סיטרואן C4 פיקאסו מציע עיצוב צרפתי, מנוע חזק, שימושיות גבוהה, ותג מחיר מפתה. יצאנו לבדוק האם הוא קולע לטעם הישראלי
סיטרואן C4 פיקאסו בגרסתו הקצרה, אינו נפוץ בישראל כמו אחיו הגדול בעל 7 המושבים - C4 גרנד פיקאסו. נראה כי בישראל הביקוש למיניוואנים בעלי 5 מושבים נמוך מאוד, והופעתם של רכבי פנאי שטח במחירים של כ- 140,000 ₪ מחסלת את הנישה הזו. סיטרואן C4 פיקאסו הינו מהדגמים האחרונים מסוגו ומבטיח שימושיות משפחתית מעולה, מרחב פנימי נדיב, איכות נסיעה גבוהה וביצועים טובים. כל הטוב הזה מגיע עם תג מחיר מפתה של החל מ- 139,900 ₪, או 129,900 ₪ במסגרת מבצעים שונים.
| סיטרואן C4 פיקאסו | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות, ביצועים, מרחב פנימי, מחיר |
| חסרונות | הנדסת אנוש, העדר מערכות בטיחות מתקדמות |
סיטרואן C4 פיקאסו
עיצוב ונוחות
סיטרואן C4 פיקאסו החדש הינו מיניוואן קומפקטי עם עיצוב יוצא דופן ומושך עין. העיצוב החיצוני לא השתנה רבות מאז הושק הדגם בשנת 2006 אך במסגרת מתיחת הפנים האחרונה קיבל הדגם פגושים חדשים ותאורת LED מודרנית. קווי המתאר מעוגלים וזורמים, השמשה הקדמית גדולה במיוחד, וביחד עם קורות צרות, נוצר חיבור ייחודי בין תא הנוסעים לנוף הפנורמי. קו החלונות נמוך ומספק תחושה אוורירית במיוחד. עם זאת, שטח החלונות הגדול תורם להתחממות מואצת של תא הנוסעים בימי הקיץ.
סיטרואן C4 פיקאסו
בחלקו העליון של הדשבורד מצאתי חומרים רכים, נעימים למגע ובעלי מראה אסתטי הראוי להערכה. נראה כי הושקעה מחשבה רבה במציאת חומרי הדיפון הנכונים שיתרמו לחוויית השימוש ולאופי המותג. לעומת זאת, בחלקו התחתון של הדשבורד מצאתי פלסטיקה שחורה וקשיחה המאפיינת מספר רב של מכוניות עממיות בשוק. הקונסולה הראשית רחבה ונמתחת הרחק לפנים. בהתאם, גם השמשה הקדמית רחבה, גבוהה וממוקמת הרחק מהנהג. הקורות הקדמיות צרות כאמור, וביניהן ממוקם חלון משולש המעניק שדה ראיה מבורך לצדדים והופך לשימושי במיוחד בעת פניה או חניה בשטח צפוף.
סיטרואן C4 פיקאסו
במרכז הדשבורד מותקן מסך מגע בגודל 7 אינץ' השולט על כלל מערכות הרכב, ביניהן בקרת האקלים, ביטול והפעלת מנגנון עצור/סע, מערכת השמע, והשליטה על הסלולרי. על מנת לבצע פעולות פשוטות כגון הפעלת המיזוג, יידרש הנהג להעביר את תשומת לבו מהכביש אל המסך, ולברור בין התפריטים השונים. הדבר פוגם בבטיחות והייתי מעדיף לקבל פנל נפרד לבקרת האקלים ומתגי קיצורי דרך יעילים יותר. המסך מציג תמונה איכותית ובהירה בשעות היום, אך מסנוור בלילה. מערכת המולטימדיה מציגה יתרון משמעותי על פני המערכות המתחרות הודות לתמיכה מקיפה בשפה העברית. אומנם התפריטים מוצגים בעברית, אך תוכנת ניווט בהתקנה מקומית אינה זמינה. אציין כי כבר נהגתי במספר מכוניות של לובינסקי היבואנית, בהן הותקן ממשק מקומי מעולה מסוג סיטרואן טאצ', אותו הייתי שמח למצוא גם כאן.
