הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים
מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להישאר איתנו מספר שנים נוספות. מיצובישי מכוונת את הקרוסאובר הקומפקטי לסגמנט רבוי מתחרים, עם מחיר כניסה נגיש העומד על 135,900 ₪ ומנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים.
| מיצובישי ASX 2.0 ליטרים פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מיושן, תא נוסעים פשוט |
מיצובישי ASX
עיצוב ונוחות
עיקר השינויים בעיצובו של מיצובישי ASX מתמקדים בחרטום המאמץ את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית בדומה למיצובישי אקליפס קרוס. החרטום החדש מגביר את נוכחות הרכב על הכביש וכולל שני עיטורי כרום בוהקים בצורת האות C, גופי תאורה מפוצלים, שבכה קדמית עם צמד סורגים רוחביים, ופגוש הכולל מגלש דמוי אלומיניום. מאחור בולטים גופי תאורה רחבים מסוג LED, פגוש חדש הכולל מגלש דמוי אלומיניום, וספויילר. מהצד מגלים חישוקים בעיצוב חדש ודקורציה המדמה פתחי אוורור בכנפיים הקדמיות. למרות השינויים המבורכים שמביאה עימה מתיחת הפנים, גילו של הרכב ניכר ועיצובו אינו מצליח להתעלות על מתחרים מודרניים.
מיצובישי ASX
תא הנוסעים מסגיר את גילו של הדגם וחבל שמיצובישי לא הקדישה לו יותר תשומת לב. מתיחת הפנים אכן מציגה שיפור באיכות החומרים. הדשבורד עשוי כעת מגומי רך, גלגל ההגה חדש, והקונסולה המרכזית זכתה לעדכוני עיצוב קלים. מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג מיושן ושבלוני. לוח המחוונים פשוט והפקדים מזכירים את דגמי מיצובישי מתקופת הזוהר בשנות ה- 90.
מיצובישי ASX
מערכת המולטימדיה Connected Car בהתקנה מקומית, כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציג רזולוציה ובהירות בינוניות, ותפעול שאינו אינטואיטיבי מספיק ביחס למערכות של המתחרים. העדר פקדי שליטה פיזיים על מערכת השמע מסרבלים את תפעולו. מתחת למסך נמצאים פקדי מערכת בקרת האקלים בתפעול מכני, ותא אחסון שטוח עם שקע USB.
מיצובישי ASX
הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה בזכות פתחי מיזוג גבוהים ומיקום פקדים אינטואיטיבי. עם זאת, פקד הפעלת החיווי הקולי ממוקם על גלגל ההגה בדיוק במיקום אחיזת היד ולכן נלחץ באופן אקראי לעיתים קרובות. מנגד, מראות הצד ראויות לצל"ש בזכות מידות ענק וראות נטולת עיוותים.
רכב המבחן הגיע ברמת אבזור פרימיום המשפרת ללא היכר את האווירה בתא הנוסעים בזכות גג פנורמי וריפודים דמויי עור. איכות ההרכבה אינה מבריקה וברכב המבחן שעבר רק 2,500 ק"מ, נשמעו קרקושים מאיזור התקרה ומסילת סוכך גג הזכוכית הפנורמי.
מיצובישי ASX מציע מרווח פנימי טוב לנהג ולנוסעים. המושבים הקדמיים טובים מאוד ומציעים נוחות ראויה לצד תמיכה צידית סבירה. גם בתום נהיגה ארוכה לא חשנו עייפות, חרף העדר אפשרות לכוונון קשיחות משענת הגב. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה ותנוחת נהיגה גבוהה ושולטת בהתאם לחיבת מעריצי הז'אנר.
מיצובישי ASX
גם מרווח הברכיים מאחור טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. שני בוגרים שאינם מיתמרים מעל לגובה 1.80 מטרים, לא יחושו כל צפיפות, אך נוסע שלישי יצור צפיפות יתרה עקב רוחב מוגבל. מדרגת ההינע הגדולה לא תורמת לנוחות הישיבה של הנוסע במושב הפנימי. נוסעי המושב האחורי ירגישו בחסרונם של פתחי מיזוג ייעודיים ושקע USB לטעינת הסמארטפון.
