סיטרואן נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי העירוניים ועושה זאת בסגנון צרפתי אופייני, הכולל עיצוב משעשע ותא נוסעים שימושי
בדומה ליצרניות רבות, מציגה סיטרואן מתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב - סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. המהלך ששירת את המטרה היה החלפת המיניוואן סיטרואן C3 פיקאסו ברכב פנאי חדש העונה לשם סיטרואן C3 איירקרוס וחולק פלטפורמה עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג'ו 2008. יצאנו לסופ''ש ארוך עם רכב הפנאי החדש והמעוצב של סיטרואן כדי להבין למי הוא הכי מתאים.
סרטון מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס
| סיטרואן C3 איירקרוס | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, נוחות נסיעה, אבזור בטיחות, שימושיות, אחריות |
| חסרונות | ביצועים, בידוד רעשים |
סיטרואן C3 איירקרוס
עיצוב ונוחות
מאז ומעולם שאפה סיטרואן לבדל עצמה משאר יצרניות הרכב על ידי שימוש בשפת עיצוב הייחודית רק לה. סיטרואן C3 איירקרוס מדגיש זאת היטב, ומציג עיצוב מסקרן ורענן המצליח להעלות חיוך. סמל היצרנית מוטמע במרכז הגריל וממנו נמתחים שני פסים כסופים לעבר פנסי ה- LED הדקים המשמשים לתאורת יום. יחידות תאורה גדולות ומרובעות מאגדות את אורות הדרך ופנסי הערפל. הגריל הקדמי מעוצב בתבנית מרובעת, מוטיב החוזר על עצמו במקומות נוספים בעיצוב הרכב, גם בתא הנוסעים.
סיטרואן C3 איירקרוס
הדגם מתהדר בתג איירקרוס, במסילות גג, ובחיפויי פלסטיק שחורים המרמזים על זיקה מסויימת לשטח, אך מדובר בעניין שיווקי בעיקר. החישוקים תופסים את העין וצורת הריבוע נמצאת גם כאן. סיטרואן C3 איירקרוס ברמת אבזור SHINE מוצע עם גג בצבע שחור, לבן או כתום, בשילוב מרכב בצבע שונה לבחירתכם. חבילת COLOR PACK האופציונלית תוסיף צבע שלישי המאפיין את הרכב ומופיע במסילות הגג, במראות הצד, בחישוקי הגלגלים, בקורות הצד האחוריות, ובמקומות רבים בתא הנוסעים.
תא הנוסעים מאופיין בעיצוב סיטרואני ייחודי ומעניין. הדשבורד העצום נמתח הרחק אל עבר השמשה הקדמית ומעניק תחושת מרחב מבורכת. ריפוד הבד בחלקו העליון של הדשבורד ובדלתות מוסיף עניין וזמין במגוון צבעים לבחירה, אך הצבע האפור הבהיר שהגיע עם רכב המבחן נראה כמתאים ביותר לתפקיד.
סיטרואן C3 איירקרוס
גלגל ההגה בשרני ועל הצלע התחתונה מופיע הריבוע המוכר, הצבוע ברכב המבחן בצבע אדום. איכות החומרים טובה ביחס למחיר ואיכות ההרכבה מהוקצעת ומבטיחה כי כל חלקי הפלסטיקה ישבו במקומם ולא ישמיעו קרקושים כלשהם. פתחי המיזוג ממוקמים נכון ביחס לידיו של הנהג וגם בהם מוטיב הריבוע האדום.
המושבים הקדמיים בסיטרואן C3 איירקרוס הם למעשה כורסאות רחבות ומפנקות. מבנה זה הופך את המושבים למאוד נוחים ומרווחים, אך עצם היותם שטוחים ורחבים אינו מאפשר תמיכת צד מספקת בסיבובים. בהתחשב בעובדה כי האיירקרוס אינו מתיימר לספק חווית נהיגה ספורטיבית כלל, הבחירה של היצרנית במושבים אלו ברורה ומבורכת. מסעד היד במושב הנהג ארוך ונוח.
סיטרואן C3 איירקרוס
מאחור מצאנו מרווח ברכיים מספק בהחלט, גם לנוסעים בוגרים וגבוהים. המושבים מאחור מזכירים ספה שטוחה וגם הם נוחים למדי. ניתן לכוון את מרחק המושבים הנעים על גבי מסילה באורך של 15 ס''מ. מרווח הראש מספק גם הוא, אך מרווח הכתפיים מוגבל לשני בוגרים וילד. כמו כן, פתחי מיזוג לנוסעים מאחור היו מתקבלים בברכה.