סיטרואן C4 פיקאסו
תנוחת הישיבה גבוהה מזו של משפחתית מסורתית אך לא גבוהה כמו ברכבי הפנאי הפופולאריים. אך לשימוש הממוצע בכביש העירוני וגם בכביש הבינעורוני, אין צורך במושב גבוה מזה של ה- C4 פיקאסו. המושבים הקדמיים רחבים ומפנקים ומגיעים כסטנדרט עם מסעד זרוע נוח. המבנה הרחב והשטוח של המושב מספק תמיכה צידית דלה, המורגשת בעיקר בסיבובים במהירות גבוהה, אך מפריעה פחות בנסיעה מנהלתית. לוח המחוונים מוצג על גבי מסך בהיר ובוהק הממוקם במרכז הקונסולה ודורש סיבוב מתמיד של הצוואר לכיוונו. ידית ההילוכים דקיקה, עדינה, ובעלת אופי תפעול לא אינטואיטיבי. הידית ממוקמת מאחורי גלגל ההגה והזזה מקרית שלה יכולה להביא לשילוב הילוך לא רצוי.
סיטרואן דאגה מאוד לרווחתם של הנוסעים מאחור. כל אחד משלושת המושבים האחוריים נע עצמאית על גבי מסילה, וגם את זווית משענת הגב ניתן לכוון באופן אישי בכל מושב. המושבים האחוריים רחבים יחסית ומספקים נוחות טובה לשלושה בוגרים, מה שקשה לומר על דגמים אחרים במחיר דומה. מדובר כנראה במכונית המשפחתית היחידה המאפשרת התקנה של 3 כסאות בטיחות לילדים במושב האחורי. הרצפה מאחור שטוחה לחלוטין ולא תדרוש מהנוסע האמצעי פשרות מיוחדות. פתחי המיזוג האישיים מאחור מותקנים בצורה יעילה על גבי קורות הצד ונשלטים גם ממסך המולטימדיה.
סיטרואן C4 פיקאסו
בתא הנוסעים שפע תאי אחסון המציעים פתרונות יעילים ואסתטיים לצרכים משפחתיים יומיומיים. אהבתי את מראת הפנים הנוספת, המסייעת בהשגחה על הילדים מאחור, ואת וילון ההצללה המקורי המותקן בדלתות האחוריות. על מנת לקבל מרווח גדול יותר בין הנהג והנוסע שלצידו, ניתן לשלוף את משענת היד הענקית ממקומה ולהוציאה מהרכב. תאי אחסון נוספים נמצאים ברצפה מתחת לרגלי היושבים מאחור, וצמד המגשים הממוקמים במשענות הגב של המושבים הקדמיים מהווים פתרון מעולה לנוסעים השוהים מאחור לפרקי זמן ממושכים.
תא המטען הענק בנפח 650 ליטרים יכול לשלש את נפחו לכדי 1,851 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. קיפול המושבים מציג רצפה שטוחה לגמרי וסף הטענה נמוך ורחב. גם באבזור תא המטען הושקעה מחשבה רבה, והותקנו בו ווי תליה, טבעות עיגון ותאי אחסון עם גומיות למניעת טילטול של חפצים מאחור.
סיטרואן C4 פיקאסו
איכות הנסיעה בכבישים עירוניים טובה אך לא מצויינת. ציפיתי מהפיקאסו, כמכונית צרפתית קלאסית, להצליח לשכך את מהמורות הכביש באופן יעיל יותר. בכבישים בינעירוניים נוחות הנסיעה טובה אך במהירות גבוהה חודרים אל תא הנוסעים רעשי רוח וכביש במידה סבירה ולא מטרידה.
ביצועים
סיטרואן C4 פיקאסו התייצב למבחן שלנו עם מנוע טורבו בנזין THP בנפח 1.6 ליטרים המפיק 165 כ''ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.4 קג''מ המתקבל ב- 1,400 סל''ד. המנוע מספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 8.4 שניות ומהירות מרבית העומדת על 210 קמ''ש. הנתונים הטובים על הנייר מורגשים גם בתנאי אמת. המנוע יעיל, גמיש ומספק ביצועים טובים בכל תנאי הנהיגה.
סיטרואן C4 פיקאסו
המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית. תפקודה מהיר, חלק ויעיל. התיבה תורמת רבות לחוויית הנהיגה המהנה ולביצועים דינמיים יותר מהמצופה. כאמור, תפעולה של ידית ההילוכים לא שיגרתי ולא בטיחותי וזאת מכיוון שעל פי מיקום הידית בלבד, לא ניתן לדעת אם משולב הילוך קדמי או אחורי, והנהג נדרש לאמת את ההילוך הרצוי בלוח המחוונים. ניתן להעביר הילוכים גם בצורה ידנית באמצעות מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה אך אלה קטנים ואינם מסתובבים עם גלגל ההגה ולכן השימוש בהם לא נוח מספיק.
