10 דברים שצריך לדעת על פורשה טייקן החשמלית

פורשה מציגה את הטייקן שמאיימת לגנוב לטסלה את תואר המכונית החשמלית הנחשקת ביותר. בקרוב בישראל

תגיות: , , , , , , , , , פורשה טייקן

בשנת 2015 הציגה פורשה את ה- Mission E קונספט, מכונית ספורט חשמלית במרכב קופה 4 דלתות שכעת מגיעה אלינו בגרסת הייצור והתוצאה לא פחות ממדהימה. בשלב זה פורשה טייקן תשווק בשתי גרסאות - טורבו וטורבו S. למרות שאף אחת מהן לא מצויידת במגדש טורבו, זו מסורת בת עשרות שנים לסימון הגרסאות הבכירות של דגמי פורשה. בהמשך יוצגו גרסאות חלשות במחיר נגיש יותר.

סרטון פורשה טייקן

הנה 10 דברים מעניינים שכדאי לדעת על רכב הספורט החשמלי החדש:

1. מרכב - קופה 4 דלתות גדול ומרשים

פורשה טייקן מציגה מידות נדיבות ופרופורציות קרביות עם נוכחות מרשימה. אורכה 4,963 מ"מ, רוחבה 1,966 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,900 מ"מ. תא המטען האחורי בנפח 400 ליטרים ותא המטען הקדמי צנוע יחסית בנפח 82 ליטרים. היעדרו של מנוע בעירה פנימית איפשר לפורשה לעצב מכסה מנוע נמוך מאוד לטובת שדה ראיה משופר לפנים בעוד בתי הגלגלים התפוחים נראים דרך השמשה ועוזרים להבין את גבולות המרכב הרחב. לטובת הנוחות התקינה פורשה שקעי טעינה בשני צידי המרכב אשר נפתחים חשמלית בעזרת מגע ואף כוללים מנגנון לשבירת קרח על מנת שתוכלו להטעין את המכונית גם באנטרטיקה הקפואה.

פורשה טייקןפורשה טייקן

2. מנועים - אמאל'ה

פורשה טייקן חמושה בשני מנועים חשמליים סינכרוניים בהספק משולב של 625 כ"ס. במצב אובר-בוסט מפיק המנוע בגרסת טורבו S לא פחות מ- 761 כ"ס ומומנט אדיר של 107 קג"מ. נזכיר שכל הכוח הזה מגיע בסל"ד אפסי. חידוש נוסף שמציגה פורשה הוא תיבת שני הילוכים - הילוך קצר לתאוצה חזקה והילוך ארוך לנסיעה חסכונית במהירות גבוהה.

3. ביצועים - אבאל'ה

הביצועים שייכים לעולמן של ה- Hypercars שמחירן גבוה פי כמה. בגרסת הטורבו S הבכירה תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות, ל- 160 קמ"ש תגיעו תוך 6.3 שניות, ול- 200 קמ"ש תוך 9.8 שניות. גרסת הטורבו "החלשה" מציגה ביצועים קרובים לאלה.

פורשה טייקןפורשה טייקן

4. שלדה - נגד חוקי הפיזיקה

פורשה טייקן מצויידת במתלי אוויר אדפטיביים המנמיכים את המרכב ב- 22 מ"מ במהירות גבוהה ומאפשרים להגביה את המרכב ב- 20 מ"מ על מנת לעבור מכשולים עירוניים. המוטות המייצבים האקטיביים מבטלים כמעט לחלוטין את זווית הגלגול ולטענת החברה מאפשרים לפורשה טייקן לתקוף פניות באופן מעורר השתאות.

5. בלמים - רק לפי הצורך

מערכת הבלימה הרנגנרטיבית ברוב החשמליות מתחילה לפעול מיד עם עזיבת דוושת התאוצה ומאיטה את המכונית. בפורשה טייקן לעומת זאת, עזיבת דוושת התאוצה לא מפעילה את המערכת אלא מאפשרת למכונית לנוע בטבעיות עד שהנהג לוחץ על הבלם ולמעשה מאשר שהוא מעוניין להאט. בלמים קרמיים בקוטר 420 מ"מ מלפנים ו- 410 מ"מ מאחור יכנסו לפעולה ויעצרו את המסה הכבדה (2.2 טון) רק בלחיצה חזקה על דוושת הבלם או במקרי חירום.

פורשה טייקןפורשה טייקן

6. סוללות וטווח נסיעה - עד 450 ק"מ

מערך סוללות ליתיום-יון בקיבולת 93.4 קוט"ש תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 270kW - גבוה משמעותית מהספקם של המטענים המהירים ביותר בשוק נכון להיום. תאורטית, הספק כל כך גבוה מאפשר לטעון את הסוללה הגדולה של פורשה טייקן לטווח נסיעה של 100 ק"מ תוך 5 דקות בלבד ומ- 5% ל- 80% תוך 20 דקות. טעינה בשקע ביתי תארוך כ- 9 שעות. טווח הנסיעה עומד על 450 ק"מ בגרסת טורבו או 412 ק"מ בגרסת טורבו S לפי תקן WLTP.

הסוללות מותקנות ברצפת המרכב לטובת מרכז כובד נמוך יותר משל פורשה 911 וחלוקת משקל של 49:51 לטובת הציר האחורי. על מנת לפתור את בעיית המרווח לכפות הרגליים של הנוסעים עקב מיקום הסוללה, עיצבו המהנדסים גומחות ייעודיות להנחת כפות הרגליים בנוחות.

פורשה טייקןפורשה טייקן

7. תשתית חשמלית - 800V

לפורשה טייקן מערכת הנעה חשמלית במתח 800V לעומת 400V אצל המתחרות. עבודה במתח גבוה משמעותה שימוש בזרם נמוך יותר המאפשר שימוש בכבלים דקים וקלים אשר חוסכים נפח ומשקל לא מבוטל. כמו כן, זרם נמוך מייצר פחות חום בסוללות וכך ניתן לדרוש מהן מקסימום ביצועים לאורך זמן. פורשה מתגאה בעובדה שניתן להאיץ את הטייקן מהמקום פעם אחר פעם, במלוא העוצמה, מבלי לקבל התרעה על חימום יתר של הסוללות ודרישה לחכות עד שיתקררו (כמו בסטלה).

פורשה טייקןפורשה טייקן

8. שיא מהירות - 7:42 דקות להקפת מסלול נורבורגרינג

פורשה הלכה על כל הקופה וניכר כי רצתה להדהים את העולם עם מכונית חשמלית שמהווה קפיצת מדרגה ביחס לחשמליות הנמכרות כיום בשוק. כדי לקבל את החותמת הרשמית לעליונות הטכנולוגית, התייצבה פורשה טייקן בנורבורגרינג והקיפה את המסלול תוך 7:42 דקות - זמן שיא לרכב חשמלי בעל 4 דלתות.

פורשה טייקןפורשה טייקן

9. תא נוסעים - ארבעה מסכים

על תא הנוסעים תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה שהכנו לאחרונה. בקצרה נספר כי תא הנוסעים כולל 4 מסכים ביניהם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 16.8 אינץ' עם פקדי מגע בצידיו, מסך מרכזי עבור מערכת הבידור והתקשורת, מסך נוסף לשליטה על בקרת האקלים ופונקציות נוחות, ולראשונה בפורשה מסך מול הנוסע.

פורשה טייקןפורשה טייקן

10. מחיר - משכנתא

מחירה של פורשה טייקן עומד על החל מ- 153,000 דולר לגרסת טורבו או 188,000 דולר לגרסת טורבו S הבכירה, מחיר כמעט כפול מטסלה מודל S בגרסת הביצועים. המחיר ומועד השיווק בישראל טרם פורסמו.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

ג'אקו 5 הייבריד נוחת בישראל

כלמוביל, יבואנית ג'אקו לישראל, משיקה את רכב הפנאי הקומפקטי ג'אקו 5 בגרסה היברידית (HEV) חדשה המצטרפת...

בוריס רוזנר16 נובמבר 2025

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu