אודי RS Q8 חמוש במנוע V8 טווין טורבו בהספק 600 כ"ס, מפרט טכנולוגי מרשים ועיצוב אגרסיבי
אאודי RS Q8, הגרסה הרותחת של רכב הפנאי קופה הגרמני, מושק היום ומתכוון להתחרות במרצדס GLE 63 AMG, ובב.מ.וו X6 M. אאודי RS Q8 חמוש במנוע V8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטרים בהספק 600 כ"ס ומומנט של 81.5 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה מסוג קוואטרו המחלקת את המומנט ביחס של עד 85% לטובת הסרן האחורי או עד 70% לסרן הקדמי בהתאם לתנאי הדרך, על מנת להשיג אחיזה מרבית. עם נתונים אלו הצליחה אאודי לרשום שיא חדש בהקפת מסלול הנורבורגרינג עם זמן של 7 דקות ו- 42 שניות להקפה.
אאודי RS Q8
המנוע מצוייד במערכת מיקרו-היברידית הכוללת אלטרנטור-מתנע במתח 48V וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.8 שניות, למאתיים קמ"ש 13.4 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש או 305 קמ"ש עם חבילת דינמיק המוסיפה גם בלמים קרמיים. לטובת חיסכון בדלק, עד כמה שזה רלוונטי לרוכשי רכב פנאי בעל 600 כ"ס, מאפשרת המערכת המיקרו היברידית שיוט במהירות של 55-160 קמ"ש למשך מספר שניות על טהרת החשמל, וניתוק צילינדרים בזמן פעולת המנוע בשיוט.
אאודי RS Q8
כסטדנרט מצוייד אאודי RS Q8 במערכת היגוי לארבעת הגלגלים ובמתלים אדפטיביים המאפשרים את הנמכת המרכב ב- 10 מ"מ או הגבהתו ב- 80 מ"מ. כאופציה מוצעים מתלי RS sport אקטיביים, וחישוקי 23 אינץ' מרהיבים עם בלמים בקוטר 420 מ"מ מלפנים (440 מ"מ בצלחות הקרמיות) ו- 370 מ"מ מאחור.
אאודי RS Q8
העיצוב החיצוני מתאפיין בשבכה קדמית אגרסיבית מושחרת וממוסגרת קרבון, עם כונסי אוויר מאיימים בצורת כוורת דבש, מראות צד מקרבון, וצמד פתחי מפלט אובליים בגוון כרום. תא הנוסעים כולל דיפוני קרבון ואלומיניום, מושבי ספורט בתפירת מעויינים, וסמלי RS. מעבר לכך מדובר בסביבת הנהג המוכרת והטובה של אאודי Q8 הכוללת צג מרכזי בגודל 10.1 אינץ' המציג את מערכת ה- MMI של אאודי, ותחתיו צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות, והזנת טקסטים. אאודי RS Q8 מאובזרת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית.
שיווקו של אאודי RS Q8 בגרמניה יחל בתחילת שנת 2020 במחיר התחלתי של 127,000 יורו. במהלך השנה הבאה אנו צופים את הגעתו לישראל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.