סיטרואן C4 פיקאסו
ההיגוי מעורפל ולעיתים נראה כי סיטרואן C4 פיקאסו לוקה בחוסר סנכרון קל בין ההגה הקליל לבין הציר הקדמי. לא מדובר במשהו שאמור להפריע ללקוח הממוצע אך כדאי שתשימו לב לכך בנסיעת המבחן שלכם. זוויות גלגול מתונות וריסון מעולה של המרכב, מאפשרים כניסה לפניות בקצב גבוה ללא תחושת אובדן אחיזה או תת היגוי חריף.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של סיטרואן C4 פיקאסו עומדת על 17.9 ק''מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק גבוהה יותר העומדת על 11.8 ק''מ לליטר בנהיגה סטנדרטית למדי. מדובר בצריכת דלק לא רעה ביחס לביצועים ולגודל המכונית. מיכל דלק בנפח 57 ליטרים צפוי להספיק לטווח נסיעה של כ- 650 ק''מ בין תדלוקים. רמת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.
סיטרואן C4 פיקאסו
אמינות ועלויות אחזקה
סיטרואן C4 פיקאסו משווק עם שלוש שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,014 ₪, עלות הטיפול השני 1,554 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,014 ₪. סך שלושת הטיפולים הראשונים ממוצע ביחס למקובל בשוק ועומד על 3,582 ₪ כולל מע"מ.
מחירי החלפים זולים מהממוצע. מחיר פנס קדמי עומד על 1,660 ₪, מחיר פנס אחורי 735 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,312 ₪, זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 550 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלו 1,092 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לנהג בן 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא רישום פלילי ושלילות רישיון עומדת על 4,781 ₪.
סיטרואן C4 פיקאסו
בטיחות
מפרט הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, נעילת דלתות אוטומטית, שחרור אוטומטי לנעילת דלתות בזמן תאונה, הדלקת אורות מצוקה בבלימת חירום, ועיגוני ISOFIX בשלושת המושבים מאחור. סיטרואן C4 פיקאסו משווקת עם מערכת מובילאיי כסטנדרט ומקבלת בישראל ציון 5 מתוך 8 ברמת האבזור הבטיחותי. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה וחבל.
במבחן הריסוק Euro NCAP שנערך בשנת 2013 זכה הדגם לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% עבור מערכות העזר.
תמורה למחיר
מחירה של סיטרואן C4 פיקאסו עומד על 139,900 ₪ לגרסת טורבו בנזין או 155,900 ₪ לגרסת טורבו דיזל. הדגם משווק בישראל ברמת אבזור קומפורט פק בלבד, הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם, עמעום אורות אוטומטי, בקרת אקלים דו אזורית, פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, וחישוקי 16 אינץ'.
בעבור מחיר אטרקטיבי זה תקבלו מוביל נוסעים מרווח מאוד, עם ביצועים טובים, צריכת דלק סבירה, ושימושיות עדיפה משמעותית מכל משפחתית או רכב פנאי שטח באותו מחיר. התמורה כאן גבוהה ללא ספק. מדוע אם כן לא זוכה סיטרואן C4 פיקאסו לביקוש גבוה? כנראה שאפקט העדר פועל חזק בשוק הרכב הישראלי, וכשכולם קונים ג'יפון אופנתי, למה להיות שונים?
אם אתם בעלי משפחה בת 5 נפשות ומרבים לנסוע יחד לעיתים קרובות ולמרחקים ארוכים, אנו ממליצים לכם בחום לצאת מהקופסא ולקחת את סיטרואן C4 פיקאסו לנסיעת מבחן. אל תשכחו לקחת איתכם את הילדים כדי שגם הם יוכלו לחוות דעתם.
| סיטרואן C4 פיקאסו טורבו בנזין | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב (סל"ד/כ"ס) | 165/6,000 |
| מומנט מרבי משולב (סל"ד/קג"מ) | 24.4/1,400 |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,428 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,826 מ"מ |
| גובה כללי | 1,625 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,785 מ"מ |
| מיכל דלק | 57 ליטרים |
| נפח תא מטען |
630 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,310 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2013) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
139,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.