פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi
לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.
| פיג'ו 308 GT טורבו בנזין | |
|---|---|
| יתרונות | התנהגות כביש, אבזור, ביצועים במצב ספורט |
| חסרונות | מרווח במושב האחורי, העדר יציאות מיזוג מאחור |
פיג'ו 308 GT
עיצוב ונוחות
מעצבי פיג'ו הפיקו בשנים האחרונות מספר עיצובים מוצלחים במיוחד, ביניהם פיג'ו 3008 ופיג'ו 508 החדשה, ולעומתם נותרה פיג'ו 308 הותיקה מעט אנמית. החזית אלגנטית עם פנסים מלוכסנים ומכסה המנוע כולל בליטה במרכזו. במסגרת מתיחת הפנים שעברה המכונית לפני כשנתיים, גדלו והודגשו כונסי האוויר בפגוש הקדמי והגריל.
פיג'ו 308 GT
הצללית סולידית עם קו מותניים המתחיל ממרכז הדלת הקדמית, והדגשה בתחתית הדלתות שמקבלת חיזוק מחצאיות הצד. החלק האחורי נאה עם פנסים הגולשים מעט אל תוך הכנף האחורית ותאורה בגרפיקה המזכירה טפרי אריה המזוהים עם המותג. הפגוש האחורי מסיבי ובקצהו משטח מושחר המאכלס צמד פתחי מפלט מדומים.
פיג'ו 308 GT מציעה מידות חיצוניות קטנות ביחס למקובל בדור החדש של המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה 4,253 מ"מ, רוחבה 1,804 מ"מ, גובהה 1,472 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,620 מ"מ.
פיג'ו 308 GT
בתא הנוסעים אנחנו פוגשים בסידור אלמנטים שונה מהמקובל. לוח המחוונים ניצב גבוה מעל ההגה הקטן, כפי שנהוג בדגמי פיג'ו האחרונים. בראש הקונסולה המרכזית מסך מגע הפונה מעט אל הנהג ומשני צידיו פתחי מיזוג. מתחת למסך משטח הגולש מטה בעיצוב מינימליסטי ומכיל שורת פקדים אחת בלבד. בין המושבים בורר הילוכים אלקטרוני נאה עם מסגרת שחורה מבריקה ודרמטית, כפתור התנעה, בלם חניה חשמלי, ומתג לבחירת מצבי הנהיגה.
פיג'ו 308 GT
איכות החומרים אינה אחידה. בעוד חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, בחלק התחתון פוגשים פלסטיק מחוספס וחלול שמופיע גם בדיפוני הדלתות, בדלת תא הכפפות ובקונסולה המרכזית שלא מעוגנת כראוי למקומה. מעבר לכך איכות ההרכבה בתא הנוסעים טובה. מבחוץ נתקלנו במראת צד ימין שחרקה בכל פעם שהתקפלה או נפתחה בחזרה.
תאי האחסון אמנם נמצאים במקומות הנכונים אך לא תמיד עונים על הצורך. התא שבתחתית הקונסולה המרכזית לא יוכל להכיל טלפון סלולרי, אותו תיאלצו להניח בתא שבין המושבים שאמור לתפקד כתא היחיד המיועד לכוס או לבקבוק עבור הנוסעים מלפנים. משענת היד נעה על מסילה, מתכווננת גם לגובה ומסתירה תחתיה תא אחסון שימושי, אך בפתיחה חובט המנגנון באצבעותיו של הנהג. התאים בדלתות הקדמיות גדולים ושימושיים, מאחור תאים קטנים בדלתות, כיסים בגב המושבים, וצמד מתקני כוסות במשענת היד המתקפלת. היצע שקעי הטעינה מסגיר את גילה של המכונית. מלפנים שקע USB ושקע מצת, ועבור הנוסעים מאחור קיים שקע טעינה במיקום לא שגרתי בקורה C בצד שמאל.
פיג'ו 308 GT
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות מושב גבוה. המושבים מרופדים בעור סינטטי בשילוב אלקנטרה בתפירה אדומה ונראים פשוט מצויין. אחרי שמתיישבים מגלים שהם נוחים מאוד ומציעים רכות בשילוב תמיכה מוצלחת לכל חלקי הגוף. טווח הכוונון רחב אך היינו שמחים לאפשרות כיוון זווית בסיס המושב לתמיכה טובה יותר לרגליים. המרווח מלפנים טוב אך לא כל נהג יצליח למצוא תנוחת נהיגה נוחה משום שההגה עשוי להסתיר את לוח המחוונים, בעיקר לנהגים שאינם גבוהים.