בתא הנוסעים מספר פתרונות אחסון, ביניהם תא אחסון עמוק מתחת למשענת היד המרכזית, מתקני כוסות, תא אחסון שטוח מתחת לקונסולה המרכזית, תאי אחסון בדלתות הקדמיות בלבד, ותא כפפות בנפח סביר. תא המטען בנפח 393 ליטרים או 1,193 ליטרים בקיפול המושב האחורי. סף ההטענה מעט גבוה. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX מציע נוחות נסיעה טובה מאוד במרבית המקרים. במהירות עירונית נמוכה מתקשים המתלים לסנן את כל השברים והחריצים באספלט, כך שמעט מהם עוברים אל תא הנוסעים. במהירות של למעלה מ- 40 קמ"ש מתקבלת נוחות נסיעה טובה, בין היתר בזכות הבחירה הנבונה במתלה אחורי רב חיבורי. בכביש רצוף גלים מחוץ לעיר, מצליחים המתלים לרסן את תנודות המרכב הגבוה. על אספלט איכותי בכביש 6, נוחות הנסיעה מעולה אך יכולת השיוט אינה מעודנת עקב רעשי כביש ורוח מוחשיים ביחס למקובל בקטגוריה.
יכולת השטח עם הנעה קדמית מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים. במסגרת מתיחת הפנים הונמך המרכב ומציע מרווח גחון של 190 מ"מ, אך גם אלו מקנים יתרון עבירות ביחס למשפחתית סטנדרטית. נוחות הנסיעה הטובה נשמרת גם בירידה מהאספלט, כך שהמתלים מתמודדים בצורה ראויה עם בורות בשבילים או בליטות אבנים.
ביצועים
יחידת ההנעה במיצובישי ASX כוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 150 כ"ס ומומנט של 19.9 קג"מ ב- 4,200 סל"ד גבוהים. למרות הנתונים הדומים לדגם הפורש, מדובר במנוע מעודכן בתקינה אירופאית. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה מסוג INVECS 3 חדשה, ויחדיו הם מספקים ביצועים נאותים ופעולה חלקה.
מיצובישי ASX
יחידת הנעה זו מרגישה מיושנת ביחס למנועי טורבו מודרניים וחסרת מחץ בסל"ד נמוך. הבאת המנוע לסל"ד גבוה יוצרת קצב התקדמות ראוי בהחלט אך אליו יצטרפו רעש מתכתי לא נעים וצריכת דלק גבוהה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.7 שניות והביצועים האבסולוטיים סבירים בהחלט, אך אופן פעולת יחידת ההנעה מרגיש מדור קודם.
תיבת ההילוכים הרציפה כוללת יחסי העברה קבועים במטרה לדמות פעולה של תיבה פלנטרית. תופעת ההשתהות הארוכה בסל"ד גבוה וקבוע אשר אפיינה את הדורות הראשונים של התיבות הרציפות מטופלת היטב, אך דרישה לכוח זמין לצורך עקיפה או זינוק מהיר, אינן נענות במהירות הנדרשת. שימוש במנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה נחמד ומזמין, במיוחד לשם האטה באמצעות בלימת מנוע, אך בניגוד למקובל, התיבה אינה יודעת לזהות מתי מיצה הנהג את השימוש במנופים, וזה ייאלץ לחזור למצב אוטומטי מלא ביוזמתו. מערכת העצור וסע פועלת היטב בצורה שאינה מפריעה לנהיגה.
מיצובישי ASX
בכביש המתפתל מגלה מיצובישי ASX יכולת דינמית סבירה עם זוויות גלגול מרוסנות כל עוד נכנסים לפניה במהירות סבירה. נהג שינסה לאתגר את השלדה ולבדוק את מגבלותיה, יגלה במהרה כי נהיגה תובענית תפיק צווחות צמיגים מוקדם מהצפוי ונטייה ברורה לתת היגוי. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר תחושה. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס. ניתן לסכם את הפרק הדינמי בכך שהתנהגות הכביש צפויה וממוצעת ביחס לסגמנט, ואחיזת הכביש בטוחה.
צריכת דלק
בימי המבחן רשם מיצובישי ASX צריכת דלק ממוצעת של 11.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם מערכת עצור וסע פועלת, בעוד היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 14.7 ק"מ לליטר. מדובר בנתון שאינו מבריק ביחס למתחרים בקטגוריה בעלי מנועי טורבו. עם מיכל דלק בנפח 63 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15.
מיצובישי ASX
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מיצובישי נחשבת טובה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה מיצובישי במקום הראשון מתוך 32 יצרנים בגרמניה אך רק במקום ה- 21 מתוך 32 יצרנים בארה"ב.
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 6,200 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,650 ₪.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את מיצובישי ASX בשנת 2011 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. מיצובישי ASX קיבל ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה של ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% בגין מערכות הבטיחות ברכב. דרישות הארגון הוקשחו מאז אך גם מפרט הבטיחות שופר בהתאם.
מיצובישי ASX
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, ועמעום אורות אוטומטי. רמת אבזור פרימיום מוסיפה ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
מיצובישי ASX ברמת אבזור אינטנס הבסיסית מוצע במחיר 135,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, מצלמת רוורס, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מערכת בקרת אקלים, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני גשם ותאורה, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 18 אינץ'.
רמת האבזור אינסטייל עולה 138,900 ₪ וכוללת בנוסף עיטורי כרום בכנפיים הקדמיות, ומפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח.
רמת אבזור פרימיום הנבחנת המוצעת במחיר 147,900 ₪ כוללת בנוסף גג פנרומי עם תאורת LED, מושבים ודיפוני דלתות בריפוד דמוי עור, וחימום מושבים קדמיים.
מיצובישי ASX מתברג בנישה שבין רכבי הפנאי העירוניים לרכבי הפנאי המשפחתיים ומציע מימדים ותמחור בהתאם. הדגם מציע תנוחת ישיבה גבוהה, מראה נאה, נוחות נסיעה טובה, מרחב פנימי סביר, ויחידת הנעה יעילה. לחובתו עומדים גילו שניכר בתא הנוסעים המיושן, והעדר עידון כללי שנמצא אצל מרבית המתחרים המודרניים.
| מיצובישי ASX 2.0 ליטרים פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 19.9/4,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,365 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,810 מ"מ |
| גובה כללי | 1,640 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מרוחח גחון | 190 מ"מ |
| מיכל דלק | 63 ליטרים |
| נפח תא מטען |
393/1,193 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,405 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (2011) |
| רמת אבזור בטיחות | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
147,900 ₪ |

תפריט נגישות








רכב טוב
מי שרוצה אטמוספרי ורציפה ילך על זה, אמינות לאורך זמן פשוט ולא מסובך טכנולוגי , מי שמחפש התקמות יקנה את הארונה או הקאמיק ויקבל יותר ביצועים ויותר חיסכון על חשבון אמינות לאורך זמן ותחזוקה יותר יקרה , טוב שיש עדיין אופצייה לכאן ולכאן .
תיקונים קלים בקשר לאמור בכתבה
בקשר להגה. הזה הלקח ישירות מהמדף "המשותף" לרוב דגמי ה-SUV של החברה, והוא אינו חדש. הוא זהה לחלוטין כמו בדגם היוצא. לוח המחוונים וציפוי הגומי, או לחלופין הפלסטי הרך{ להגדתכם}, קיים כאמור במדוייק גם בדגם היוצא. תא הנוסעים בדגם היוצא ובחדש, זהה לחלוטין, מלבד ציפוי "כרום" לכפתורי בקרת האקלים. הכוונה היא, לדגמי האינטנס ואינסטייל. בגרסה היקרה שנבחנה אצלכם, קיים אבזור נוסף. כפתור ה-START-STOP לעניות דעתי מיותר, החיסכון בדלק בזכותו, זניח, אם בכלל קיים, וניתן בקלות לבטל אותו. צריכת הדלק {האמיתית} רחוקה מהצהרת היצרן. כל השינויים שנעשו מבחינה מכנית אינן מניבות הבדלים של ממש בין תצרוכת הדלק של הדגם הנוכחי, לבין הדגם היוצא. בתנאי נהיגה רגועה {מאוד} ניתן להגיע גם ל-13.5 ק"ם לליטר, בשני הדגמים. ובנהיגה שגרתית רגילה, בדגם הקודם לפני מתיחת הפנים תצרוכת הדלק היא מסביב ל-10 ק"ם לליטר. כאמור בנוכחי היא 11 ק"ם לליטר. בדגם החדש נעדר מצב SPORT בתיבה, ובמקום זה נוספו הידיות ליד ההגה. דווקא מצב ה-SPORT הרבה יותר שימושי. הזזת הידית ימינה, והרכב פשוט "טס" קדימה. בדגם החדש יש לבצע כמה שלבים: 1-העברת הידית למצב "M" 2-להתחיל לשחק עם המנופים מליד ההגה. כל זה כדי לתכנן עקיפות מהירות? לא לעניין מיצובישי! בנוסף מרווח הגחון ירד, והמומנט צנח גם כן. נו, טוב . העיקר הצורה החיצונית , תאורת הלד, והפוזה. פוזה אמרנו? פה יש את זה בשפע! FREDDIE
מיצובישי נמצאים בתרדמת כבר שנים.
שום התקדמות, יצירתיות, חדשנות. פשוט רכבים בסיסיים לחלוטין.