אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא
אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג, זוכה למערכת מולטימדיה מהדור החדש, וגם לאבזור נוחות ובטיחות עשירים יותר ביחס לדגם היוצא. למבחן שלנו התייצבה אאודי A4 45TFSI קוואטרו S-Line שמחירה עומד על 320,000 ₪.
| אאודי A4 45 TFSI | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים איכותי, התנהגות וביצועים בגרסת הקוואטרו |
| חסרונות | לא בחזית הטכנולוגיה אל מול המתחרות, ללא גרסת פלאג-אין הייבריד |
אאודי A4
עיצוב ונוחות
עיצובה של אאודי A4 אלגנטי ומשדר יוקרה ואיפוק. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה אאודי A4 גריל משושה גדול ממדים אשר מעליו פתח אוורור רוחבי נוסף כהומאז' לדגמי קוואטרו האגדיים משנות ה- 80. גופי התאורה החדשים כוללים חתימת LED ייחודית בעיצוב דינמי מלפנים ומאחור. כמו כן קיבלה אאודי A4 פגושים חדשים וחלקי מרכב בעיצוב חדש הנועד להקנות מראה דינמי יותר. צבעו האפור של רכב המבחן יחד עם החישוקים הספורטיביים אף העצימו את המראה האלגנטי.
אאודי A4
בתא הנוסעים הותקנה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 10.1 אינץ' המתופעל באמצעות מגע בניגוד לחוגה בדגם היוצא. גלגל ההגה זכה לעיצוב חדש וחומרי הדיפון שודרגו לאיכותיים ורכים יותר. למרות תחושת הפרימיום חבל מאוד שאאודי לא עדכנה את עיצוב תא הנוסעים כמו בדגמיה הצעירים הכוללים 3 צגים מרשימים. סביבת הנהג באאודי A4 החדשה אמנם יוקרתית אך אינה מציגה את חזית הטכנולוגיה של המותג.
אאודי A4
העיצוב הפנימי דו מפלסי וכולל קווים נקיים ואופקיים המספקים תחושת מרחב אוורירית. הדשבורד, הדיפונים והפקדים עשויים כולם מחומרים רכים ואיכותיים, אפילו במקומות הנסתרים. תאורת האווירה הנחשפת עם רדת החשיכה, ידיות דלתות ומושבי עור בצבע קוניאק, ואיכות הרכבה סופר מוקפדת בגימור מושלם תורמים לתחושת יוקרה ואקסקלוסיביות. מערכת שמע מבית Bang & Olufsen אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה עם צליל נקי ופיזור קול מרשים כאשר כל החלונות, כולל חלון הגג, אטומים.
ביחס למערכת ה- MMI היוצאת אשר תופעלה ע"י חוגה מרכזית, תפעול המערכות בדגם החדש מתבצע כאמור באמצעות צג המגע. השיטוט בין התפריטים המרובים ותפעול מלוא הפיצ'רים דורש תקופת הסתגלות עקב שלל הפונקציות ואפשרויות הבחירה, אך ניתן לומר שהתפעול אינטואיטיבי ורספונסיבי בזכות גרפיקה נעימה וממשק יעיל. ללא ספק, תא הנוסעים של אאודי A4 הוא מקום מאוד נעים לשהייה וגם לנסיעה.
אאודי A4
המושבים באאודי A4 רחבים, נוחים ומציעים תמיכה הגונה. הכיוונון חשמלי, לרבות קשיחות התמיכה לגב, ולרשות הנהג גם שני זכרונות. המושב האחורי זוכה לסופרלטיבים דומים והתחושה היא של ישיבה בתוך המושב ולא מעליו. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אך נוחה מאוד ואינה מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה.
אאודי A4
מידותיה של אאודי A4 מציבים אותה במרכז קטגוריית המשפחתיות פרימיום הגדולות. אורכה נמתח לכדי 4,762 מ"מ, רוחבה 1,847 מ"מ, גובהה 1,388 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,829 מ"מ. כושר התמרון בעיר סביר. אמנם קו החלונות מעט גבוה מהממוצע ואין מצלמות היקפיות 360 מעלות, אך חיישני חניה היקפיים ומצלמות חניה מלפנים ומאחור מסייעים רבות בתמרון במרחב צר.
