הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי
סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצוב חיצוניים ופנימיים, קבלת מערכות בטיחות חדשות, שיפור בידוד הרעשים, וכיול מחודש למתלים.
סרטון מבחן דרכים יונדאי טוסון
| יונדאי טוסון 2.0 ליטרים אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, אבזור נוחות ובטיחות |
| חסרונות | מנוע, צריכת דלק, איכות חומרים |
יונדאי טוסון
עיצוב ונוחות
עיצובו של יונדאי טוסון מהווה את הקלף החזק בשרוולו וללא ספק אמון על היותו רב מכר במחוזותינו. מתיחת הפנים מתמקדת בחזית הכוללת שבכה קדמית בולטת יותר המיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי. פגושים וגופי תאורה בעיצוב חדש משלימים הופעה בולטת, מעט מוחצנת, אך במבחן התוצאה קולעת לטעמו של הצרכן הישראלי. הפרופורציות הנכונות תורמות לנוכחות על הכביש. אורכו 4,480 מ"מ, רוחבו 1,850 מ"מ, גובהו 1,660 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2.670 מ"מ. ניתן לומר כי מתיחת הפנים מרעננת ומשדרגת את העיצוב הנאה מלכתחילה, תוך הדגשת האלמנטים התורמים לנוכחות הרכב.
יונדאי טוסון
תא הנוסעים מציג עיצוב משופר ושונה לחלוטין מהדגם המוחלף. מערכת המולטימדיה Connected Car כוללת מסך מגע צף בגודל 7 אינץ' המוכר מיונדאי i30 ומציג רזולוציה ובהירות בינוניות ותפעול שאינו אינטואיטיבי מספיק ביחס למערכות של המתחרים. מתחת למסך נמצאים פתחי המיזוג המותקנים בגובה ראוי, ותחתם מערכת בקרת האקלים ותא אחסון שטוח עם שקע USB. לוח המחוונים סטנדרטי לחלוטין ובמרכזו מוצג מחשב הדרך עם תפריטים וממשק ידידותיים למשתמש.
יונדאי טוסון
גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט. הבחירה בגוונים בהירים ברכב המבחן משפרת ללא היכר את האווירה בתא הנוסעים, ויחד עם הגג הפנורמי הזמין ברמת אבזור עלית, מתקבל תא נוסעים אוורירי ונעים לשהייה. הטרוניה העיקרית מופנית כלפי חומרי הדיפון הקשיחים והזולים בתא הנוסעים, למעט חלקו העליון של הדשבורד המדופן בחומר דמוי עור הכולל תפר כפול מדומה.
יונדאי טוסון
המושבים הקדמיים רחבים ומציעים נוחות ראויה לצד תמיכה צידית סבירה, וגם בתום נהיגה ארוכה לא חשנו עייפות. קל למצוא תנוחת נהיגה נעימה ושולטת בזכות מושב נהג מתכוונן חשמלית (ברמת אבזור עילית הנבחנת) והגה המתכוון לגובה ולעומק. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה, ותנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת בהתאם לחיבת מעריצי הז'אנר. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.
יונדאי טוסון מציע מרווח פנימי מעולה לנהג ולנוסעים. מרווח הברכיים מאחור טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. בנוסף ניתן לכוון את זווית משענת הגב במושב האחורי באמצעות ידית כוונון. ניתן אף להסיע 3 נוסעים בנוחות יחסית הודות למדרגת תעלת הינע נמוכה מאחור. נוסעי המושב האחורי יהנו גם מפתחי אוורור ייעודיים, חלונות כהים, ושקע USB לטעינת הסמארטפון.
יונדאי טוסון
בסביבת הנהג שפע תאי אחסון והעיקרי ביניהם נמצא מתחת למשענת היד המרכזית וכולל נפח עמוק מאוד ותאורה. תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה ונפח הטענה של 488 ליטרים או 1,478 ליטרים בקיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצידיו. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה.
יונדאי טוסון מציע נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים מעט רך בבסיסו, אם כי במהירות עירונית נמוכה מתקשים המתלים לסנן שברים וחריצים באספלט, כך שמעט מהם עוברים אל תא הנוסעים. במהירות של למעלה מ- 40 קמ"ש מתקבלת נוחות נסיעה טובה יותר, בין היתר בזכות הבחירה הנבונה של הקוריאנים במתלה אחורי רב חיבורי. בכביש רצוף גלים מחוץ לעיר, מצליחים המתלים לרסן את תנודות המרכב הגבוה, אך שילוב של מהירות שיוט גבוהה ורצף שינויי גובה יגרום לטלטלה מסויימת של המרכב. על אספלט איכותי בכביש 6 נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה תוך שמירה על רמות רעשי כביש ורוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. יכולת השטח עם הנעה קדמית מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים, עם יתרון עבירות ביחס לרכב פרטי בזכות מרווח גחון עדיף בגובה 172 מ"מ.
ביצועים
יחידת ההנעה המוכרת של הקונצרן, הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 155 כ"ס ומומנט של 19.6 קג"מ ב- 4,000 סל"ד גבוהים, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית, מהווה את עקב האכילס בחבילה הכוללת.
