למבורגיני סיאן מצויידת במנוע V12 היברידי המפיק 819 כ"ס בעזרת מנוע חשמלי. רק 63 מכוניות יגיעו לייצור וכולן נמכרו מראש
למבורגיני חושפת פרטים ראשונים אודות הדגם ההיברידי הראשון של המותג - למבורגיני סיאן (Sián), אשר יוצג רשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה. הדגם מבוסס על האוונטדור אך יגיע לייצור במהדורה מוגבלת של 63 מכוניות לציון שנת הקמת המותג ב- 1963, כולן נמכרו מראש לאחר שהותאמו אישית לטעמם של הרוכשים המאושרים.
למבורגיני סיאן
כפי שניתן לראות, העיצוב עמוס אלמנטים וקימורים ביניהם פנסי LED עם חתימת אור בצורת Y, ספליטר קדמי מקרבון, פנסים אחוריים בעיצוב משושים, כנף אחורית נשלפת, וכונסי אוויר ענקיים מאחורי הדלתות.
למבורגיני סיאן
במרכז המרכב פועם מנוע בנזין V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים בהספק 785 כ"ס שמקבל חיזוק ממנוע חשמלי במתח 48V ובהספק 34 כ"ס על מנת להפיק הספק משולב אדיר של 819 כ"ס ב- 8,500 סל"ד. המנוע החשמלי הקומפקטי משולב בתיבת ההילוכים הרובוטית לטובת תגובה מהירה ושיפור הביצועים. עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך פחות מ- 2.8 שניות ומהירות מרבית של יותר מ- 350 קמ"ש, בהחלט לא מדובר בהיברידית משעממת.
למבורגיני סיאן
ללמבורגיני החדשה מערכת הנעה היברידית ייחודית. בניגוד למתחרות המשתמשות בסוללות ליתיום-יון כבדות כדי להפעיל את המנוע החשמלי, למבורגיני סיאן משתמשת בסופר-קבל (Supercapacitor) שמשקלו נמוך משמעותית. כמו כן, קבל מסוגל להיטען ולפרוק אנרגיה במהירות גבוהה מאוד וכך מספק כוח מתפרץ עבור המנוע החשמלי. היצרנית טוענת שהקבל נטען במלואו בכל פעם שהמכונית בולמת ומספק שיפור של 10% בביצועים עד 130 קמ"ש.
למבורגיני סיאן
למבורגיני אינה מספרת על כך בהודעה לעיתונות אך הסיבה שיצרניות אחרות אינן משתמשות בקבלים היא שלקבל אין יכולת לאגור אנרגיה לאורך זמן וגם כמות האנרגיה הנאגרת נמוכה משמעותית לעומת סוללה באותו גודל. לכן המערכת ההיברידית של למבורגיני סיאן מספקת תאוצה משופרת לפרק זמן קצר, בעיקר כדי לקזז כמה מאיות שניה בתאוצה מהמקום, ונראה כי מדובר בפתרון שמתאים רק למכוניות ביצועים.

תפריט נגישות








מכונית מדהימה
אפשר לשכור כזאת בחו"ל?