פולקסווגן התקינה בטנדר הוותיק שלה מנוע V6 חדש ועוצמתי. יצאנו לבדוק האם האמארוק המחוזק עונה על הציפיות
פולקסווגן אמארוק הושק בשנת 2010 עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים, ותג מחיר גבוה בהרבה מהמתחרים בקטגוריה. תוך פרק זמן קצר זכה הטנדר הגרמני בתואר ''הטנדר היקר בישראל'' ונדחף לתחתית טבלת המסירות, הרחק מליבם וכיסם של חקלאי הארץ.
פולקסווגן הבינה כי האמארוק אינו מייצר התלהבות בציבור כפי שחשבה והחליטה לבצע מהלך שיווקי, הנוגד לגמרי את המגמה הכללית בתעשיית הרכב העולמית. במקום להקטין את נפח המנוע, בחרה פולקסווגן דווקא להגדילו. בעוד שרוב הטנדרים היפנים מיוצרים כיום עם מנועים קטנים מבעבר, השיקה היצרנית הגרמנית את האמארוק המחודש, וציידה אותו במנוע טורבו דיזל V6 עוצמתי בנפח 3.0 ליטרים.
פולקסווגן אמארוק V6
יצאנו לבדוק איך זה מרגיש לנהוג בטנדר החולק מנוע עם פורשה קאיין, מאיץ מאפס למאה קמ''ש מהר יותר מגולף סטנדרטית, ונושא בגאווה את שם הזאב המיתולוגי והאכזרי מאלסקה. כפי שציפינו, חזרנו עם חיוך ילדותי מאוזן לאוזן.
| V6 פולקסווגן אמארוק | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, עיצוב |
| חסרונות | אבזור נוחות, כושר העמסה נמוך, העדר הילוך כוח |
עיצוב ונוחות
עיצובו של פולקסווגן אמארוק החדש אינו שונה בהרבה מהדגם היוצא. הוא היה ונשאר טנדר יפה ומושך עין מלפנים, אך מעט משעמם מאחור בדומה לשאר הטנדרים בסגמנט. לדגם החדש נוספו פנסי הלוגן כפולים עם תאורת יום ייעודית, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, גריל קדמי בעיצוב אגרסיבי יותר, שמשות אחוריות כהות ופנסים אחוריים מעודכנים. קווי הפרופיל הדינמיים מצליחים לייצר רושם של טנדר יוקרתי.
פולקסווגן אמארוק V6
מידותיו של פולקסווגן אמארוק מציבות אותו בראש הקטגוריה. רוחבו 2,228 מ''מ, גובהו 1,834 מ''מ ואורכו 5,254 מ''מ. האמארוק מציג את הארגז הרחב ביותר בסגמנט, ובזכות בסיס גלגלים ארוך של 3,097 מ''מ, גם את תא הנוסעים המרווח ביותר.
תא הנוסעים מאופיין באיכות הרכבה חסרת פשרות כמקובל בפולקסווגן, ומתכתב עם קו העיצוב החדש של היצרן. מי שאהב את תא הנוסעים של הגולף, ירגיש בבית גם באמארוק. ציפיתי לחומרים עשירים יותר בתא הנוסעים של הטנדר היקר ביותר בישראל, אך ניכר כי הדשבורד והדיפונים נועדו לשרידות ארוכת שנים בעבודה מאומצת, יותר מאשר לספק מראה מפואר. גלגל ההגה ניתן לכיוונון ידני לגובה ולעומק, אינו בשרני, אך גדול ממדים ומחופה עור. גלגל ההגה מספק תחושה איכותית וקשיחה, אך פקדי השליטה הממוקמים על צלעותיו קטנים ועדינים מדי.
פולקסווגן אמארוק V6
מרווחי הראש, הכתפיים והברכיים נדיבים מלפנים וגם מאחור. רוחבו הנדיב של האמארוק מורגש היטב, ומעניק סביבת מחייה מרווחת לכל נוסעיו. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת. המושבים קשיחים, אך נוחים ותומכים בגב התחתון.
