קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי
קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק.
| קיה אקסיד | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש |
| חסרונות | בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימיום |
קיה אקסיד
קיה אקסיד, כנרמז משמו, הוא בן למשפחת קיה סיד המשפחתית ומצטרף לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן המשווקות בישראל. אנשי היבואנית מגדירים אותו כקרוסאובר ספורטיבי, יצאנו לבדוק האם יש לכך גיבוי גם על הכביש.
עיצוב ונוחות
קיה אקסיד נראה נהדר. החזית אגרסיבית עם גריל אף הנמר המוכר של קיה, בשילוב פנסי לד בתצורת קוביות הקרח המזוהה עם המותג. כונס האוויר הרחב בפגוש והעיטורים הכסופים מעל פנסי הערפל יוצרים מעין מבט מחוייך. לטובת אפקט הפנאי צוייד הדגם בחיפויי פלסטיק שחורים בתחתית הפגושים ובדמוי מגן גחון בגוון כסוף.
קיה אקסיד
הפרופיל הספורטיבי מושג בעזרת קו מותניים מעודן, חישוקים נאים עם שלל אלמנטים, וצביעה דו- גונית. את טון העיצוב קובע קו הגג המשתפל לאחור בסגנון קופה ומקבל חיזוק ממסגרת חלונות הצד העבה. הזנב אגרסיבי למראה עם ספויילר המשולב בדלת תא המטען, פנסי לד דקיקים, ופגוש גבוה עם עיטור דמוי דיפיוזר ובתוכו צמד יציאות מפלט מדומות. העיצוב בהחלט עונה להגדרה של קרוס אובר ספורטיבי והצליח למשוך מבטים סקרנים במהלך ימי המבחן.
למרות המראה השרירי, מציג קיה אקסיד מידות של רכב פנאי קומפקטי למהדרין, למעט מימד הגובה. אורכו 4,395 מ"מ, רוחבו 1,826 מ"מ, גובהו 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,650 מ"מ.
קיה אקסיד
עיצוב תא הנוסעים נאה אך לא פורץ גבולות. הדשבורד הגבוה משדר מראה מוצק ומתהדר בתפרים נאים לרוחבו. המסך המרכזי בולט מהדשבורד אך מסגרתו עבה וגורמת לו להיראות מעט קטן. הקונסולה שבין המושבים רחבה ומאכלסת את בורר ההילוכים הנאה ואת מתג בלם החניה החשמלי. גלגל ההגה מציג עיצוב מרשים עם שילוב של עור ופלסטיק בגוון שחור מבריק וכסוף. לוח המחוונים הדיגיטלי מעניק נופך מתקדם ועדכני.
קיה אקסיד
איכות החומרים טובה אך אינה מתעלה מעבר למקובל. הדשבורד עשוי גומי עבה ונעים למגע, חיפוי העור שעל ההגה נעים מאוד למגע, וריפוד המושבים מבד עבה ואיכותי בשילוב דמוי עור. מקו הברכיים ומטה מופיע פלסטיק בסיסי ונוקשה. השימוש בפלסטיק שחור מבריק מוגזם בעינינו, יוצר מראה מעט מצועצע ומבליט מאוד אבק וטביעות אצבעות. איכות ההרכבה מעולה.
הנדסת האנוש טובה ולא נתקלנו בקשיי תפעול. לוח המחוונים הדיגיטלי ברור ונוח לשימוש אך לא מציע שפע אפשרויות תצוגה. מערכת המולטימדיה קרסה מספר פעמים כאשר ניסינו לנגן שמע מהתקן זיכרון חיצוני.
קיה אקסיד
הכניסה למושב הנהג נוחה אך אינה משתווה לנוחות של קרוסאובר עקב מושב וגג נמוכים יחסית. תנוחת הישיבה גבוהה רק במעט מרכב משפחתי רגיל ואינה מעניקה תחושה של נהיגה ברכב פנאי כמקובל. בסיס המושב מציע תמיכה טובה לירכיים למרות היותו מעט קצר. מסעד הגב תומך היטב במותניים אך חלקו העליון כולל מעין בליטה מוזרה שדוחפת את הגב קדימה. רק משענת הראש של הנהג מתכווננת לפנים ולאחור, ונשארת רחוקה מהראש בכל מקרה.