יונדאי טוסון
יחידת הנעה זו מרגישה מיושנת ביחס למנועי טורבו מודרניים וחסרת מחץ בסל"ד נמוך. הבאת המנוע לסל"ד גבוה יוצרת קצב התקדמות ראוי בהחלט אך אליו יצטרפו רעש מתכתי וצריכת דלק גבוהה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות והביצועים האבסולוטים סבירים בהחלט, אך אופן פעולת יחידת ההנעה מרגיש מדור קודם.
הויתור על מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטרים אשר הוצע טרם מתיחת פנים נובע בשל אי עמידותו בתקני הזיהום החדשים, אך ניכר כי גם סטנדרט הביצועים בסגמנט הפך אותו למיותר. תיבת ההילוכים דווקא יוצאת נשכרת מהמפרט השמרני ומציגה פשטות מבורכת, נטולת ויברציות והשהיות המוכרות בחלק מהתיבות הרובוטיות אצל המתחרים האירופאים. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד במעט את תגובת המצערת אך אינו מביא לשיפור של ממש בביצועים, אלא בעיקר בתחושה. מערכת העצור וסע אינה היסטרית ופעולתה אינה מפריעה לנהיגה.
יונדאי טוסון
בכביש המתפתל מגלה יונדאי טוסון יכולת דינמית סבירה עם זוויות גלגול מרוסנות כל עוד נכנסים לפניה במהירות סבירה. נהג שינסה לאתגר את הטוסון ולבדוק את מגבלותיו, יגלה במהרה כי נהיגה תובענית תפיק צווחות צמיגים מוקדם מהצפוי ונטייה ברורה לתת היגוי. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר תחושה. כמו כן, היינו שמחים למצוא מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה שאינם מוצעים אפילו בגרסת הטורבו הבכירה. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס. ניתן לסכם את הפרק הדינמי בכך שהתנהגות הכביש צפויה וממוצעת ביחס לסגמנט, ואחיזת הכביש בטוחה.
צריכת דלק
בימי המבחן רשם יונדאי טוסון צריכת דלק ממוצעת של 10.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם מערכת STOP&START פועלת, בעוד היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 11.8 ק"מ לליטר. מדובר בנתון שאינו מבריק ביחס למתחרים בקטגוריה הנובע מיחידת ההנעה המיושנת. עם מיכל דלק בנפח 62 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
יונדאי טוסון
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי יונדאי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה יונדאי במקום ה- 10 מתוך 27 יצרנים, עם ירידה של 3 מיקומים מהדירוג הקודם בשנת 2016. עם זאת הוגדר יונדאי טוסון ע"י הארגון כדגם הפחות אמין של היצרנית.
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים טרם נמסרו מכלמוביל היבואנית. עלות ביטוחים שנתית לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 1,650 ₪ לביטוח חובה ו- 6,200 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את יונדאי טוסון בשנת 2015 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. הטוסון קיבל ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה של ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% בגין מערכות הבטיחות ברכב.
יונדאי טוסון
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, ועמעום אורות אוטומטי. רמת האבזור עלית כוללת בנוסף ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8 ברמות אבזור פנורמיק ופריים פלוס ו-7 מתוך 8 ברמת אבזור עלית הנבחנת.
תמורה למחיר
יונדאי טוסון ברמת אבזור פריים פלוס הבסיסית יעבור לבעלותכם תמורת 150,000 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, כיוונון משענת גב המושב האחורי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מערכת STOP&START, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 18 אינץ'. רמת האבזור פנורמיק עולה 163,000 ₪ וכוללת בנוסף גג פנורמי חשמלי.
רמת האבזור עלית הנבחנת תעלה 172,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם כיוונן גב תחתון, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני רוורס מקוריים, פנסים אחוריים מסוג LED, וחישוקי 19 אינץ'.
יונדאי טוסון ממשיך להציע חבילה משכנעת ומתיחת הפנים שעבר תורמת לאיכות נסיעה מעודנת לצד עיצוב משופר ותא נוסעים נעים יותר לשהייה. גרסת הבסיס מוצעת במחיר נגיש ומהווה חבילה טובה הכוללת פוזת שטח, מוניטין אמינות וסחירות מוכח, ומרווח טוב לנוסעים. יחידת ההנעה המיושנת ואיכות החומרים הבינונית בתא הנוסעים אינם נמצאים בראש רשימת השיקולים של חובבי פוזת השטח ממילא, על כן ניתן לשער כי יונדאי טוסון ימשיך להיות להיט מכירות בולט בשוק הרכב המקומי.
| יונדאי טוסון 2.0 ליטרים עלית אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 155/6,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 19.4/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,480 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,850 מ"מ |
| גובה כללי | 1,660 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 62 ליטרים |
| נפח תא מטען |
488 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,480 ק"ג |
| מהירות מרבית | 181 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
172,000 ₪ |

תפריט נגישות








הכל טוב ויפה אבל
הרכב נראה מצוין אבל למה המחיר של הטוסון ככ גבוה?? במחיר הזה אפשר להביא גרסה מאובזרת ובטוחה יותר של הסופרטאז'. לדעתי הקיה עדיפה במקרה הזה
לא שווה את המחיר
לאותו מחיר אפשר לקבל את ספורטאג' ולקבל רכב מאובזר ובטיחותי יותר, עדיף באמת ללכת על קיה, יותר אמין