פיג'ו 308 GT
הכניסה למושב האחורי נוחה פחות בעקבות דלתות קטנות ומרחב מצומצם. האווירה מעט קודרת וחסרונם של פתחי המיזוג האחוריים מורגש. שני נוסעים יוכלו להתמקם מאחור בנוחות, אך שלושה נוסעים יחושו צפיפות, בעיקר באיזור הכתפיים. גג הזכוכית הפנורמי גדול אך אינו נפתח והכיסוי שלו אינו אטום לחלוטין ומאפשר לשמש לחדור אל תא הנוסעים.
פיג'ו 308 GT
פיג'ו מחזיקה בפילוסופיה משלה בכל הנוגע לייצור ותפעול הרכב ויש לכך השפעה ישירה על הנדסת האנוש. תא הנוסעים מכיל כמות פקדים מינימלית ומרבית הפונקציות מתופעלות דרך מסך המגע. המסך המרכזי נראה טוב אך אינו רגיש מספיק למגע. גם הפעלת המזגן מתבצעת דרך מסך המגע בלבד בצורה לא נוחה ודורשת התעסקות מיותרת ולא בטיחותית בזמן הנהיגה. לאחר המעבר לתפריט המזגן היינו מצפים שהמערכת תשוב אוטומטית למסך המוזיקה או הניווט בהם השתמשנו קודם. מנוף בקרת השיוט מוסתר מאחורי ההגה, הוא מכיל כפתורים וגלגלת, מופעל במשיכת המנוף, ודורש תקופת למידה והסתגלות. שורת המתגים משמאל לנהג ממוקמת נמוך מאוד ותפעולה מצריך הסטת המבט מהכביש.
לפיג'ו 308 GT תא מטען בנפח 470 ליטרים, נדיב בהחלט ביחס למתחרות. קיפול המושבים מגדיל את הנפח ל- 1,309 ליטרים אך לא יוצר רצפת הטענה שטוחה בתא המטען. מאחורי משענת היד שבמושב האחורי קיים פתח המאפשר הובלת חפצים ארוכים כגון מגלשי סקי מבלי לקפל את המושב האחורי. תא המטען מציג מפתח רחב אך סף ההטענה מעט גבוה ביחס לקרקע וביחס לרצפת תא המטען.
פיג'ו 308 GT
שדה הראייה מוצלח לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך וסף חלונות בגובה בינוני. הראות לאחור לעומת זאת, אינה מוצלחת בעקבות שמשה קטנה ומשענות ראש גדולות אשר חוסמות את שדה הראייה. ניתן להסתייע במצלמת הרוורס שכוללת גם תצוגה במבט על המופעלת אוטומטית בהתאם לקרבה למכשול. מראות הצד גדולות ומציגות באופן מהימן את התנועה מצידי הרכב.
יוצאים לדרך ומיד מתגלים מתלים קשיחים ביחס לדגם הסטנדרטי, אך לא באופן שמעניש את הנהג והנוסעים. המתלים יעבירו חבטה רק במעבר על שברי כביש גדולים ומהלכם הקצר מורגש במעבר על פסי האטה. מחוץ לעיר מציגה המכונית נוחות נסיעה טובה מאוד בזכות ריסון מצויין של תנודות המרכב אך בכבישים משובשים מוטב להוריד מעט את המהירות כדי שהמתלים יוכלו להתמודד עם כל המפגעים. בידוד הרעשים טוב אך רעשי הכביש מצליחים לחדור את שכבת הבידוד. במהירות בין עירונית נשמעים רעשי רוח מכיוון הגג הפנורמי.
ביצועים
פיג'ו 308 GT מוצעת בגרסאות דיזל ובנזין וזו האחרונה התייצבה למבחן הדרכים שלנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 225 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המושג ב- 1,900 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות לפי נתוני היצרן או 8.0 שניות במדידות אותן ערכנו. המהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית והיא מאפשרת שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.