קיה אקסיד
הכניסה למושבים האחוריים אינה אידיאלית באשמת גג המשתפל לאחור ודלתות צרות. המרווח מאחור ממוצע בכל הממדים. צמד נוסעים בוגרים ייהנו ממושב נוח, פתחי מיזוג ושמשות אחוריות כהות. נוסע שלישי במרכז יקבל מושב צר ומדרגת תעלת הינע גדולה הנוגסת במרווח הרגליים. שקעי טעינה נעדרים מהמושב האחורי. הנוסעים מלפנים מקבלים שטיחי בד נאים ואילו מאחור שטיחי גומי פשוטים. אולי משפחות עם ילדים יראו בכך יתרון.
קיה אקסיד
היצע תאי האחסון סטנדרטי למדי אך ראויים לציון המדף העמוק מתחת לפקדי בקרת האקלים, תא האחסון בתחתית הקונסולה הכולל כיסוי איכותי, וגם מחזיקי הכוסות בין המושבים עם כיסוי נגלל נאה. תא המטען בנפח 426 ליטרים והרצפה מתכווננת וניתנת לקיבוע בשני גבהים. מפתח תא המטען רחב אך סף ההטענה גבוה. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ויוצר רצפה שטוחה כאשר רצפת תא המטען מוגבהת. במצב זה תא המטען מעט רדוד ולא אפקטיבי. בתא המטען תמצאו צמד ווי עיגון, רצועת עיגון בדופן השמאלית וגם חיבור מתח 12V. מתחת לרצפה גלגל רזרבי זמני.
שדה הראייה לפנים מוצלח למרות קורות A עבות, וגם הראות לאחור טובה. מראות הצד מעט קטנות ומחייבות כוונון מדויק. בימי המבחן הגשומים בלט בהיעדרו חיישן גשם והיינו שמחים גם למראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, אבזור שהפך לסטנדרט אף במכוניות זולות יותר. סרח העודף הקדמי משמעותי אך הגחון המוגבה ישמור עליו מפני מדרכות.
קיה אקסיד
מערך המתלים נוקשה ועל כן מפגעים בסביבה עירונית מורגשים בתא הנוסעים, אך רק הגדולים שבהם מהווים מטרד של ממש. כבישים עירוניים רצופי שיבושים יגרמו לתחושה קופצנית. מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה והמתלים מתמודדים טוב יותר עם מפגעים. הריסון מעולה והמרכב נותר יציב גם בכבישים גליים. בידוד רעשי הרוח והמנוע סבירים אך בידוד רעש הצמיגים לא מוצלח והוא נוכח כבר במהירות 70 קמ"ש.
ביצועים
קיה אקסיד מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.7 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 9.5 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. רצועת הכוח רחבה מאוד ומקבלת ביטוי בתפוקה משכנעת מסל"ד נמוך שלא דועכת גם בסל"ד גבוה. לרוב התחושה מעט מנומנמת אך רמיסה של דוושת התאוצה תייצר תאוצה משכנעת ומעבר למצב ספורט משפר את זמינות הכוח.
קיה אקסיד
המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת יחסי העברה ארוכים. תפקוד התיבה מעט מהוסס ויוצר השהייה בזינוק מהמקום וגם נתקים קצרים באספקת הכוח בזמן העברת הילוכים באופן המזכיר תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית. במצב ספורט תפקוד התיבה משתפר אך גם אז היא מעט איטית והעברות ההילוכים קוטעות את רציפות התאוצה. פקדים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה היו מתקבלים בשמחה ומאפשרים לנהג שליטה טובה יותר בהעברת ההילוכים אם ירצה בכך.
קיה אקסיד
היתרון הגדול ביותר של קיה אקסיד על מרבית רכבי הפנאי המוכרים בא לידי ביטוי בהתנהגות הכביש הקלילה והדינמית. מרכז כובד נמוך יחסית ומתלים קשיחים מונעים תנודות מרכב מיותרות ושומרים על זווית גלגול שטוחה. רמת האחיזה טובה, גם בזכות צמיגי קונטיננטל ספורטיביים, והעברות משקל מבוצעות ללא דרמה גם במהירות גבוהה ותחת בלימה אגרסיבית.
קיה אקסיד
למרות הרושם המהודק והזריז, התנהגות הכביש לא באמת ספורטיבית. פגישה במהמורה במהלך עיקול תגרור סטייה מעט מוגזמת מקו הפניה, וההגה אמנם זריז אך קל מדי, מעורפל סביב המרכז, ואינו מתקשר. אם לא נמצאים במצב ספורט אז גם יחידת ההנעה לא ממש משתפת פעולה. הבלמים טובים והציגו נשיכה משכנעת שנשמרה גם לאחר שימוש אינטנסיבי.
