קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג
קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו.
קיה אקסיד
אנשי המותג זיהו צורך בקרוסאובר שיציע עיצוב והתנהגות ספורטיביים, שימושיות גבוהה, ותג מחיר נגיש (החל מ- 137,900 ₪ בישראל) וכך למעשה נולדה גרסת פנאי מוגבהת של קיה סיד המשפחתית. לא מדובר בנוסחה חדשה בעולם הרכב. גרסאות פנאי מוגבהות לדגמי סטיישן שווקו בעבר בישראל אך לא נחלו הצלחה מרובה, אולם הביקוש לרכבי פנאי זינק מאז וקהל הרוכשים פתוח יותר לדגמי נישה ייחודיים.
עיצוב ותא נוסעים
קיה אקסיד החדש הוא בן למשפחת דגמי קיה סיד הכוללת את גרסאות ההאצ'בק והסטיישן המשווקות בישראל, ומונה גם גרסת שוטינג ברייק ספורטיבית העונה לשם פרו סיד ואינה זמינה בשוק המקומי. העיצוב החיצוני שונה משאר דגמי קיה ולמרות זאת מצליח לשמור על קשר עיצובי ברור לשאר דגמי המותג.
קיה אקסיד
החזית נאה עם גריל אף הנמר המוכר של קיה המקבל חיזוק מצמד עיטורים הנמתחים מכונס האוויר התחתון. מכסה המנוע מציג שני שקעים וחלק מרכזי מוגבה המשדר כוחניות. לפנסי החזית תאורת לד מלאה עם גרפיקת קוביות קרח המזוהה עם המותג.
מהצד בולט שטח דלתות מצומצם יחסית, ובשילוב הקימורים מעל בתי הגלגלים וקו הגג המשתפל לאחור בסגנון קופה, מתקבלת צללית נאה. חיפויי פלסטיק שחורים סביב בתי הגלגלים ובתחתית הדלתות משדרים תחושת פנאי. הזנב ממשיך את הקו שמכתיב הגג בתוספת ספויילר, פנסי לד דקים ומעוצבים, ופגוש אחורי מסיבי עם צמד יציאות מפלט מדומות הבולטות מתוך משטח כסוף. גוון הצהוב קוואנטום עמו הוצג הדגם, ייחודי ובולט מאוד.
קיה אקסיד
תא הנוסעים מציג עיצוב בסיסי נאה וזהה לקיה סיד אך מצליח להמחיש עד כמה חומרי דיפון איכותיים ונגיעות צבע משדרגים את האווירה. תא הנוסעים של קיה אקסיד נעים ועשיר יותר ביחס לגרסת ההאצ'בק הבסיסית אותה בחנו בעבר. הדשבורד מחופה חומר רך דמוי עור עם תפרים, אליו מצטרפים עיטורים בצבע כסוף ושחור מבריק, ופקדים המותירים רושם איכותי. חבילת צבע מוצעת ברמות האבזור EX ופרימיום ללא תוספת תשלום, ממירה את העיטורים הכסופים בעיטורים צהובים ומוסיפה בדי ריפוד ייחודיים עם גרפיקה דמויית חלת דבש בשילוב צבע צהוב. הנדסת האנוש טובה וגם לוח המחוונים הדיגיטלי קריא ונוח לשימוש.
קיה אקסיד
היצע תאי האחסון טוב וכולל בין היתר מדף לאחסון הסמארטפון מתחת לבקרת האקלים, תא פתוח תחתיו, צמד מחזיקי כוסות בין המושבים וגם תא קטן לעודף מאחורי בלם החניה החשמלי. תא האחסון שמתחת למשענת היד הקדמית מספק חלל אחסון שימושי. תא המטען בנפח 426 ליטרים וכולל אפשרות לקיבוע הרצפה בשני גבהים, אך שפת ההטענה גבוהה ופוגעת בנוחות השימוש.
קיה אקסיד
הכניסה פנימה נוחה הודות למושב מוגבה המאפשר ישיבה בו מבלי צניחה מטה. עם זאת, התקרה נמוכה יחסית ביחס לרכבי פנאי ולכן מרווח הראש לא נדיב במיוחד. המושב האחורי יתאים לשני נוסעים שייהנו ממרווח רגליים טוב ומרווח ראש שיאתגר רק נוסעים גבוהים. נוסע שלישי יגרום לצפיפות ויאלץ להתמודד עם תעלת ההינע שגוזלת ממרווח הרגליים. פתחי מיזוג למושב האחורי זמינים רק ברמות האבזור EX ופרימיום.