פיג'ו 308 GT
צליל המנוע לאחר ההנעה מעט מאכזב, בעיקר ביחס לנתונים המרשימים. עם היציאה לדרך לא מורגשים ביצועים התואמים את המפרט. במצב ECO החסכוני, התגובות מעודנות ומרוככות אך עתודות הכוח זמינות במרחק לחיצת דוושה, וכשהיא נרמסת מתקבלת תאוצה החלטית מאוד. תפקוד תיבת ההילוכים במהירויות עירוניות אינו מושלם, לעיתים קיימת השהיה בשילוב ההילוך, ולקראת האטה מורגשות לעיתים חבטות קלות.
עם המעבר למצב ספורט, יחידת ההנעה הופכת את עורה, ואליה מתלווה צליל מנוע מלאכותי הבוקע מהרמקולים עם פס קול מקורי. הביצועים מצויינים בכל קנה מידה. הכוח מורגש כבר מסל"ד נמוך, החלפות ההילוכים מהירות מאוד וחלקות גם תחת עומס. מההגעה לנקודת שיא המומנט מספק המנוע את כוחו באופן לינארי מאוד גם בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים משתפת פעולה ותישאר בהילוך הנכון כדי לשמור את המנוע עמוק בתוך רצועת הכוח היעילה.
פיג'ו 308 GT
התנהגות הכביש הולמת את יחידת הכוח. ההגה הקטן נופל לידיים ומשתף פעולה עם תפעול חד וישיר, ובאופן נדיר בימינו אפילו מתקשר. הפניית ההגה מספקת תגובה החלטית ונוטעת את הרכב עמוק בתוך העיקול. היכולת לשמור על קו הפניה מרשימה בהחלט אך שיבושים בכביש עשויים לערער את בטחון הנהג. לחיצה בריאה יותר על הדוושה תכניס את האף עמוק יותר פנימה, תשחרר מעט את הזנב, ותספק כיף גדול. התגובות המהירות של המרכב וריסון זוויות הגלגול מאפשרים נהיגה נמרצת ומענגת בין הפיתולים שבהחלט הולמת את התואר GT המעטר את זנבה של המכונית.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 308 GT עומדת על 17.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן אך במדידה שלנו התקבלה צריכת דלק של 13.7 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מרשים בהחלט למכונית ספורטיבית ולא רחוק בהרבה מהצהרות היצרן. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים מאפשר טווח משוער של כ- 600 קילומטרים בין תדלוקים. פיג'ו 308 GT ניצבת בקבוצת זיהום 14 מתוך 15.
פיג'ו 308 GT
אמינות ועלויות אחזקה
לפיג'ו בישראל תדמית של מכונית שאינה מפגינה אמינות מספקת. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים, אך סקר שפרסם לאחרונה ארגון J.D. Power מציג תוצאות אחרות. בסקר שנערך בקרב נהגים בריטיים אודות רכביהם בני 1-3 שנים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. הסקר הפתיע נהגים רבים בישראל אך חשוב לזכור כי באירופה התפלגות המכירות שונה ומנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות, הנחשבים מוקצה בישראל, זוכים לפופולריות גדולה. הנתונים אולי מעט מבלבלים ותלוי את מי שואלים, אך אין ספק שפיג'ו מציגה שיפור משמעותי באמינות הרכבים בשנים האחרונות.
פיג'ו 308 GT
מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 1,493 ₪, מחיר הטיפול השני 1,671 ₪, ומחיר הטיפול השלישי 1,493 ₪. מחירי הטיפולים נראים יקרים אך הם מתבצעים במרווחים גדולים מהמקובל, אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ, ולכן עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 ק"מ הינה ממוצעת ביחס לסגמנט. עלות יחידת תאורה קדמית 6,079 ₪, עלות מראת צד 3,636 ₪, עלות פנס אחורי 711 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 748 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,246 ₪. גם עלויות החלפים ממוצעות ביחס לסגמנט אך הבלמים מעט יקרים..
עלות ביטוח מקיף וחובה עבור כל נהג מגיל 21 ומעלה, עם 3 שנות ותק בנהיגה וללא תביעות קודמות או שלילת רישיון, עומדת על כ- 1,700 ₪ לביטוח חובה וכ- 8,100 ₪ לביטוח מקיף. פיג'ו 308 GT טורבו בנזין משוייכת לקבוצת רישוי 5 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 2,401 ₪.
