ב.מ.וו רואה בטכנולוגיית תאי הדלק חלופה לטעינה חשמלית ומדווחת כי תציג דגם ראשון בשנת 2022
ב.מ.וו מודיעה כי תשיק במחצית הראשונה של העשור הנוכחי רכב ביצור סדרתי המונע באמצעות טכנולוגיית תאי דלק מימני. עד אז, צפויה ב.מ.וו להציג בשנת 2022 גרסת הנעה כזו לרכב הפנאי ב.מ.וו X5 אשר יהווה ניסוי כלים לקראת השקת דגם סדרתי שזמין לרכישה.
ב.מ.וו X5 בגרסת תא דלק מימני
על פי ב.מ.וו, מערכות תא דלק מימני יתפתחו וישווקו במקביל למערכות חשמליות נטענות. החל משנת 2013 מפתחת ב.מ.וו את יחידות תא הדלק בשיתוף פעולה עם טויוטה שהשיקה בינתיים דגם סדרתי מונע תאי דלק - טויוטה מיראי שיוצג בדור שני בקרוב. ב.מ.וו מאמינה כי טכנולוגיה זו מתאימה לשרת רכבים גדולים וכבדים, ובכל מקרה יש להמתין לפריסת תשתיות תדלוק מימן נרחבות וזמינות יותר בטרם השקת דגם סדרתי.
ב.מ.וו X5 בגרסת תא דלק מימני
יחידת ההנעה של ב.מ.וו המונעת באמצעות תא דלק מימני מכונה I Hydrogen NEXT ומייצרת הספק של 170 כ"ס במצב רגיל או 374 כ"ס במצב בוסט. המערכת כוללת צמד מיכלי מימן צילינדריים בנפח כולל של שישה ליטרים בלחץ 700 באר. מיכל אחד מותקן לאורך המרכב והשני לרוחב חלקו האחורי. תדלוק מלא של המיכלים אורך כארבע דקות בלבד ומספק טווח נסיעה של מאות קילומטרים. תא הדלק שהופך מימן לאנרגיה חשמלית מותקן בחלק הקדמי של הרכב ומספק אנרגיה לסוללה ולמנוע החשמלי המותקן על הציר האחורי.
ב.מ.וו מודיעה כי עד להשקת טכנולוגיה חלוצית זו, צפויה החברה להציג לא פחות מתריסר דגמים חשמליים עד לשנת 2023, ביניהם ב.מ.וו i4 עם מנוע בהספק 530 כ"ס וטווח נסיעה של 600 ק"מ, וב.מ.וו iX3 המהווה גרסה חשמלית לקרוסאובר X3 וכולל מנוע בהספק 286 כ"ס וטווח נסיעה של 440 ק"מ.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.