על הכביש
קיה אקסיד משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס הזמין ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.7 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות, ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
קיה אקסיד
על הכביש מרגישה יחידת ההנעה מעט מנומנמת. העברות ההילוכים איטיות ונראה כאילו חלק מהסוסים עסוקים בדברים אחרים. במצב ספורט המנוע מרגיש חי יותר, ותיבת ההילוכים פועלת בזריזות ושומרת על ההילוך הנכון מבלי להעיק עם דבקות בסל"ד גבוה ללא צורך. בהמשך השנה תצטרף להיצע גרסת פלאג-אין הייבריד שתחלוק יחידת הנעה עם קיה נירו פלאג-אין הייבריד, אך בשל הביקוש הגבוה באירופה, ייתכן כי הקצאת הרכבים לשוק הישראלי תהיה מצומצמת.
במושב הנהג התרשמנו מנוחות נסיעה טובה. המתלים נאותים לספוג ולשכך את רוב המפגעים אך חישוקים בקוטר 18 אינץ' עם צמיגים בחתך נמוך דואגים להזכיר לנוסעים את תוואי הכביש. במושב הנוסע הנסיעה הרגישה מעט קופצנית.
בידוד רעשי הרוח מוצלח. צליל המנוע נשמע בתא הנוסעים אך לרוב לא בתדר מטריד. רעשי הכביש נוכחים עוד לפני הגעה למהירות תלת ספרתית ונוסע במושב האחורי התלונן על רעש בתדר מציק שהקשה עליו לשמוע את השיחה שהתנהלה מלפנים.
קיה אקסיד
פרק הנהיגה הדינמית היה קצר והוגבל גם על ידי משאיות סוררות שהאטו את התנועה. הספקנו להתרשם שזוויות הגלגול מתונות למרות הגבהת המרכב, והתנהגות הכביש דינמית בהחלט ביחס לרכבי פנאי. ההגה הציג משקל ודיוק טובים אך התקשורת לוקה בחסר.
רמות אבזור ומחירים
קיה אקסיד משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. LX הבסיסית פונה בעיקר לציי רכב ומוצעת תמורת 137,900 ₪ עם מפרט אבזור שכולל מערכת מולטימדיה בשפה העברית, מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, חיישן אור, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
קיה אקסיד
רמת האבזור EX מוצעת תמורת 139,900 ₪ וכוללת בנוסף בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מפתח חכם, ריפודי בד בשילוב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור פרימיום מוצעת תמורת 145,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרון למושב הנהג.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג. ברמת האבזור פרימיום נוסף רדאר קדמי עם יכולת זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים, והתרעה על תנועה חוצה מאחור.
בשורה התחתונה
קיה אקסיד מצטרף לתת קטגוריה של רכבי פנאי המבוססים על מכוניות משפחתיות קומפקטיות מוגבהות ומונה דגמים כגון מאזדה CX-30. דגמים אלו מכוונים בעיקר לרוכשים של משפחתיות קומפקטיות מסורתיות המעוניינים להרחיב את מעטפת השימוש ברכב וליהנות מעיצוב אופנתי מבלי לוותר על התנהגות כביש וביצועים, וכל זאת במחיר נגיש יחסית.
העיצוב דמוי הקופה ייחודי בנוף רכבי הפנאי העממיים ובאופן נדיר לא גובה מחיר משמעותי בתחומי המרווח והשימושיות. בסופו של יום קיה אקסיד התגלה כרכב רלוונטי ואטרקטיבי, ונראה שהקהל הישראלי יחבק אותו בחום.

תפריט נגישות








מאושר
כבעלים של KONA אני יכול לספר שהיא מכונית מדהימה, אבל אינה אוכלת את הנירו \ אקסיד מבחינת מרווח במושב אחורי וגודל תא מטען.
בלה בלה בלה
יונדאי קונה זול יותר אוכל את הקיה הנ"ל ואת הנירו ואת המאזדה לארוחת ערב בכל פרמטר.