צריכת דלק
במהלך המבחן שערכנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר בתוואי שכלל לרוב נסיעה בין עירונית אך גם עמידה בפקקים. מחשב הדרך הציג באופן קבוע נתונים אופטימיים יותר. לקיה אקסיד מיכל דלק בנפח 50 ליטרים שיספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 10 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
קיה נהנית ממוניטין אמינות חיובי והרכבים הרבים שנעים על כבישי ישראל מחזקים זאת. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה קיה במקום ה- 8, ירידה של 5 מקומות ביחס לשנה שעברה. במשאל שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום החמישי מתוך 23 יצרנים. במשאל דומה שנערך בארצות הברית הגיעה קיה למקום העשירי מתוך 32 יצרנים.
קיה אקסיד
קיה אקסיד משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים וללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים יפורסמו כאן בקרוב.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על 8,034 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,530 ₪. קיה אקסיד ניצב בקבוצת רישוי 3 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,809 ₪.
בטיחות
על פי ארגון Euro NCAP ציוני מבחן הריסוק של קיה סיד תקפים גם עבור אקסיד. המבחן נערך בשנת 2019 וזיכה את קיה סיד בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.
קיה אקסיד
קיה אקסיד משווק בישראל עם 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ופנסים אחוריים המתריעים על בלימת חירום באמצעות הבהוב. ברמת האבזור הבכירה פרימיום נוספים למפרט בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען לנהיגה בפקקים, ומערכת לניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 ו- 7 מתוך 8 בהתאמה.
תמורה למחיר
קיה אקסיד משווק בישראל במחיר של החל מ- 137,900 ₪ עבור רמת האבזור LX המיועדת בעיקר לשוק המוסדי. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, הגה ובורר הילוכים מחופים בעור, חיישני רוורס, פנסים קדמיים ואחוריים עם תאורת לד, וחישוקי 16 אינץ'.
רמת האבזור EX מוצעת תמורת 139,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג במושב האחורי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, ריפודי בד בשילוב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקי 18 אינץ'.
רמת האבזור פרימיום מוצעת תמורת 145,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, ותוספת מערכות בטיחות כאמור.
קיה אקסיד מציע עיצוב נאה ומסובב ראשים לצד התנהגות כביש מוצלחת ופחות מסורבלת משל מרבית רכבי הפנאי. יחד עם ביצועים זריזים, אבזור טוב, ותמחור אטרקטיבי, מהווה קיה אקסיד אלטרנטיבה מצויינת למשפחתית האצ'בק רגילה. נוחות הנסיעה לא מצטיינת בשל המתלים הנוקשים ובידוד הרעשים הבינוני. חבל גם שאבזור הבטיחות המלא מוצע רק ברמת האבזור הבכירה.
במבט על היצע רכבי הפנאי של קיה לפני הצגת האקסיד כנראה שלא היינו חשים בחסרונו של דגם נוסף, אולם נראה שקיה הצליחה להפוך את האקסיד ליותר מקיה סיד מוגבהת. מדובר בדגם בעל מאפיינים ייחודיים ואנו מאמינים שהוא יצליח להביא קהל אל אולמות התצוגה.
| קיה אקסיד EX | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,353 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 140/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 24.7/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,395 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,826 מ"מ |
| גובה כללי | 1,495 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,650 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
426 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,375 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחות |
6 (מתוך 8) |
| מחיר |
139,900 ₪ |

תפריט נגישות








פרו סיד
למה לא מביאים את הפרו סיד?
רכבי קיה
מחיר טוב לרכב אמין וסחיר , אבל ; לא להתפתות להתקין שום תוספת של ״ אדי מערכות ״ !!! מנסיון ( בעל סטוניק ) , קודן גרוע שהוחלף , גרם לרכב להשבתה , ב 3 הימים הראשונים !! השירות של אדי מערכות איום ומזעזע !! יזהרו הרוכשים .
ממש לא
נכנסתי אליה ויצאתי תוך שניה. נמוכה, צפופה וגורמת קלסטרפוביה. גם ב 123,000 שח באפס ק"מ, היא רחוק מתמורה ראויה.