סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה
סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה כפולה. לאחרונה זכה סוזוקי ויטרה למתיחת פנים במסגרתה קיבל עיצוב עדכני, מערכות בטיחות נוספות, ובעיקר מנועי טורבו מודרניים. יצאנו לבחון את הויטרה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים והנעה קדמית.
| סוזוקי ויטרה 1.4 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מנוע, מוניטין אמינות |
| חסרונות | איכות נסיעה, תא נוסעים, היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, צריכת דלק |
סוזוקי ויטרה
עיצוב ונוחות
עיצובו של סוזוקי ויטרה מצליח להיראות אופנתי ועדכני, אף שהוא משמר מראה קלאסי. המבנה המרובע מקנה לו מראה חסון, והפרופורציות הנכונות משלימות עיצוב מוצלח. במסגרת מתיחת הפנים עודכנו גופי התאורה הקדמיים, הגריל הקדמי, והפגוש הקדמי הכולל עתה תאורת יום מסוג LED. גם גופי התאורה האחוריים זכו לחתימת LED חדשה. ניתן לומר כי מתיחת הפנים בהחלט מרעננת ומשדרגת את העיצוב, תוך הדגשת החרטום ועיצובו בצורה מודרנית ובעלת נוכחות.
סוזוקי ויטרה
תא הנוסעים עדיין פשוט ובסיסי. השינוי המשמעותי ביותר הינו במערכת המולטימדיה אשר כוללת צג מגע ענק בגודל 10.2 אינץ' בהתקנה מקומית המציג ממשק מגוייר וכולל אפליקציית Waze. בנוסף כוללת המערכת שליטה קולית בעברית על הטלפון הסלולרי ומערכת הניווט. מדובר בפיצ'ר נחמד ושימושי אשר פעל בצורה טובה במרבית המקרים במהלך המבחן, אך מומלץ לוודא כי התפעול הקולי מאיית נכון את כתובת היעד כדי שלא תמצאו את עצמכם בכתובת אחרת עם שם דומה. חסרה לנו חוגת שליטה על עוצמת השמע.
סוזוקי ויטרה
חלקו העליון של הדשבורד מעוצב בצורה אנכית לחלוטין וזכה לדיפון מחומר רך ואיכותי יותר, אך זה לא מספיק. אמנם בקטגוריה זו רוב המתחרות מציעות פלסטיקה קשיחה ובסיסית, אך עיצוב מיושן ואיכות הרכבה בינונית עם ברגים חשופים, הופכים את תא הנוסעים לפחות מוצלח ביחס למתחרות החדשות. מי שמצליחים לשפר את המצב הם השעון העגול ושני פתחי המיזוג העגולים, המותקנים בגובה ראוי בחלקו העליון של הדשבורד ומקנים מראה מודרני יותר משאר חלקי הדיפון והדשבורד. לוח המחוונים מציג עיצוב פשוט ובמרכזו צג בגודל 4.2 אינץ' עבור מחשב הדרך, עם תפריטים וממשק נוחים לשימוש. גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט.
סוזוקי ויטרה
המושבים אמנם נאים מאוד למראה ומרופדים בריפוד איכותי, אך אינם נוחים וכוללים מסעד גב רך בחלקו התחתון עם ריפוד קשיח יותר באזור השכמות, כך שהגב התחתון שוקע בעוד השכמות נותרות חסרות תמיכה. עם זאת, תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס למתחרים בקטגוריה. מושב הנהג מתכוונן ידנית וההגה מתכוונן לגובה ולמרחק. שדה הראיה טוב בזכות סף חלונות נמוך יחסית ותנוחת ישיבה גבוהה.
סוזוקי ויטרה
מרווח הפנים טוב לנהג ולנוסע שלצידו, אך מרווח הברכיים מוגבל לנוסעים מאחור, פועל יוצא של בסיס גלגלים קצרצר באורך 2,500 מ"מ בלבד. מרווח הראש יוצא נשכר מהמבנה הרבוע והגבוה, כך שנוסעים בוגרים ימצאו עצמם יושבים בזקיפות במושב האחורי. נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית במושב האחורי. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב ומושב גבוה.
סוזוקי ויטרה
בסביבת התא שפע תאי אחסון ביניהם תא מתחת למשענת היד ותא אחסון שטוח עם שקע USB בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה ונפחו 375 ליטרים או 710 ליטרים בקיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בעזרת ידיות בצידי המושב. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה.
סוזוקי ויטרה
נוחות הנסיעה בסוזוקי ויטרה אינה מבריקה. המהלך הראשוני של הבולמים קשיח. נסיעה עירונית איטית תחשוף קושי לרסן שברים ומפגעים עירוניים נפוצים, ותיצור נסיעה מעט קופצנית. מחוץ לעיר המצב משתפר וככל שהמתלים נדרשים לעבודה עמוקה יותר, כושר הריסון בא לידי ביטוי וספיגת השיבושים אפקטיבית הרבה יותר. על הכביש המהיר מתגלה יציבות כיוונית לוקה בחסר, עם רגישות גבוהה מהמצופה לרוחות צד. בידוד הרעשים בינוני למדי ועל אספלט שאינו חלק חודרים רעשי כביש כבר במהירות 90 קמ"ש. יכולת השטח בגרסת ההנעה הקדמית מאפשרת צליחת שבילים מסולעים בזכות מרווח גחון של 185 מ"מ.
