פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

תגיות: , , ,

פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות.

פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס
יתרונות אבזור מפנק ברמות האבזור הגבוהות, מרווח, חווית נסיעה משפחתית
חסרונות הנדסת אנוש, נוחות נסיעה, אבזור בגרסאות הכניסה

פורד אדג' פורד אדג'

במושגים של אמריקה, פורד אדג' הוא רכב פנאי בגודל בינוני אך בפועל מדובר ברכב גדול למדי. המפרט והמחיר בישראל מציבים אותו חצי מדרגה מתחת לרכבי הפנאי של מותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם גרסת טיטניום פלוס המאובזרת יכולה להוות אלטרנטיבה ראויה לרכב פרימיום והאם היא מצדיקה תג מחיר של 295,000 ₪.

עיצוב ונוחות

העיצוב המעודכן של פורד אדג' משדר חוסן ויוקרה. החזית אלגנטית בזכות גריל גדול עתיר כרום עם סמל פורד ענקי במרכז. פנסי הלד נראים מצויין וכך גם פנסי הערפל השקועים בתוך כונסי אוויר מדומים בתחתית הפגוש. מבט מהצד חושף קו מותניים החלטי וחגורה בולטת נוספת בתחתית הדלתות עם עיטור כרום וחצאיות פלסטיק שחורות ומעודנות להגנה על ספי הדלתות. חישוקי 20 האינץ' בגוון כסוף כהה נראים מצויין. קו הגג משתפל לאחור ויחד עם ספויילר גדול מתקבל רושם ספורטיבי. הזנב נאה בזכות משטח פלסטיק שחור המשתלב בשמשה האחורית ומחבר בין צמד הפנסים הגדולים. הפגוש מסיבי עם צמד בליטות בצדדים עבור מחזירי האור ודיפיוזר נאה בקצה עם צמד יציאות מפלט גדולות. רמת האבזור טיטניום פלוס שהתייצבה למבחן מתהדרת בפגושים בצביעה מלאה וגוון הפנינה היפייפה מעניק לפורד אדג' מראה בולט ומרשים.

פורד אדג' פורד אדג'

פורד אדג' נמתח לאורך 4,808 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,742 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,849 מ"מ. מידותיו מציבות אותו בסמיכות רבה לקאדילק XT5.

ריפודי העור הבהירים מושכים תשומת לב מיד עם פתיחת הדלת. מעבר לכך עיצוב תא הנוסעים שגרתי למדי והוא לא עבר שינויים מהותיים במסגרת מתיחת הפנים. הקווים ארוכים ורכים, ללא זוויות חדות, ומעניקים תחושת מרחב. הקונסולה המרכזית מכילה מסך גדול ומעניקה רושם מודרני בזכות מיעוט פקדים. בין המושבים קונסולה רחבה עם חוגה שמחליפה את בורר ההילוכים, תאי אחסון, בלם חניה חשמלי, ופקדים לשליטה בחיישני החניה ובמערכת החניה האוטומטית.

פורד אדג' פורד אדג'

הנדסת האנוש מקורית אך התפעול לא תמיד אינטואיטיבי. בורר ההילוכים הנאה לא מספק פידבק אודות ההילוך הנבחר כמו בבורר סטנדרטי, והתצוגה הגדולה בלוח המחוונים מסייעת אך מחייבת מבט בלוח המחוונים. בצידי לוח המחוונים שני מסכים, האחד לתפעול מחשב הדרך והשני מציג אינפורמציה אודות מערכת השמע והטלפון הנייד, ושניהם מצריכים דפדוף רב בין תפריטים ואינם נוחים לשימוש תוך כדי נהיגה. גם המסך המרכזי עמוס תפריטים והשימוש בו מסורבל. חיבור הטלפון הנייד לממשק Android Auto סבל מניתוקים רבים. שמחנו מאוד על האפשרות להתניע את הרכב מרחוק כדי להיכנס פנימה כשהוא כבר קריר ונעים.

פורד אדג' פורד אדג'

איכות החומרים טובה מאוד במושגים של כלי רכב עממיים, אך לא ברמה של מותגי יוקרה. דווקא בקונסולה המרכזית נתקלנו בחיפוי פלסטיק פשוט מדי שאינו הולם את המחיר. לזכותו של פורד אדג' שימוש מועט בחומרים מבריקים ומנצנצים שרגישים לטביעות אצבע ועשויים אף לסנוור בשמש ישירה. איכות ההרכבה טובה למעט צקצוקים קלים שנשמעו מכיוון דיפון התקרה וקורת B.

