שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

תגיות: , , ,

שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בתא הנוסעים נרשמו שילובי צבעים חדשים ומערכת מולטימדיה עדכנית. בצד המכני, תיבת הילוכים רציפה מחליפה את תיבת ששת ההילוכים הפלנטרית בדגם היוצא.

סגמנט המשפחתיות הגדולות איבד בשנים אחרונות נתח שוק משמעותי בעקבות טרנד הקרוסאוברים, אך בשברולט לא מוותרים על קטגוריה זו הכוללת לא מעט מתחרים איכותיים.

שברולט מאליבו LTZ 1.5 טורבו אוטומטי
יתרונות מרווח לנוסעים, בידוד רעשים, עיצוב חיצוני
חסרונות מעט גסה על המגבלות, איכות חומרים ביחס למחיר

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

עיצוב ונוחות

עיצובה של שברולט מאליבו תואם לשפת העיצוב הנוכחית של המותג והיא נראית בדיוק כפי שהיינו מצפים מהאחות האמצעית שבין שברולט קרוז לשברולט אימפלה. מקדם הכניסה מרשים בעיקר בזכות הממדים הנדיבים, מהגדולים בקטגוריה. אורכה נמתח לכדי 4,923 מ"מ, רוחבה 1,854 מ"מ, גובהה 1,463 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים הנדיב עומד על 2,830 מ"מ. יש לקחת בחשבון כי עם רכב שאורכו כמעט 5 מטרים, קיים קושי מסויים בתמרונים צפופים בעיר או בחניון.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

במסגרת מתיחת הפנים, קיבלה שברולט מאליבו שבכה קדמית רוויית כרום נוצץ, המעצימה את נוכחותה. גופי התאורה מחודדים וכוללים תאורת יום נאה מסוג LED. מהצד ניכר כי מעצבי שברולט השתדלו להקנות מראה של מכונית קופה ארבע דלתות באמצעות גג משתפל לאחור המתמזג עם מכסה תא המטען הקמור. העיצוב נאה ומרשים בעיקר בשל המידות הנדיבות והפרופורציות המחמיאות.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי המוכר של שברולט. פקדים, מחוונים ומנופים רבים מוכרים מדגמים אחרים של החברה וכך גם העיצוב הבסיסי הכולל את מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' הנראה כחצי צף במרכז הקונסולה. המערכת מציגה ממשק קריא, קליל ונוח לשימוש, אך דל בתפריטים ובפונקציות. למעשה בגרסתה הישראלית שולטת המערכת בעיקר בדיבורית ובמערכת השמע, וניתן גם להגדיר באמצעותה פונקציות בודדות לעניין השהיית תאורה וכדומה. מערכת השמע כוללת 6 רמקולים ומספקת צליל בינוני למדי. פקדי השליטה על עוצמת השמע ומעבר בין תחנות רדיו ממוקמים מאחורי ההגה, היכן שבד"כ נמצאים מנופי השליטה בהילוכים. מיקום הפקדים מוזר בתחילה, אך מתגלה כנוח מאוד לאחר הסתגלות.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

הנדסת האנוש יעילה ונטולת תחכומים, אך מראות הצד צרות מדי, מקרבות באופן מוחשי את המשתקף בהן ומעוותות את המרחק האמיתי ביחס למציאות. פתחי המיזוג גבוהים ויעילים ומתחת למסך המרכזי שוכנת מערכת בקרת האקלים, אשר בדגם הקודם הייתה מכנית והשתדרגה כמתבקש לדיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור. לוח המחוונים קריא וברור וכולל במרכזו צג מחשב דרך צבעוני.

