הקרוסאובר העירוני וולוו XC40 מושק בגרסה חשמלית המוכנה ריצ'ארג עם הספק של 408 כ"ס וטווח נסיעה של 400 ק"מ
וולוו XC40, רכב השנה באירופה לשנת 2018, מושק היום בגרסת ריצ'ארג חשמלית. מדובר ברכב החשמלי הראשון של וולוו מתוך חמישה דגמים חשמלים אשר יוצגו עד לשנת 2025. וולוו כבר הכריזה בעבר על ייעד לפיו מחצית ממכירות החברה יהיו של רכבים חשמליים עד לשנת 2025.
וולוו XC40 ריצ'ארג'
וולוו XC40ריצ'ארג' מונע באמצעות צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 408 כ"ס ב- 14,000 סל"ד ומומנט של 67.3 קג"מ. המנועים ממוקמים על שני הצירים ויוצרים מערכת הנעה כפולה. סוללה מסוג ליתיום-יון בקיבולת 78 קוט"ש ממוקמת ברצפת המרכב ומאפשרת טווח נסיעה של 400 ק"מ על פי תקן WLTP. טעינת הסוללה אורכת שבע וחצי שעות באמצעות מטען ביתי בזרם AC, אך עמדת טעינה מהירה DC תטעין 80% מקיבולת הסוללה תוך 40 דקות. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש, בהתאם למדיניותה של וולוו להגבלה רוחבית דומה לכל דגמי היצרנית החל משנת 2020.
וולוו XC40 ריצ'ארג'
העיצוב החיצוני נבדל מהגרסאות בעלות מנועי הבעירה הפנימית בגריל אטום בשל העדר רדיאטור לקירור המנוע, העדרו של מפלט, ומרווח גחון של 175 מ"מ לעומת 211 מ"מ בשל מיקומן של הסוללות בתחתית המרכב. בנוסף, גובות הסוללות מחיר קטן מתא המטען שנפחו 411 ליטרים לעומת 460 בדגמים הרגילים, כמו גם ערכת תיקון תקרים המחליפה את הגלגל החלופי. בנוסף ישנו תא מטען קדמי בנפח צנום של 31 ליטרים. משקלה של הגרסה החשמלית האמיר לכדי 2,150 ק"ג.
וולוו XC40 ריצ'ארג'
תא הנוסעים של וולוו XC40 דומה לשאר דגמי החברה ומציג עיצוב אוורירי ויוקרתי המתמקד בחווית השימוש. השוני היחידי הינו בלוח המחוונים הכולל תצוגת אינפורמציה בדבר טווח הנסיעה, טעינת הסוללה, ומערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד.
כמו ברכבים חשמליים רבים, גם כאן נמצאת מערכת בלימה רגרנטיבית הבולמת את הרכב עם עזיבת דוושת התאוצה כדי להשתמש באנרגיית התנועה לטעינת הסוללה. מערכות הבטיחות כוללות בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסאות מומנטום פלוס ו- R-Design הבכירות מצויידות בנוסף בבקרת שיוט אדפטיבית, ובמערכת Pilot Assist המסוגלת לשלוט גם בהיגוי בכביש מסומן היטב ולמעשה הופכת את וולוו XC40 לרכב חצי-אוטונומי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.