פולקסווגן אמארוק משווק בישראל ברמת אבזור הייליין הבכירה ביותר, עם מפרט אבזור סטנדרטי שאינו נדיב כפי שציפיתי. מושבים ומראות חשמליים הינם בגדר אופציה, ומורגשת העדרה של מצלמת רוורס הנדרשת בחניית רכב באורך חמישה מטרים. האמארוק משווק עם חיישני חנייה קדמיים ואחוריים שניתנים לכיבוי בעת הצורך, למשל בנהיגת בשטח עם עשבייה גבוהה המתגרה בחיישנים ומפעילה צפצוף בעוצמה מחרישת אוזניים.
מערכת המולטימדיה המקורית בעלת צג מגע בגודל 6.3 אינץ' בעל ניגודיות טובה. כפתורי קיצורי הדרך הממוקמים לצידי המסך, שימושיים במיוחד. המערכת אינה תומכת בשפה העברית אך בעלת אפשרויות רבות כולל הפעלה קולית והצגת קטעי וידאו ותמונות מכרטיס SD סטנדרטי. במידה ותצאו עם הטנדר והמצלמה לטיול בצפון, תוכלו לצפות בתמונות שצילמתם במהלך השהייה בפקקים וברמזורים בדרך חזרה הביתה, אך כמובן שלא תוך כדי נהיגה. תאי האחסון בתא הנוסעים שימושיים ועוצבו במחשבה תחילה על צרכי המשתמש. פולקסווגן אמארוק מאובזר בשקעי USB מלפנים ומאחור, ובשני שקעי טעינה במתח 12V הממוקמים בתא הנוסעים ובארגז.
פולקסווגן אמארוק V6
הבולמים מכוונים לשיכוך אופטימלי במצב עומס, ועל כן בדרכים משובשות הופך האמארוק לקופצני כאשר הארגז ריק. לעומת זאת, איכות הנסיעה מעולה בכבישים סלולים היטב. בדומה לכל טנדר בעל סרן חי מאחור וקפיצי עלה, מורגשת זווית גלגול בעת פנייה במהירות גבוהה. דלת המטען מסוגלת להחזיק עד 200 ק''ג ובכך מקלה מאוד על פעולת ההעמסה. בידוד הרעשים מוצלח ותא הנוסעים נשאר שקט גם במהירויות גבוהות.
ביצועים
פולקסווגן אמארוק החדש משווק עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 244 כ''ס ב- 4,500 סל''ד ומומנט בשרני של 56.1 קג''מ, המתקבל כבר ב- 1,400 סל"ד. למנוע העוצמתי מצב של גדישת יתר, המעלה את ההספק המרבי ב- 17 כ''ס נוספים לפרק זמן של 15 שניות, וזאת על מנת לסייע בעת עקיפה מהירה. כלומר, לפרקי זמן קצרים מספק המנוע כ- 241 כ''ס ומצליח להאיץ 0-100 קמ''ש תוך 7.9 שניות - מהיר יותר מרוב המכוניות המשפחתיות בשוק. אותו מנוע V6 בכיול שונה, מותקן גם במספר דגמי יוקרה של קונצרן פולקסווגן כגון פורשה קאיין, אאודי Q7 ופולקסווגן טוארג.
פולקסווגן אמארוק V6
המנוע של האמארוק החדש הוא ללא ספק גולת הכותרת ברכב ומציג ביצועים לינאריים לצד גמישות יוצאת דופן. התאוצה מיידית וכמעט לא מורגשת השהיית טורבו. מכיוון שהמנוע בעל שישה צילינדרים ולא ארבעה, כמות הרעידות פחותה מזו שהורגלנו בטנדרים סטנדרטיים, ופעולת המנוע נשמעת עגולה יותר. בעת האצה אגרסיבית בוקעת מתא המנוע נהמה עמוקה, גרונית ומהנה, המוכרת היטב לאלו שכבר זכו לנהוג ברכב עם מנוע טורבו V6. פולקסווגן אמארוק מציג את יחס ההספק/משקל הטוב ביותר בסגמנט.