חומרי הדיפון בתא הנוסעים פשוטים למראה ולמגע ומספקים תחושה בסיסית מהמצופה. רכב המבחן עטה שילוב צבעים של חום וקרם, ופס כרום החולש סביב פתחי המיזוג אשר מצליחים לשפר את התחושה הכללית והוסיפו נופך אוורירי ומעט יוקרתי לאווירה הכוללת. מעבר לכך, חומרי הדיפון דקיקים ורחוקים מלהרשים. הפלסטיק בחלקו העליון של הדשבורד קשה למגע ומרגיש פשוט, וכך גם שאר הדיפונים בתא הנוסעים. סביב ידיות פתיחת הדלתות פגשנו חומרים שראוי למצוא רק במכוניות מיני זולות. המושבים מפצים באופן חלקי בזכות ריפודי עור בהירים, נוחות טובה ותמיכה נאותה. ברכב המבחן ברמת האבזור LTZ מושב הנהג בעל כוונון חשמלי מלא, כולל קשיחות מסעד הגב התחתון. בשילוב הגה המתכוונן ידנית למרחק ולגובה, קל למצוא תנוחת נהיגה ראויה. קו חלונות בגובה בינוני וגג פנורמי תורמים לאווריריות בתא הנוסעים. הכניסה והיציאה מהרכב נגישים בזכות דלתות ענקיות בעלות מפתח רחב.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

המרחב לנוסעים הוא הקלף החזק ביותר של שברולט מאליבו. הממדים המכובדים יחד עם בסיס גלגלים באורך 2,830 מ"מ, משלמים דיווידנדים נאים לכל הנוסעים. גם כאשר מלפנים יושבים בנוחות שני נוסעים גבוהים, מרווח הברכיים מאחור נותר מכובד. בזכות מדרגת הינע נמוכה מאחור מתאפשרת נסיעה נוחה גם לנוסע אמצעי. כמו כן יהנו נוסעי המושב האחורי ממרווח נאות לכתפיים ולראש, מחלונות כהים, מפתחי מיזוג ייעודיים, ומשני שקעי USB. גמערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי היא מערכת חיונית ומצילת חיים. המערכת פועלת באמצעות התרעה קולית וויזואלית בצג מחשב הדרך בעת יציאה מהרכב, לאחר נסיעה בה נפתחה ונסגרה אחת מהדלתות האחוריות. מדובר במערכת פשוטה ויעילה בעלת ערך מוסף כביר.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

לטובת הנוסעים מגוון תאי אחסון הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד מלפנים ללא דיפון או תאורה, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות קטן חסר תאורה, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומתקני כוסות נוחים מלפנים כיאה לרכב אמריקאי. תא המטען מציע נפח סביר בלבד העומד על 447 ליטרים ואינו מהווה תחרות של ממש למתחרים. שפת ההטענה שטוחה אך המפתח אינו רחב מספיק והעמסת מזוודה גדולה עלולה להיות משימה קשה. קיפול המושבים האחוריים מתבצע באמצעות משיכת צמד ידיות הנמצאות בתא המטען ואינן נוחות במיוחד לשימוש. קיפול המושבים יוצר רצפת הטענה שטוחה לחלוטין בעלת חלל הטענה שימושי. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי זמני עם חישוק פלדה בקוטר 16 אינץ'.

הכניסה וההתנעה מתבצעות באמצעות מפתח חכם. ברמת האבזור LTZ קיימת גם מערכת להתנעה מרחוק באמצעות לחיצה על השלט לטובת מיזוג בטרם ההגעה לרכב. בעת הכניסה לרכב המונע יש להקליד את הקוד בקודן וללחוץ על מתג ההתנעה. תחילת התנועה בעיר נעשית בנינוחות. המהלך הראשוני של המתלים רך ומצליח לסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני. קיים קושי מסוים בשיכוך שיבושים חדים, במיוחד במהירויות נמוכות, אך פסי האטה, גלים, ושיבושים הדורשים מהבולמים עבודה עגולה יותר, משוככים באופן עדיף וניתן לסכם כי נוחות הנסיעה בעיר טובה. השיוט בכביש המהיר נעשה באופן נינוח ובטוח. גלי הכביש נבלעים תחת המתלים והמרכב מרגיש יציב.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

בידוד הרעשים מוצלח מאוד ורעשי כביש ורוח מתחילים לחדור אל תא הנוסעים רק במהירויות שיוט בכביש 6. קולו של המנוע חודר אל תא הנוסעים מעל 4,000 סל"ד אך לא באופן מפריע. שברולט מאליבו מצוידת במערכת נטרול רעשים אקטיבית המורכבת ממיקרופונים המותקנים בתקרה וקולטים רעשים בתדרים נמוכים כגון אוושת כביש וצמיגים, וגורמים למערכת השמע לשדר תדר הפוך לשם ביטול הרעשים. קשה לאמוד את טיב המערכת ללא ציוד מקצועי, אך בתוצאה הסופית בידוד הרעשים מוצלח מעבר לממוצע בסגמנט.