בטיחות
פיג'ו 308 עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2013 לפני מתיחת הפנים וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. יש לציין כי מרכיבי הציון השתנו מאז ונוספו מבחנים חדשים ויתכן כי אילו נבחנה היום, הייתה זוכה המכונית לציון שונה.
פיג'ו 308 GT
מפרט אבזור הבטיחות עשיר, וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה מלאה, מערכת לניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי במראות הצד, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. בנוסף מצוייד הדגם במערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית הפעילה עד 50 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל, עד 80 קמ"ש במניעת פגיעה ברכב נייח, ועד 140 קמ"ש במניעת פגיעה ברכב בתנועה.
פיג'ו 308 GT
עוד מצויידת המכונית במערך סיוע מקיף לחניה הכולל חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס עם מבט על, ומערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב שמתפקדת בכניסה לחניה וגם ביציאה. אבזור הבטיחות מקבל ציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר
פיג'ו 308 GT 1.6 טורבו בנזין מוצעת ברמת אבזור אחת בתמורה ל- 174,990 ₪. רשימת האבזור כוללת מסך מרכזי בגודל 9.7 אינץ' עם מערכת הפעלה דוברת עברית ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור בשילוב אלקנטרה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, בלם חניה חשמלי, קיפול חשמלי למראות הצד, גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד קדמית עם תאורת איתות דינמית, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', וערכת פגושים בעיצוב ספורטיבי.
פיג'ו 308 GT מציעה תפריט ייחודי לחובבי ההגה - מכונית משפחתית קומפקטית חמימה עם יחידת הנעה חזקה, תיבת הילוכים אוטומטית, התנהגות כביש חדה ומהנה, ושימושיות יומיומית גבוהה יחסית. רשימת האבזור עשירה וגם מפרט הבטיחות מצויין. חסרונותיה מסתכמים בהנדסת אנוש לא סטנדרטית, ובמושב אחורי שאינו מצטיין אך יוכל לספק משפחה קטנה. המתחרות אינן רבות, מעט חסרות ייחוד ביחס לפיג'ו 308 GT, וכלל לא בטוח שיספקו את אותן הכמויות של ההנאה וההנעה.
| פיג'ו 308 GT טורבו בנזין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,598 סנמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 225/5,550 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 30.6/1,900 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,253 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,804 מ"מ |
| גובה כללי | 1,472 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,620 מ"מ |
| מיכל דלק | 53ליטרים |
| נפח תא מטען |
470-1309 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,279 ק"ג |
| מהירות מרבית | 235 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2013) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
174,990 ₪ |

תפריט נגישות








לייק לתגובה 2
רכב שמסמן וי על כל ה check box
ה308 בכלל והget בפרט רכב מעולה!
נהגתי עליו מה ׳כנרה מגיב 1 לא עשה... הרכב פצצה מהנה מלא כח ושמחה נוח ויציב שלב בין כל העולמות גם לחובב הנהיגה וגם לנהג המשפחתי תמורה מעולה לכסף ולדעתי האישית במו״מ נכון ניתן להוציא את הרכב באזור ה150000₪ וזה על דעתי האישית בלבד מנסיון בחברת הליסינג שלהם עם הסוכן הנכון ניתן להשיג זאת. ולהנות עושה בית ספר לגרמניות בתמורה לכסף ועוד
לא שווה את הכסף
רכב מיושן לפני החלפה ויקר להחריד בעד רכב שהוא לא באמת רכב ספורט מושחז עוד 25 אלף, שזו כבר תוספת קטנה לעומת 175 אלף וכבר מקבלים את ה GTI שזה אחד מרכבי ההנעה הקדמית המהנים שיש... 8 שניות מ 0-100 עבור רכב עם 225 כ"ס מראה על גיר מסרס שמשבית שמחות. אם אין כסף ל GTI כבר עדיף לקחת רכב משפחתי זול יותר כמו מאזדה 3 או פוקוס בעלות שלדה מהנה, אבל לא רכבים ספורטיביים. ואם יש כסף אז כבר ללכת על רכב ספורטיבי באמת. בקיצור רכב מיותר שיימכר במספרים בודדים בלבד לאנשים ש"לא אכפת להם"