מרווח הפנים מעולה בכל המימדים. הנוסעים מאחור ייהנו גם ממרווח ברכיים טוב, בקרת אקלים נפרדת עם פתחי מיזוג, שקע טעינה, וחלונות כהים. נוסע שלישי מאחור יסתפק במושב דק וקשיח, ויאלץ לפסק רגליו עקב מדרגת הינע גבוהה ורחבה, מה שלמעשה ייצור צפיפות לשלושה נוסעים בוגרים מאחור.
אאודי A4
בתא הנוסעים תאי אחסון רבים ביניהם תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים, תא באזור ידית ההילוכים ותא נוסף עם מחזיקי כוסות. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ותא הכפפות גדול, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 480 ליטרים ומבנהו עמוק מאוד כך שסידור המטען יתבצע בהתאם. פתח הטעינה רחב, שפת הטעינה נמוכה, והעמסת המטען נוחה. בתא המטען ישנן נקודות עיגון וברצפתו גלגל חלופי זמני מפלדה.
תא הנוסעים שקט מאוד ורעשי המנוע אינם נשמעים. השקט המופתי נשמר גם במהירויות של כביש 6 אך אספלט מחוספס יעביר רעשי כביש ברמה שפחות מקובלת בסגמנט היוקרה. יתכן מאוד שהצמיגים הספורטיביים בגרסה הנבחנת הגבירו את רמת הרעש. בתוך הכרך מציגה אאודי A4 נוחות נסיעה טובה וניתן להרגיש את עבודת המתלים המדוייקת בריסון תנודות המרכב, אך גם בעניין זה הצמיגים הספורטיביים בעלי החתך הנמוך פוגעים בעבודת המתלים המעולה. בכבישים גרועים כמו בסביבת עבודות הרכבת הקלה, שברים חדים חודרים בהחלט לתא הנוסעים. מחוץ לעיר זוכים המתלים לחופן תשבוחות. פרט לשברים אכזריים במיוחד, מצליחה אאודי A4 לרסן ולסנן גלים ומהמורות בפעולת מתלים שקטה ונעימה. היציבות הכיוונית במהירות גבוהה מופתית ונוטעת ביטחון, בין היתר הודות למערכת ההנעה הכפולה היעילה.
ביצועים
יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 245 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים S-tronic ולמערכת הנעה כפולה מסוג קוואטרו. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.
אאודי A4
כל יחידות ההנעה של אאודי A4 המשווקות בישראל כוללות מערכת מיקרו-היברידית המבוססת על אלטרנטור-מתנע במתח 12V וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. מערכת זו משמשת כמנוע עזר חשמלי אשר נועד בעיקר לשיפור ביצועי מערכת העצור וסע החוסכת בדלק, כך שדימום המנוע יתאפשר כבר בסוף ההאטה לקראת עצירה מוחלטת. פעולת המערכת שקופה לחלוטין ואינה מורגשת.
הביצועים חזקים מאוד ואפילו ספורטיביים, אך השקט והקלילות בה מועבר הכוח אל האספלט מזכירים לנו כי את האקשן האמיתי שומרת אאודי לגרסת ה- RS. יחידת ההנעה חלקה וחרישית ביותר, גם במצב "דינמיק" בו מתבקש מעט צליל מגרה ממערכת הפליטה. היציאה מהמקום מהוססת בשניה הראשונה, ניכר כי התיבה ומערכת הטורבו מעכבים את פקודת הנהג לזינוק במלוא העוצמה, אך מיד לאחר מכן מערכת הקוואטרו והמומנט הבשרני דואגים לזינוק חזק מהמקום, גם בכביש רטוב. בהמשך עומד לרשות הנהג כוח זמין בכל עת עם תאוצה לינארית וחלקה. בורר מצבי הנהיגה תורם לשינוי אופי המנוע וחדות התגובות. מצב "דינמיק" מספק העברות הילוכים מהירות מאוד והשליטה ממנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מדוייקת ומסייעת לנהיגה דינמית.