מערכת המולטימדיה המקורית כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' ברזולוציה גבוהה המציג גרפיקה נאה. המערכת לא פעלה באופן חלק, ונתקעה מספר פעמים במהלך המבחן. סיטרואן החליטה כי כל הפונקציות הנדרשות לתפעול הרכב יופעלו ממסך המולטימדיה ועל מנת לשנות את עוצמת המזגן או לבטל את מערכת ה- START/STOP, יידרש הנהג להסיט את עיניו מהכביש ולחפש את העמוד הייעודי במסך. היינו מעדיפים לקבל גם פקדים פיזיים לתפעול מערכות בסיסיות אלו.
סיטרואן C3 איירקרוס
ממשק מקומי מסוג סיטרואן טאץ' מציע יישומונים חשובים בעברית כגון Waze, סלופארק, ושירות לקוחות לובינסקי, אך על מנת להתקינו, השתמשה היבואנית בשקע ה- USB היחיד ברכב, ולכן לא תוכלו לנגן את המוזיקה שלכם דרך כונן USB חיצוני אלא אם תנתקו את ממשק סיטרואן טאץ' המקומי. אופציה אחרת היא הזרמת שמע למערכת המקורית בעזרת בלוטות'.
תא המטען גדול ושימושי, נפחו 410 ליטרים ודחיפה קדימה של המושבים האחוריים תגדיל את נפחו לכדי 520 ליטרים. במידה ותדרשו להעביר מטען גדול יותר, תוכלו לקפל את שורת המושבים האחורית ולקבל נפח עצום של 1,280 ליטרים ומשטח הטענה שטוח. רצפת תא המטען עשויה עץ קל משקל וניתן לשלוף אותה ממקומה ולהתקינה מחדש בגובה נמוך במספר סנטימטרים. כך יגדל נפח האחסון אך משטח ההטענה לא יהיה שטוח.
סיטרואן C3 איירקרוס
התנהלות עירונית עם האיירקרוס הקומפקטי מהנה ונעימה. נוחות הנסיעה הצרפתית הידועה באה לידי ביטוי בעיקר בכבישים משובשים במהירויות מעל 20 קמ''ש. הבולמים מכויילים על הצד הרך, שאומנם מכתיב זווית גלגול משמעותית, אך גם מאפשר גיהוץ נוח של בורות ומהמורות. מצלמת הרוורס אינה משדרת את התמונה האיכותית ביותר, אך מציגה גם תצוגה עילית המאפשרת לאמוד טוב יותר את המרחק בין הפגוש האחורי למכשול שמאחורי הרכב.
שדה הראייה לפנים ולצדדים מעולה הודות לתנוחת ישיבה גבוהה, קורות קדמיות דקות, וחלונות משולשים מלפנים. בנסיעה בינעירונית במהירות העולה על 95 קמ''ש, גילינו כי בידוד רעשי הרוח והצמיגים לא מספק ולכן תא הנוסעים רועש יותר מהמצופה. כמו כן, בזמן שהרכב מונע והמזגן פועל, נשמע שאון המאוורר של מערכת המיזוג בעוצמה גבוהה מהמקובל.
סיטרואן C3 איירקרוס
ביצועים
סיטרואן C3 איירקרוס משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 110 כ''ס ב- 5,000 סל''ד ומומנט מרבי של 20.5 קג''מ המתקבל ב- 1,500 סל''ד. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 11.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 183 קמ''ש. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית ולמערכת הנעה קדמית.
סיטרואן C3 איירקרוס
המנוע מאופיין בפעולה לא עגולה ומייצר רעד מורגש בסל''ד נמוך ובעמידה במקום. גם תיבת ההילוכים אינה מצטיינת בתאוצה ממצב עמידה, והשילוב בין ההילוך הראשון לשני איטי. התוצאה היא נפילת כוח לאחר מספר שניות מרגע התאוצה, המייצרת עקומת תאוצה לא לינארית. נציין כי בנהיגה מנהלתית הדבר אינו מורגש כל כך. ככל שהמהירות עולה, מרגיש סיטרואן C3 איירקרוס הרבה יותר מאוזן ועגול, ואז תיבת ההילוכים מתפקדת מצוין. ניתן להעביר הילוכים גם בצורה ידנית באמצעות ידית ההילוכים.