ביצועים

שברולט מאליבו מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 163 כ"ס ומומנט של 25.3 קג"מ. במסגרת מתיחת הפנים, הוחלפה תיבת 6 ההילוכים הפלנטרית בתיבה רציפה לטובת שיפור בצריכת הדלק. הביצועים על הכביש טובים. במטרים הראשונים מורגשת השהיית טורבו קלילה אך לאחר צבירת תאוצה מורגש דחף מספק, אך לא כזה המתעלה על המקובל בקטגוריה. בזכות משקל עצמי של פחות מ- 1.5 טון התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת כ- 9.5 שניות ומתקבלות תאוצות ביניים טובות בהחלט.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

בעידן הפוליטיקלי קורקט, ויתרה שברולט על מנוע עתיר נפח כפי שהיה מקובל בדורות הקודמים של המאליבו, ובחרה במתכון הכולל משקל נמוך ומנוע טורבו קטן ויעיל לטובת צמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. תיבת ההילוכים הרציפה החדשה עושה עבודתה נאמנה ומדמה יחסי העברה קבועים, כך שאינה סובלת מתופעות לוואי המוכרות מתיבות מסוג זה כגון השארת המנוע בסל"ד קבוע לאורך שניות ארוכות. היינו שמחים למצוא מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה במקום מתג לא אינטואיטיבי הממוקם על ראש בורר ההילוכים.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

שברולט מתגאה בהתנהגות כביש אירופאית מהודקת אך בפועל התנהגות הכביש פושרת למדי. שברולט מאליבו מציגה ריסון מרכב טוב וזוויות גלגול מדודות, אשר משקפות בסך הכל את הממוצע בקטגוריה ולא יהוו תחרות של ממש לאף מכונית אחרת בסגמנט. לצורך בדיקת המגבלות, ניכר כי קיימת נטיה לשלוח את הזנב לפסיעה קלה מחוץ לקו הפניה.

ביחס לשברולט אימפלה, שברולט מאליבו אכן מרגישה אירופאית, אך ביחס למתחרות מאירופה ומיפן, מדובר לכל היותר ביישור קו. גלגל ההגה עוטה עור נעים ואיכותי, משקלו טוב ובעל התנגדות מלאכותית, אך הוא חסר תקשורת לחלוטין. גם הבלמים מיישרים קו עם שאר המכלולים הדינמיים ומציגים עוצמת בלימה סבירה ובטוחה, אך תגובת הדוושה עמומה. מערכת ה- ABS עובדת היטב ואינה היסטרית.

צריכת דלק

למרות הממדים המכובדים ומשקל של 1,445 ק"ג, הציג רכב המבחן צריכת דלק משולבת של 12.0 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית עם מזגן שפעל בעוצמה מרבית בימי המבחן הלוהטים. הנתון שקיבלנו אינו רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 13.8 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. מיכל דלק בנפח 59 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. מערכת ה- Start & Stop לבטח תרמה לנתון צריכת הדלק המכובד, אך היא אינה ניתנת לניתוק ועלולה להעיק לעיתים. דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

אמינות ועלויות אחזקה

שברולט אינה נהנית ממוניטין אמינות גבוה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019, התברגה שברולט במקום ה- 22 מתוך 28 יצרנים, המהווה ירידה של 7 מקומות ביחס לאשתקד. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה שברולט במקום ה- 6 מתוך 28 יצרנים, עם 124 תקלות לכל 100 כלי רכב.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

שברולט מאליבו משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 536 ₪, עלות הטיפול השני 1,071 ₪, עלות הטיפול השלישי 536 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,356 ₪. מדובר במחירים הזולים מהמקובל בפלח המשפחתיות הגדולות.