פורד אדג' פורד אדג'

פורד אדג' מציע שפע תאי אחסון שימושיים. בראש הקונסולה המרכזית תא אחסון סגור, בתחתית תא סגור נוסף המאכלס את חיבורי המדיה ומשטח טעינה אלחוטי. בין המושבים מחזיקי כוסות גדולים ומתחת למשענת היד צמד תאים שימושיים. התאים בדלתות מחולקים כדי למנוע מבקבוקים להחליק מטה. תא הכפפות קטן יחסית אך בזכות יתר פתרונות האחסון ניתן לסלוח על כך. מאחור תאים בדלתות, מחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

הגישה אל הרכב נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות הנפתחות בזווית רחבה, וספי דלתות נמוכים כך שאין צורך להניף את הרגל גבוה. המושבים ממוקמים גבוה אך לא מצריכים טיפוס. מושב הנהג נוח אך נדמה כי בסיסו אינו מיועד לנוסעים בעלי מבנה גוף רחב משום שהוא צר וקצר יחסית. מסעד הגב לעומת זאת, רחב ומעניק תמיכה הולמת למותניים. ריפודי העור עבים ונעימים למגע, המרווח טוב מאוד אך מרווח הראש לא נדיב כמצופה. המושבים מלפנים מתכווננים חשמלית, מחוממים ואף מקוררים. גם ההגה מתכוונן חשמלית ויחד עם מושב הנהג הוא נסוג לאחור בעת דימום המנוע על מנת להקל על הכניסה והיציאה מהרכב.

פורד אדג' פורד אדג'

המושבים האחוריים נוחים ומרווחים, אם כי המושב המרכזי צר משמעותית ונוקשה, כך שיתאים בעיקר לנסיעות קצרות. לרווחת הנוסעים מאחור מושבים מחוממים, פתחי מיזוג, שקע חשמל V12 ושקע נוסף במתח 230V.

לפורד אדג' תא מטען בנפח 602 ליטרים עד גובה החלון. את המושבים האחוריים ניתן לקפל במשיכת מנוף בתא המטען ואז מתקבל נפח הטענה של 1,688 ליטרים. סף ההטענה מעט גבוה אך התא גדול ושימושי, ומצוייד ברצפת גומי נשלפת ורחיצה מעל רצפת הבד. דלת תא המטען נפתחת חשמלית בלחיצת כפתור או באמצעות מחוות רגל מתחת לפגוש האחורי.

פורד אדג' פורד אדג'

כאמור מציע פורד אדג' ממדים נדיבים ובהיכרות ראשונית איתו צריך להתרגל לכך. מראת הצד השמאלית מגדילה את התמונה כמיטב המסורת האמריקאית, מתכהה אוטומטית, ומציגה חיווי של מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור. מצלמת הרוורס מציגה תמונה ברורה ורחבה, ובלחיצת כפתור ניתן להציג את תשדורת המצלמה הקדמית המציעה מספר זוויות. לשתי המצלמות מערכת שטיפה.

הרכב שקט מאוד אך הציפייה לנוחות נסיעה אמריקאית קלאסית ורכה מתבדה מהר מאוד. המתלים נוקשים ויחד עם חישוקים גדולים וצמיגים בחתך נמוך מתקבלת נוחות נסיעה לא מרשימה. מרבית השיבושים מוצאים את דרכם אל תא הנוסעים, לאחר שיכוך מסויים.

פורד אדג' פורד אדג'

מחוץ לעיר נשמרת רמת השקט הגבוהה. רעשי הרוח נותרים מחוץ לתא הנוסעים, צליל המנוע נעים ונשמע הרחק מלפנים, ורק אוושת הצמיגים מצליחה לחדור פנימה ומתגברת בכבישים משובשים, אך לא באופן מטריד. המתלים הנוקשים מייצרים ריסון מוצלח לתנודות המרכב, אך גם מחוץ לעיר מעבירים את רוב השיבושים אל תא הנוסעים. במהירות גבוהה בכבישים גליים נרשמו תגובות קופצניות.

ביצועים

פורד אדג' החדש מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 248 כ"ס ומומנט מרבי של 39.8 קג"מ הזמין ב- 2,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות על פי נתוני היצרן או 9.4 שניות לפי המדידות שלנו. המהירות המרבית עומדת על 192 קמ"ש.

פורד אדג' פורד אדג'

התגובה הראשונית ללחיצה על הדוושה מעודנת אך בהמשך הרכב מאיץ היטב למרות משקל של 1,931 ק"ג. רמיסה של דוושת התאוצה מייצרת תאוצה החלטית יותר אך לא כזאת שתדביק את הגב למושב. תיבת ההילוכים תפקדה היטב וברוב הזמן העברות ההילוכים חלקות ונעימות מאוד. הופתענו לגלות שלא קיימת אפשרות לשליטה ידנית על ההילוכים, בעיקר על רקע המשקל המכובד והצורך בבלימת מנוע לעיתים. מצב S בבורר ההילוכים מפצה על כך חלקית ומסייע לתיבה לשמור על ההילוך המתאים בירידות וגם בנהיגה דינמית.

פורד אדג' פורד אדג'

כיול המתלים הנוקשה משתלם בכבישים מפותלים. המרכב נותר מאוזן וזוויות הגלגול אינן משמעותיות. עם זאת, פורד אדג' מעדיף בבירור נסיעה רגועה, וניסיונות לדחוף אותו לקצה יענו בתת היגוי שיתגבר עם הגברת המהירות והעומס. ניסיון לצאת במהירות מהסיבוב עם לחיצה הגונה על דוושת התאוצה יענה בהתערבות מעט היסטרית של בקרת המשיכה. ההגה מציע משקל טוב אך במרכזו שטח מת והוא מנתק לחלוטין את הנהג מהגלגלים. לדוושת הבלם מהלך ארוך שדורש לחיצה הגונה על מנת לייצר בלימה החלטית.