פולקסווגן אמארוק V6
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית מבית ZF אשר מתפקדת מעולה. הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. העברת הילוכים ידנית אפשרית באמצעות ידית ההילוכים ומציעה בלימת מנוע מספקת.
פולקסווגן אמארוק V6
פעולת דוושת הבלם דורשת הסתגלות מכיוון שמהלך הדוושה הראשוני מלווה בבלימה חלשה ואילו בסופו מורגשת נשיכה חזקה מדי. מערכת הבלמים מבוססת על בלמי דיסק מלפנים ומאחור ומציגה יכולת בלימה מרשימה בעת הצורך. פולקסווגן אמארוק משווק עם חישוקי 18 אינץ' וצמיגים במידה 255/60 אשר מצליחים להיאחז היטב בכל סוג קרקע ולא להחליק.
שטח
מרווח הגחון של פולקסווגן אמארוק הינו הנמוך ביותר בסגמנט ועומד על 192 מ''מ. זווית גישה של 30 מעלות אומנם מאפשרת לזאב הגרמני יכולת עבירות טובה בשטח, אך זווית נטישה צנועה העומדת על 18 מעלות תדרוש מהנהג משנה ערנות בעת חציית תעלות, במיוחד אם מותקן וו גרירה ברכב.
פולקסווגן אמארוק V6
מערכת ההנעה הכפולה יכולה להעביר עד כ- 20% מהמומנט בין הציר הקדמי והאחורי על פי הצורך. מצב הנהיגה OFF ROAD נועל את הדיפרנציאל המרכזי, משנה את מפת החלפת ההילוכים ומאפייני בקרת המשיכה, ומכניס לפעולה בקרת ירידה במורד. לאחר הפעלת מצב השטח, הורגש שינוי משמעותי בטווח הפעולה של דוושות הגז והבלם ובמהירות העברת ההילוכים. בקרת הירידה במדרון לא נכנסה לפעולה עד שנדרשה לכך בעת ירידה במדרון תלול במיוחד, והייתי מעדיף שתכנס לפעולה גם בעת ירידת מדרונות מתונים יותר.
פולקסווגן אמארוק אינו מצוייד בהילוך כוח כמו מתחריו, אך בעל הילוך ראשון קצר וחזק. במהלך המבחן צלח האמארוק את רוב המכשולים הטכניים שהוצבו מולו, אך התקשה לפתח מומנט ממצב עמידה בתוואי שטח חולי, גם לאחר הורדת אוויר מהצמיגים.
פולקסווגן אמארוק V6
העמסה וגרירה
יכולת ההעמסה הינה הנמוכה בסגמנט ובסעיף זה נרשמת לפולקסווגן אמארוק נקודה שלילית משמעותית. יכולת ההעמסה עומדת על 690 ק''ג בלבד, בעוד שעל חלק ממתחריו ניתן להעמיס מעל טון. יש לציין כי האמארוק משווק גם עם מערכת מתלים שונה ויקרה מזו של רכב המבחן, המעלה את כושר ההעמסה לכדי 828 ק''ג. כושר הגרירה מכובד ועומד על 3 טון לנגרר עם בלמים ו- 750 ק''ג לנגרר ללא בלמים. המנוע העוצמתי מבטיח כי גם במצב עומס לא יורגש מאמץ כלשהו.
פולקסווגן אמארוק V6
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 12.8 ק''מ לליטר. על פי מדידות שערכתי במהלך מבחן הדרכים, במהלכו נהגתי כ- 530 ק''מ, התקבלה צריכת דלק גבוהה בהרבה שעמדה על 7.2 ק''מ לליטר בנהיגה מנהלתית ו- 5.3 ק"מ לליטר בנהיגה מאומצת. עם מיכל דלק בנפח 70 ליטרים, צפוי טווח הנסיעה לעמוד על כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בפולקסווגן אמארוק עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
פולקסווגן אמארוק משווק עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. מנועי הדיזל של פולקסווגן ותיבת ההילוכים מבית ZF ידועים כאמינים לאורך זמן וסביר להניח שלא תצטרכו לבקר בגללם במוסך לעיתים קרובות.
בטיחות
פולקסווגן אמארוק נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2010 וקיבל 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 64% בהגנה על ילדים, 47% בהגנה על הולכי רגל, ו- 57% עבור מערכות העזר. פולקסווגן אמארוק מקבל בישראל ציון 5 מתוך 8 ברמת האבזור הבטיחותי.
מפרט מערכות הבטיחות של פולקסווגן אמארוק החדש כולל בין היתר 4 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעלייה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בקרת משיכה, בקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי. בסעיף הבטיחות יש הרבה מקום לשיפור עם הוספת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה.
פולקסווגן אמארוק V6
תמורה למחיר
פולקסווגן אמארוק משווק בישראל ברמת אבזור הייליין ומחירו עומד על 249,900 ₪. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל מערכת עצור/סע, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.3 אינץ' ו- 6 רמקולים, ושמשות כהות מאחור. רכב המבחן קיבל חבילת שטח נדיבה הכוללת מיגון תחתון, כננת, קשתות נירוסטה ואמבטיה איכותית לארגז. עלות החבילה הכוללת מוערכת ב- 15,000 ₪. בתשלום נוסף ניתן לקבל גם מצלמת רוורס, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, מראות צד חשמליות, אמבטיה מקורית לארגז, וו גרירה, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ', וחבילת כרום חיצונית.
בחישוב הנתונים היבשים של עלות אל מול תמורה, נראה כי פולקסווגן אמארוק מציע את החבילה הכי פחות משתלמת בשוק. הוא הטנדר היקר ביותר בסגמנט ומציע מפרט אבזור סטנדרטי צנוע בהשוואה לגרסאות הבכירות של טויוטה היילקס, פיאט פולבק ומיצובישי טרייטון.
מה שמבדל את פולקסווגן אמארוק מהמתחרים ומאפשר לו להיות האופציה העדיפה עבור לקוחות מסויימים, הוא הכוח המתפרץ, חווית הנהיגה, הארגז בעל המידות הגדולות, התדמית היוקרתית וכמובן נוחות הנסיעה המשתווה כמעט לזו של רכב פרטי. פולקסווגן אמארוק כנראה לא יכבוש את מקומו של ההיילקס האגדי המיועד לבעל המקצוע העצמאי והחקלאי, אלא מתאים יותר לקבלן ומנהל בשטח הנדרש מדי פעם להוביל ציוד מזדמן בעבודתו, ואוהב להתפנק בסופי השבוע עם רכב פנאי חזק, מהיר ומרשים.
| פולקסווגן אמרוק 3.6 4x4 הייליין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 2,970 סמ''ק V6 |
| הספק מרבי משולב | 224/3,000-4,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 56.08/1,400-4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| מהירות מרבית | 179 קמ''ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.8 ק''מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.2 ק''מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות EuroNcap | 4 כוכבים (2010) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר | 249,900 ₪ |
| מידות ומשקולות | |
| אורך כללי | 5,254 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,228 מ"מ |
| גובה כללי | 1,834 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,097 מ"מ |
| משקל עצמי | 2,230 ק''ג |
| כושר העמסה וגרירה | |
| נגרר ללא בלמים | 750 ק''ג |
| נגרר עם בלמים | 3,000 ק''ג |
| נפח העמסה ארגז | 2,520 ליטרים |
| רוחב ארגז | 1,222 מ"מ |
| אורך ארגז | 1,555 מ"מ |
| משקל העמסה מותר | 690 ק''ג |
| נתוני שטח | |
| מרווח גחון | 192 מ"מ |
| זווית גישה | 30 מעלות |
| זווית נטישה | 18 מעלות |

תפריט נגישות








מתי מגיע הדגם החדש שבשיתוף עם פורד.אמרו שב 2021