מרצדס מטמיעה במשאיותיה מצלמות במקום מראות צד קונבנציונליות ומסבירה מדוע הטכנולוגיה צפויה להגיע אל כל המכוניות בעתיד
מרצדס צופה כי מראות הצד המוכרות לנו יפנו בעתיד הקרוב את מקומן לטובת מצלמות צד מזעריות. אמנם אין מדובר ברעיון חדש. מצלמות צד כבר מוצעות ברכבים חשמליים סדרתיים כגון אאודי e-tron והונדה e, ויצרניות נוספות בדרך. מרצדס מציעה מצלמות צד במשאית מרצדס אקטרוס אשר הוכתרה כמשאית השנה באירופה לשנת 2020 ותחל להטמיע את הטכנולגיה החדשה בשאר משאיות החברה.
מצלמת צד
אלו 9 היתרונות המשמעותיים שמציגות מצלמות צד במכוניות:
1. צמצום רעשי רוח
מראות הצד הרגילות מהוות שני גופים המגבירים את מקדם הגרר של המרכב ופוגעים באווירודינמיות. כתוצאה מכך נוצרים רעשי רוח באזור קריטי ליד החלונות הקדמיים, אשר בולטים במיוחד במכוניות חשמליות שלהן אין מנוע רועש שמסווה את רעשי הרוח.
2. שיפור צריכת הדלק
מצלמות צד מפחיתות את מקדם הגרר ולכן נדרשת פחות אנרגיה עבור התנועה. עובדה זו תורמת לשיפור מסויים בצריכת הדלק בהשוואה למכוניות עם מראות צד רגילות.
3. שדה ראיה רחב
מראות צד סובלות ממידות גדולות ביחס למצלמות, הדבר בולט במיוחד במשאיות המצויידות במראות ענק המסתירות חלק חשוב משדה הראיה לצדדים. מצלמות זעירות מהוות פתרון מושלם לבעיה זו. כמו כן, שדה הראיה הרחב שמעניקה עדשת המצלמה מהווה יתרון מהותי ביחס למגבלה המובנית של תצוגת מראה. לנהג סמי-טריילר, שדה ראיה רחב יותר מהווה יתרון בטיחותי משמעותי.
מצלמת צד
4. פחות הסטת מבטים מהכביש
צגים ארגונומיים הממוקמים בתא הנוסעים קרוב לנהג, יחסכו הסטת מבטים מהנעשה בדרך וינגישו את התצוגה לנהג בצורה נוחה יותר. התמונה המוצגת לנהג הינה רחבה יותר ובניגוד למראה רגילה, שינוי תנוחת הנהיגה אינו מוביל לשינוי בזוויות ושטחי התצוגה הנשארים קבועים בצגים.
מצלמת צד
5. תצוגה משופרת בתנאי ראות לקויים
מראות צד מתקשות לתפקד בתנאי ראות לקויים כגון גשם או אדים המצטברים על שמשות הרכב והמראות. מצלמת הצד כוללת הגנה מפני הצטברות לכלוך על העדשה ופועלות בטמפרטורה של 15 מעלות כדי להפשיר אדים אשר יצטברו עליה.
6. בהירות גבוהה בתנאי חשכה
מצלמות הצד מאפשרות תמונה בהירה יותר בתנאי חשיכה ביחס למראה כמו גם מניעת סינוור. התמונה הבהירה עוזרת בזיהוי פרטים בחושך ותורמת מקדם בטיחות רב ערך. במידת הצורך ניתן לכוון את בהירות התצוגה על פי בחירת הנהג בכל צד בנפרד.
7. קווי הנחיה דינמיים
טכנולוגיה נוספת אשר הופכת את מצלמות הצד ליעילות יותר, הינה הטמעת קווי הנחיה דינמיים בדומה למצלמת רוורס. מצלמות הצד במשאיות מרצדס כוללות שלושה קווי קנה מידה קבועים המקלים על הנהג בזיהוי קצה המרכב לטובת תזמון חזרה לנתיב לאחר עקיפה או מניעת היצמדות יתרה בתמרון לאחור. בנוסף, מערכת ניטור שטחים מתים מציגה התרעות על גבי הצג השייך למצלמת הצד.
8. מתאים גם למרכיבי משקפיים
מרצדס מרגיעה את החששות ביחס לשימוש במשקפי ראיה או משקפי שמש בעת נהיגה, וטוענת שלא אמורה להיות כל הפרעה או הפחתה באיכות התצוגה, שלא הייתה נגרמת ממילא לנהג המרכיב משקפיים ברכב בעל מראות.
9. יעילות למי שישן ברכב
פיצ'ר נוסף הרלוונטי בעיקר לנהגי משאיות שנאלצים אף לישון ברכב בנסיעות חוצות מדינות באירופה, הינה אפשרות להפעיל את מצלמות הצד באופן יזום כאשר הרכב כבוי. כך ניתן לצפות בנעשה בסביבת המשאית גם כאשר הווילונות מוגפים בעת שינה או הפסקה.
לסיכום, ניכר כי הטכנולוגיה החדשה טומנת בחובה שלל יתרונות מהותיים. כעת נשאר להסתגל לשימוש במצלמות ולמראה מכונית נטולות מראות. אנו מקווים כי מרצדס ושאר היצרניות יביאו את הבשלות הנדרשת וכך נוכל לפגוש יותר מכוניות עם מצלמות במקום מראות צד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.