בעת כניסה מהירה לפניה מורגשת זווית גלגול משמעותית וחוסר ריסון המרכב. הנטייה לתת היגוי גם היא נוכחת בפניות חדות. ההיגוי של C3 איירקרוס מעורפל ומעניק לנהג פידבק אלקטרוני מלאכותי. לזכותו של הג'יפון הצרפתי נאמר כי איכות שיכוך המהמרות בכבישים משובשים מעולה ומצליחה לפצות על העדר היכולת הדינמית.
סיטרואן C3 איירקרוס
מרווח גחון צנוע העומד על 170 מ''מ והנעה קדמית בלבד, מכתיבים מגבלות בשטח. אין סיבה לאתגר את האיירקרוס הנוצץ בטיפוסי סלעים טכניים, אך ניתן לקחת אותו לשבילי עפר משובשים. כשיורדים מהאספלט לעפר, מצליח האיירקרוס לפתח קצב התקדמות יפה ומשרה ביטחון רב ביחס לרכב משפחתי רגיל.
סיטרואן C3 איירקרוס
צריכת דלק
מבחן הדרכים כלל נסיעה בינעירונית ונסיעה בגוש דן בשעות השיא, ובמהלכו נרשמה צריכת דלק משולבת של 11.5 ק''מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה ביחס לאופי הנהיגה. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים ונהיגה מתונה, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק''מ בין תדלוקים. רמת זיהום האוויר של סיטרואן C3 איירקרוס עומדת על 8 מתוך 15.
סיטרואן C3 איירקרוס
סיטרואן C3 איירקרוס משווק עם 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ. מדובר ביתרון חשוב ובולט מול המתחרים. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר שני הטיפולים הראשונים במוסך היבואן עומד על 827 ₪ לכל טיפול, מחיר הטיפול השלישי 1,321 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 827 ₪.
מחיר פנס ראשי עומד על 2,689 ₪, מחיר פנס אחורי 950 ₪, מחיר מראת צד 2,832 ₪, מחיר זוג רפידות בלם קדמיות 462 ₪, ומחיר זוג צלחות בלם קדמיות עומד על 723 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה עבור נהגים מגיל 21 ומעלה, ללא תביעות בשלוש השנים האחרונות, עומדת על כ- 7,600 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ונמוכים ביחס למתחרים בסגמנט.
סיטרואן C3 איירקרוס
בטיחות
במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2017, זכה סיטרואן C3 איירקרוס לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות הבטיחות.
מפרט הבטיחות הסטנדרטי נדיב וכולל 6 כריות אוויר, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית עד 80 קמ''ש הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, עמעום אור גבוה אוטומטי, והתרעה על עייפות נהג.
סיטרואן C3 איירקרוס
תמורה למחיר
סיטרואן C3 איירקרוס משווק בשתי רמות אבזור. מחיר דגם הכניסה FEEL עומד על 121,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 6 רמקולים, קישוריות בלוטות', שקע USB, שני שקעי 12V, מראות צד חשמליות, חיישני רוורס, חיישן תאורה, וחישוקי סגסוגת אלומיניום בקוטר 16 אינץ'.
מחירו של הדגם הבכיר SHINE עומד על 127,900 ₪ וכולל אבזור נוסף כגון מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מצלמת רוורס עם מבט עילי, חיישן גשם, פנסי ערפל, בקרת אקלים דו-אזורית, מפתח חכם, תמיכה בממשק Apple CarPlay, משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, מושבים אחוריים הניתנים להזזה על גבי מסילה, משענת גב אחורית בעלת זווית הטיה מתכווננת, מסעד יד לנהג, מסעד יד ליושבים מאחור הכולל מחזיק כוסות, וחישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינץ'.
לסיכום, נהננו מחברתו המעוצבת והמשעשעת של סיטרואן C3 איירקרוס. אם הנכם מעוניינים בתאוצה מרגשת או יכולת שטח מעולה, מוטב שתחפשו רכב אחר. אם אתם בעלי משפחה ומחפשים רכב נוח, שימושי ובטיחותי לטיולי כביש או שבילי עפר מתונים, סיטרואן C3 איירקרוס החדש ימלא את תפקידו בהצטיינות יתרה והאחריות איתה משווק הרכב תקנה לכם שקט נפשי לחמש שנים.
| סיטרואן C3 איירקרוס SHINE | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1.2 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 110/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.5/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,154 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,824 מ"מ |
| גובה כללי | 1,637 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,604 מ"מ |
| מרווח גחון | 170 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען |
410-1,289 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,203 ק"ג |
| מהירות מרבית | 183 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
127,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.