הדור הרביעי של סיאט לאון מציג עיצוב חיצוני אבולוציוני, תא נוסעים רבולוציוני, ויחידות הנעה הכוללות מערכת מיקרו היברידית
לאחר שלל טיזרים והדלפות, נחשף רשמית הדור החדש והרביעי במספר של סיאט לאון. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת EVO MQB ומציג מידות מעט גדולות יותר מקודמו. אורכו הכללי 4,368 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,456 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,686 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים בדגם ההאצ'בק או 617 ליטרים בסטיישן ST. גרסת 3 דלתות לא תוצע בהתאם למגמה העולמית שהחלה לפני מספר שנים עקב ביקוש ירוד.
סיאט לאון
כפי שצפינו, העיצוב החיצוני מהווה אבולוציה לקודמו ומיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרנית כפי שהוצגה בסיאט טראקו. הדור החדש מציג חזית בעלת שבכה קדמית בצורת משושה עם מסגרת כרום, צמד גופי תאורה מלוכסנים, ופגוש קדמי בעל כונס אוויר רחב אשר נועד להקנות מראה ספורטיבי יותר. מאחור פס תאורה המחבר בין שני גופי התאורה אשר נועד להדגיש את רוחבה של המכונית. גרסת אקסלנס תציע גריל קדמי בגרפיקת יהלומים בגוון כרום לצד אלמנטים אלגנטיים. גרסת FR תציע אלמנטים עיצוביים באופי ספורטיבי.
סיאט לאון
עיקר החידושים בדור החדש נרשמו בתא הנוסעים המציג רבולוציה של ממש ביחס לדגם הפורש, עם אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', ומסך מערכת מולטימדיה בגודל 8.25 או 10 אינץ'. חידוש בולט נוסף הינו בורר ההילוכים האלקטרוני הקטנטן בדגמים האוטומטיים. להשלמת ההופעה כולל תא הנוסעים תאורת אווירה נעימה. מרבית המערכות נשלטות באמצעות משטחי מגע, ביניהן מערכת בקרת האקלים הנשלטת באמצעות משטח מגע ייעודי הממוקם מתחת לצג מערכת המולטימדיה, ופקדי התאורה החיצונית המסורתיים אשר הוחלפו במשטח מגע בדומה לדגמי אאודי החדשים.
סיאט לאון
מערכת המולטימדיה החדשה בגרסת MIB3 כוללת צימוד לסמארטפון, קישוריות אינטרנטית באמצעות eSIM, ריבוי משימות המאפשר מסך מפוצל, וחיווי קולי.
סיאט לאון החדשה תוצע מעתה עם מערכת מיקרו היברידית במתח 48V בגרסאות האוטומטיות בלבד. מערכת זו משולבת במנועי הטורבו בנזין המוכרים של הקונצרן מסדרת EVO בנפח 1.0 ליטר בהספקים של 90 או 110 כ"ס ו- 1.5 ליטרים בהספקים של 130 או 150 כ"ס. המערכת מסייעת בחיסכון של 10% בצריכת הדלק באמצעות האפשרות לכיבוי המנוע בזמן שיוט קצר או לקראת עצירה במהירות 20 קמ"ש. בנוסף יוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס ללא מערכת מיקרו היברידית. גרסאות הדיזל מצויידות במנוע טורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 115 או 150 כ"ס (בגרסת הסטיישן בלבד) ומציגות צריכת דלק עדיפה ב- 17% ביחס לדגם הפורש.
הגרסה המעניינת ביותר הינה גרסת פלאג-אין הייבריד המכונה eTSI ולה טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ עד למהירות של 135 קמ"ש. גרסת eTSI משלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים לבין מנוע חשמלי בהספק כולל של 204 כ"ס ומומנט של 32 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG מלבד גרסת הפלאג-אין הייבריד המגיעה עם תיבת 6 הילוכים DSG. כאופציה ניתן לקבל גם בולמים אדפטיביים.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית כולל זחילה בפקקים עם יד אחת על ההגה, ובלימה אוטונומית עד 210 קמ"ש. באירופה מקבלת סיאט לאון החדשה את טכנולוגיית X2V המסונכרנת עם רמזורים חכמים ומציעה לנהג מהירות נהיגה ממוצעת באמצעותה יוכל לתפוס "גל ירוק" של רמזורים, ולשדר ולקלוט הודעות ואזהרות מבעלי מערכות דומות בדרך.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.