צריכת דלק

צריכת הדלק של פורד אדג' עומדת על 10.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 9.2 ק"מ לליטר כך שלא מדובר במכונית חסכונית בדלק. מיכל דלק גדול בנפח 70 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת הזיהום עומדת על 15 מתוך 15.

פורד אדג' פורד אדג'

אמינות ועלויות אחזקה

פורד סובלת בשנים האחרונות מתדמית בעייתית בעיקר בשל בעיות בתיבת ההילוכים הרובוטית בדור השלישי של פורד פוקוס. בסקר שנערך ע"י ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 התברגה פורד במקום ה- 16 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לשנה שעברה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה התברגה פורד במקום השישי מתוך 23 יצרנים עם ממוצע של 98 תקלות ל- 100 מכוניות, טוב יותר מהממוצע בסקר שעמד על 111. בסקר דומה שנערך בארצות הברית הגיעה פורד למקום ה- 18 מתוך 32 יצרנים עם 146 תקלות ל- 100 מכוניות, פחות טוב מהממוצע בסקר שעמד על 136.

פורד אדג' משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ ואחריות חלקית למערכת ההנעה לשנתיים נוספות או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה, 16,000 ק"מ או לפי הודעה בלוח המחוונים.

פורד אדג' פורד אדג'

עלות הטיפול הראשון 683 ₪, עלות הטיפול השני 996 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,017 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 996 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים במוסך היבואן עומדת על 3,692 ₪ והיא זולה ביחס למתחרים.

עלות פנס קדמי 10,384 ₪, עלות פנס אחורי 4,302 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,792 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 437 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 933 ₪. גם עלות החלפים אינה גבוהה למעט עלות הפנס הקדמי היקר.

ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות קודמות ושלילות רישיון יעלה כ- 2,300 ₪, וביטוח מקיף יעלה כ- 11,000 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית בקבוצת רישוי 6 בה ניצב פורד אדג' עומדת על 3,355 ₪.

בטיחות

ארגון Euro Ncap בחן את פורד אדג' בשנת 2016, לפני מתיחת הפנים שעבר, והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 76% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 89% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

פורד אדג' פורד אדג'

פורד אדג' משווק בישראל עם מערכת לניטור מרחק מלפנים הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון אקטיבי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. למעט גרסת SEL+ הבסיסית, כל רמות האבזור כוללות בנוסף מערכת סיוע להתחמקות ממכשול ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מרכוז בנתיב הנסיעה ואפשרות עצירה מלאה וזינוק מחדש. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8 עבור כל גרסאות הדגם.

תמורה למחיר

פורד אדג' משווק בישראל בארבע רמות אבזור ומציג ירידה במחיר ביחס לדגם הקודם. גרסת SEL+ מוצעת תמורת 255,000 ₪ וכוללת מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' עם תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple Car Play, משטח טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, חיישני אור וגשם, תאורת חזית מסוג לד, גג זכוכית פנורמי חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקי 18 אינץ'.

רמת האבזור טיטניום מוצעת תמורת 275,000 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי לגלגל ההגה, כוונון חשמלי למושב הנוסע, ריפודי עור, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 12 רמקולים, וחישוקי 19 אינץ'.

רכב המבחן ברמת אבזור טיטניום פלוס מוצע תמורת 295,000 ₪ וכולל בנוסף חיישני חניה היקפיים, מערכת לחניה אוטומטית, מצלמת חניה קדמית, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, חצאיות בצבע הרכב עם עיטורי כרום, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

בפסגת ההיצע עומדת גרסת ST המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטרים בהספק 330 כ"ס ומוצעת תמורת 320,000 ₪.

פורד אדג' החדש הינו רכב פנאי מגובש המציע חווית נסיעה משפחתית מצויינת. הוא לא חף מחסרונות כגון הנדסת אנוש מסורבלת ונוחות נסיעה נוקשה, והמחיר הגבוה מציב אותו בסמיכות למתחרים מוכשרים ממותגי יוקרה. גרסת הכניסה אמנם מוצעת במחיר נוח יותר אך לדעתנו אינה אטרקטיבית בשל הורדת חלק מאבזור הבטיחות וחלק ניכר מאבזור הנוחות המשפיע רבות על רמת הפינוק של הנוסעים. קהל היעד להערכתנו מורכב מלקוחות מבוססים שלא מעוניינים להיראות ברכב יוקרה מנקר עיניים אך לא רוצים לוותר על אבזור מותרות מפנק. לאלה נמליץ כאמור על הגרסאות המאובזרות המציעות חווית שימוש עדיפה.

פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 248/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 39.8/2,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,808 מ"מ
רוחב כללי 1,928 מ"מ
גובה כללי 1,724 מ"מ
בסיס גלגלים 2,849 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

602 ליטרים

משקל עצמי 1,931 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

295,000 ₪

פורד אדג' 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא  


בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu