
כיאה לרכב קוריאני, האחזקה השוטפת היא נקודת זכות הודות למחירי טיפולים זולים ביחס לסגמנט. קיה אופטימה הייבריד דורשת טיפול תקופתי כל שנה או כל 15,000 ק"מ. הטיפול הראשון (15 אלף ק"מ) יעלה 627 ₪. הטיפול השני (30 אלף ק"מ) יעלה 1,053 ₪. הטיפול השלישי (45 אלף ₪) יעלה 796 ₪, והטיפול הרביעי (60 אלף ק"מ) יעלה 1,053 ₪. עלות הטיפולים השוטפים ל- 60,000 הקילומטרים הראשונים עומדת כ- 3,529 ₪.
קיה אופטימה הייבריד
חלקי החילוף מציגים מחירים פחות תחרותיים. פנס קדמי יעלה 10,387 ₪, פנס אחורי 4,517 ₪, מראת צד 2,907 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 529 ₪, וזוג צלחות בלם קדמיות מתומחרות ב- 965 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.
קיה אופטימה משוייכת לקבוצת רישוי 5 ולכן עומדת אגרת הרישוי על 2,382 ₪. אלו שיקבלו את הרכב ממקום העבודה יהנו מהטבה של כ- 500 שקלים מהממשלה על שווי השימוש, העומד על 3,838 ₪ ונמוך יחסית לרכב אחר בעלות זהה.
בטיחות
קיה אופטימה גרפה ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap בשנת 2015, עם ציונים גבוהים מאוד בכל הסעיפים. קיה אופטימה הייבריד פרימיום זוכה לרמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8) של משרד התחבורה הישראלי. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, מערכת בלימת חירום אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית. שלל מערכות הבטיחות מעניקות תחושת בטחון גבוהה, וגם אם חלילה תרדמו בפקק בכביש החוף, יהיה מי שישמור עליכם.
קיה אופטימה הייבריד
תמורה למחיר
הדור החדש והצעיר של המנהלים, שאוהבים השוואות ודוחות אקסל, ימצאו הרבה נקודות זכות לקיה אופטימה הייבריד. גרסת הפרימיום הנבחנת מציעה נוחות ופינוקים כגון גג זכוכית פנורמי ענק הנפתח בחלקו הקדמי, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית עם פתחי מיזוג אוויר מאחור, שקעי USB ו- AUX, מושבים בריפוד עור, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', מצלמה אחורית הכוללת קווי הנחיה דינמיים, ומפתח חכם עם התנעה בלחיצת כפתור.
קיה אופטימה הייבריד החדשה היא קיה פר-אקסלנס. היא לא הטובה בקטגוריה אבל היא יודעת להעמיד את כולם במקום. היא לא המנהל המבוגר עם הניסיון העשיר אלא הכוכב העולה המתקדם במהירות. קיה אופטימה הייבריד אינה מצטיינת בדבר אך טובה מאוד בהכל, וזה בדיוק הקסם שלה. מי שיבחר בקיה אופטימה הייבריד פרימיום יזכה ברכב מפנק, נוח, שקט ומרווח. אם דור המנהלים החדש באמת יודע מה טוב לו, שילך לאולם התצוגה של קיה ויבדוק את ההיברידית הגדולה.
| קיה אופטימה הייבריד פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 192/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.4/1,770 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,855 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,860 מ"מ |
| גובה כללי | 1,465 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,805 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען |
425 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,655 ק"ג |
| מהירות מרבית | 192 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחות | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
176,000 ₪ |

תפריט נגישות








קיה מביאה רכבים יותר טובים
רק לפני כמה שנים אם אמרת שיש לך קיה צחקו אליך, נהגי מוניות לא נגעו בקיה, היום הם הכי פופולאריים בשוק והאופטימה תפסה יפה בגלל גודל ואמינות, גם זאת תתפוס יפה
האופטימה הזאת נראה טוב
שילוב טוב של מראה ונוחות אם היא תהיה טובה כמו הקיות האחרונות אני חושב שצפויה לה הצלחה רבה