ביצועים
יחידת ההנעה מהווה את החידוש העיקרי במסגרת מתיחת הפנים וגם את האס החזק בשרוולו של סוזוקי ויטרה. מדובר ביחידת ההנעה המוכרת מסוזוקי קרוסאובר הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. יחידת הנעה זו נמרצת וגמישה, ובשילוב משקל של 1,220 ק"ג מצליחה להפיק ביצועים מעולים וזריזים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 9.9 שניות והכוח הזמין מאפשר תאוצות ביניים טובות בכל מצב. הבאת המנוע לסל"ד גבוה תייצר רעש מתכתי אך לרוב אין צורך להגיע לשם בזכות המומנט הזמין. ללא ספק מדובר בשיפור ניכר ביחס למנוע ה- 1.6 ליטרים האוטמוספרי הפורש. תיבת ההילוכים הפלנטרית חלקה ומציגה פשטות מבורכת, נטולת ויברציות והשהיות. מערכת העצור וסע אינה היסטרית מדי ופעולתה אינה מציקה.
סוזוקי ויטרה
בכביש המתפתל מגלה סוזוקי ויטרה יכולת דינמית לא רעה ואף מהנה. בזכות משקל קל ובסיס גלגלים קצר, מתקבלת התנהגות כביש שובבה אך לא ספורטיבית. הפעלת לחץ מתון בסיבובים תגרום לשקיעת המתלים ויצירת זווית גלגול מורגשת שתביא עימה תת היגוי נשלט אך לא נעים. ההגה מדוייק אמנם ובעל משקל טוב, אך לא מתקשר עם הגלגלים הקדמיים. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מסייעים בשמירה על קצב נאות והאטה בנהיגה דינמית. הבלמים טובים עם נשיכה חזקה ולא הראו סימני עייפות תחת עומס.
צריכת דלק
היצרן מצהיר על צריכת דלק של 16.9 ק"מ לליטר בממוצע אך בימי המבחן רשם סוזוקי ויטרה צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START פועלת. מדובר בצריכת דלק גבוהה ביחס למרבית המתחרים בקטגוריה, אך יש לזכור שהביצועים כאן טובים יותר. עם מיכל דלק בנפח 47 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.
סוזוקי ויטרה
אמינות ועלויות אחזקה
סוזוקי ויטרה משווק בישראל עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 727 ₪, עלות הטיפול השני 1346 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,412 ₪. עלות 3 הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומדת על 3,484 ₪ והיא זולה מהמתחרות.
סוזוקי ויטרה
עלות פנס קדמי גבוהה מהממוצע בסגמנט ועומדת על 5,602 ₪, אך פנס אחורי ומראת צד מתומחרים נמוך מהממוצע בסגמנט ומחירם 1,580 ₪ ו- 999 ₪ בהתאמה. כל המחירים כוללים מע"מ. ביטוח לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 1,500 ₪ לביטוח חובה, וכ- 6,000 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את סוזוקי ויטרה בשנת 2015 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. הדגם קיבל ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה של ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. רמת הבטיחות שהעניק משרד התחבורה הישראלי לויטרה עומדת על 5 מתוך 8.
אבזור הבטיחות דל וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה.
סוזוקי ויטרה
תמורה למחיר
סוזוקי ויטרה טורבו ברמת אבזור GLX עם מנוע 1.0 ליטר טורבו יעבור לבעלותכם תמורת 119,900 ₪. גרסת הנעה כפולה תוסיף 7,000 ₪. הגרסה הנבחנת בעלת מנוע 1.4 ליטרים טורבו נמכרת ב- 129,900 ₪ וזמינה עם הנעה קדמית בלבד. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.2 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים, בקרת שיוט, כיוונון גובה למושבים הקדמיים, קיפול מראות חשמלי, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, מערכת STOP&START, חלונות אחוריים כהים, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, וחישוקי 17 אינץ'.
סוזוקי ויטרה מציע אלטרנטיבה אופנתית לרכב עירוני ומביא עימו עיצוב נאה, מנוע ביצועיסט, ומוניטין אמינות ושמירת ערך מעולים. לחובתו עומדים תא נוסעים פשוט, מרחב פנים מוגבל, ואיכות נסיעה בינונית. גרסת ההנעה הכפולה אמנם משודכת למנוע קטן וחסכוני יותר עם ביצועים פחותים, אך נראה כי במחירה האטרקטיבי היא מציעה חבילה מעניינת יותר של חיסכון בדלק ויכולת שטח שאינה קיימת אצל מרבית המתחרים בסגמנט במחיר זה.
| סוזוקי ויטרה 1.4 טורבו GLX אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,373 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 140/5,550 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 22.4/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,175 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,775 מ"מ |
| גובה כללי | 1,610 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,500 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען |
375 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,220 ק"ג |
| מהירות מרבית | לא נתון |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2015) |
| מחיר |
129,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.