מרצדס EQC מציע הנעה חשמלית מלאה בהספק 408 כ"ס וטווח נסיעה של 450 ק"מ
לאחר שנתיים של טיזרים ורמיזות, חושפת מרצדס רכב ראשון תחת תת-המותג EQ אשר יסמן את הדגמים החשמליים של מרצדס. מרצדס EQC הינו קרוסאובר בגודל בינוני, בסגמנט של מרצדס GLC (מכאן גם האות C בשם הדגם) המונע באמצעות חשמל בלבד, ללא מנוע בעירה פנימית. מרצדס EQC תוכנן כרכב חשמלי כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט, ובהתאם לכך מציג רצפה שטוחה להתקנת הסוללה, ותא מנוע קומפקטי.
מרצדס EQC
יחידת ההנעה כוללת סוללת ליתיום בקיבולת 80 קילו וואט במשקל 650 ק"ג, המספקת כוח לשני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) בהספק משולב של 408 כ"ס ומומנט של 77.9 קג"מ. שני המנועים יוצרים למעשה הנעה כפולה אף שהנטייה הטבעית של המערכת לתפקד כהנעה קדמית לצורך חיסכון באנרגיה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש, גם כן לצורך חיסכון באנרגיה. טווח הנסיעה עומד על 450 ק"מ לפי תקן NDEC או 400 ק"מ לפי תקן WLTP החדש. עמדת טעינה יעודית תטעין 70% מהסוללה תוך 40 דקות, אך טעינה מלאה משקע ביתי תארך כ- 10 שעות.
מרצדס EQC
עיצובו של מרצדס EQC מודרני מאוד ודומה לרכב הקונספט שהוצג לפני השקת דגם הייצור, אך מאידך אינו מוזר או מתחכם יתר על המידה. בחזית גופי תאורה עם אלמנטים פנימיים בצבע כחול, גריל דמה עם סורגים רוחביים, מסגרת בצבע שחור וסמל מרצדס ענק. מהצד ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב "חשמלי" בקוטר 19-21 אינץ'. הממדים ממוצעים ביחס לסגמנט. אורכו של הקרוסאובר החשמלי 4,761 מ"מ, רוחבו 1,884 מ"מ, וגובהו 1,624 מ"מ. בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 2,873 מ"מ. המשקל הכולל 2,425 ק"ג ותא המטען בנפח 500 ליטרים.
מרצדס EQC
תא הנוסעים קונבנציונלי למדי ביחס לדגמי מרצדס, ומציע מסך מולטימדיה MUBX ולוח מחוונים דיגיטלי מחוברים בגודל 10.25 אינץ' כל אחד ומוכרים משלל דגמי המותג. העיצוב בעיקרו מהווה אבולוציה טבעית לעיצוב הפנים המוכר של החברה.
אבזור הנוחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת פיקוד קולי הכוללת פקודות חיוניות לרכב חשמלי כגון מציאת עמדת טעינה קרובה.
שיווקו של מרצדס EQC צפוי להתחיל בראשית שנת 2019.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.