אאודי A4
בגרסת הקוואטרו עם 245 כ"ס יש לאאודי A4 מה להציע מבחינה דינמית. מדובר ביכולת שלא תבייש מכונית ספורט ממוצעת. מערכת הקוואטרו המהוללת בשילוב צמיגי פירלי P-ZERO וכושר ריסון מעולה של המתלים, יודעים לייצר אחיזת כביש גבוהה גם בכבישים מפותלים. ניתן בהחלט ליהנות מהנהיגה ברכב אך לא ניתן להתעלם ממשקל של 1,620 ק"ג אשר מורגש בעת דחיקת המרכב לפניה חדה, ובתנאי קיצון מאותת לנהג כי זו אינה מכונית ספורט קלילה. ההגה מדוייק אך חסר תקשורת ואינו מסייע לתקיפת פניות מהירה. מצב "דינמיק" בבורר מצבי הנהיגה מוסיף משקל רב להגה.
הבלמים הרשימו מאוד עם יכולת תאוטה וסיבולת גבוהה לצד תגובה חדה.
צריכת דלק
לאור המערכת המיקרו-היברידית ציפיתי לנתון צריכת דלק מרשים יותר, אך בתחנת הדלק הזכירה לי אאודי A4 כי מדובר במכונית כבדה עם הנעה כפולה. בימי המבחן המאומצים עמדה צריכת הדלק על 9.5 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 95. בנהיגה מנהלתית אפשר יהיה להתקרב יותר לנתון היצרן העומד על 14.0 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אאודי A4
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. אאודי A4 החדשה נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים.
אאודי A4
מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 50 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 25,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,100 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2015 לדגם המוחלף טרם מתיחת הפנים זכתה אאודי A4 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 89% בסעיף הגנה על בוגרים, 87% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 75% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 75% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות דאז. יש לציין, כי מאז הוחמרו הקריטריונים, ובמקביל קיבל הדגם אבזור בטיחות חדש.
אאודי A4
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסאות ה- 40TFSI וה- 45TFSI כוללות גם בקרת שיוט אדפטיבית. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 7 מתוך 8 בשתי הגרסאות החזקות ו- 6 בגרסת הכניסה.
תמורה למחיר
אאודי A4 החדשה 2020 מוצעת בשלוש גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה 35TFSI המצויידת במנוע בהספק 150 כ"ס וברמת אבזור אדוונסד תעבור לבעלותכם תמורת 255,000 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורי שליטה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרון למושב הנהג, ריפוד עור משולב דמוי עור, גג שמש חשמלי, וחישוקי 17 אינץ'.
גרסת הביניים 40TFSI המצויידת במנוע בהספק 190 כ"ס עולה 280,000 ₪ וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, בורר מצבי נהיגה, מפתח חכם, מצלמת רוורס, וחישוקי 18 אינץ'.
רכב המבחן, בגרסת 45TFSI ברמת אבזור S-Line הבכירה שמחירה עומד כאמור על 320,000 ₪, מוסיף לרשימה מערכת שמע B&O, מושבי ספורט, חבילת עיצוב ספורטיבית, פנסים קדמיים מסוג לד מטריקס, איתות דינמי בפנסים מלפנים ומאחור, ספי דלת מוארים בגימור אלומיניום, וחישוקי 19 אינץ'.
מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 שיפרה את הקיים, כך שבעליה יהנו מהופעה אלגנטית ולא מוחצנת יתר על המידה, תא נוסעים מתקדם ואיכותי, יכולת דינמית טובה, וביצועים חזקים במיוחד בגרסת הקוואטרו. מתחרותיה מוצעות בגרסאות פלאג-אין הייבריד, ניהנות ממיסוי מופחת ומציעות אבזור עדיף לצד צריכת דלק עדיפה במחיר דומה. בכל אופן מציעה אאודי A4 איזון מצויין בין אופי ספורטיבי לאלגנטי, בחבילה מרשימה ואיכותית.
| אאודי A4 45 TFSI S-line קוואטרו | |
|---|---|
| מנוע | 4 צילינדרים טורבו בנזין 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 245/5,000-6,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.7/1,600-4,300 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,762 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,847 מ"מ |
| גובה כללי | 1,388 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,829 מ"מ |
| מיכל דלק | 58 ליטרים |
| נפח תא מטען |
480 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,620 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
320,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.