עלות יחידת תאורה קדמית 9,794 ₪, עלות מראת צד 4,822 ₪, עלות פנס אחורי 4,680 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 748 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,296 ₪. יחידות התאורה יקרות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט. כל המחירים כוללים מע"מ.

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,200 ₪ לביטוח חובה וכ- 9,200 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

שברולט מאליבו טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap, אך במבחני הריסוק של איגוד ה- IIHS האמריקאי, זכתה לציון גבוה Top Safety Pick לשנת 2017 (לפני מתיחת הפנים). אבזור הבטיחות המוצע בארץ שודרג במסגרת מתיחת הפנים וכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה צולבת מאחור, עמעום אורות אוטומטי, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס.

שברולט מאליבו שברולט מאליבו

מערכת Teen Driver של שברולט כלולה בשתי רמות האבזור הזמינות בישראל. המערכת מאפשרת להורים להגדיר מפתח שבו ישתמש הנהג הצעיר, עוצמת שמע מרבית במערכת השמע, התרעה בנסיעה מעל מהירות שיבחרו, והפעלת כל מערכות הבטיחות המותקנות ברכב ללא אפשרות ניתוק. בסיום הנסיעה תשמור המערכת דו"ח עבור ההורים בו תציג את המהירות המרבית של הנהג הצעיר, ומספר הפעמים בהם הופעלו עזרי הבטיחות.

תמורה למחיר

שברולט מאליבו ברמת האבזור הבסיסית LT+ מוצעת תמורת 174,990 ₪ וכוללת בין היתר מושב נהג מתכוונן חשמלית עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', מערכת נטרול רעשים אקטיבית, הגה מחומם מתכוון לעומק ולגובה, שקע USB, קישוריות בלוטות', משענת יד לנהג, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח עם התנעה מרחוק, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, וחישוקי 17 אינץ'. גרסת LTZ הבכירה אשר התייצבה למבחן שלנו מוצעת תמורת 189,990 ₪ וכוללת בנוסף גג שמש פנורמי, ריפודי עור, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, ומראה מרכזית מתכהה אוטומטית.

קשה למצוא תכונות משמעותיות בהן שברולט מאליבו מתעלה על מתחרותיה בסגמנט, אף שהינה מכונית טובה כשלעצמה. שברולט מאליבו תדבר אל קהל חובבי המכוניות האמריקאיות בזכות מאפיינים קלאסיים כגון מידות נדיבות, מראה בעל נוכחות, מרווח פנימי נדיב וחווית נסיעה רכה.

שברולט מאליבו LTZ 1.5 טורבו אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,490 סמ"ק
הספק מרבי משולב 163/5,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.3/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,923 מ"מ
רוחב כללי 1,854 מ"מ
גובה כללי 1,455 מ"מ
בסיס גלגלים 2,830 מ"מ
מיכל דלק 59 ליטרים
נפח תא מטען

455 ליטרים

משקל עצמי 1,445 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 11 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

189,990 ₪

שברולט מאליבו 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    המינוסים? הם תאכלס הפלוסים

    • צח12/07/19

    ההגה מציע משקל? ולא משדר את הכביש טוב מאוד! וטוב מאוד שזה לא משקל כמו המתחרים. אנחנו רוצים הגה רך שלא משדר את הכביש. שיכוך מהמורות רך?היה עדיף אפילו רך יותר. להרגיש כמו גרמנית-לא תודה בשביל זה קונים אמריקאית. הזנב בעל נטיה לזרוק? על תנהג עם הפרעת קשב קח כדור וסע בנחת. מידות גדולת מצויין. אין חומרים רכים איפה שלא נוגעים טוב מאוד יחזיק יותר זמן מעמד ועל תמזמז את הדלתות והדש בורד. הכל בסדר שורה תחתונה אמריקאית זה לחובבי נסיעה רכה ברכב גדול, עם מינימום מאמץ. חווית נסיעה ולא ״חווית נהיגה״.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu