אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה
סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35TFSI החדש ובדקנו האם הוא מסוגל לכבוש את קטגוריית רכבי הפנאי פרימיום הקומפקטיים.
| אאודי Q3 TFSI קומפורט 1.5 ליטרים אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תחושת יוקרה, בידוד רעשים |
| חסרונות | מחיר, אבזור ביחס למחיר |
אאודי Q3
עיצוב ונוחות
הדור החדש של אאודי Q3 מציג עיצוב אגרסיבי בעל קווי רוחב מודגשים. ביחס לדור הקודם העיצוב חודד ולוטש לטובת מראה יוקרתי. תאורת לד מלאה וחתימת אור בסגנון חצים מעניקה אופי מודרני לקרוסאובר הקומפקטי. חזית הרכב יוצרת רושם ראשוני מצויין הודות לגריל הגדול המוסיף פאסון ותורם למראה עוצמתי. בתחתית הפגוש הקדמי כונסי אוויר מדומים, וחיפויי פלסטיק כהים סביב המרכב מעניקים לרכב את מראה הפנאי הנחשק. מידותיו של אאודי Q3 ממוצעות לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. אורכו 4,484 מ"מ, רוחבו 1,849 מ"מ, גובהו 1,565 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,677 מ"מ.
אאודי Q3
תא הנוסעים מהודר ויוקרתי, וממשיך את שפת העיצוב החדשה של אאודי. חומרי הדיפון איכותיים מאוד ומגוונים עם שימוש בעור ואלומיניום, וגם איכות ההרכבה משובחת. בגרסה הנבחנת שולטים הצבעים הבהירים, ביניהם ריפודי מושבים בצבע קרם ותקרה בהירה המעניקים תחושה אוורירית ומרגיעה. לוח המחוונים הקלאסי הוחלף במסך דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' המציג בצורה נוחה ונעימה את המידע הדרוש מבלי להעמיס בפרטים. התצוגה משתנה בהתאם לדרישת הנהג על מנת להציג נתוני מדיה, צריכת דלק, ושיחות טלפון אחרונות.
הקונסולה המרכזית נוטה קלות לכיוונו של הנהג וכוללת מסך מגע בגודל 8.8 אינץ' המשלב מערכת MMI חדשה ונוחה מאוד לתפעול. החיבור לאייפון ואנדרואיד נעשה בקלות יתרה דרך Apple CarPlay או Android Auto. מעל המסך המרכזי פתחי אוורור ותחתיו פקדי מערכת בקרת האקלים המפוצלת. בתחתית הקונסולה משטח להנחת הסמארטפון. בורר ההילוכים קלאסי ונוח עם מצב ספורט זמין בכל מצב נסיעה. כרגיל באאודי, כל הפקדים ברכב באיכות גבוהה ונעימים למגע, הנדסת האנוש מצויינת וקל להפעיל את כל הפונקציות ברכב, למעט השימוש בפקד האחראי על הפעלה, כיבוי ועוצמת השמע הממוקם מעט רחוק מהנהג וקרוב יותר לנוסע.
אאודי Q3
המושבים הקדמיים רכים, מספקים מידה מספקת של תמיכה ומתכווננים חשמלית. כמקובל בקטגוריה, גובה המרכב עוזר מאוד לכניסה ויציאה באופן נוח ללא צורך להתכופף. קו חלונות בגובה בינוני, שטח שמשות גדול וקורות A צרות באופן יחסי מעניקים תחושת מרווח ושדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. שדה הראיה לאחור נפגע מעט עקב שמשה אחורית צרה וקורות C רחבות, אך מצלמות ומערך חיישנים של 360 מעלות מסייעים בתמרונים.
אאודי Q3
מאחור מושבים הניתנים להזזה על מסילה לטובת הגדלת מרווח הרגליים על חשבון נפח תא המטען, כך שהנוסעים מאחור יהנו ממרווח ברכיים נדיב גם אם הנוסעים מלפנים גבוהים ומסיטים את מושבם לאחור. מדרגת תעלת הינע גדולה מפריעה לרגלי הנוסע היושב במושב האמצעי מאחור. כל אחד מהמושבים האחוריים ניתן לקיפול בנפרד לטובת גמישות בהובלת ציוד ונוסעים. הגג הגבוה מסדר מרווח ראש נדיב. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג נדיבים ומחלונות כהים אשר מעניקים תחושת פרטיות ומגנים מפני השמש.
פתרונות האחסון שמציעה אאודי חכמים ונוחים מאוד ומצביעים על הנדסת אנוש טובה. תא הכפפות רחב ועמוק, התא מעל בורר ההילוכים שימושי ובעל משטח מונע החלקה, והתא שמתחת למשענת היד הקדמית מציע נפח סביר. בין המושבים הקדמיים זוג מחזיקי כוסות רחבים וביניהם תא ייעודי לסמארטפון השומר עליו מתזוזות מיותרות במהלך הנסיעה. בדלתות הקדמיות תאי אחסון גדולים היכולים להכיל בקבוק בנפח ליטר וחצי בקלות. בולט בחסרונו תא ייעודי למשקפיים. תא המטען בנפח 530 ליטרים בעל מפתח רחב וסף הטענה נמוך המקלים על העמסת ציוד לרכב. בגרסת המבחן דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני קטן מידות.
אאודי Q3
טיילנו ברחבי הארץ ונהנינו מנוחות נסיעה משובחת ורכה המצליחה לנצח את רוב מכשולי הדרך העירוניים והכפריים. בדקנו את הרכב גם מחוץ לאספלט ולהפתעתנו הצלחנו לטייל עם אאודי Q3 החדש בהרי הכרמל היפים מבלי לחשוש שנתקע. לא מדובר ברכב שטח כמובן, אלא בקרוסאובר עירוני שמסתדר עם תנאי דרך מעט משובשים בהצטיינות, תוך שימוש במתלים נהדרים. כיאה למותג יוקרה, אאודי Q3 החדש מציע בידוד רעשים מוצלח מאוד גם במהירויות גבוהות.
ביצועים
יחידת ההנעה ברכב המבחן שהגיע בגרסת 35TFSI כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.2 שניות והמהירות המרבית 207 קמ"ש.
אאודי Q3
יחידת ההנעה מספקת נסיעה נעימה ושקטה בכבישים עירוניים ובינעירוניים. כאשר תיבת ההילוכים נדרשת להגיב ללחיצה על הדוושה ולהוריד הילוכים היא מבצעת את המשימה במהירות ומגיבה היטב אך לא בצורה ספורטיבית, והעדר בורר מצבי נהיגה מאשר זאת. בנהיגה יומיומית המנוע וגם תיבת ההילוכים מגיבים באופן נפלא ולא נרשם חוסר בכוח זמין באף שלב.
בכבישים המפותלים שברכס הכרמל שמחנו לגלות כי השלדה ומערכות ההנעה מגיבות בחדות ובזריזות יחסית לדרישות הנהג, ורושמות יכולת לא רעה בכלל שאף העלתה חיוך על פנינו. אומנם ההגה חשמלי ונותן תחושה של מרחק מהכביש, אך יודע לדייק כשצריך. מערכות הבטיחות ברכב התערבו מדי פעם והפריעו לתענוג אך כאשר הן כבויות, ניתן להרגיש את גודל הרכב ולעיתים מגיעים למצב של היגוי יתר שמצריך מהנהג יכולות נהיגה כדי לצאת ממצבים מסוכנים, לכן איננו ממליצים לבטלן.
אאודי Q3
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת במהלך ימי המבחן עמדה על 10.6 ק"מ לליטר ובשיוט בין עירוני הציג מחשב הדרך 17 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 58 ליטרים יאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה מנהלתית. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.
אאודי Q3
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018.
אאודי Q3
בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה אאודי במקום השמיני מתוך 32 יצרנים בארה"ב ורק במקום ה- 21 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
אאודי Q3 משווק בישראל עם 3 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מצ'מפיון מוטורס היבואנית והם אינם מפורסמים באינטרנט. עעלות ביטוח חובה עומדת על כ- 1,600 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 9,400 ₪.
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap שנערכו בשנת 2018, זכה אאודי Q3 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אאודי Q3
אבזור הבטיחות בגרסת הבסיס כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטומטית בעת חירום, ומערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה. חבילת קומפורט כוללת בנוסף חיישני חניה מלפנים ומאחור, וחבילת Tech Pack האופציונלית מוסיפה מצלמת רוורס, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בעומסי תנועה העוקבת אחר רכבים במהירות משתנה תוך שמירה על נתיב הנסיעה.
תמורה למחיר
אאודי Q3 בגרסת הבסיס 35TFSI מוצע במחיר 253,900 ₪ וכולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת MMI עם מסך בגודל 8.8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED, מושב נהג חשמלי, ריפוד עור משולב בד, חלון גג פנורמי, וחישוקי 18 אינץ'.
חבילת קומפורט שמחירה 12,000 ₪ מוסיפה לרשימה מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, וחיישני חניה מלפנים ומאחור.
חבילת Tech Pack שמחירה 13,000 ₪ כוללת בנוסף מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת ניטור שטחים מתים.
אאודי Q3 מוצע בנוסף בגרסת 40TFSI עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס ומערכת הנעה כפולה עם חבילת קומפורט כסטנדרט במחיר 279,900 ₪. גם כאן ניתן להוסיף את חבילת Tech Pack שמחירה 13,000 ₪ כפי שהוזכר קודם.
אאודי Q3 מעניק תחושת יוקרה ונינוחות הבאה לידי ביטוי במראה מדוקדק ודרמטי, אווירה נעימה בתא הנוסעים, ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. בנוסף מציג אאודי Q3 בידוד רעשים טוב ויכולת דינמית טובה. מחירו הגבוה עם חבילות האבזור המתבקשות מרחיק מעט לקוחות פוטנציאליים, אך הלקוחות שיחליטו לנסות יגלו רכב פנאי קומפקטי יוקרתי אשר מדבר בשפת אאודי בכל מילימטר מגופו.
| אאודי Q3 TFSI קומפורט עם חבילת Tech Pack | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.5/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,484 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,849 מ"מ |
| גובה כללי | 1,565 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,677 מ"מ |
| מיכל דלק | 58 ליטרים |
| נפח תא מטען |
530 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,570 ק"ג |
| מהירות מרבית | 207 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2018) |
| רמת אבזור בטיחות |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
278,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.