מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

תגיות: , , , ,

מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים.

מאזדה 3 סדאן ספיריט
יתרונות עיצוב, איכות תא נוסעים, התנהגות כביש
חסרונות נוחות נסיעה, מחיר

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

מאזדה לא רק מפזרת הצהרות. מאזדה CX-5 התווה את הדרך בשנת 2017 ואחריו הגיעה גם מתיחת הפנים של מאזדה 6 שהראתה שהיפנים בהחלט יודעים ויכולים לבנות מכוניות איכותיות במחיר נגיש יחסית. הדור הרביעי של מאזדה 3 הוצג עם מנוע בנזין חדשני (סקיי אקטיב X) העושה שימוש בטכנולוגיית הצתה הלקוחה ממנועי דיזל ומבטיח חסכון בדלק לצד זמינות כוח בסל"ד נמוך שיכולים להתחרות במנועי טורבו. לישראל המנוע החדש לא יגיע עקב תמחור שהיה הופך את הדגם ללא רלוונטי, אך בכל זאת מחיר הכניסה של מאזדה 3 החדשה התייקר ב- 9,000 ₪ ועומד על 145,000 ₪.

עיצוב ונוחות

מאזדה 3 היוצאת התהדרה בעיצוב אתלטי ודינמי וזו החדשה הולכת צעד נוסף קדימה. החזית המשפחתית של מאזדה אמנם נראית מוכרת אבל בהתבוננות ארוכה ניתן להבחין בהנמכת החזית, בהתרחבות הגריל, בהצרת פנסי החזית ודחיקתם לפינות, ובמסגרת כרום בתחתית הגריל. מהצד הפרופורציות השתנו. מאזדה 3 החדשה ארוכה ורחבה יותר, ושטח השמשות הקטן מעצים את הנפח והרושם השרירי. קו המותניים מעודן מאוד ושטחי הפח הגדולים בדלתות קמורים. בתחתית הדלתות קו בולט שנמתח מעלה וחצאיות צד דקיקות ובולטות בצבע שחור.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

מאחור זנב קצרצר ומוגבה, פנסים המזכירים את האחות מאזדה MX-5, והסמל במרכז גדול ובולט החוצה. גרסת ההאצ'בק מציגה מראה מוחצן יותר עם עיטורים וחישוקים מושחרים, קורת C מעובה, גג משתפל לאחור ודלת תא מטען קטנה. בשתי הגרסאות מדובר במכונית נאה מאוד ואם תבחרו בצבע האדום העשיר שעיטר את רכב המבחן, יהיה קשה מאוד להתעלם ממנה על הכביש.

המידות החיצוניות מיישרות קו עם המתחרות. אורכה של מאזדה 3 החדשה עומד על 4,660 מ"מ, רוחבה 1,795 מ"מ, גובהה 1,440 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,725 מ"מ.

תא הנוסעים זכה לעיצוב ייחודי. הפנל העליון מורכב ממספר שכבות במרקמים שונים אשר חוברות יחד ועוטפות את הנהג והנוסע מלפנים. המסך המרכזי בצורת מקבילית ניצב במרכז ומופנה אל עבר הנהג. אין עומס אלמנטים והסגנון המינימליסטי מתבטא גם במספר הפקדים המצומצם וסידורם. סביבת הנהג מופרדת ומודגשת באמצעות פתחי המיזוג בצידי לוח המחוונים שמקפיאים בעיקר את ידי הנהג. מול הנוסע פתחי מיזוג ייעודיים השקועים במסגרת מתכתית נאה. הקונסולה בין המושבים רחבה ומוגבהת, ונמצאת כמעט באותו מפלס עם משענת היד המרכזית.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

הנדסת האנוש של מאזדה 3 מקורית. בשעה שמותגי היוקרה נוטשים את חוגות השליטה ועוברות למסכי מגע, מאזדה ממשיכה בשלה ומשדרגת את מערך MZD Connect הנשלט מחוגה ופקדים ליד ידית ההילוכים שנופלים לידו של הנהג ומאפשרים שימוש נוח ובטיחותי במערכת המולטימדיה גם בזמן נהיגה. למרות מיעוט הפקדים הפיזיים, קל לתפעל את הרכב ותפקידו של כל מתג מתברר במהירות. בלוח המחוונים משולב מסך בגודל 7 אינץ' עם שלוש תצוגות מתחלפות שלא מציעות אופציות תצוגה רבות אך הנתונים מוקרנים באופן ברור ובשפה העברית כמו במערכת המולטימדיה.

איכות החומרים עלתה כיתה וניתן לומר שהיא מהטובות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, גם כשלוקחים בחשבון את המתמודדות ממותגי הפרימיום. הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, החיפוי דמוי העור עם התפרים מרגיש נפלא, דיפוני הדלתות נאים ובנויים מחומרים עבים ואיכותיים, ולמעשה פלסטיק פשוט וסטנדרטי ניתן למצוא רק באיזור התאים בתחתית הדלתות ובדפנות הקונסולה בין המושבים. איכות ההרכבה טובה מאוד אך ברכב המבחן נשמע זמזום מכיוון בסיס קורה A וסביר להניח שמקורו בהתקנה מקומית.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

היצע תאי האחסון מספק בהחלט וכולל תא כפפות בגודל בינוני שמעט אכזב עם דיפון בסיסי, תא פתוח ומחזיקי כוסות בתחתית הקונסולה, תא גדול מתחת למשענת היד המרכזית, מגירה משמאל לנהג, ותאים פתוחים גדולים בתחתית הדלתות. מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית, תאי אחסון בדלתות, וכיס בגב מושב הנוסע הקדמי.

הדלתות הקדמיות ארוכות ומחייבות משנה זהירות בפתיחה בחניונים צפופים. צליל טריקת הדלתות מעט חלול כפי שהורגלנו ברכבים יפניים. הכניסה אל מושב הנהג נוחה למרות שהוא ממוקם נמוך, והמושב נוח מאוד עם מסעד תחתון המספק תמיכה הולמת לירכיים ולברכיים, ומסעד גב עם תמיכה הולמת לגב התחתון ולפלג הגוף העליון. ריפודי העור הנאים של רמת האבזור פרימיום בדור היוצא כבר לא מוצעים בישראל וריפודי הבד בדור החדש איכותיים ונעימים למגע.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

למרות בסיס גלגלים ארוך, המושב האחורי לא מרווח במיוחד. שני נוסעים יוכלו להתמקם בו ויזכו לפתחי אוורור אך לא לשקעי טעינה. מרווחי הרגליים והכתפיים אינם מעבר למקובל ואילו מרווח הראש יאתגר נוסעים שגובהם מעל 1.70 מטרים. המושב המרכזי צר ומוגבה, מדרגת תעלת ההינע נוכחת ורחבה, ואם לא די בכך אז כשמשענת היד הקדמית נפתחת, היא מחליקה לאחור לכיוון הברכיים של הנוסע במרכז המושב האחורי.

מאזדה 3 סדאן מציעה תא מטען בנפח 444 ליטרים. דלת תא המטען קטנה, המפתח מוגבל, סף ההטענה גבוה ופוגע בנוחות ההטענה, וצירי הדלת המסיביים מצמצמים את חלל האחסון. תא המטען רחב ועמוק, ואינו מציע פתרונות עיגון כגון רשתות או טבעות עיגון. קיפול המושב האחורי אמנם לא יוצר רצפה שטוחה אך הפתח בין תא הנוסעים לתא המטען מכובד ויאפשר הטענת חפצים ארוכים.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

כשיצאנו לדרך לא הופתענו לגלות שמאזדה 3 חמושה במתלים נוקשים העוקבים היטב אחרי תוואי הכביש ומעבירים אותו אל תא הנוסעים לאחר שיכוך מוגבל. לא נרשמו זעזועים חריגים גם במפגש עם מפגעים גדולים. ההתמצאות בשטח עירוני צפוף לא מסובכת בזכות שדה ראייה טוב החוצה ומראות צד גדולות הממוקמות היטב ומצמצמות באופן מוצלח את השטחים המתים. מצלמת הרוורס כמעט פנורמית ומציגה תמונה רחבה אך קעורה מדי ולעיתים גורמת לעצמים להראות רחוקים ממה שהם באמת. התמונה חדה וברורה מאוד אך המסך מעט מרוחק.

מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה, נוחות הנסיעה עדיפה אך הרכב עדיין נוקשה מדי. גם כאן תוואי הנסיעה מורגש אולם לא נרשמו חבטות. על כבישים משובשים במיוחד המצב פחות נעים וניכר כי מהלך המתלים קצר. בידוד הרעשים נהדר. צליל המנוע חביב ונשמע מעט תחת עומס אך בשגרה נותר הרכב שקט עד למהירויות שיוט ואף מעבר. על כבישים מחוספסים רעשי הצמיגים מצליחים לחדור פנימה בתדר נמוך.

ביצועים

מאזדה 3 החדשה מגיעה לישראל עם יחידת ההנעה של הדור היוצא הכוללת מנוע 4 צילינדרים אטמוספרי מסדרת סקיי אקטיב G בנפח 2.0 ליטרים המפיק 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 21.7 קג"מ ב- 4,000 סל"ד המרמזים על שיא הכוח בסל"ד גבוה, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.5 שניות על פי נתוני היצרן ו- 9.2 שניות על פי המדידה שלנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

בנסיעה מנהלתית יחידת ההנעה מספקת את הסחורה והביצועים טובים. תיבת ההילוכים לא חוששת להוריד הילוכים ולהעלות את המנוע לסל"ד גבוה, אך כשבאמת לוחצים, ועל אף הדרמה וצליל המנוע החביב, מתגלה יחידת ההנעה כנחותה ביחס למנועי טורבו מודרניים ובוודאי ביחס למתחרות באותו מחיר. התעוררות המנוע מורגשת מ- 3,500 סל"ד ועד לשיא ההספק. במצב ספורט תיבת ההילוכים עושה עבודה טובה בשמירה על המנוע בטווח היעיל אך לעיתים היא פעלתנית מדי וממהרת להוריד הילוכים גם בלחיצה עדינה יחסית על דוושת התאוצה.

בתחום השלדה ביצעה מאזדה נסיגה מסויימת והחליפה את המתלה הרב חיבורי מאחור בקורת מתח פשוטה על מנת לחסוך במקום. למרות זאת, התנהגות הכביש עדיין מצויינת וחסרונות המתלה הפשוט יורגשו רק קרוב מאוד למגבלות. זוויות הגלגול קטנות והעברות המשקל מעודנות ולא מטלטלות את הנוסעים. רמת האחיזה גבוהה והכניסה לפניה מתבצעת היטב גם במהירות גבוהה.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

בהגברת העומס יורגש תת היגוי קל, ואם תחליטו להיות יותר אגרסיביים תורגש גם פסיעה קלה של הזנב החוצה. ההגה מהיר, חד, ומאפשר לנהג ליצור מינון פניה מדויק. הבלמים הפגינו יכולת טובה ולא התעייפו גם אחרי שני סשנים מפרכים בפיתולים של דרום רמת הגולן. הנשיכה הראשונית טובה ומהלך הדוושה לינארי.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 16.6 ק"מ לליטר ובבדיקה שלנו נמדדה צריכה משולבת של 12.9 ק"מ לליטר בנסיעה ששילבה תוואי עירוני ובין עירוני וגם נסיעה דינמית עם עליות. בחלקים המנהלתיים יותר של המבחן הציג מחשב הדרך נתון של 13.8 ק"מ לליטר. הנתונים מעידים על צריכת דלק חסכונית למרות השימוש במנוע גדול וללא מגדש טורבו. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים מאפשר טווח נסיעה משוער של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. מאזדה 3 מתברגת לקבוצת זיהום 9 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

מאזדה נהנית בישראל מתדמית אמינות טובה שנתמכת באלפי רכבים מדגמים ותיקים שעדיין נעים על הכביש. סקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 תומך בכך ומדרג את מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, אחרי טויוטה, סובארו ולקסוס. מדובר בעלייה של 8 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. סקרים שערך ארגון J.D. Power המודדים את כמות התקלות ל- 100 רכבים מראים נתונים פחות מעודדים. בגרמניה דורגה מאזדה במקום ה- 13 מתוך 23 יצרנים עם 114 תקלות לכל 100 כלי רכב, קרוב מאוד לממוצע שעומד על 115 תקלות. בארצות הברית לעומת זאת דורגה מאזדה במקום ה- 21 מתוך 32 יצרנים עם 159 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת ממוצע שעמד על 136 תקלות.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 660 ₪, עלות הטיפול השני 1,262 ₪, עלות הטיפול השלישי 696 ₪ ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,560 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,178 ₪ והיא מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה.

עלות פנס קדמי ימני עומדת על 5,400 ₪, עלות פנס אחורי ימני 1,455 ₪, עלות מראת צד ימנית 1,086 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 553 ₪ ועלות דיסקיות בלם קדמיות 658 ₪. גם עלות החלפים מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה למעט מראת הצד שעלותה נמוכה ביחס למתחרות.

עלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות וללא שלילת רישיון עומדת על כ- 8,800 ₪. מאזדה 3 ניצבת בקבוצת רישוי 4 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 2,127 ₪.

בטיחות

ארגון Euro Ncap בחן את מאזדה 3 בחודש מאי האחרון והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים. בהגנה על נוסעים בוגרים זכתה מאזדה 3 בציון גבוה של 98%, בהגנה על ילדים 87%, בהגנה על הולכי רגל 81%, ותפקוד מערכות הבטיחות זכה לציון 73% עם הערות על זיהוי הולכי רגל בלילה ורוכבי אופניים ביום.

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

בישראל משווקת מאזדה 3 עם אבזור בטיחות עשיר הכולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עד למהירות 80 קמ"ש וסיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם רטט בגלגל ההגה, מערכת לניטור שטחים מתים כולל התרעה על כניסה לנתיב חסום, פנסים עוקבי פניה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, ובקרת שיוט אדפטיבית הפעילה גם בעצירה מלאה וחזרה לתנועה. ציון אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת המכונה ספיריט ומחירה עומד על 145,000 ₪ לגרסת סדאן. עבור גרסת ההאצ'בק נדרשת תוספת של 3,000 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה דוברת עברית עם מסך בגודל 8.8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לוח מחוונים עם מסך בגודל 7 אינץ', חיישני אור וגשם, חלון גג חשמלי, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

מאזדה 3 החדשה ניצבת בפני קרב קשה מתמיד. מצד אחד רכבי הפנאי שמוצעים במחיר דומה ומציעים את תנוחת הישיבה הגבוהה והעיצוב הג'יפוני הנכסף, ומהצד השני המתחרות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות המציעות יחידות הנעה חזקות וחסכוניות במחיר נגיש יותר.

לקרב הזה מביאה מאזדה 3 אופי ייחודי שניזון מעיצוב נאה מבחוץ ומבפנים, תא נוסעים איכותי במיוחד, רמת אבזור טובה, והתנהגות כביש מהנה. יחידת ההנעה מספקת ביצועים הולמים וצריכת דלק טובה, וצפויה להפגין רמת אמינות גבוהה. מאזדה 3 החדשה תימכר כנראה בכמויות קטנות יותר ביחס לדורות הקודמים, וכך יגבר ייחודה על הכביש.

מאזדה 3 סדאן 2.0 ספיריט אוטומטית
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 21.7/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,660 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,725 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

444 ליטרים

משקל עצמי 1,454 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

145,000 ₪

מאזדה 3 סדאן 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    יקר.

    • שי11/02/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu